Shoutbox 0 nowych PW 


> Intercooler jak dobrac wydajnosc?
Wilu 20VT
post Tue, 24 Feb 2009 - 02:03
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 September 2007
Skąd: SS





Jak dobrac intercooler aby był wydajny pod planowana moc?

Wiek ktos jak to obliczyc lub dobrac zeby było idealnie?


--------------------
www.premium-detailing.pl

Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 14)
Wspieraj forum
post Tue, 24 Feb 2009 - 02:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Zgred
post Tue, 24 Feb 2009 - 20:07
Post #2


Super User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Warszawa/Raszyn





Najwiekszy jaki wejdzie...tongue.gif


--------------------
WARNING! Small children may get sucked into turbo!


X20SED+td05-16=300....
B235+???=??? się zaczyna robić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Tue, 24 Feb 2009 - 20:13
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





CYTAT(Zgred @ Tue, 24 Feb 2009 - 13:07) *
Najwiekszy jaki wejdzie...tongue.gif

A co z lagiem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zgred
post Tue, 24 Feb 2009 - 23:00
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Warszawa/Raszyn





Czy naprawde tak pojemność FMIC wpływa na laga???Nie mówie tu o wsadzeniu IC od Tira przy T25....


--------------------
WARNING! Small children may get sucked into turbo!


X20SED+td05-16=300....
B235+???=??? się zaczyna robić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Wed, 25 Feb 2009 - 03:03
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Nie tylko pojemność FMIC na to wpływa ale również i całego dolotu od turbiny przed kolektor ssący aż do głowicy. To tak samo jest jak pompujesz koło od roweru kompresorem mała pojemność to wystarczy ze lekko naciśniesz i juz jest napompowane do np. 2 barów a z kołem od auta juz schodzi się dłużej. Więc jeśli przesadzisz ze średnicami i wielkością intercoolera laga będziesz miał większego. Pozdrawiam


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Wed, 25 Feb 2009 - 03:25
Post #6


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Ale to nie pompowanie pompka do roweru kola do samochodu tylko pompowanie pompka od Wigry kola w goralu.
Wiecej laga mozna miec przez dlugie rury dolotowe, nieprzemyslane zlacza i cala mase zakretasow niz przez wiekszy IC.

Wszystko mozna wyliczyc, nawet wymiary potrzebnego IC ale jest tyle danych ktore ciezko zdobyc albo sa dostepne tylko poprzez testowanie ze latwiej i szybciej jest wsadzic jakis IC ktory ktos juz testowal ze starcza do powiedzmy 400hp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Wed, 25 Feb 2009 - 03:42
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Za duzy IC moze spowodowac tez spadek cisnienia za IC przez np dlugosc kanalow i wiekszy opor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elcoyote
post Wed, 25 Feb 2009 - 09:05
Post #8


Super User
Dołączył: Tue, 15 May 2007
Skąd: Oświęcim





nie ma tak źle z dużym FMIC
u mnie leży w zderzaku 10cm gruby 30cm wysoki i 60cm szeroki
i jakoś nie odczułem różnicy miedzy tym co był na silniku
ładuje tyle ile trzeba
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 25 Feb 2009 - 09:30
Post #9


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(Kubek @ Wed, 25 Feb 2009 - 03:42) *
Za duzy IC moze spowodowac tez spadek cisnienia za IC przez np dlugosc kanalow i wiekszy opor.

Spadek cisnienia powoduje IC o malym przekroju poprzecznym a nie za duzy smile.gif Chyba ze ma 2 metry dlugosci, 10cm wysokosci i 2cm grubosci - wtedy jest za duzy i powoduje ogromny spadek smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 25 Feb 2009 - 10:13
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Spadek ciśnienia będzie zawsze za intrcoolerem.Im bardziej wydajny IC,tym spadek ciśn. większy.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Wed, 25 Feb 2009 - 15:30
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





CYTAT(Tommo @ Wed, 25 Feb 2009 - 03:13) *
Spadek ciśnienia będzie zawsze za intrcoolerem.Im bardziej wydajny IC,tym spadek ciśn. większy.

Nie zawsze, przykladowo seryjny IC od STi ma spadek cisnienia w okolicy 2-3psi, a bardziej wydajny IC zbudowany na rdzeniu Spearco ma spadek ~1psi. Wazna jest tez budowa wewnetrzna rdzenia.

Czy ma ktos zdjecie jak w zblizeniu wyglada przekroj IC od Iveco?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zgred
post Wed, 25 Feb 2009 - 17:03
Post #12


Super User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Warszawa/Raszyn





Wynika z tego że trzeba upychać największy jaki się da przy braniu poprawki na wielkość spreżarki...Myle się?


--------------------
WARNING! Small children may get sucked into turbo!


X20SED+td05-16=300....
B235+???=??? się zaczyna robić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Wed, 25 Feb 2009 - 18:13
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Za duży IC przy nie za wielkim turbo będzie powodował że reakcja na gaz z niskich obrotów będzie wolniejsza, czyli będzie większy lag.
Za mały IC będzie powodował że reakcja na gaz z niskich obrotów będzie szybsza, ale na wysokich obrotach może być "wąskim gardłem" dolotu i silnikowi może brakować po prostu powietrza.
Wkładanie IC jakiegoś bardzo dużego, tak że połowa tego IC będzie zasłonięta zderzakiem jest też bez sensu bo połowa IC będzie miała dobrą sprawność, a ta druga połowa daremną i średnia sprawność IC wyjdzie taka sobie.

Moim skromnym zdaniem IC trzeba tak dobrać aby uwzględnić wielkość turbo, doładowanie jakie chce się z tego turba dmuchać przy danym silniku i wziąć pod uwagę jakie się ma możliwości nawiewu. Znaleźć kompromis pomiędzy tymi czynnikami.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 25 Feb 2009 - 20:07
Post #14


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Chyba trzeba naprawde założyć jakiś przewymiarowany IC żeby odczuć gorszą reakcję wkońcu turbo ma wydajność rzędu 100l / sek.


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Wed, 25 Feb 2009 - 20:29
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





dokladnie.
wybrac taki ktory wypelni powierzchnie czolowa ktora ma nawiew.
i czy wystarczy to widac po temp w gornych obrotach silnika gdzie temp przed kolektorem nie powinna znacznie wzrosnac. jezeli wzrosnie drastycznie to IC nie daje rady.

a co do waskiego gardla jak jest maly IC to raczej sklanialbym sie ku temu co wurzej napisalem - za malo wydajny=zle chlodzi powietrze.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 08 August 2025 - 11:13