Shoutbox 0 nowych PW 


> Gaźniki Mikuni - schemat podłączenia
Żółwik Tuptuś
post Sun, 01 Nov 2009 - 14:40
Post #1


User
Dołączył: Sun, 25 November 2007
Skąd: Galapagos





Witam . Właśnei jestem w trakcie podłączania 4 gaźników Mikuni ( najprawdopodobniej Suzuki GSX-F ) do fordowskiego silnika CVH .
Mam stąd też parę pytań ( odpowiedzi się domyślam , ale wolałbym , aby były potwierdzone )






nr1 - wejście do filtra powietrza ( które można puścić w atmosferę ) - czyli olać ?

nr2 - podanie paliwa ? ( w gaźnikach nie ma powrotu ) , narazie całośćchciałbym podłączyc na oryginalnej pompce od gaźnikowego CVH , gdzie gaźnik też nie miał powrotu , pytanie brzmi - czy jak założę później pompkę elektrycznądo gaźnikowców to czy będe musiał robić powrót ?

nr3 - elektrozawory ? - do czego służąi jak podłączyć , ewentualnie czy wywalić

nr4 - tutaj sie schodzą rurki od nr3 - olać ? wyrzucić ? gdzie podłączyć ?

nr5 - ssanie ?

Proszę o zweryfikowanie moich przypuszczeń oraz wiadomości , oraz o wszelakie wskazówki jak to podłączyć i na co zwracać uwagę ( gaźniki fizycznei siedzą już w aucie więc niedługo pierwsze próby odpalenia )

Z góry dzięki za pomoc i zainteresowanie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 10)
Wspieraj forum
post Sun, 01 Nov 2009 - 14:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kuba_195
post Tue, 03 Nov 2009 - 22:37
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 04 December 2008





ad 5 ssanie- sprzegnięte na wszystkich gaźnikach tym cieniutkim płaskownikiem
ad 1 odpowietrzenie gaźników może być w atmosfere

ad 2 zasilanie paliwkiem
problem jest tego typu że gaźniki motocyklowe nie bardzo lubią ciśnienie paliwa bo mogą sie cyrki dziać... wg mnie ciśnienie powinno być jak najmniejsze z pompy bo przelewem i odpowietrzeniem może zacząć lecieć paliwo, jeśli któryś zaworek będzie lekko przepuszczał, i będzie kałuża paliwa...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
boksa
post Wed, 04 Nov 2009 - 14:42
Post #3


User
Dołączył: Sun, 02 December 2007
Skąd: kielce/kraków





DObrze by bylo zastosowac pompe elektryczna do gaznikow, u kolegi bylo tak zrobione na pompie z poloneza tylko ze mielimy przewiercone zasilanie wzdluz i zrobiony powrot ale tez czasami potrafilo go przelac, mozesz zrobic tez splyw grawitacyjny cos ala swirl port pod maska zeby paliwo splywalo do gaznikow a nadmiar zeby wracal do zbiornika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Żółwik Tuptuś
post Wed, 04 Nov 2009 - 21:30
Post #4


User
Dołączył: Sun, 25 November 2007
Skąd: Galapagos





Warto było czekać na Wasze odpowiedzi smile.gif

Przelewanie paliwem , to jeden z problemów , które mam i których szukałem przyczyny .

Auto było odpalane na mechanicznej pompie od gaźnikowca , teraz przejdę na elektryczną ( już jest w układzie ) , i dodam do niej powrót paliwa . Zobaczymy co z tego wyjdzie .
Jak nie to pomyślę o pompie z motocykla , bo to będzei chyba prostsze niż surgetank .

Dzięki za odpowiedzi smile.gif

ps: macie pomysł po co są te elektrozawory ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
boksa
post Wed, 04 Nov 2009 - 22:44
Post #5


User
Dołączył: Sun, 02 December 2007
Skąd: kielce/kraków





Jak moze sz to zobaczy czy w tym motocyklu byla pompa czy byl splyw grawitacyjny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba_195
post Thu, 05 Nov 2009 - 18:03
Post #6


