![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
witam.
na ebay'u oczywiscie jest kit do usuniecia walkow balastowych ale gdzies jakies szczatkowe informacje w necie znalazlem ze mozna jest usunac bez tego kit'u zaslepke trzeba dorobic, panewki nabic "na odwrot" i walek pompy oleju uciac takie mniej wiecej informacje znalazlem ale zadnych szczegolow niestety ma ktos doswiadczenie w tej materii? jakis dokladniejszy opis co i jak tez mile widziany aha no i czy zeby to zrobic bez wyjmowania silnika z auta potrzeba zdolnosci maltanskich akrobatow? dzieki za pomoc. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Pytanie tylko po co to chcesz robić?
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
po pierwsze.... po co ? chcesz wyciskać z silnika 7dme poty ? potrzeba większego ciśnienia oleju ? odelżasz masę elementów wirujących w silniku ? usunięcia wałków nie poczujesz, poza minimalnymi wibracjami w okolicach 3500rpm i 6000rpm ... bez dodatkowego wyważenia wału z zamachem i kołem pasowym.
można to zrobić bez tego kitu, ale ten kit ułatwia mooocno życie, a kosztuje grosze, nie warto się męczyć... naprawdę. -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
(...) walek pompy oleju uciac (...) Nooooo, ten mod to napewno zadziala znakomicie ![]() Z tego co wylapalem na forach,to ludzie robia to z 2 powodow: 1-kilka dodatkowych koni,wtedy zdejmuja pasek i jazzzzda ![]() 2-poprawa smarowania panewek glownych, czyli np. ten kit EBayowy,ale wtedy wszystko musi byc zbalansowane. Opcja nr 2 odpada jezeli chcesz tym po ulicy jezdzic ![]() -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
spokojnie panowie bez nerwacji
![]() jest sobie samochod nieskalany pedzlem ani kielnia polskich (ani jakichkolwiek innych) lakiernikow, bez przygod itd nie bierze oleju w nadmiernych ilosciach , nie kopci, nawet popychacze nie klekocza (zadko kiedy przy rozruchu na zimno) niemniej jednak silnik dziwnie drzy jak jest zimny , jak sie rozgrzeje mniej. wibracje przenosza sie do wnetrza znajomy fachman stwierdzil ze rozrzad moze byc zle zlozony i ze najprawdopodobniej sa do zrobienia balasty bo jak sie wcisnie gaz slychac pukanie w okolicy rozszadu (na wolnych nie slychac na wyzszcyh tez nie tylko w momencie wcisniecia gazu) stad moje pytanie, nie oznacza to ze je wywale, po prostu chce zobaczyc jakie mam opcje wady zalety koszta itd. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Masz po prostu przestwiony wałek od pompy oleju o 180 stopni albo wałek balansowy (ten od małego paska). Albno oba te wałki. Ktoś kto składał rozrząd nie wiedział jak to ustawić i ustawił na pałe. Stąd ten problem. Jazda takim silnikiem będzie cię kosztowała wkrótce remont kapitalny.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) ![]() |
Nooooo, ten mod to napewno zadziala znakomicie ![]() Nie ma się z czego śmiać. Jeśli po ucięciu zaślepić kanał olejowy to działa tak samo jak ,,kitowy" wałeczek. CYTAT Z tego co wylapalem na forach,to ludzie robia to z 2 powodow: 1-kilka dodatkowych koni,wtedy zdejmuja pasek i jazzzzda ![]() 2-poprawa smarowania panewek glownych, czyli np. ten kit EBayowy,ale wtedy wszystko musi byc zbalansowane. Opcja 3. Potencjalnie niższa awaryjność Opcja 4, która zdarzyła się piszącemu te słowa. Wywaliło panewkę wałka napędzanego przez pompę oleju i rozbiło gniazdo panewki. Jedyna opcja naprawy to wyjąć blok, roztoczyć gniazdo i dorobić nadwymiarową panewkę. Przy ograniczonym budżecie prościej wymontować wałki. Na upartego da się to zrobić bez wyjmowania silnika z auta, ale trzeba się nakombinować. P.S. Swoją drogą Mitsubishi strzeliło byka robiąc smarowanie jednej panewki niefiltrowanym olejem. -------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
dzisiaj sprawdzalem rozrzad. gorne kolka na znaki.wal na znaku , walek balastowy na znaku, pompa oleju na znaku. z tylu w blok po wykreceniu sruby pret wszedl na 10-11 cm wiec na to wyglada ze rozrzad zlozony jest dobrze i pewnie cos grubszego sie szykuje.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
A no to kicha. No idea.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
niech to ktos w koncu poprawi.. balance to jest rownowaga, a nie balast.. te walki nie sa "balastowe", one niczego nie dociazaja
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
No balansowe. Balans od balansowania.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
balance (Ectaco-Poland)
v, 1 bilansowy 2 wagowy 3 waga 4 równowaga 5 saldo 6 pozostałość 7 bilans 8 ważyć 9 równoważyć 10 balansować 11 bilansować 12 zbilansować 13 huśtać 14 zgodzić się (o rachunkach) 15 wahać się |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
no i? saldo walkowe, czy hustajace walki, a moze walki zgody?
![]() w tym wypadku balance = rownowaga. walki rownowazace. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Tak sobie jeszcze myslałem... Że niekoniecznie musza być dobrze ustawione. W sensie wałek pompy olejowej tak (skoro śrubokręt wchodzi w otwór na więcej niż 5 cm) ale wałek balansowy (ten na małym pasku klinowym) już niekoniecznie. Trzeba to sprawdzić.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
sprawdze to auto mam na kanale, sprzeglo a dokladniej tarcza sprzegla rozsypala sie 50 km od domu :/ przy okazji okazalo sie ze kolektor wydechowy jest pekniety na 1 cyl od rozrzadu moze nie duze pekniecie ale moze z niego furczalo no i 3 szpilki do przykrecanai wydechu urwane ale cale szczescie da sie je odkrecic. takze spod kolektora tez moglo furczac bo uszczelka okopcona. kolektor sie pospawa dokreci dobrze rozrzad sprawdze jeszcze raz i mam nadzieje ze to bedzie tyle.
tak na marginesie malutkie to sprzeglo. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
wszystkie problemy rozwiazane z czego sie bardzo ciesze
![]() mam tylko jeszcze jedno pytanko. jaka jest srednica kola zamachowego (srednica wienca) w 1g gs? czy miedzy rocznikami byla roznica w srednicy kola? czy kolo zamachowe od turbo jest wieksze? czy kolo zamachowe w 7bolt jest wieksze od 6bolt ? wie ktos moze? bardzo przydaloby mi sie takie info. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 11 September 2025 - 23:14 |