Shoutbox 0 nowych PW 


> Spływ oleju z turbo, oraz inne problemy z olejem w BMW E36 turbo
woytek13
post Sat, 25 Apr 2009 - 17:51
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Mam mały problem z dymieniem z turbo. Normalnie nie dymi, na jałowych ani podczas jazdy. Czasem tylko najdzie ją ochota i potrafi zadymić całą okolice. I coraz bardziej zaczynam obwiniać o to spływ z turbosprężarki. Niby nie jest źle, ale jednak jak odczepiałem turbo PO spuszczeniu wcześniej oleju to z węża wypłynęło trochę oliwy. Średnica węża oraz króciec w misce taki sam jak fabrycznie w tym turbo. Króciec w misce najwyżej jak tylko mogłem wspawać, wydaje mi się rolleyes.gif że nad lustrem olejowym.






To zdjęcie najlepiej pokazuje przebieg spływu w porównaniu do poziomu



Jest ok czy nie?? Tutaj leży wina?


I drugi problem to taki dziwny wyciek z turbosprężarki. Przepraszam za jakość ale to obecnie jedyne urządzenie które robi zdjęcia w moim domu. Dodam, że wyciek jest bezpośrednio z śruby przykręcającej część gorącą turbiny.




Moje turbo to Garrett TB2514 z BMW 525TDS.


I żeby nie zaśmiecać innym tematem to dopiszę tutaj. Jak mogę uszczelnić cieknącą miskę? Była już nowa uszczelka i nic, byłą uszczelka i silikon: źle, drugi silikon: też źle. Teraz zmontowałem na samym silikonie (chałtura rules), jakiś taki w tubce do misek olejowych. I też puszcza mi olej, na tyle intensywnie, że uniemożliwia to jazdę dry.gif


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
3 Stron V   1 2 3 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sat, 25 Apr 2009 - 17:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jadzwin
post Sat, 25 Apr 2009 - 18:28
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Nie masz problemu z opowietrzneim skrzyni korbowej ? Jak masz psuzczone odmy ? Bo wygalda ze mozesz miec za wysokie cisneinie co uniemozliwoa splyw olejowi z turbosprzearki i wywala ci olej kazda mozliwa szpara... a splyw nie wyglada zle...


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sat, 25 Apr 2009 - 19:15
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





kup sylikon luny gasket II elegancki przyjmuje się nawet na zabrudzonych powierzchniach używam i nigdy mnie nie zawiódł.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Sat, 25 Apr 2009 - 19:33
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Na odmę mam założony jakiś kolorowy filterek, ale myślę, że chyba warto wywalić ja normalnym przewodem pod auto.

A teraz złożyłem na taki silikon:


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 25 Apr 2009 - 21:51
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





pytanie brzmi czy odma jest drożna? miałem kiedyś przypadek że ktoś własnie założył taki wynalaze ale że srednica nie pasowała to najebał izolacji która po czasie weszła do odmy i efekt taki jak u ciebie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Sat, 25 Apr 2009 - 21:57
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





U mnie średnice się zgadzały raczej. Nie sprawdzałem drożności filtra, ale nowy był i to taki syfek za 10zł z jakiejś siatki czy czegoś takiego.
Myślę, że może walnę odmę połączoną z dolotem przed turbo, żeby nawet trochę possało.

Czy lepiej dać wężem w dół?


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 25 Apr 2009 - 23:48
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Przed turo ma jedna wade ze caly syf leci na turbo i w dolot. Jak masz zdrowy motor to pol biedy...


CYTAT(woytek13 @ Sat, 25 Apr 2009 - 22:57) *
U mnie średnice się zgadzały raczej. Nie sprawdzałem drożności filtra, ale nowy był i to taki syfek za 10zł z jakiejś siatki czy czegoś takiego.
Myślę, że może walnę odmę połączoną z dolotem przed turbo, żeby nawet trochę possało.

Czy lepiej dać wężem w dół?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Sun, 26 Apr 2009 - 10:07
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Silnik jakiś tam przesadnie zdrowy nie jest. Stary wąż od odmy do najczystszych nie należał, więc tu poleci to samo. To jest minus. Ale wydaje mi się, że to lepsza opcja właśnie ze względu na to że powietrze spod pokrywy będzie wysysane ( niestety w dolot) i tym samym ciśnienie w komorze korbowej powinno się zmniejszyć.


