Shoutbox 0 nowych PW 


> BMW 318is 90', z wkładką s54b32
--orzech--
post Tue, 20 Oct 2009 - 23:15
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 July 2003
Skąd: Bydgoszcz





Autko w trakcie modyfikacji... część modów ukończonych
ale najwazniejsze nadal przede mną...

Aktualizacja - 26.11.2013
Marka i Model
BMW 318is E30 M42B18

Modyfikacje Silnika
Było – 1.8 is – po gruntownym remoncie moc hamowana 137KM i 169Nm
(seria 136KM i 170Nm)
Było – 2.8 M52B28 seria ( 193KM i 285Nm )
Było - 3.0 S50B30 (291KM i 340Nm)

Jest : 3.2 0 S54B32 seria ( 343KM i 365Nm) i do tego dążymy smile.gif



*nowa chłodnica robiona na zamówienie węższa niż była dla silnika S50
*sprzęgło z S50B30
*aluminiowa osłona miski olejowej
*akumulator wrzucony do bagażnika
*wisko
*miska olejowa

Układ Dolotowy
Było: Seria
Jest - tymczasowy Dolot Simota - docelowo custom puszka pod oryginalną wkładkę od S54

Układ Wydechowy
Było: seria
Jest – od kolektora do katalizatora oryginalny wydech z M3 E46
- od katalizatora jak na razie wydech końcowy przelotowy robiony na zamówienie pod poprzedni silnik S50
Docelowo: kompletnie nowy wydech robiony od początku do końca robiony pod ten silnik w tej budzie

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
Było: Seria
Jest – komputer silnika od S54B32

Układ Napędowy
Było: seria
Jest:
*szpera 40% o przełożeniu 3.40
*short shifter
*opony przód Federal RS-R 215/40/17, tył Toyo R1R 245/35/17
*felgi aluminiowe ASA AR1 17” szerokość 7,0” przód i 8,0" tył


Układ Hamulcowy
Było: seria
Jest:
*zaciski hamulcowe 4 tłoczkowe Brembo z Porsche Boxster
*tarcze hamulcowe przód 300mm z focusa ST 170 po konwersji na 4x100 ,
*klocki ferodo premier przód i tył
*płyn hamulcowy Motul RBF 660
*stalowe przewody hamulcowe Goodridge


Modyfikacje Zawieszenia
Było: seria
Jest:
*sprężyny KW -40 mm przód i -40mm tył
*amortyzatory Koni Sport z regulacją twardoci
*zestaw stabilizatorów przód i tył H&R
*rozpórki przednich i tylnich kielichów
*poliuretany na tylnej belce
*tuleje przednie z asymetrycznymi otworami z M3 e30
*maglownica z e46


Modyfikacje Wnętrza i Car Audio
Było: golas, seria
Jest:
*kierownica momo corse 35cm
*elektryczne szyby
*elektryczny szyberdach
*tylne szyby uchylne
*klimatyzacja
*radyjko pioneer deh 77mp – rozmontowane i wmontowane na stałe w auto,
*głośniki: systemy przód, subwoofer, wzmacniacz,
*panele w drzwiach pod głośniki 16
*obita skórą podsufitka
*skórzana gałka zmiany biegów Jacky wink.gif - zostanie zmieniona na ori M-technik z podświetleniem
*skórzane skórzane fotele Recaro Speed oraz skórzana tylna kanapa
*dystans przybliżający kierownice
*szelki sparco

Body KIT i Oświetlenie
Było: seria
Jest:
*podkładka pod przedni zderzak – spojler is
*progi od is
*malowanie całej karoserii bez zmiany koloru,
*lekka maska z laminatu

Gdy je kupiłem wyglądało mniejwięcej tak:


Po kilku latach:) i paru gratach wrzuconych










































Tak wygląda obecnie




Moc shamowana 326KM i 340Nm
Waga auta - było 1245Kg - teraz jeszcze nie wiem
Do setki poniżej 5s - wg. vectora 4,6s
Prędkości w milach.
1/4 - 13.07 sec - prędość 108.2 mph
1/8 - 8.52 sec - prędkość 86.7 mph
1000 ft - 11.00 sec
330 ft - 5.67 sec
60 ft - 2.10 sec
0-100 - 11.05 sec
0-90 - 8.87 sec
0-80 - 7.22 sec
0-70 - 5.87 sec
0-60 - 4.60 sec
0-50 - 3.65 sec
0-40 - 2.82 sec
0-30 - 1.82 sec
0-20 - 1.15 sec
0-10 - 0.40 sec

Najbliższe plany to zwiększyć moc, wymienić zawieszenie na gwint KW V3, wymienić przepływomierz, cewki zapłonowe oraz sondy lambda na nowe, pomalować kompletnie po raz kolejny budę i doprowadzić wnętrze do bliskiego oryginałowi zająć się detalami.


