Shoutbox 0 nowych PW 


> [e30] Informacje potrzebne do uturbienia 1.8 is-a ....., Około 300 HP
zakręt
post Sat, 09 Aug 2008 - 13:30
Post #1


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: zza zakrętu





Witam !
Chciałbym zasięgnąć info na temat uturbienia bmw 1.8 is .
Moc która mnie interesuje to 300 HP.
Jaki potencjał mają te silniki, na seryjnym dole ?
Jakie ciśnienie doładowania przy 300 HP ?
Proszę o ewentualne linki do projektów,rozumiem że do zagranicznych , gdyż polskich konstrukcji nie znalazłem rolleyes.gif
Wszystkie porady mile widziane wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 1)
Wspieraj forum
post Sat, 09 Aug 2008 - 13:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
korona
post Sat, 09 Aug 2008 - 14:16
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





http://www.m42club.com/ - kopalnia wiedzy o is, także o uturbianiu tego silnika

Tu jeden ciekawszych z projektów dokładnie z Bułgarii, co prawda E36 ale silnik ten sam:
http://www.m42club.com/forums/showthread.php?t=2404

300KM na seryjnym dole nie wyciągniesz, tzn wyciągniesz ale z trwałością kiepsko, tłoki na 100% padną. W powyższym projekcie zastosowano tłoki z Calibry turbo (c20let) i kute korby z Hondy które można dostać nawet w PL

cyt.:"pistons are made by Wossner 86mm (for opel C20LET) engine block is rebored to 86mm with clearance 0,1mm between pistons and cilinders.
piston pins on m42 are 22m diameter but piston pins forc20let must be 21mm diameter so I found one model made for HONDA forget rods H profile who whas for 21mm piston pins and they down diameter on crank bearings are the same like M42 rods.
One bug ,that honda rods are 138mm long , the original M42 rods are 140mm long so I grind the engine block with 2mm then i put the krank rods and pistons and i so that i have 1mm clearence between up site of pistons to the top level of engine block. so I made the CR calculation and now i have cr 7,9:1 and I deside that is good for boosted engine and i had a litlle positive fact who is the cliarence between valves and pistons and there is no chance to had smashing blow even in rpm levels more than 10 000rpm"

Moc? cyt.:"on 2,3 bar of boost i have 380,3hp and467.2 Nm ot wheels that means that i have 437.345hp and 546.28 Nm on flywheel"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 21:24