Shoutbox 0 nowych PW 


> Soft turbo 2,0 DOHC Ford Sierra
hencio
post Thu, 31 Dec 2009 - 23:16
Post #1


User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Częstochowa





Projekt ma być pod naukę - doświadczenie będzie używane w pracy.



Zamierzam uturbić silnik w Fordzie Sierra - prawdopodobnie będzie to 2,0 DOHC i potem hybryda 2,3 z czapą od 2,0 DOHC lub może silnik 2,0 OHC. To się zobaczy... No więc tak:

TURBINA - na początek myślę nad turbiną z 1,8TD żeby nie rozwalić silnika, a potem wsadzić K27 lub T3/T4. Będą to dobre turbinki? Chyba że macie jakieś lepsze propozycje. Myślałem też nad GT3071...

WASTEGATE - na początek fabryczny od 1,8TD, a potem sam nie wiem... bardzo popularne są z S2...

SMAROWANIE TURBINKI - tu czytałem i... na początek podstawka pod filtr od 1,8TD i z niej wężyk do turbo, chyba że lepsze jest od razu z czujnika ciśnienia trójnik i do turbiny. I trójnik ma być za czujnikiem? Aha i chłodnicę oleju opłaca się wrzucać w I stadium?? ona idzie w którym miejscu?? najlepiej pewnie przed trójnikiem... Potem naturalnie spływ do miski olejowej.

FMIC - IC będzie pewnie jakiś, który będzie mały na początek, później coś większego

KOLEKTOR WYDECHOWY - będzie 4-2-1 własnoręcznie wyspawany. Chyba że do turbo wydajniejsze są inne... jakoś nie doczytałem widocznie

KOLEKTOR DOLOTOWY - standardowy EFI. Tylko że jak zrobić dolot z turbo?? Wąż od turbiny, przez intercooler, BLOW OFF, i łączy się z przewodami idącymi od filtra i wszystko idzie przez przepływomierz?? Jak kiedyś czytałem do zawór BLOW OFF może być przed i za przepływomierzem (albo pomyliłem i może być przed i za intercoolerem) Chyba że lepiej samemu wyspawać dolot...

Potem wleci ITB - czytałem o tym i wiem że nawet się opłaca, ale dobrze mieć wtryski przed i za przepustnicą.

WYDECH - przy turbo czytałem że najlepiej wolny - tak więc od razu wleci 2,5 cala żeby był gotowy przy II stadium. Tłumik będzie chyba tylko i wyłącznie środkowy lub tylko końcowy.

WYSTROJENIE - cóż, odpalę na seryjnym i potem od razu wleci ECUMASTER DET2 i będę samemu stroił. I i II stadium będzie na 0,5 bara, bo na 1bar wypadałoby zakuć silnik - dobrze rozumiem?? Wywalać przepływkę i zadać MAP SENSORA??

POMPA PALIWA - wydoli seryjna z 2,0 DOHC w I stadium?? Potem wleci Walbro...


ODPRĘŻENIE SILNIKA - naturalnie 2x uszczelka pod głowicą + przekładka


WTRYSKI - będą fabryczne, potem wlecą od RS2000, chyba że znacie lepsze


Na całą operację w I stadium chcę wydać ok 3 tysiące.



Teraz proszę użytkowników, którzy mają doświadczenie o podsumowanie w/w wywodów. O wszystkim napisałem?? Proszę o poprawę co jest źle, co niedobrze, odpowiedź na pytania.. Ogólnie I stadium to proste turbo, mające na celu zaznajomienie mnie z tematem, a II stadium to lepsza trubinka i dopięcie wszystkiego na ostatni guzik.






P.S.Od razu mnie nie jedźcie że nie szukałem - szukałem i czytałem, dużo na temat uturbiania silnika. Z góry zaznaczam żebyście nie pisali że to się nie opłaca - chcę uturbić silnik z względu na samą filozofię i sztukę uturbienia. Najpierw uturbię i poznam z czym to się je, potem będę wiedział i uturbię z należytą jakością.


