![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 ![]() |
Auto do pracy, bezawaryjnej jazdy, codziennego użytku jako podstawowy - jedyny środek lokomocji z okresowymi wypadami na tor. Z założenia miała być przyczepna ośka, bez względu na pogodę, dlatego jakiś czas temu przyjęto koncepcję -> około lub niewiele ponad 200 km. Czasy jednak się zmieniają, i jak większość przerzucamy się ze spalarki na różnego rodzaju pojeżdżawki itp. (na razie tylko kilka lublinów, siakieś RS'y i poznań), tak więc zdecydowałem się na zamieszczenie tego projektu, bo chciałbym zaczęrpnąć kilka rad, sugestii co dalszego kierunku modyfikacji i nastawów.
MODYFIKACJE: silnik 1.8T, AGU turbinka - hybryda k03/k04, dolot pipercross - przepływka seryjna, FMIC, dodatkowa chłodnica oleju, Naped: skrzynia 5bieg, seryjne sprzęgło, Układ wydechowy: 2,5" na dwóch przelotowych tłumikach MG, bez kat, Układ wtryskowy: bosch 355ccm (z20let), pompa seria Elektronika: silnika AGU a więc stary komp., wskaźniki Defi (boost, egt, olej, olej), Hamulce: 312mm + zaciski porsche boxter s Zawieszenie: z przodu gruby b8 sprint, tył: żółte koni sport z regulacją twardości, sprężyny H&R poliuretan na cały przód, zestaw anti roll H&R, rozpórki: z przodu górna sparco i tylna dolna spinająca belkę ultra racing, koła 18" oz racing + 225/40 r888 negatyw -1st, PLANY: zwrotnice z TT, camber plates lub coś so pozwoli na szybką zmianę geometrii, Wnetrze: seria - kubełkowe recaro Wyniki: ![]() ![]() ![]() -------------------- Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR ![]() |
tzn. co chcesz zrobić? Moc jest funkcją momentu i prędkości obrotowej, więc jak chcesz mieć niski moment to musisz kręcić silnik do wysokich prędkości obrotowych żeby mieć czym jechać. Turbo wstające nisko będzie słabnąć "na górze".
A co do problemów z GT28RSem... pytaj ![]() ![]() ![]() -------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 ![]() |
widzę to tak. max 0,8bar, moment ok 280-300Nm od dołu do max 320-340 wyżej. nie więcej. taki mały szczegół -> musi być tendencja wzrostowa.
pytań jest mnóstwo. odpowiedzi na forum praktycznie też. ale najistostniejsze z nich są te, o których niewiele osób chce mówić czyli o swoich problemach po wstawieniu gtrsa do 1.8T. pytania: kiedy się wysrał, ile przejechał, dlaczego, czego nie zrobiłeś, co zrobiłeś źle, co warto zrobić by mieć pewność (której pewnie nigdy nie ma) że zrobisz trasę 800km i coś się nie wysra. mile widziane odpowiedzi użytkowników, którzy zrobili takim setupem więcej km niż tylko w startach na 1/4. jedno z istotniejszych pytań - jakie temp oleju osiągacie na pojeżdżawkach w modzonych 1.8T? z dodatkowym chłodzeniem i bez. -------------------- Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR ![]() |
przy 3" dolocie i 0,8 bara spokojnie pęka 300Nm, ale kupować GTRSa do pompowania 0,8 to trochę mija się z celem
![]() Moje auto przelatało już 30 tys od przebudowy. Sprzęgło trzyma jak głupie i nadaje się do jazdy po ulicy (parkowanie itp), dwa razy miałem problemy z półosiami (generalnie ukręciłem przegub, a po rozbiórce okazało się, że i wielowpust się nie nadaje do dalszej współpracy) - więc wymieniłem z obydwu stron półośki. Jest spokój ![]() Jedyne z czym walczyłem praktycznie od samego początku to ta nieszczęsna przepływka... Dwie sprawy, których nie lubi przepływka to stożek i odma - jeśli DV zwraca powietrze przed turbinę i masz gdzies tam też umieszczone ujście odmy, to możesz przepływomierz pożegnać... plucie nań olejem to nie jest dobry pomysł (powietrze cofa się i drobiny oleju wracają do filtra). Jesli rura jest zbyt krótka i nie ma w środku odpowiedniej ilości powietrza, to przy każdym zdjęciu nogi z gazu wydmuchujesz powietrze na zewnątrz prze zfiltr (i przeplywkę). Wniosek - założyć atmosferycznego BOVa ![]() i udało się - prawie... przepływomierz po