![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Mam mały problem z dymieniem z turbo. Normalnie nie dymi, na jałowych ani podczas jazdy. Czasem tylko najdzie ją ochota i potrafi zadymić całą okolice. I coraz bardziej zaczynam obwiniać o to spływ z turbosprężarki. Niby nie jest źle, ale jednak jak odczepiałem turbo PO spuszczeniu wcześniej oleju to z węża wypłynęło trochę oliwy. Średnica węża oraz króciec w misce taki sam jak fabrycznie w tym turbo. Króciec w misce najwyżej jak tylko mogłem wspawać, wydaje mi się
![]() ![]() ![]() To zdjęcie najlepiej pokazuje przebieg spływu w porównaniu do poziomu ![]() Jest ok czy nie?? Tutaj leży wina? I drugi problem to taki dziwny wyciek z turbosprężarki. Przepraszam za jakość ale to obecnie jedyne urządzenie które robi zdjęcia w moim domu. Dodam, że wyciek jest bezpośrednio z śruby przykręcającej część gorącą turbiny. ![]() Moje turbo to Garrett TB2514 z BMW 525TDS. I żeby nie zaśmiecać innym tematem to dopiszę tutaj. Jak mogę uszczelnić cieknącą miskę? Była już nowa uszczelka i nic, byłą uszczelka i silikon: źle, drugi silikon: też źle. Teraz zmontowałem na samym silikonie (chałtura rules), jakiś taki w tubce do misek olejowych. I też puszcza mi olej, na tyle intensywnie, że uniemożliwia to jazdę ![]() -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Nie masz problemu z opowietrzneim skrzyni korbowej ? Jak masz psuzczone odmy ? Bo wygalda ze mozesz miec za wysokie cisneinie co uniemozliwoa splyw olejowi z turbosprzearki i wywala ci olej kazda mozliwa szpara... a splyw nie wyglada zle...
-------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
kup sylikon luny gasket II elegancki przyjmuje się nawet na zabrudzonych powierzchniach używam i nigdy mnie nie zawiódł.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Na odmę mam założony jakiś kolorowy filterek, ale myślę, że chyba warto wywalić ja normalnym przewodem pod auto.
A teraz złożyłem na taki silikon: ![]() -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
pytanie brzmi czy odma jest drożna? miałem kiedyś przypadek że ktoś własnie założył taki wynalaze ale że srednica nie pasowała to najebał izolacji która po czasie weszła do odmy i efekt taki jak u ciebie
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
U mnie średnice się zgadzały raczej. Nie sprawdzałem drożności filtra, ale nowy był i to taki syfek za 10zł z jakiejś siatki czy czegoś takiego.
Myślę, że może walnę odmę połączoną z dolotem przed turbo, żeby nawet trochę possało. Czy lepiej dać wężem w dół? -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Przed turo ma jedna wade ze caly syf leci na turbo i w dolot. Jak masz zdrowy motor to pol biedy...
U mnie średnice się zgadzały raczej. Nie sprawdzałem drożności filtra, ale nowy był i to taki syfek za 10zł z jakiejś siatki czy czegoś takiego. Myślę, że może walnę odmę połączoną z dolotem przed turbo, żeby nawet trochę possało. Czy lepiej dać wężem w dół? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Silnik jakiś tam przesadnie zdrowy nie jest. Stary wąż od odmy do najczystszych nie należał, więc tu poleci to samo. To jest minus. Ale wydaje mi się, że to lepsza opcja właśnie ze względu na to że powietrze spod pokrywy będzie wysysane ( niestety w dolot) i tym samym ciśnienie w komorze korbowej powinno się zmniejszyć.
Wczoraj też zauważyłem dziwny objaw podczas jazdy. Przyspieszam sobie normalnie dajmy na to do 4k rpm i puszczam gaz i daję na luz, to obroty spadają mi prawie, że do zera po czym wracają do normy czyli ok 900 rpm. Jakiś problem z podciśnieniami w silniku? Obroty jałowe super, praca silnika także. Jedyne co muszę jeszcze zrobić to wymienić świece ma takie o mniejszej ciepłocie bo teraz jakieś pseudo-sportowe briski mam, ale to chyba nie ich wina. -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Jaki masz silnik ?Jak sprawuje sie turbo?Laduje do konca?Na jakim doladowaniu jezdzisz?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
M43B16, sprawuje się średnio przez tumany dymu, ładuje do końca, 0,4-0,5bar.
Ale nie o tym temat. ![]() -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Dzieki.Koniec OT
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 September 2003 Skąd: warszawa ![]() |
Moim zdaniem odplyw masz zle zrobiony.Widac to na trzeciej fotce,jak splyw idzie w dol potem na wysokosci miski idzie lekko do gory.W najnizszym punkcie zbiera sie olej,ktory z czasem bedzie zamienial sie twardy osad i z czasem ograniczy odplyw oleju lub doprowadzi do calkowitego zatkania odplywu.
-------------------- bartek
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
moze lepiej zalozyc Oil Catch Tank zeby odseparowac jak najwiecej syfu zanim trafi przed turbo.
i wezyk faktycznie wyglada jakby troche za nisko szedl po czy troszke do gory do miski. -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Spływ masz poniżej lustra oleju, ściągnij wąż z króćca to sie upewnisz
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Cholera, ale tam już się praktycznie wyżej nie dało dać
![]() Z tym dołkiem to mogę trochę skrócić jeszcze waż, to lekko wyprostuje ten dołek. Gorzej z wyżej wymienionym problemem. . . -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
ja miałem odpływ poniżej lustra oleju i nie było problemu nigdy, w 1.8t odpływ też jest obok korka spustu oleju i jakoś daje rade moim zdaniem to nie problem w odpływie prędzej w odmie
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
W weekend zabieram się za przerobienie odmy. Jeżeli będzie ok, to może i catch tank się zrobi, ale muszę mieć pewność że pomoże. Jak z miski przestanie uciekać olej to zacznę trzeźwiej myśleć o reszcie detali
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
No i dotarłem do domu. I zrobiłem jako-taki teścik. Najpierw sprawdziłem pod autem i sucho czyli na postoju nie cieknie. Potem odpalamy, zero dymu z wydechu. Lekko przegazowałem ( delikatnie). No to niby OK. Wziąłem się za wybadanie odmy. Zdjąłem ten filtr i lekko mi dmucha spod pokrywy zaworów, czyli jakieś ciśnienie tam panuje. Nic nie chlapie nic nie dymi.
W międzyczasie auto sobie cały czas pracowało i nagle ni stąd, ni zowąd dostrzegłem że cała okolica jest zadymiona. Z wydechu poszły chmury niebieskiego dymu które ciężko było objąć wzrokiem. Nie dawało nic wachlowanie obrotami czy odtykanie bagnetu, ani odmy która cały czas była bez filtra i nie zadymiła, ani nie dmuchnęła mocniej nadal. Po chwili dym ustał. Auto się nagrzało, przegoniłem je troszkę (ok 1km, tak symbolicznie) i zero dymu. W czasie jazdy i na postoju. Nie wiem czy to problem z odpowietrzeniem czy turbo bierze olej. Jutro podłącze odmę z dolotem przed turbo. I sprawdzę co i jak. NO i kolejny raz wymienię uszczelkę pod miską ![]() -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 29 April 2006 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Uszczelniacz na wydechu sie skonczył
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Prędzej ssący. Niebieski dym.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 19:04 |