![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 November 2007 ![]() |
Witam,
Mam pytanie - jakie są wasze doświadczenia w hamowaniu aut z automatyczną skrzynią biegów? Jak wiadomo, na hamowni po osiągnieciu maxa trzeba zapiąć luz żeby zmierzyć straty, a przecież w automatach nie wolno tego robić w czasie jazdy (brak smarowania skrzyni). Z tego samego powodu automata nie wolno holować, pisza o tym wszędzie włącznie z instrukcją obsługi samochodu... link1 link2 link3 Troche podzwoniłem i jak sie dowiedziałem że w takim "Master'sie" czy "Kreatorze" zapinają N przy >200 kmh to nie powiem, włos mi sie zjeżył na głowie... ![]() Czy ktoś może to wyjaśnić? |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Można automat holować o ile silnik jest zapalony. Skrzynia na N jest smarowana o ile silnik pracuje.
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
mam napisane w audi a3 tdi ze do 50 km/h mozna holować na N właśnie
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 06 November 2007 ![]() |
no ok, ale 50 to nie 200... i te 50 to tylko na krótkich odcinkach, potem trzeba stanąć i schłodzić.
a smarownaie na N może i jest gdy silnik pracuje ale dużo niższe niż na D... Nie wiem, może za bardzo sie przejmuje... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Jezdzilem kiedys z kolesiem, ktory dosc czesto wrzucal N podczas jazdy (dotaczal sie do swiatel itp.). Z tego co wiem nigdy nie mial zadnego problemu ze skrzynia. Ale faktycznie, 200 to raczej nie jezdzil
![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Szkoda skrzyni kolesia (największe obciążenia na sprzęgiełkach występują przy przełączaniu z/na N).
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Wieliczka ![]() |
A czy niejest tak że jak na D puscisz gaz to auto toczy się bez hamowania biegami dopuki nie dotkniesz gazu zpowrotem?? Nieda sie tak schamowac zamiast włączać N przy 200km/h??
-------------------- Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE Yamaha YZF-R1 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Nie.
I pisze się "schamieć", a nie "schamować". -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
przy zgaszonym silniku automata holowac sie nie powinno. A jak juz to jak najwolniej i na jak najkrótszych odcinkach.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Dopuszcza się holowanie automata do 50km/h o ile prędkość narasta/maleje powoli i liniowo. Zostawienie skrzyni automatycznej bez ciśnienia przy 200km/h jak to na hamowni jest bardzo niezdrowe dla skrzyni. Oczywiście chipsmacherzy są innego zdania.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: PŁOCK ![]() |
Czy błędem jest przełączenie na N podczas postoju np na czerwonym świetle, zamiast trzymania nogi na hamulcu w trybie D ? Jest jakaś różnica dla oszczędności skrzyni pomiędzy N a P, podczas dłuższego postoju na włączonym silniku ? -------------------- IBIZA 1.4 8V
16,93 ET__Bemowo 16.09.2006 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Czy błędem jest przełączenie na N podczas postoju np na czerwonym świetle, zamiast trzymania nogi na hamulcu w trybie D ? Jest jakaś różnica dla oszczędności skrzyni pomiędzy N a P, podczas dłuższego postoju na włączonym silniku ? Nie ma raczej różnicy. Jak w automacie wciskasz pedał hamulca w trybie "D" to tym samym tak jakbyś wciskał sprzęgło. Dopiero po lekkim puszczeniu hamulca sprzęgło zaczyna zabierać momentalnie. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie ma raczej różnicy. Jak w automacie wciskasz pedał hamulca w trybie "D" to tym samym tak jakbyś wciskał sprzęgło. Dopiero po lekkim puszczeniu hamulca sprzęgło zaczyna zabierać momentalnie. W nowszych autach. W starszych konwerter caly czas ciagnie. Zasada jest taka ze automat nie kupuje sie po to zeby machac biegami tylko wlaczyc raz i zapomniec. Takie wachlowanie zuzywa tarczki pierwszego biegu bo za kazdym razem musza wyhamowac elementy skrzyni z biegu jalowego silnika do 0 czyli predkosci walu. Wedlug mnie to cale szkodzenie skrzyni jak sie wlaczy na N to polega na tym ze niektore elementy nie maja przeplywu oleju i nie sa w odpowiedni sposob chlodzone/smarowane. Jednak takie jednorazowe wlaczenie N nawet przy 200km/h nie powinno zaszkodzic w widoczny sposob. Jezeli jest to az takie szkodliwe to brawa dla projektantow za genialny rozklad kanalow olejowych. ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Supra User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: Poznań ![]() |
a ja mam pytanie takie - skoro nie wolno dawac N powyzej 50km/h to dlaczego mozna drazek dac na N? auto nie pozwoli wrzucic na R, czy na P, nawet niektore niepozwalaja na wrzucenie 3, 2, 1 itp bez wciskania 'guzika' na galce, ale D-N zawsze mozna mieszac.
