![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
witam opisz troszkę mojuj projekt który powstaje po raz kolejny gdyż to już 3 ewolucja clio tym razem kompletnie zrobiona od nowa pod berg trophy i rallysprinty do końca jeszcze daleko bo planuje uruchomić na wiosnę dopiero a auto robie od kwietnia tego roku.
silnik: tym razem pierwszy i jedyny w polsce 2.0 16v f7r polączenie f7r z megi z elektryką f7p i wałkami z f7p albo williamsa i atk: dól f7r megane tłoki odfrezowane pod zawory 1.5mm wyważone co do 1g korbowody megane f7r wyważone co do 1g wał korbowy f7r williams 1 szlif zamach i sprzęgło seria 1.8 16v podniesione ciśnienie oleju na pompie nowe pierścienie gotze panewki korbowe i głowne glyco blok walnięty na żółto Głowica: głowica pochodzi z megany f7r przerobiona pod montaż aparatu zapłonowego z 1.8 16v porting i usunięte prowadnice po stronie ssącej zawory 33mm ssące orginalne wszystkie wypolerowane głowica planowana bedzie ok 0.8 do 1mm jeszcze sam nie wiem wałki albo f7p albo jak dorwe z williamsa to je wpakuję kolektor ssący megane f7r przepustnica megane f7r albo jakaś większa odcinak bedzie na 7500 wydech kolektor rurowy Elia niby a grupa na tym jezdziła dalej wszystko 50mm na 2 tlumikach przelotowych Paliwo: wtryski ori z f7p/f7r 190cc regulator paliwa 4b wiec wtryski mieć będą ok 220cc pompa paliwa 150l/h denso chłodzenie: cały zestwaw chłodnicy oleju z c20xe elektronika ecumaster +remap seri kompa chyba że bedzie już można w det2 ruszyć zapłon w renault moc w jaką celuje to ok 155km i cos pod 180nm wszystko ponad to bedzie fajnym bonusem silnik bedzie skończony przez zimę wiec fotek nie daję gdyż narazie poskładany tylko dól jest zawieszenie: z przodu gwint H&R na tłokach bilsteina b8 do tego spręzyna 180/70 i heleper 80/20 tył b6 skórcony skok i utwardzone być może dojdą twardsze drążki do belki skrętnej hamulce: przednie heble wraz ze zwrotnicą z megany f7r/clio sport 280x24mm pompa hamulcowa i serow z trafica 23.81mm pompa korektor siły hamowania w środku orginalny z belki przeniesiony dawał rade wiec tak zostaje tył seria 238 lita tarcza Nadwozie i tu zaszył największe zmiany wyleciała stara klatka nie zgodna z zalącznikiem calutka buda obspawana odchudzona i pomalowana co prawda jeszcze nie cała ale już kończę, szyby wylkatują i na ich miejsce wpada poliwenglan 3mm, z maski przedniej usunięte zawiasy wzmocnienie i wszystko bedzie na 4 zapinkach, usunięta cała konserwacj a guma ze spawów itp wnętrze : nowa klatka według załącznika J rury w środku maja ok 22m kubły bimarco expert pasy 5 punktowe racing wyłacznik prądu 6pkt aku w bagazniku wiązki elektryczne odchudzone ze wszystkiego co nie potzrebne czyli ok 5kg kabli i przełaczników wyleciało z tak małego auta przed rozpoczęciem kolejnej ewolucji clio ważyło 980kg teraz celuje w ok +/-950 prace bardzo długo trwaja ze względów finansowych i tego ze wszystko od poczatku do końca robię sam bez niczyjej pomocy ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Dodano: 30 Maj 2009, 21:22 ] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
-------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
-------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
-------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Super. profesionalna robota.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ulalala. Czuje, że się spotkamy na berg-trophy. Czytałeś już nowy regulamin na 2010? Rozumiem, że klasa E1 do 2000cm3? Fajnie, że ktoś dłubie auto kompleksowo. Jak rozwiązujesz sprawę baku bo tu jestem w kropce, a nie chce zostać z seryjnym odważnikiem. Niestety te "bezpieczne" baki z homologacją po 2000zł odpadają.