Super User
Dołączył: Thu, 04 December 2008





nie może być takiej sytuacji, że dasz paliwo pod ciśnieniem, pójdzie przelewem do zbiornika i będzie ok. gażnik zasilany był na 99% ze zbiornika bez pompy.ja osobiście bym kombinował żeby zrobić zaworek upustowy(przelewowy)przed gaźnikiem który będzie pozwalał na zasilenie gaźnika bardzo małym ciśnieniem a reszta do zbiornika, lub np zmniejszyć napięcie zasilające pompę, przez co uzyskasz dowolny spadek ciśnienia w zależności od spadku napięcia. to chyba najmądrzejsze....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Żółwik Tuptuś
post Thu, 05 Nov 2009 - 21:03
Post #7


User
Dołączył: Sun, 25 November 2007
Skąd: Galapagos





Gaźniki były odpalane na pompie mechanicznej od gaźnikowego silnika .

Gdy siedziały w motorze , to miały spływ grawitacyjny ( na 99 % ) ja sprawę chcę załatwic przy pomocy pompki elektrycznej od gaźnikowca ( wymuszone brakiem miejsca na pompkę mechaniczną ) z dodanym trójnikiem , przed wejściem w gaźniki , idącym do powrotu .

Zobaczymy co z tego wyjdzie smile.gif

Całość na kolektorze ( po przeróbkach ) wygląda tak :





teraz gaźniki są pod takim samym kątem jak w motorze . ]

Ponawiam pytanie o zaworki elektryczne , oraz rurki do nich dochodzące smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Fri, 06 Nov 2009 - 12:29
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(kuba_195 @ Thu, 05 Nov 2009 - 18:03) *
nie może być takiej sytuacji, że dasz paliwo pod ciśnieniem, pójdzie przelewem do zbiornika i będzie ok. gażnik zasilany był na 99% ze zbiornika bez pompy.ja osobiście bym kombinował żeby zrobić zaworek upustowy(przelewowy)przed gaźnikiem który będzie pozwalał na zasilenie gaźnika bardzo małym ciśnieniem a reszta do zbiornika, lub np zmniejszyć napięcie zasilające pompę, przez co uzyskasz dowolny spadek ciśnienia w zależności od spadku napięcia. to chyba najmądrzejsze....



Do redukcji cisnienia swietnie sie nadaje zbiorniczek nadmiarowy z gaźników pierburg 2E3, lub jikov lekr(kopia licencyjna->Skoda favorit).

Czemu służy połączenie cylindrów w pary tymi przewodami na ostatniej fotce?


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Żółwik Tuptuś
post Sun, 08 Nov 2009 - 15:53
Post #9


User
Dołączył: Sun, 25 November 2007
Skąd: Galapagos





killme - to o czym piszesz to chyba taki właśnie surge tank czy jakby tego nie nazwać .

Mam parę pomysłów jak to wykonać , niestety z powodu mojej choroby prace na pare dni stanęły .

Jeżeli chodzi o rurki , to dzięki nim pozbyłem się efektu pulsowania wolnych obrotów ( połączenie 1-3 i 2-4 przy zapłonie 1-2-4-3 )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
satanic_masta
post Sun, 08 Nov 2009 - 19:38
Post #10


Rookie
Dołączył: Sun, 08 November 2009





Witam
Gazniki pochodza z suzuki GSXR
1 to podłeczenie pod airbox gdzie wystepuje cisnienie wyzsze nie atmosfeyczne bo motor posiada doładowanie dynamiczne
3 podłaczone do filtra powietrza te zawory odpowiadaja za sklad mieszanki paliwowo-poietrznej
A i gazniki zasilane sa z elektrycznej pompy paliwa
i jeszce jedno w motocylu gazniki sa pod katem 30-40 stopni od pionu a nie poziomo takze moze byc problem z poziomem paliwa przy takim zamocowaniu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Żółwik Tuptuś
post Sun, 08 Nov 2009 - 19:58
Post #11


User
Dołączył: Sun, 25 November 2007
Skąd: Galapagos





satanic_masta - czyli punkty 1 i 3 są podłączone do układu dolotowego tak ? ( tak wnioskuję z Twojej wypowiedzi )

Jeżlei chodzi o zawory z pkt 3 to czym one są sterowane ? Czy są dwustanowe ( on/off )

Jeżlei chodzi o położenie gaźników - to teraz sa pod kątem 50 - 60 stopni od pionu , ale przewidziałem to że trzeba je będzie pochylić bardziej , więc istnieje taka możliwość .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 20 August 2025 - 13:12