--------------------
Życie jest za krótkie aby jeździć wolno....
BMW 318is E30 - 343KM i 365Nm
300c Hemi AWD - 340KM i 524Nm - było
Leon Top Sport 4s 1.9 TDI - 233KM i 465Nm - było
Saxo VTS 1.6 - 119KM i 145Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
7 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Tue, 20 Oct 2009 - 23:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kosiniak
post Tue, 20 Oct 2009 - 23:19
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





sliczna!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sportmile
post Tue, 20 Oct 2009 - 23:22
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sat, 15 September 2007
Skąd: Warszawa





przesliczna


p.s. mam sentymen do e30 mialem z 3.6 m5 ale niestety polegla smile.gif


--------------------
Najgorszy Tuning w Mieście
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Tue, 20 Oct 2009 - 23:35
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





ja tez mam sentyment do e30, piekna niunia, mialem wiele lat temu identyczna is-ke, tez czerwona, tez w niej bylo kilka silnikow smile.gif ale do s50 nie doszedlem, teraz bardzo zaluje. baaardzo mi sie Twoje auto podoba, bede kibicowal temu projektowi, jak w latach '90 reprezentacji Polski w pilke nozna. powodzenia !


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Wed, 21 Oct 2009 - 01:29
Post #5


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





Piękna. Bardzo spójna. Niczym nie obwieszona. Aż miło się patrzy. Nie ma się do czego przyczepić. Aż Ci troszkę zazdroszczę tego autka smile.gif


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Wed, 21 Oct 2009 - 07:44
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





a dlaczego nie przerzucacie aku do bagaznika ?
to powina byc 1 rzecz od jakiej sie powinno zaczac , zeby nieco poprawic slaby rozklad masy.


poza tym bardzo ladna e30tka cool.gif


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
--orzech--
post Wed, 21 Oct 2009 - 08:24
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 July 2003
Skąd: Bydgoszcz





fota sytuacji pod maską jest z początkowego etapu zaraz po swapie... obecnie jest już porządeczek, picuś glancuś... akumulator siedzi z tyłu... maska jest z laminatu a pomiędzy kielichami jest już rozpórka... kilka innych pierdułek również jest skończonych...

najbliższe prace jakie czekają bmkę to przedłużeniee przewodów i przesunięcie zbiornika płynu wspomagania ponad kolektor ssący aby nie trzeba było demontować dolotu w celu dolania płynu do wspomy... do tego dorzucam chłodnice układu wspomagania, montuje wskażniki dodatkowe w miejscu standardowego montazu radia oraz zaczynam walke z hamulcami...

największym minusem auta jest waga i te przeklete hamulce...


--------------------
Życie jest za krótkie aby jeździć wolno....
BMW 318is E30 - 343KM i 365Nm
300c Hemi AWD - 340KM i 524Nm - było
Leon Top Sport 4s 1.9 TDI - 233KM i 465Nm - było
Saxo VTS 1.6 - 119KM i 145Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubanek
post Wed, 21 Oct 2009 - 08:34
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 01 October 2006
Skąd: Wwa / Octane Squad ;)





Mozna powiedziec - unikatowy egzemplarz, ech szkoda ze wiekszosc e30 nie jest w takim stanie.

Samochod nie dosc ze jezdzi to rowniez fantastycznie wyglada, czego gratuluje bo osiagniecie tych 2 celow jest kwintesencja udanego projektu cool.gif Nie bez znaczenia jest dbalosc o szczegoly, i tu gratulacje siedzisk wink.gif

Nie zastanawiales sie na wzmocnieniem silnika, ale w strone N/A ?


Wiecej takich Youngtimer'ow !


--------------------
WWW.PROCUSTOM.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
--orzech--
post Wed, 21 Oct 2009 - 08:46
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 July 2003
Skąd: Bydgoszcz





Niestety wagą auta nie mówiąc już o wadze jego kierowcy jest duża w stosunku do e30 wydmuszki...
Jedynym sposobem na sensowne poprawienie osiągów jest jednak doładowanie... Mamy w Bydgoszczy zwartą ekipę która się wspólnie napędza i motywuje do kolejnych modów... w związku z czym mamy kilka szybkich aut a ja nie chce być na tyle naszej stawki... wink.gif

Te silniki dobrze znoszą umiarkowane doładowania a ja początkowo chciałbym osiągnąć 400+ co w N/A było by mega drogą zabawą o ile niemożliwą w polskich realiach....


--------------------
Życie jest za krótkie aby jeździć wolno....
BMW 318is E30 - 343KM i 365Nm
300c Hemi AWD - 340KM i 524Nm - było
Leon Top Sport 4s 1.9 TDI - 233KM i 465Nm - było
Saxo VTS 1.6 - 119KM i 145Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 21 Oct 2009 - 09:15
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Piekne auto sliczna e30 kurde ale mi sie podoba osobicie jesli by bylo to moje auto to by byla czarna a tak pozatym to kozak naprawde ...
Silnik taki jak u mnie smile.gif
Dziwi mnie spora waga auta twojego bo moje auto wazy 1240 kg - e36 troszke wydmuszka ale dlugo myslalem nad e30 ze wzgledu na mniejsza wage ... robiaac wydmuszke do ilu kg mozna zejsc w e30 ? nie mowiac o dzwiach z lamintu itd...


