![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
Witam.
Przegladalem forum i wiem ze jtjerry mial cos takiego wysterowane na 330hp. Chcialbym pojsc w jego slady z tym ze zadowole sie seryjna moca 4g63t. Nie ukrywam ze bylbym wdzieczny jtjerrmu gdyby zechcial odpowiedziec na moje pytania tak szczegolowo jak czasem potrafi to robic. Czytalem wszystko co mozna bylo na ten temat znalezc na tym forum. Szkoda ze jtjerry posiada "autocenzure" bo wiele informacji mi umknelo. Wiec do rzeczy. Na baze chcialem wybrac jakiegos colta fwd 1.6 113hp. Myslalem o czyms tanim w okolicach 3-4 tys. Wiadomo silnik i tak bedzie zmieniony. 1. Jaki model najtaniej i najlepiej wybrac do takiej przekladki ? 1.3 1.6 ? Roznia sie hamulcami itp ? Chodzi o to zeby potem bylo jak najmniej kombinowania. 2. Jak buda z tych rocznikow 92-95 znosi taki silnik jak 4g63t w serii ? 3. Widzialem ze do 89r 2.0t bylo bolt 6 a potem 7 bolt. Ktory lepiej wybrac i jakich problemow sie spodziewac przy jego wlozeniu? Jak ten silnik pasuje do tego co bylo tam wczesniej ? 4. Skrzynie rozumiem ze najlepiej od razu z silnikiem z jakiego eclipsa wzias i wpasowac ? Jakie problemy czekaja mnie przy jej wlozeniu? Co trzeba przerabiac, ciac itd.. 5. Czytalem cos o zmnianie calego tylu, ale to chyba wersji 4x4 dotyczylo. Czy oprocz klopotow zwiazanych z montazem 4g63t i skrzyni musze cos jeszce przerabiac ? 6. Co z przegubami polosiami itd? wszystko z eclipsa czy seria starcza ? 7. Jakie hamulce i z czego najlepiej zalozyc. Galant ? Czy tarcze z tylu byly tylko w gti ? 8. Jak przedstawia sie sprawa z ogarnieciem elektroniki. Zamiana komputera przelutowanie przewodow. Duzo zabawy ? idzie dostac jakies schematy ? 9. Skad wziasc czesci potrzebne na swapa. Silnik/ skrzynie etc. i ile to szacunkowo moze kosztowac ? Nie widuje sie tego na alledrogo itp. co najwyzej 150 konne wersje. A calego samochodu to mis ie nieoplaca kupic zeby wyciagac co potrzeba. 10. I ogolnie jakies rady ktore pozwoala zaoszcedzic czas i pieniadze w tej kwesti. Cos co wzias pod uwage i wie to ktos kto juz to robil kiedys. Narazie tyle pytan. Wiem ze jest tego wiele. Wiem ze wiele z tych kwesti bylo poruszonych, ale skoro o nie pytam znaczy ze cos jednak zostalo niedopowiedziane. Chcialbym sie na to dobrze przygotowac. Mam nadzieje ze komus starczy checi i sil zeby mi pomoc. Prosilbym numerowac odpowiedzi na konkretne pytania, moze sie nie zrobi bajzel.. -------------------- e30 Touring 2.8i
e30 Coupe 4.4i |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 October 2003 Skąd: 100lica ![]() |
1. C53A lub C58A - poprzednia buda do CA
CA1 (1.3) ma przód niewentylowany, CA4 (1.6) i CA5 (1.8) mają 14" hamulce wg mnie o wiele za słabe do 200+ koników, C53A i C58A też w sumie bez rewelacji 2. buda CA wogóle nie znosi 4g63T - kilka swapów było, żaden nie jeździł tak jak powinien, C53 i C58 przyjmują 4G63T praktycznie plug&play - w przypadku C53A z 4G61T - wymieniasz TYLKO silnik z turbiną i ECU 3. źle wiedziałeś - 4g63T do 06.92 to 6-bolt, potem 7-bolt - oba tak samo bardzo NIE pasują do budy CA 4. do CA - FWD, ale i tak MEGARZEŹBA - nie psuje żadne mocowanie do C5 bez problemu p&p 5. wystarczy przespawać* podłogę Galanta E38/E39 od foteli do końca, wyrzeźbić belkę pod silnik i 4x4 gotowe ze skrzynią od GSX'a lub Galanta VR4... 6. w CA - znów problem, trzeba robić hybrydy (eclipse jest szerszy od Colta), w C5 półosie od C58 są wystarczające do serii 4g63t 7. swap hamulców nie jest taki hop-siup, jak swapować to Brembo 4-tłoki.... stopień skomplikowania taki sam, a efekt lepszy.... 8. jak znajesz bukwy żaden problem.... np. www.diakom.ru 9. [ortografia mode] wziąć - krótko jak srać [/ortografia mode] cena części zależy mocno od ich stanu, myślę, że na silnik, osprzęt, skrzynię, ECU w ludzkim stanie wydasz więcej niż na GSXa 90-92, a i tak licz się z pełnym remontem, czyli min. 5-7 tysi + baza 10. odpuść CA..... jak robić potworka to z C5, * jak ogarniesz swapa do CA, to nic nie będzie stanowiło dla ciebie problemu -------------------- Mitsumaniak
Legnum VR-4 '99 Space Wagon '99 Swap 2.5 V6-24 - żonoidzieciowóz Galanty A161 '82 i A164 '81 - zabytki |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
co do hamulcow to tarcze byly tez w 1.6 ale tylko w tych z absem no i srednica mniejsza
-------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
jak robić potworka to z C5,
Które to są te colty C5?? -------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
jak robić potworka to z C5, Które to są te colty C5?? 92-96 -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
Czyli CAO
-------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Kraków ![]() |
C50 jest do 92 roku
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
Dzieki dowiedzialem sie wszystkiego co chcialem, a nawet wiecej..
