![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
witam
okazyjnie nabyłem to auto kilka miesięcy temu (ma służyć do zabawy a przede wszystkim robić za królika doświadczalnego , budżet jednak-jest mocno ograniczony dlatego też zawieszenie, hamulce, itd mogą z założenia być robione tylko raz, za to silnik obarczony największą dawką testową złożony z kilku modeli ma prawo strzelać fochy ![]() tak czy inaczej ciągle brakowało czasu na własne auto dlatego postanowiłem zrobić w warsztacie 3 tygodniową przerwę podczas której mamy wraz ze wspólnikiem pchnąć swoje auta do przodu (zobaczymy jakie postępy można zrobić w 2-3 tygodnie a jest co robić "oryginalny będzie tylko koło zapasowe ") ![]() po malowaniu (bez silnika) ![]() ![]() ![]() MODEL: Z3 coupe 1999rok 2,8tu Modyfikacje Silnik: daleko w trakcie z auta wyleciał stary 2,8 a jego miejsce zająć ma silnik z m3 3,0 o oznaczeniu s50b30 + w całości wykonany przez nas kit kompresora Modyfikacje głowicy: początkowo zawory z b30 miały zostać zastąpione zaworami z b32 (lepszy przepływ ale po długiej walce z myślamie postanowiłem zostawić mocniejsze oryginały)-brak zmian Modyfikacje bloku "testowa": -minimalny rozwiert -skrócone o 2 mm korbowody -bardzo mocne honowanie Układ dolotowy: zero -oryginalny kolektor ma zastąpić nowym wykonanym z aluminium z wbudowanym ic. wodnym flansze ![]() Układ wydechowy: w trakc.. -oryginalne barany zostały wywalone ich miejsce zajęły kolektory z s54 ![]() ![]() Układ wtryskowy: w trakcie -zainstalowałem pompy paliwa o wydajności 360 l/h -do zamontaowania dodatkowa listwa wtryskowa Elektronika: zero -ecumaster Układ hamulcowy: zakończone -przód 340 mm 4tłoczek +nawiercana tarcza z "maserati" -tył hamulce tylne z mcoupe z nawiercanymi tarczami Układ chłodzenia: zero -oryginalna chłodnica wody z m3 e36 -duża chłodnica oleju Układ napędowy:w trakcie -koło jednomasowe + tarcza spiekowa naszej produkcji+wzmocniony docisk koło zamachowe jednomasowe odelżone a nastepnie wyważone statycznie i dynamicznie (od niedawna wykonujemy tego typu usługi) ![]() ![]() -skrzynia 5 biegowa m3 e36 -dyferencjał z mcoupe 3,2 321KM wraz z deklem z ożebrowaniem chłodzącym ![]() ![]() -półosie i piasty mcoupe Zawieszenie: zakończone -gwintowanie zawieszenie BILSTEIN b16 pss9 -przód wahacze m3 e36 -tył mcoupe ![]() ![]() Karoseria & wnętrze : w trakcie -przygotowanie do malowania ![]() -z nowym lakierem ( czarna perła) ![]() -lampy zmienione na całościowo czerwone -lusterka mcoupe -dokładka przedniego zderzaka (oryginalnie jest stanowczo za wysoko) -nowe koło ETABETA KRONE radinox 18/9,5 i 11 cali ![]() ![]() -kierownica momo -fotele oryginalne wyleciały na zbity pysk zastąpiły je kubełki(miały być szyte czerwona nicią ale chyba dobrze że nie są) -pasy szelkowe -zegary m3 e36 |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Rozwiert ? Mocne honowanie ?
Jakie tloki uzywasz ? ![]() Fajne autko, czekam na dalesze etapy pracy ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Winowrocław ![]() |
Gratuluje najładniejszego modelu BMW. Projekt może być bardzo ciekawy z tego co piszesz
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Jaki kompresor ma tam trafić? Jakie doładowanie? Zapowiada sie ciekawie...
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
Rozwiert ? Mocne honowanie ? Jakie tloki uzywasz ? ![]() Fajne autko, czekam na dalesze etapy pracy ![]() używane ![]() tłoki pochodzą z 3,2 Jaki kompresor ma tam trafić? Jakie doładowanie? Zapowiada sie ciekawie... ![]() początkowo miał być to m112-ka ale jako że auto jest prototypem i jeżeli kompresor bedzie dawał wystarczający efekt będziemy strać się zrobić własny kit musiałem wybrać cos bardziej kompaktowego (przy m112 umieszczonej klasycznie trzeba ingerować już w poszycie maski) padło na VORTECHA V2 ![]() ![]() mam dziś wesele więc kobieta pewnie nie pozwoli wyrwać sie do warsztatu ![]() dzień 2 udało sie wyrwać na chwilę i zrobić adaptery zamontować heble i okleić część dokładki karbonem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Jest jedno "ale": zapas już nie będzie oryginalny buuuu
![]() A tak na serio, to miazga ! Super robotę robicie chłopy ! |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 September 2008 ![]() |
czesc, swietny projekt!