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specnaz14
post Wed, 21 Oct 2009 - 09:18
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006





Piekny samochód. Mam takie pytanie jake sa koszty takiego swapa? Czyli koszty zwiazane z zakupem silnika i montazem?
Z góry dzieki za odp. moze byc na prv.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
--orzech--
post Wed, 21 Oct 2009 - 09:26
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 28 July 2003
Skąd: Bydgoszcz





Nie wiem dokładnie... wszystko zależy od silnika jaki jest wsadzony i kilku waznych w tym temacie pierduł ale mysle ze 1000kg jest do osiągnięcia bez wiekszych problemów...

Chcialem mieć auto które wygląd ma z lat 90ych, a stanem wyposażenia i osiagów jest zbliżony do najnowszych w miere sportowych aut...

Tak więc mam elektryczny szyberdach, który waży tone, podsufitka zmodyfikowana pod panel radia obszyta skórą wraz w miare rozbudowanym audio... dołożoną klime, elektryczne szyby... no ale coś za coś...

Wydmuszkę mogę zrobić zawsze... jak na razie trzymam się początkowego założenia...


--------------------
Życie jest za krótkie aby jeździć wolno....
BMW 318is E30 - 343KM i 365Nm
300c Hemi AWD - 340KM i 524Nm - było
Leon Top Sport 4s 1.9 TDI - 233KM i 465Nm - było
Saxo VTS 1.6 - 119KM i 145Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Wed, 21 Oct 2009 - 10:49
Post #13


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





sliczna E30stka. tak powinny wygladac modyfikacje BMW. super


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chester
post Wed, 21 Oct 2009 - 12:14
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 22 November 2002





Ładnie się prezentuje i na pewno szybko jeździ.
Bez zbędnych spoilerów, świecący lakierek i z pełnym środkiem.
Tak właśnie powinno wyglądać e30 smile.gif
Tam 3mać


--------------------
Ecu-Tune.Pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gelon
post Wed, 21 Oct 2009 - 12:38
Post #15


Super User
Dołączył: Sat, 26 March 2005
Skąd: wr





Cóż można napisać .. E30 forever! smile.gif Ja również mam sentyment straszny do E30stek,było to moje pierwwsze własne auto i mam zamiar do niego jeszcze powrócić i właśnie w podobnym zestawie,czyli swap na M Power z E36. Nie myślałeś żeby pujść w strone ciemnych HELLI na przodzie,ciemnej nerki i kierunków? Moja tak miała i następna też napewno będzie miała smile.gif


--------------------
diesel power
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ali-En
post Wed, 21 Oct 2009 - 12:44
Post #16


Frequent User
Dołączył: Thu, 05 July 2007
Skąd: Opole





CYTAT(--orzech-- @ Wed, 21 Oct 2009 - 09:26) *
Nie wiem dokładnie... wszystko zależy od silnika jaki jest wsadzony i kilku waznych w tym temacie pierduł ale mysle ze 1000kg jest do osiągnięcia bez wiekszych problemów...

Chcialem mieć auto które wygląd ma z lat 90ych, a stanem wyposażenia i osiagów jest zbliżony do najnowszych w miere sportowych aut...

Tak więc mam elektryczny szyberdach, który waży tone, podsufitka zmodyfikowana pod panel radia obszyta skórą wraz w miare rozbudowanym audio... dołożoną klime, elektryczne szyby... no ale coś za coś...

Wydmuszkę mogę zrobić zawsze... jak na razie trzymam się początkowego założenia...
Bardzo fajne podejście. Każdy się spodziewa spartańskiego wykończenia a w środku przyjemnie i luksusowo.


--------------------
CRX ED9 --> sold
CRX EE8 --> sold
C36 AMG --> sold
Sunny GTI-R --> sold
Sunny GTI Neo VVL --> new toy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hebr
post Wed, 21 Oct 2009 - 15:30
Post #17


User
Dołączył: Mon, 07 July 2008
Skąd: Warszawa





poprosimy wiecej zdjec:)smile.gifsmile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Wed, 21 Oct 2009 - 16:10
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Świetna !! Miałem e30 320i '85 w stanie kolekcjonerskim i zawsze żałuję że ją sprzedałem.... Dbaj i pieść.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maxZ
post Thu, 22 Oct 2009 - 14:19
Post #19


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 November 2006
Skąd: Warszawa/Poznan





Cudo!


--------------------
___/==\*/==\___\ 75 nowy nabytek, wymaga trochę pracy

(Oo( =I= )oO) 123 perfect condition
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Thu, 22 Oct 2009 - 19:41
Post #20


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





CYTAT(gelon @ Wed, 21 Oct 2009 - 12:38) *
Nie myślałeś żeby pujść w strone ciemnych HELLI na przodzie,ciemnej nerki i kierunków? Moja tak miała i następna też napewno będzie miała smile.gif


No, no... jeszcze ciemne szybki, tylne lampy spray'em, Borbet 9x16, gleba 80/60 i pod remize.
To jakiś szczyt tuningu, kwintesencja doskonałości E30? Gdzie bym nie czytał to wszyscy zachwycają się tą konfiguracją.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 01:38