Niestety projekt mial dotyczyc CAO, ale skoro osiagniecie dobrego wyniku swapu na tym modelu jest malo mozliwe to szkoda ale odpuszcze i najwyzej zadowole sie poki co 1.8 gti. Niech ktos kto zna PRAWDZIWE osiagi tego auta (1.8gti cao) napisze jakie to ma czasy 0-100, 1/4 w serii. Bo wersji mozna znalezc wiele od 6.5s do 100 do 8.5s wszystko w serii.. Jak to wyglada na prawde ? -------------------- e30 Touring 2.8i
e30 Coupe 4.4i |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
Na 1/4 kiedyś (ze 3 lata temu) jechał na Bemowie cao z 1.8l i pojechał niskie 16s.
-------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
Zastanawie mnie jedno. Dlaczego np jtjerry wybral cao na swapa skoro wiadomo ze jest to z gory nieudana przerobka ?
Niskie 16 to w sumie bez rewelacji.. Gdyby tak schodzil do niskich 15 to byloby w miare ok. A tu nawet nie za bardzo da sie ten silnik poprawic zeby nabral mocy. szkoda -------------------- e30 Touring 2.8i
e30 Coupe 4.4i |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Ale to nie jest "z góry" nieudana przeróbka. Problemem jest zamocowanie silnika w komorze, gdyż żadna łapa nie pasuje. Trzeba wszystko bardzo dobrze odmierzyć, ustawić i dorobić mocowania, co jest jak najbardziej możliwe i jak w przypadku samochodu jtjerrego całkiem dobrze działało. Jeżeli tylko ktoś dobrze zamontuje silnik, podłączy instalacje poprawinie (a silniki 4g63 6/7 bolt mają ja prostą jak budowa cepa i jeżeli podepnie się przepływomierz, czujniki położenia wałka/wału pompę, cewkę i wtryski to odpali bez problemu) to będzie to jeździło sprawnie i bezawaryjnie. W poprzednim modelu colta, ułatwienie polegało tylko na zamocowaniu silnika ze skrzynią, która po odpowiedniej kombinacji łap, pasowała "bolt on" Reszte i tak trzeba wykonać customowo.
-------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
7,9 w dwie osoby na slabej gumie...
jak cos wiecej cie interesuje to wal na PW -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
kiselisodd, czyli wlozenie 2.0t z clipsa razem z jego skrzynia jest mozliwe po dorobieniu odpowiednich lap ?
To wszystko co trzeba zrobic? Skrzynia miesci sie czy trzeba cos w podlodze ciac? "... jak w przypadku samochodu jtjerrego całkiem dobrze działało.." Calkiem dobrze czy dobrze ? bo to jest roznica ![]() Calkiem dobrze jest jak sie trafi w rzutki dziesiatke co drugi raz.. a chodiz o to zeby ciagle byla dziesiatka.. Czyli po dobrym wlozeniu zapominamy o klopotach. Robic raz, a dobrze. -------------------- e30 Touring 2.8i
e30 Coupe 4.4i |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 23 June 2007 Skąd: Lublinozouki ![]() |
Jeżeli przeraża Cię rzeźba w CAO z 4G63T zapodaj 4G92 MIVEC czyli wolnossące 1.6 o mocy 172hp. Siedziały takie w CAO tyle że na japoński rynek. Ściągaj zestaw na swapa i heja.