mozesz powiedziec cos wiecej o procesie oklejania tej dokładki karbonem tzn jakie dokładnie materiały sa potrzebne i szybki kurs how2 tez byłby mile widziany, z gory dzieki pozdrawiam ! |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
dzień 3
miałem pewien dylemat czy oryginalne półosie bedą sprawdzać sie przy 11 calowych kołach i dziś ostatecznie zdecydowałem że chyba lepiej robić raz a dobrze -przebudowuję całe tylne zawieszenie i zastosuję sporo mocniejsze przeguby porównanie oryginalny i z wersji z3m: ![]() okazało się że wahacz z wersji z3m jest tak naprawdę zupełnie inny (ma kilka dodatkowych wzmocnień, gniazdo przegubu jest większe i co dziwne ma chyba inne przegięcie -zobaczymy jutro) ![]() po hamulcach i piastach czas na następny bardzo istotny element w aucie : układ kierowniczy : początkowo rozebrałem magiel w celu powiększenia skrętu ale po obadaniu zakresu w komplecie z zastosowanymi zwrotnicą -o krótszym ramieniu przy 9,5calach zdecydowałem że nie można już nic zwiększać, skończyło się na zmianie drążków ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Pokrywa cewek zostaje cała czerwona?
Ja bym się pokusił o lekkie przejechanie napisu M-Power i tych pasków frezarką żeby wydobyć alu na wierzch. Zawsze to jakiś ładny smaczek pod maską ![]() A sam projekt mega i bardzo zacne rozmiary felg ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
dzień 4
nie ma co pisać, bo progres jest znikomy -wrócił temat hamulców przednich z MASERATI tz po skręceniu kompletu- zawieszenia przedniego, okazuje się że podczas skręcania dużo większa od seryjnej tarcza hamulcowa dotyka do wahacza, nie był by to znaczny problem- można by zmienić odsadzenie tarczy ale problem polega na tym że nie mogę tego zrobić ponieważ koło i tak juz wystaje- no ale nic poczyniłem pewne kroki i jutro prawdopodobnie sie z tym uporam, pozatym wymieniłem wszystkie sworznie i poza tymi hamulcami przedni zawias jest skończony ![]() czesc, swietny projekt! mozesz powiedziec cos wiecej o procesie oklejania tej dokładki karbonem tzn jakie dokładnie materiały sa potrzebne i szybki kurs how2 tez byłby mile widziany, z gory dzieki pozdrawiam ! matujesz oklejany element, smarujesz go żywicą epoksydową, na to przyklejasz włókno węglowe, czekasz aż zaschnie, wylewasz wszytko lakierem bezbarwnym aż do pożądanego efekty i tyle |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 16 January 2006 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
czy Vortech podobnie jak rotrex ma własny układ smarowania czy trzeba mu podłączać z silnika i spływ robić ?
Który to jest model Vortecha? -------------------- Frezowanie, cięcie CNC
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
trzeba go podłączyć do układu smarowania silnika, to jest model v2, ja jestem w górach do poniedziałku więc progresu z z-ka nie będzie
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 June 2004 Skąd: dziesiąta/sławinek ![]() |
niestety mi osobiście się to auto nie podoba tutaj....
Na żywo jest dużo lepiej... -------------------- Audi S2 ABY/ RS6 / Porsche 911 Turbo X50 Techart kit
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
już po wakacjach czas cos ruszyć
dzień 5 i 6 tylne zawieszenie komplet z mcoupe wraz z tylnym mostem po przeglądzie ![]() powoli silnik się składa, zamontowane zostały zimniejsze świece zapłonowe ![]() ![]() ![]() ogryzak ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() w silniku została zamontowana pompa 2 sekcyjna z systemem przelewowym (warto przed montażem zbadać jej stan, czasami zaworek upustowy potrafi się zatrzeć) ![]() testujemy dalej oryginalne barany zostały usunięte ich miejsce zajęły przerobione kolektory o większej średnicy i innym przegięciu ![]() ![]() zostały owinięte bandażem termoizolacyjnym ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Jakie zimniejsze świece założyliście? Powodzenia z projektem!
-------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: DG ![]() |
swietny projekt. obyscie dotrwali do konca
![]() pozdrawiam -------------------- HIL
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 22 February 2008 ![]() |
patrząc na wczesniejsze projekty chłopaki napewno dotrwaja do konca
![]() i zapewne bedzie co podziwiać... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 22 July 2025 - 20:45 |