![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
Znalazłem przypadkiem coś takiego na łotomoto
![]() http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5631481 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NR AUTA: AA700 BMW M3 e36 zmodyfikowane przez firme tuningowa JML MOTORSPORT!! 1 z 2 M3 e36 coupe z silnikiem z BMW 850CSI V12! Cena nowego 250 tys marek!! Wyposażenia / Opcje: Model specjalny, Skóra Czarna, Klimatyzacja, Światła przeciwmgielne, 6-biegow, Dach przesuwny/podnoszony szklany, Tempomat, podnoszone elektr. szyby, Ogrzewanie przednich siedzeń, Siedzenia sportowe, Radio / CD, Kierownica skórzana, Komputer pokładowy, Centralny zamek, Imobilizer, ABS, Wspomaganie kierownicy, Katalizator, Kenwood Radio/CD Soundsystem, Felgi aluminiowe ALPINA 8x18 i 9x18, Skóra z Alcantara, Gwintowane zawieszenie HR, hamulce z przodu i z tylu z modelu 850csi wszystko oczywiscie wpisane do BRIEFu!! Odbiór osobisty samochodu w Hamburgu po wczesniejszym uzgodnieniu. Wszystkie formalnosci w JEZYKU POLSKIM!! Wiecej inf. pod nr. telefonu 608 464 245 lub 502 599 868 lub auto.bavaria7@gmail.com ISTNIEJE MOZLIWOSC REZERWACJI!! Masakrator jakiś ![]() |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Widziałem juz dawniej na oto-moto. Auto niepowtarzalne i może służyc jako przykład że się da upchac każdy silnik do E36. Co do tego egzemplaża to jeśli bazą było oryginalne M3 to dziwi mnie brak M-pakietu zewnętrznego (zderzaki, listwy, progi)
PS. Czy ktos wie jakiej firmy jest przedni zderzak? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
|
|
|
gość_namoamo_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
No i chyba nic ponadto. Cieżkie V12 które ma mocy 60KM więcej od 3,2l R6. Fajna ciekawostka, ale w gruncie rzeczy chyba bez sensu takie coś ![]() Ciekawostka: Googlując w poszukiwaniu tej firmy J.M.L. trafilem na jakieś niemieckie forum, tam wyczytalem że V12 waży 240kg, a r6 3.2 230kg.. ![]() Mocy nie wiele więcej, za to momentu już tak.. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
No i chyba nic ponadto. Cieżkie V12 które ma mocy 60KM więcej od 3,2l R6. Fajna ciekawostka, ale w gruncie rzeczy chyba bez sensu takie coś ![]() 550Nm zamiast 350Nm robi różnicę ![]() -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
Własnie. Moc to jedno, ale moment obrotowy od samego dołu to już inna sprawa. Auto na bank ciągnie że kręgosłup trzeszczy
![]() Mnie osobiście zachwyca staranność upakowania motoru pod maske. -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Chodziło mi o masę. Myślałem że te V12 to przeciężki kloc który spowoduje że prowadzenie tego E36 stanie się tragiczne. Jednak skoro
Ciekawostka: Googlując w poszukiwaniu tej firmy J.M.L. trafilem na jakieś niemieckie forum, tam wyczytalem że V12 waży 240kg, a r6 3.2 230kg.. ![]() ...to faktycznie fajne. Choć dziwne trochę aby te V12 było tak lekkie. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Nie sądzę żeby to była prawda - w końcu V12 M70 to dwa "połączone" silniki M20B25, które same w sobie trochę ważą...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 21 November 2005 Skąd: Zabrze ![]() |
Masy samych silników:
M70 - V12 SOHC 24V. 1988-1994. 155kg 341lbs Used in E32 750il, 850i 5.0 (300bhp) M73 - V12 SOHC 24V Single VANOS. 1995-2001. Pre 98 engines were non-VANOS. 150kg 330lbs 5.4L (326bhp) takie coś znalazłem -------------------- TUN UP
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Nie sądzę żeby to była prawda - w końcu V12 M70 to dwa "połączone" silniki M20B25, które same w sobie trochę ważą... Ale tam jest silnik M73 na aluminiowym bloku. Skoro M52 waży 160kg to M73 może ważyć 1,5 razy tyle szczególnie że głowice są 12V a nie 24V Masy samych silników: M70 - V12 SOHC 24V. 1988-1994. 155kg 341lbs Used in E32 750il, 850i 5.0 (300bhp) M73 - V12 SOHC 24V Single VANOS. 1995-2001. Pre 98 engines were non-VANOS. 150kg 330lbs 5.4L (326bhp) Te dane mają się nijak do rzeczywistości, róznica między samym gołym blokiem żeliwnym a alu to 30kg w przypadku M50/M52 a tu jest V12 więc pewnie jeszcze więcej |
|
|
gość_namoamo_* |
![]()
Post
#11
|
![]() |
Ja też nie wiele znalazłem, a chodzi o silnik s70b56. Ma aluminiowy blok z glowicą , ten silnik po modyfikacjach siedzi w mclarenie f1.