![]() P.S.Ale czytając posta powyżej stwierdzam że odpuść Panie te tuningi... |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
Nie napisalem ze mnie przeraza rzezba, napisalem jasno chce wiedziec co bedzie do roboty jesli sie tego podejme. Tyle.
Nie interesowalem sie mivtec'iem ale z tego co widzialem to ciezko to dostac, a wiec jak juz to ceny beda pewnie zaporowe. Najwiekszym plusem tego calego zamieszania jest to ze ze cao + 4g63t jest na akceptowalnym poziomie kasy jesli sie robi samemu. Chyba ze mi powiesz ze dostanie mivteca a swap na 2.0t to podobny budzet to mozna pomyslec. Ale i tak wolalbym t. -------------------- e30 Touring 2.8i
e30 Coupe 4.4i |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Lodz ![]() |
Jak CAO to chyba najlepiej poszukac w UK evo 1-2-3 na swap niz cos kombinowac z eclipsa ,
W takim razie podpinam sie pod temat i pytam czy do CJ4A byłby duży stopien komplikacji ze swapem na 4G63 z Evo 5 ? -------------------- 1597 cc MIVEC POWERED Cyborg RS
_http://picasaweb.google.com/summitsvift |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 23 June 2007 Skąd: Lublinozouki ![]() |
Nie napisalem ze mnie przeraza rzezba, napisalem jasno chce wiedziec co bedzie do roboty jesli sie tego podejme. Tyle. Nie interesowalem sie mivtec'iem ale z tego co widzialem to ciezko to dostac, a wiec jak juz to ceny beda pewnie zaporowe. Najwiekszym plusem tego calego zamieszania jest to ze ze cao + 4g63t jest na akceptowalnym poziomie kasy jesli sie robi samemu. Chyba ze mi powiesz ze dostanie mivteca a swap na 2.0t to podobny budzet to mozna pomyslec. Ale i tak wolalbym t. Dobra, dobra ![]() W CJ4A widziałem takie silniki jak 4g63t jak również 6a12 mivec(bardzo tanie) z FTO i 6a13tt - Galant/Legnum VR4 ale ile z tym pracy ![]() http://video.google.pl/videosearch?q=mirag...emb=0&aq=f# |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
kiselisodd, czyli wlozenie 2.0t z clipsa razem z jego skrzynia jest mozliwe po dorobieniu odpowiednich lap ? To wszystko co trzeba zrobic? Skrzynia miesci sie czy trzeba cos w podlodze ciac? "... jak w przypadku samochodu jtjerrego całkiem dobrze działało.." Calkiem dobrze czy dobrze ? bo to jest roznica ![]() Calkiem dobrze jest jak sie trafi w rzutki dziesiatke co drugi raz.. a chodiz o to zeby ciagle byla dziesiatka.. Czyli po dobrym wlozeniu zapominamy o klopotach. Robic raz, a dobrze. Działało to na tyle dobrze, że jeździł autem po bułki do sklepu bezawaryjnie, i był zadowolony z mitsukiszki, jak to ją nazywał. Ładnie wszystko wyglądało pod maską, mało paliło a wszystko wykonał sam na "trzepaku". Wystrojone było maftranslatorem. Jedyny minus to kompletny brak trakcji. Auto generowało z tego co pamiętam 300km i 300Nm, a wykres był idealnie płaski do 7200 obr/min. Uważam że taka instalacja nie jest niewykonalna, więcej kosztuje, ale działać może bezawaryjnie. Każda wydumka może działać perfekcyjnie, wszystko jest tylko kwestią wykonania pomysłu i budżetu ..... przede wszystkim budżetu. -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Ja tam jestem zdania, że nie ma się co zrażać co do opinii wielu osób. Praktycznie każdy swap to mniejsza lub większa rzeźba, więc sam wybierz w jakim kierunku chcesz podążać. Co do słabej podatności na mody silników colta to moim zdaniem wiąże się to z tym, że mało osób w PL próbowało cokolwiek w nim modować. Ile jest shamowanych u nas coltów:na palcach jednej ręki można policzyć, a civiców? Setki...
Poczytaj tutaj http://www.mivec.co.nz/forums/viewforum.php?f=28 -------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 09 January 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Jeszcze jeśli chodzi o CA0, to przy seryjnym 1.8 DOHC i 140KM zaczyna pękać buda, dokładnie problem pojawia się na ścianie między kabiną a komorą silnika. W moim GTI pojawił się ten problem, tak samo w GTI mojego kumpla. Słyszałem o wielu takich przypadkach, także pasuje wziąść to pod uwage!
-------------------- MX-5 ND
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 10:56 |