--------------------
Ford Sierra Kombi - Drift Złomkowa ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Thu, 31 Dec 2009 - 23:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
LuiG
post Fri, 01 Jan 2010 - 06:09
Post #2


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Kolektor wydechowy to 4-1 , najprościej to skrzynkowy czyli dwa kolanka , trzy trójniki.

Turbo to tak t3/t28/k26/td04, ewentualne t25 łatwo dostępne i najtańsze w nic mniejszego się nie baw.


Z tym dolotem to coś namieszałeś. Kolejność jest taka - przepływka - sprężarka- IC - kolektor. Blow off taki konieczny nie jest, jak ma być to na odcinku turbo - IC albo IC- kolektor. Różne są opinie ja osobiście jestem za pierwszą opcją.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Fri, 01 Jan 2010 - 10:04
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Lepiej zaturbić pinto (SOHC), ta stukonna wersja ma całkiem przyjemny stopień sprężania, do tego gratów pełno, silnik na pasku który kosztuje grosze, pancerna głowica z żeliwa.
w DOHC, mamy łańcuch rozrządu, dość wytrzymałe rozwiązanie ale lubią pękać ślizgi, łańcuchy mają już po 20 lat więc trzeba by się tym zająć, są plastikowe pokrywy które się rozszczelniają i wycieka olej. Głowica jest z aluminium i lubi niestety pękać, stopień sprężania to 10.3 całkiem sporo, wypadałoby odprężyć silnik przed dalszymi modyfikacjami ale można zaryzykować.

Aha DOHC nie ma przepływomierza tylko Map sensor.

Nie oznacza to jednak że nie da się tego uturbić, da się i to nawet tanio (patrz. Miro-Sierrafan) ale nie jest to najprzyjemniejszy silnik do uturbiania. Jako seria daje nawet radę, ale 2.0 sohc przyjemniejszy ze względu na mniejsze skomplikowanie konstrukcji i odporność na pałowanie.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
suzuki123
post Fri, 01 Jan 2010 - 10:31
Post #4


User
Dołączył: Sat, 30 December 2006
Skąd: wrocław





TURBO - 3071 zdecydowanie za duża jak na ten koncept.
POMPA PALIWA - spokojnie wystarczy na I stadium.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hencio
post Fri, 01 Jan 2010 - 13:50
Post #5


User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Częstochowa





Czyli kolektor wydechowy, zwykły skrzynkowy. Jak doczytałem jeszcze - najlepiej żeby każda z rur miała jednakową długość...



Co do turbo - jaki jest GARRETT w 1.8TD?? T25 to są z 200SX s13? W sumie trochę tego jest...

LuiG - t3/t28/k26/td04 - wymieniłeś to w kolejności, którą najlepiej??

Jak DOHC ma Map Sensor, to nawet ułatwia mi to drogę smile.gif Nad Pinto będę myślał, ale jako zabawkę wysokoobrotową (Pająk zrobił kręcącego się do 9000obr/min). Na początek DOHC, z względu na użytek autka w drifcie...


--------------------
Ford Sierra Kombi - Drift Złomkowa ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Fri, 01 Jan 2010 - 14:41
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Aha, przy odprężeniu dwiema uszczelkami z przekładką, będziesz musiał przerobić ślizg rozrządu, ten długi.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Fri, 01 Jan 2010 - 17:02
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





Tylko OHC powiesz to jak uturbisz DOHC i zacznie się srać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hencio
post Fri, 01 Jan 2010 - 19:29
Post #8


User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Częstochowa





kremat0r, masz już doświadczenie jakieś z DOHC, że napewno się wysra??

Myślę że przy 0,5 bara wytrzyma. Potem będzie 2,3 z górą od DOHC lub RS2000. Potem podkute tłoki i korbowody, co mi da 1 bar. Myślę że nie ma sensu zakuwać silnika pod 1 bar max.