M73 to było 5.4 326KM |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 16 February 2005 Skąd: Sochaczew ![]() |
Co do wagi to powiem że v12 z e32 z osprzętem na busa we czterech ładowaliśmy.....
![]() Będę miał czas to wrzucę na wagę,brakuje tylko kolektorów ssących. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
Silnik V12 z 850CSI a V12 z e32 to dwie różne bajki, litości.
-------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Ale prawdą jest że silnik V12 jest dużo lżejszy niż większości osób się wydaje.. Ale nie ma zbyt wielu projektów swapów głównie ze względu na prawie zerową dostępność manualnych skrzyń
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 29 July 2003 Skąd: Niedaleko...całkiem niedaleko ![]() |
To autko już widziałem na sprzedaż w czerwcu, ta firma JML MOTORSPORT też chyba mało znana. Na ich stronie nic nie ma nt. projektów tego typu...
Ja bym się bał, ze może to jednak nie działać ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
1. Silnik w tym aucie to S70, nie M70 i nie M73. punkt dla namoamo.
bmwregistry says: How is the S70 engine different from the M70 V12 upon which it is based? When creating the 850CSi's S70 V12 motor, BMW Motorsport began with the standard 24-valve SOHC M70 engine and instituted the following changes: -Increased bore (from 85mm to 86mm) and stroke (from 79mm to 80mm) for a new total displacement of 5,576cc (from 4,988cc) -Lighter pistons -Increased compression (from 8.8:1 to 9.8:1) -More aggressive valve timing for increased high-rpm power -Larger diameter exhaust pipes -Variable rpm limit (6,400 in 1st+2nd, 6,200 in 3rd, 6,100 in 4th. 6,000 in 5th+6th) -Adjustable throttle sensitivity via dual mode (Sport or Komfort) console-mounted switch -Engine oil cooler (European-spec models only) These modifications resulted in an increase in maximum power from 300 hp (DIN) or 296 hp (SAE) at 5,200 rpm to 380 hp (DIN) or 372 hp (SAE) at 5,300 rpm. In addition, maximum torque was increased from 332 lb/ft at 4,100 rpm to 402 lb/ft at 4,000 rpm. This engine can be identified by the "Powered by M" inscription on the central cam cover between the two banks of cylinders. zważywszy, że silnik posłużył za bazę do s70/2 stosowanego w McLarenie F1 oraz w BMW startującym w Le Mans to chyba taki zły nie jest I guess... 2. Waga silnika. udało mi się znaleźć, że waży 165kg i chyba można uznać te dane za wiarygodne: + http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5-di...34-m5-sort.html + http://www.vrchlabi.cz/e30/ruzne/enginenumber/ + http://forum.omegapars.com/archive/index.php/t-7980.html tu też coś piszą, ale chyba nie podają masy - Abdul pomóż ![]() To oznacza, że ten silnik jest o 13kg cięższy od silnika M3 3.2, każdy sobie odpowie, czy warto mieć +60hp +200Nm dla 13kg dodatkowej masy. BTW: dlaczego silnik S70/2 zastosowany w McLarenie jest równe 100kg cięższy - no idea (ma 48 zaworów zamiast 24 w S70 - czy to wyjaśnia różnicę - nie wiem). naturalnie zakładając, że rzeczywiście ma +60hp, co nie jest imo oczywiste (wydechy w 850 i w tym są inne). apropos wag silników jeszcze taka ciekawostka: http://www.supercars.net/PitLane?viewThrea...0&tID=99943 różnica w masie silnika Veyrona i F50 na przykład ![]() wracając do auta z linka - moim zdaniem szalenie ciekawa propozycja. nie mam niestety 21kEUR do wydania... -------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Radom ![]() |
cena nowego u tunera sugeruje,że to może jeżdzić jak laguna seca haamana
![]() -------------------- M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun ![]() |
Wg mnie projekt bardzo trafiony ze wzgledu na dobra trakcje m3 e36, chociaz wg mnie to nie bylo m3 tylko zwykle e36...
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 24 December 2006 Skąd: RADOM ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 18:03 |