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
A nie przejdzie bak z USA ?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Teoretycznie by podszedł tylko regulamin Berg-trophy jest IMO mocno niejasny w tym punkcie.
CYTAT 5.13 Bak paliwa Jeśli nie jest używany seryjny musi być chroniony bezpiecznym przykryciem. Paliwo i dodatki są dowolne. Co to jest kurw... bezpieczne przykrycie? Chciałem zamontować w miejscu seryjnego i obudować gościa od góry zaspawując dziurę od pompy i od dołu w kwasówce zrobić obudowę, żeby nie mógł się przebić od kamieni, cięć itp. -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
A nie ma jakiegos sedziego którego mozna spytac mailowo?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
ja zostaje z seryjnym bo jest plastikowy 40l lekki a 2 tys na bak bez sensu lepiej na zawieche albo heble,ja bede latał w e1 2000 ale dla fanu bo z moca ok 150km to nie powalczę, a pozatym mam technikę jazdy mocno nie czasową, a dłubie od podstaw bo jako ręcista mam sporo wolnego czasu między jakimiś tam fuchami
![]() ![]() -------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A no do zobaczenia - może się uda, że na pierwszej eliminacji
![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
W zeszłym roku to różne wydumki widziałem z tymi bakami, nic nie osłonięte i nawet montowane obok kierowcy. Myślę że bak może być obojętnie jaki byle osłonięty. Ja u siebie mam w planie przerobić miejsce na koło zapasowe na takie prostopadłościenne i tam dać bak alu 20l + swirl pot konstrukcji własnej , to wszystko zamykane od góry, a wlew w tylnej klapie, tak że po zamknięciu nie będzie nic z instalacji paliwowej miało połączenie z kabiną.
Po tym co widziałem w tym roku myślę że takie coś napewno przejdzie pozatym i tak będzie bezpieczne. -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki za info z pierwszej ręki
![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 22 February 2008 ![]() |
bardzo fajny projekt
![]() ![]() a co do silnika nie lepiej było by odrazu zeswapowac f7r niz robic taka hybryde?? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
bardzo fajny projekt nie lepiej gdyż jestem chyba jedyna osobą w pl co bawi sie tymi silnikami i eksperymętuje to już mój 5 albo 6 silnik i za każdym razem jest inna konfigóracja ![]() ![]() a co do silnika nie lepiej było by odrazu zeswapowac f7r niz robic taka hybryde?? -------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
fajny domowy projekcik. Gratulacje.
Poszukaj firmy bodajże holenderskiej bawiącej się elektroniką do Renault - mieli parę lat temu patant do przeprogramywani seryjnego ecu z 16s i williamsa bez wyciągania gości z komputera. -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
fajny domowy projekcik. Gratulacje. nie potrza mi mam kilka programów pod różne mody i pojemności Poszukaj firmy bodajże holenderskiej bawiącej się elektroniką do Renault - mieli parę lat temu patant do przeprogramywani seryjnego ecu z 16s i williamsa bez wyciągania gości z komputera. ![]() -------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
jako że mam dośc walających sie gratów od silnika po garażu to zmontowałem cały silnik tak na sztukę do przymiarek, kolektor z megany przerobiłem w końcu pod 16v znaczy pozaślepiałem co nie potrzebne, zostało jeszcze wywiercić i nagwintować otwór pod czujnik temp w dolocie ale gwintownika musze zakupić,do kolektora trzeba nowe wsporniki dorobić bo od 1.8 16v nie pasują,
![]() ![]() jutro w końcu maluję prawą strone auta a po niedzieli lewą i z bani najgorsza robota, dopracowanie silnika zostawiam sobie na nowy rok ![]() ogólnie mam jeszcze jeden dylemat z czego przepustnice zastosować i jakiej wielkości najlepiej -------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Przepustnice czy przepustnicę?
![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 17:00 |