GIB, możesz mi przybliżyć temat, proszę. Może być na PW, chociaż na forum innym się przyda. Potem wrzucę toutoriala na Sierrafan, co, jak i gdzie smile.gif


--------------------
Ford Sierra Kombi - Drift Złomkowa ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 01 Jan 2010 - 21:32
Post #9


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





hencio, zajzyj na sierrafan i sobie poczytaj troche. wink.gif
Z tym padajacym DOHC to takie gadanie posiadaczy OHC ktorzy co 20tys musza do niego zagladac podczas gdy DOHC robi 300tys i dopiero mowi ze cos go boli. Tylko ze jak juz powie to z wielka pompa. biggrin.gif

Na twoim miejscu to byl odrazu polozyl glowice od 2.3 co da fajny stopien sprezania i mozna dmuchac 1bar. Najtrudniejsza kwestia jest wysterowanie tego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Fri, 01 Jan 2010 - 21:40
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





CYTAT(hencio @ Thu, 31 Dec 2009 - 23:16) *
TURBINA - na początek myślę nad turbiną z 1,8TD żeby nie rozwalić silnika,


Co Ty chcesz turbine od 1.8 dizla wsadzić do 2.0 benzyny??? przecież tam siedzi garrett gt 1544s jesli dobrze pamietam... powiedz że żartujesz smile.gif u mnie w 1.1 taka turbina ledwo styka przy 0.6 bara (bo przy wiekszym cisnieniu jest już zdecydowanie za mała) jak już to zakładaj dwie takie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Fri, 01 Jan 2010 - 23:06
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





No ten ślizg przykręcany jest na dwie śruby, jedna w bloku druga w głowicy, jak podniesiesz głowicę to trzeba nieco zmienić rozstaw śrub w ślizgu bo inaczej nie pasuje. Poza tym przefazuje się nieco rozrząd ale to tylko domniemanie.
-
Też tak chciałem zrobić tylko bez odprężania, cofnąć zapłon i dmuchać 0.5 bar za pomocą turbo IHI z F2T (probe mk1) ale pozostaje sprawa kosztów, na razie projekt zawieszony.
-
Ogólnie mam wrażenie że te Turbo-DOHC to powstają bo akurat taką a nie inną sierkę mamy pod ręką, sensu wielkiego w tym na prawdę nie ma, a kupowanie specjalnie DOHC po to żeby go za 3 tys uturbić to trochę proszenie się o kłopoty. Ale satysfakcja jest wielka.

Do driftu to chyba jednak lepsze V6.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
polder 300
post Sat, 02 Jan 2010 - 17:03
Post #12


User
Dołączył: Thu, 09 July 2009
Skąd: Mława





Ja mam zaturbioną fordowską V6 OHV i rzeczywiscie do driftu jest super sprzęt.Maksymalny moment obrotowy 400 niutonometrów ma już przy 3500 obr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Sun, 03 Jan 2010 - 01:38
Post #13


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





CYTAT(hencio @ Fri, 01 Jan 2010 - 13:50) *
Czyli kolektor wydechowy, zwykły skrzynkowy. Jak doczytałem jeszcze - najlepiej żeby każda z rur miała jednakową długość...

LuiG - t3/t28/k26/td04 - wymieniłeś to w kolejności, którą najlepiej??

Jak DOHC ma Map Sensor, to nawet ułatwia mi to drogę smile.gif Nad Pinto będę myślał, ale jako zabawkę wysokoobrotową (Pająk zrobił kręcącego się do 9000obr/min). Na początek DOHC, z względu na użytek autka w drifcie...


Kolektor skrzynkowy równych rur mieć nie będzie. To coś takiego:


Turbo kolejność przypadkowa, co ci się tanio trafi to kup. Tylko jak już coś znajdziesz to sprawdź jeszcze dokładniej po numerach, bo podałem podstawowe oznaczenia i takie np. t3 mimo dużych rozmiarów może być np. w wersji do ok 170KM tylko (chyba z renault fuego)

Najłatwiej i najtaniej znajdziesz T25 z 200sx, później jak będzie mało to wymienisz na t28 bo części wydechowe są te same i nic nie będzie trzeba przerabiać.