założeniu przeżył trzy tygodnie. Szukałem więc dalej... I znalazłem - okazuje się (ameryki nie odkryłem), że filtr powietrza musi być po prostu dobry. Mój pipercross (aka "Wiadro") niestety nie dawał rady. Dla testu włożyłem biały kawałek płótna pomiędzy filtr a przepływkę. Po 5 minutach jazdy był czarny... ten sam test z tandetnym filtrem simoty z allegro - efekt czyściutki. Przepływomierz do dziś zrobił już blisko 4kkm i nadal działa... Wniosek jeden - jeśli tylko masz możliwość, to pozostań przy seryjnym airboxie !!! Pewności co do 800 kilometrowej trasy mieć nie będziesz, ale bez przesady. Nie jest tak, że coś się wysra uniemożliwiając Ci dalszą jazdę nie sygnalizując wcześniej problemu... jeśli stuka skrzynia, to wiadomo, że niedługo będzie po zabawie, jeśli przeguby, to jedź zmieniaj, zanim będzie trzeba całe półosie wymienić... Znasz samochód i wiesz czego się po nim spodziewać. Jeśli do tej pory Cię nie zawiódł bez wyraźnej przyczyny, to jest duże prawdopodobieństwo tak pozostanie ![]() Temperatury oleju nie mierzę, ale ufam, że valvoline vr1 5W50 wymieniany co 5kkm daje radę. Zoltar montował w Audi Cabrio chłodnicę oleju -może niech opowie po co i jakie są efekty ![]() -------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Z przemytu. ![]() |
Moglbys napisac kilka slow o "ogolnych wrazeniach" z uzytkowania samochodu ? Jak skreca ? Jakie czasy robi w obecnym setupie ? I jeszcze kilka slow o tym anti roll kitcie Hr ? ( moze jakis link ? )
-------------------- Trzy zero de robi kle kle kle. :P
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 ![]() |
zaufanie do valvoline nie ma większego znacznia jak np. na wolnym lublinie na 3 kółku z rzędu 300km 1.8T osiągają pod 120-130st...
1. Problemy z przepływką zaczęły się u Ciebie po prześciu na stożek czy po przejściu na grubszy setup? 2. Wrażenia? pozytywne. dotychczas zrobił ok. 60kkm na tej hybrydzie i wydechu bez większych awarii (wymiana wzmacniacza zapłonu i pęknięte kolanko od turbiny w upalny lublin) z tym że nie miał lekko, uwierz mi ![]() 3. Wstawiając anti-roll kit, r888 i rozpórkę ultra racing czasy na kółku stopniały o ponad 3 sekundy. (czas kółka ok. 1:01,2 vs 1:04,4). Oczywiście głównie to za sprawą r888 ale rozpórka + stabilizatory znacznie zniwelowały charakterystyczną nadsterowność na wejściu. stabilizatory np tutaj: http://www.livermoreperformance.com/h&r_arb.html -------------------- Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 April 2006 Skąd: ja to wiem... ![]() |
To może i ja dodam swoje 5 groszy.
U mnie po swapie padły od razu 3przepływki, jedna z nich, najdłużej wytrzymała 500km, każdy przypuszczał, że winą będzie stożek. Niestety nie, przepłwyki padały prawdopodobnie przez wysoką temperaturę, założyłem blachę obok stożka, przepływka żyje do dziś, zrobiłem tak już ok 3000 km. Foto: ![]() Mowa oczywiście o ori przepływkach Bosch. Teraz druga opcja, na uratowanie przepływki przez zalaniem olejem. Oil catch tank, testuje go na razie na ori 20vt, nic modzonego. Zrobiłem ok 800km, catch tank suchutki, wąż TURBO do przepływki także suchutki. Poniżej foto: ![]() więcej pod tym adresem: http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=21826 pozdr. -------------------- B4 8C 2.0 20vt 7163 EFR 6-gang quattro
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
bez problemu mozna zrobic bezawaryjne 1.8t na gt28rs. po prostu trzeba dobrze dobrac graty a pozniej odpowiednio zestroic. marek jak pisze zrobil juz ponad 30kkm, cabrio ponad 50kkm z tego co pamietam. w cabrio padl dwumas
![]() ![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 15 May 2003 Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow ![]() |
skoro auto ma miec tylko 240-260km to po co wytaczac az gt28rs?? nie myslales o gt28r? idealnie sprosta twoim wymaganiom.. i jest ciutke tansza od RSki..