Wczoraj też zauważyłem dziwny objaw podczas jazdy. Przyspieszam sobie normalnie dajmy na to do 4k rpm i puszczam gaz i daję na luz, to obroty spadają mi prawie, że do zera po czym wracają do normy czyli ok 900 rpm. Jakiś problem z podciśnieniami w silniku? Obroty jałowe super, praca silnika także. Jedyne co muszę jeszcze zrobić to wymienić świece ma takie o mniejszej ciepłocie bo teraz jakieś pseudo-sportowe briski mam, ale to chyba nie ich wina.


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Sun, 26 Apr 2009 - 10:47
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Jaki masz silnik ?Jak sprawuje sie turbo?Laduje do konca?Na jakim doladowaniu jezdzisz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Sun, 26 Apr 2009 - 18:02
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





M43B16, sprawuje się średnio przez tumany dymu, ładuje do końca, 0,4-0,5bar.

Ale nie o tym temat. wink.gif


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Sun, 26 Apr 2009 - 18:24
Post #11


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Dzieki.Koniec OT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartekk
post Sun, 26 Apr 2009 - 21:10
Post #12


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 September 2003
Skąd: warszawa





Moim zdaniem odplyw masz zle zrobiony.Widac to na trzeciej fotce,jak splyw idzie w dol potem na wysokosci miski idzie lekko do gory.W najnizszym punkcie zbiera sie olej,ktory z czasem bedzie zamienial sie twardy osad i z czasem ograniczy odplyw oleju lub doprowadzi do calkowitego zatkania odplywu.


--------------------
bartek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Mon, 27 Apr 2009 - 19:50
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





moze lepiej zalozyc Oil Catch Tank zeby odseparowac jak najwiecej syfu zanim trafi przed turbo.
i wezyk faktycznie wyglada jakby troche za nisko szedl po czy troszke do gory do miski.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Mon, 27 Apr 2009 - 20:11
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Spływ masz poniżej lustra oleju, ściągnij wąż z króćca to sie upewnisz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Mon, 27 Apr 2009 - 21:17
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Cholera, ale tam już się praktycznie wyżej nie dało dać rolleyes.gif
Z tym dołkiem to mogę trochę skrócić jeszcze waż, to lekko wyprostuje ten dołek. Gorzej z wyżej wymienionym problemem. . .


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Mon, 27 Apr 2009 - 22:20
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





ja miałem odpływ poniżej lustra oleju i nie było problemu nigdy, w 1.8t odpływ też jest obok korka spustu oleju i jakoś daje rade moim zdaniem to nie problem w odpływie prędzej w odmie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Mon, 27 Apr 2009 - 22:44
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





W weekend zabieram się za przerobienie odmy. Jeżeli będzie ok, to może i catch tank się zrobi, ale muszę mieć pewność że pomoże. Jak z miski przestanie uciekać olej to zacznę trzeźwiej myśleć o reszcie detali


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Wed, 29 Apr 2009 - 18:58
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





No i dotarłem do domu. I zrobiłem jako-taki teścik. Najpierw sprawdziłem pod autem i sucho czyli na postoju nie cieknie. Potem odpalamy, zero dymu z wydechu. Lekko przegazowałem ( delikatnie). No to niby OK. Wziąłem się za wybadanie odmy. Zdjąłem ten filtr i lekko mi dmucha spod pokrywy zaworów, czyli jakieś ciśnienie tam panuje. Nic nie chlapie nic nie dymi.

W międzyczasie auto sobie cały czas pracowało i nagle ni stąd, ni zowąd dostrzegłem że cała okolica jest zadymiona. Z wydechu poszły chmury niebieskiego dymu które ciężko było objąć wzrokiem. Nie dawało nic wachlowanie obrotami czy odtykanie bagnetu, ani odmy która cały czas była bez filtra i nie zadymiła, ani nie dmuchnęła mocniej nadal. Po chwili dym ustał. Auto się nagrzało, przegoniłem je troszkę (ok 1km, tak symbolicznie) i zero dymu. W czasie jazdy i na postoju.

Nie wiem czy to problem z odpowietrzeniem czy turbo bierze olej. Jutro podłącze odmę z dolotem przed turbo. I sprawdzę co i jak. NO i kolejny raz wymienię uszczelkę pod miską dry.gif


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kali___
post Wed, 29 Apr 2009 - 21:13
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sat, 29 April 2006
Skąd: Jelenia Góra





Uszczelniacz na wydechu sie skonczył
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Wed, 29 Apr 2009 - 23:04
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Prędzej ssący. Niebieski dym.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 19:04