Mapsensor nic nie ułatwi, raz że pewnie do 115kpa, dwa że częstotliwościowy.


CYTAT(polder 300 @ Sat, 02 Jan 2010 - 17:03) *
Ja mam zaturbioną fordowską V6 OHV i rzeczywiscie do driftu jest super sprzęt.Maksymalny moment obrotowy 400 niutonometrów ma już przy 3500 obr.


Jakie masz turbo ? Też będę składać coś takiego, narazie to budę szykujemy, a silnik jeszcze goły czeka.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hencio
post Sun, 03 Jan 2010 - 14:58
Post #14


User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Częstochowa





Feluke, jestem na sierrafan:) i czytam ciągle...

Turbofiacik, turbina z dieska tylko do 0,5 bar czy nawet 0,2bar, żeby tylko ładnie to poskładać i zaznajomić się z uturbianiem. Potem wleci inna turbawka, lepsze wykonanie itp.

Dlaczego DOHC-ki są tak tępione? Jejciu,masakra...
Co do V6 - najpierw rzędówka, potem pomyślę nad V-ką.


--------------------
Ford Sierra Kombi - Drift Złomkowa ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hencio
post Sun, 03 Jan 2010 - 15:01
Post #15


User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Częstochowa





Feluke, jestem na sierrafan:) i czytam ciągle...

Turbofiacik, turbina z dieska tylko do 0,5 bar czy nawet 0,2bar, żeby tylko ładnie to poskładać i zaznajomić się z uturbianiem. Potem wleci inna turbawka, lepsze wykonanie itp.

Dlaczego DOHC-ki są tak tępione? Jejciu,masakra...
Co do V6 - najpierw rzędówka, potem pomyślę nad V-ką. Dzięki za kolektor - już wiem jak wygląda skrzynkowy.


--------------------
Ford Sierra Kombi - Drift Złomkowa ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Sun, 03 Jan 2010 - 16:27
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





hencio po co 2x robic kolektor,dojscia wody/oleju , wydech jak dasz inne turbo ? Daj T3 (fiat coupe 16vt,lancia delta/dedra 2.0 8vt itp) ,skrec WG na 0.4bara i bedzie tak samo , tylko ,ze jak ustawisz 1 bar to bedziesz miec ponad 200km moze wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hencio
post Sun, 03 Jan 2010 - 17:01
Post #17


User
Dołączył: Thu, 02 April 2009
Skąd: Częstochowa





Szczerze?? Bo druga turbawka będzie na innym silniku i po małej przebudowie autka (o ile nie zmieni się nic w planach, bo mi niektórzy dali za dobre rozwiązania wink.gif )


--------------------
Ford Sierra Kombi - Drift Złomkowa ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
polder 300
post Sun, 03 Jan 2010 - 18:38
Post #18


User
Dołączył: Thu, 09 July 2009
Skąd: Mława





CYTAT(LuiG @ Sun, 03 Jan 2010 - 01:38) *
Jakie masz turbo ? Też będę składać coś takiego, narazie to budę szykujemy, a silnik jeszcze goły czeka.

Mam założone dwie turbosprężarki KKK chyba 14. Poza tym przerobione bebechy silnika i całą elektronikę.Jeżeli jesteś zainteresowany mogę to opisać szerzej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 03 Jan 2010 - 18:44
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





polder 300
dziwie sie że projekt nie jest jeszcze opisany w dziale projekty. Po wystrojeniu naprawde juz mozna sie pochwalic, szczegolnie że auto z dołu idzie jak czołg wink.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
polder 300
post Sun, 03 Jan 2010 - 18:55
Post #20


User
Dołączył: Thu, 09 July 2009
Skąd: Mława





Muszę się w końcu zebrać i go wstawić ale to bliżej wiosny a na razie podrzucę link z hamowania u Chojnackiego.http://www.youtube.com/watch?v=AV8A09fa9I4
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:45