wydaje mi sie, ze producent zabezpiecza sie piszac 50km/h, bo ma na mysli, np. holowanie z jednego konca kraju na drugi, a nie przez czas odmierzany w sekundach, 30s, 50s czy 70s bo tyle trwa dokulanie sie do zera na rolkach. wg mnie najlepszym rozwiazaniem na hamownie dla automata jest zmierzenie mocy na kolach, nie jest to tak uniwersalne jak na silniku, bo zmienimy opony i juz mamy cos innego, ale zawsze do samego chipa mozna tak zrobic - widac przyrost jak trzeba, a to ze wartosci sa nizsze to co z tego... zawsze jakies to rozwiazanie. -------------------- chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe. Supra TT 6spd, F430 spider 6spd. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
a ja mam pytanie takie - skoro nie wolno dawac N powyzej 50km/h to dlaczego mozna drazek dac na N? auto nie pozwoli wrzucic na R, czy na P, nawet niektore niepozwalaja na wrzucenie 3, 2, 1 itp bez wciskania 'guzika' na galce, ale D-N zawsze mozna mieszac. Żeby auto, które miało totalną awarię silnika podczas jazdy można było bezpiecznie wyhamować po czym wepchnąć na lawetę. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
Patrzcie a u Mastersa na scianie jest przypieta kartka jak mierzyc na hamowni tiptronic, a na samy dole jest podpis Audi AG.
Ale barany tam pracuja w tym audi, jutro dzwonie do ingolstadt i ich uswiadomie ze skrzynia automatyczna sluzy tylko do wpychania aut na lawete! |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
co wy gadacie
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT Patrzcie a u Mastersa na scianie jest przypieta kartka jak mierzyc na hamowni tiptronic, a na samy dole jest podpis Audi AG. Ale barany tam pracuja w tym audi, jutro dzwonie do ingolstadt i ich uswiadomie ze skrzynia automatyczna sluzy tylko do wpychania aut na lawete! Bez paranoi. Jakoś mierzyć trzeba - SZ.P. KLYENT musi miec możliwosć zweryfikowania tego za co Audi zapłacił. CO niekoniecznie oznacza że to tak bez oporowo przechodzi i że każdy dzionek powinien zaczynac od jakiegoś oporowego hamowanka bo to takie zdrowe jest. Natomiast jak już TRZEBA to chyba lepiej wydać kwit jak to robić niz każdy ma to robic na czuja. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
Patrzcie a u Mastersa na scianie jest przypieta kartka jak mierzyc na hamowni tiptronic, a na samy dole jest podpis Audi AG. Ale barany tam pracuja w tym audi, jutro dzwonie do ingolstadt i ich uswiadomie ze skrzynia automatyczna sluzy tylko do wpychania aut na lawete! a zdradzisz ciekawym co audi pisze o hamowaniu automatow? moze sie to przydac nam jak bedziemy jezdzic na hamownie mnie kiedyś jedna z warszawskich hamowni pogoniła z automatem... ale to było Mondeo, nie Audi -------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
Nie ma żadnych przeciwskazań do pomiarów aut z aftomatami. Skrzynia ma zapewnione odpowiednie smarowanie w całym zakresie pomiarowym.
-------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 07:05 |