-------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 ![]() |
eliminator przyjechał już 3 miesiące temu. ma być niskie ciśnienie. (przynajmniej na początku
![]() -------------------- Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: z Reguły ![]() |
a czy nie lepiej po prostu przy mocach rzędu 250KM zastosować graty z S3/TT 225?
po co kombinować z jakimś dobieraniem turbawek itp. będziesz miał w miarę przewidywalny i spokojny wzrost mocy, bez nagłego "jeb" co do filtra - w moim byłym A4 1,8T 150->220KM zrobiłem po modyfikacji około 40k km i ani razu mi przepływka nie siadła, przez chwilę nawet miałem stożek, ale szybko się wycofałem i wróciłem do "papieru" w seryjnej puszcze i byłem bardziej zadowolony z "dołu" na papierze. Ja miałem turbinkę KKK K16 bo w 2003 kiedy była robiona modyfikacja ciężko było o coś do wzdłużnego, ale już wtedy robione były poprzeczne na gratach od 225 i śmigały bezawaryjnie -------------------- ///M
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 ![]() |
a czy nie lepiej po prostu przy mocach rzędu 250KM zastosować graty z S3/TT 225? koszt praktycznie podobny do eliminatora (ściągałem go jeszcze po dobrym kursie $) a i potencjał na przyszłość inny. co do nagłego jeb - to wcale nie musi tak być (przynajmniej tak to widzę). Nie musi być od razu 1,2 bar, czy nie można go wystroić aby wstawał ok 3-3,5tyś i trzymał okolice 0,8 do odcinki ? zmniejszyć tym samym wydzielanie ciepła które w 1.8T jest chyba istotnym problemem (oczywiście mówimy o upalaniu na torze). -------------------- Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
koszt praktycznie podobny do eliminatora (ściągałem go jeszcze po dobrym kursie $) a i potencjał na przyszłość inny. co do nagłego jeb - to wcale nie musi tak być (przynajmniej tak to widzę). Nie musi być od razu 1,2 bar, czy nie można go wystroić aby wstawał ok 3-3,5tyś i trzymał okolice 0,8 do odcinki ? zmniejszyć tym samym wydzielanie ciepła które w 1.8T jest chyba istotnym problemem (oczywiście mówimy o upalaniu na torze). oczywiscie, ze mozna wystroic, zeby cisnienie trzymal do konca, albo nawet zeby wzrastalo od 0,6 do 1,2 przy odcieciu:D ale wytlumacz, ze auto ktore bedzie mialo mniej niutow przy 3500 obrotow moze jechac szybciej niz to co ma wiecej:D przecieerz diesle maja duzo na dole i sa przez to takie szybkie;D -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Sprawdzone rozwiązanie to AVCR ustawiasz sobie doładowanie dla poszczególnych biegów w zakresie +/- 25% od bazowego np. pierwszy bieg 0,5-0,6 drugi 0,7-0,85 itd...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
A ja bym założył GT30R. Wszystko na gotowym kicie z ATP. Do tego zpera płytkowa i hajda.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
Panowe nie ma co gdybać co by się założyło, bo graty juz zakupione. Co do późnieg i łagodnego wstawania GT28RS nie jestem do końca przekonany, to jest BB więc wcześnie i szybko wstaje - problemy z trakcją na pewno będą.
-------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Ale co tu gdybać, przecież GT28RS to najpopularniejszy zestaw do 1,8T... nie?
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
Panowe nie ma co gdybać co by się założyło, bo graty juz zakupione. Co do późnieg i łagodnego wstawania GT28RS nie jestem do końca przekonany, to jest BB więc wcześnie i szybko wstaje - problemy z trakcją na pewno będą. jak ustawi sie takie samo doladowanie jak na k03/04 to tez beda problemy z trackja? nie wydaje mi sie, zeby 28rs mimo bb wstawalo wczesniej niz to co jest obecnie -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
na pewno nie
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 ![]() |
to co jest teraz to umówmy się... nie wstaje
![]() coobcio - ebc raczej nie rozpozna biegów w moim kompie ?? czy się myle ? dalej -> na 1 miejscu bezawaryjność -> nacisk na ograniczenie wydzielania ciepła, dwa - trakcja i utrzymanie toru na wyjściu na niższych biegach -------------------- Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 00:24 |