![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 August 2003 Skąd: Rzeszów ![]() |
Chwile sie zastanawialem czy moj samochod nadaje do tego dzialu, poniewaz sporo rzeczy pozostalo seryjnych, jednak jezdzi to dosc ladnie wiec postanowilem opisac. Jest Opel Calibra 4x4 Turbo z kultowym juz silnikiem C20LET. Auto posiadam od lipca 2006 i przez ten czas troche sie z nia dzialo. Najpierw moze w skrocie o Calibrze Turbo:
Samochód wyprodukowano jedynie w 14019 egzemplarzach. Moje Turbo pochodzi z 1994 roku, wersja na rynek włoski, z podstawowym wyposażeniem, bez skóry i klimy! Silnik 2,0 turbo o mocy 204 KM i 280 Nm juz przy 2400 obr/min na tamte czasy to bylo naprawde sporo, do tego dochodził naped na 4 koła oraz 6 biegowa skrzynia biegow - wtedy to byly szczyty techniki Na szczescie w moim egzemplarzu napedy pozostały sprawne. Osiagi serii to 6,8 sek do 100 km/h oraz 245 km/h predkosci maksymalnej. Dobre osiagi to miedzy innymi zasluga najlepszego wspolcznnika oporu powietrza na poczatku lat 90-tych - Cx 0,26 - do tej pory niewiele wspolczesnych samochodow osiaga taki wynik. Teraz pare fotek po zakupie Opelka: ![]() ![]() ![]() Samochodna seryjny jezdzil dosc dobrze jak na ta mase (1420 kg przy kilku litrach paliwa w baku, bez kierowcy), jedyne co roznilo go od serii to brak katalizatora, doladowanie ustawione przez producenta to 0,58 bara stalego cisnienia i 0,9 w overbooscie. Tak wygladla wykres mojej serii: ![]() Takim autem jezdzilem przez rok, wtedy po poczytaniu forum Calibra-Team i mozliwosci modyfikacji zdecydowalem sie na podniesienie mocy. Oto aktualna specyfikacja auta: Silnik: - seryjna głowica i dół - w tym miesiacu bede mial mocniejsze sruby korbowodow ARP - seryjne turbo KKK 16/24 - glowica KS400 + aktualnie seryjna uszczelka pod glowice - swiece stopien zimniejsze od serii Bosch F6DTC - wałek ssacy z C20XE + regulowane kołko rozrządu (by Markosz ![]() - reszta seria ![]() ![]() Układ dolotowy: - FMIC 65x23x6,5 [cm] + orurowanie w wiekoszosci 2" - seryjna puszka + filtr - w najblizsyzm czasie bede testowal stozki - seryjny kolektor dolotowy i powercap ![]() Układ wydechowy: - seria bez katalizatora, srednica zew. 60mm - juz wkrotce nowy downpipe, bedzie to wygladac mniej wiecej tak: http://www.dsop.net/products/downpipe.php - tłumiki narazie pozostana seryjne Układ wtryskowy: - seryjne wtryski + regulator cisnienia paliwa podkrecony domowym sposobem (by Jarek111 ![]() - pompa paliwa seria Elektronika: - chip EDS Phase II zmodyfikowany przez Martiniego i Daniela z TTC - m. in. steruje doladowaniem i zapewnia paliwo na 1,0 bara stalego dolad. i 1,3 b overboostu Układ chłodzenia: - seryjny + wentylator wlaczany na przycisk Układ napędowy: - seryjny oplowski naped 4x4 dziala do tej pory bezawaryjnie - skrzynia F28 6-biegowa - nowe sprzeglo SACHS (oczywiscie seria ![]() ![]() ![]() ![]() Zawieszenie: - bez modyfikacji - na przyszly sezon bedzie tylko Bilstein B6 Hamulce: - niestety tylko 284 mm (ostatnie miesiace przed zmiana na 288 mm), nie dostalem na ta srednica klockow Ferrodo DS Performance i musialem sie zadowolic EBC Green Stuff - tarcza Mikoda nawiercana i nacinana ![]() ![]() BODY KIT: - fabryczny wyglad Calibry wystarczy ![]() - wycieta dziura w seryjnym zderzaku na wymiar FMIC-a - zestaw wskaznikow na slupek - AFR, doladowanie, temperatura oleju: ![]() Moc po modyfikacjach jest wlasciwie nieznana, poniewaz na hamownii auto dmuchnelo jedynie 0,8 bara i to bez overboostu, do tego wlasnie wtedy zepsul sie nawiew na hamownii: ![]() Wykres nieco nieaktualny, bylo to jeszcze rok temu, na innym IC i bez walka XE ![]() Obecnie doladowanie wyglada tak: http://www.youtube.com/watch?v=lQFIzPZIFjU Teraz najprzyjemniejsze, czyli osiagi ![]() Na serii czasy na cwiartke niezmierzone :/ W tamtym sezonie najlepszy czas w Starachowicach na Tagu to ET 13.24 W tym sezonie na zawodach w Rzeszowie udalo mi sie zdobyc 3. miejsce w klasie TURBO+ i najlepszy przejazd 12.663 sek przy predkosci koncowej 176 km/h: ![]() Szacowane osiagi na zawodach: 0-100 4,4-4,5 sek 0-160 ok. 10 sek 0-200 ok. 17 sek Na czas zawodow mocno zredukowalem mase Calibry w srodku oraz zalozylem lzejsza wersje szyberdachu ![]() Auto wazylo wtedy 1290 kg. Moc nieznana, ale szacuje no ok. 270-275 KM/390 Nm. Opony 185/60 R15. Pare fotek auta przed i po zawodach: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oraz filmik z polfinalu z OZ-em: http://www.youtube.com/watch?v=Fm8bSt3Q_Ow Czas zrobilem jeszcze bez walka ssacego z XE - w zaleznosci od ustawienia kolko mozna dosc mocno zmienic charakterysytke silnika. Na obecnym moim ustawieniu Anglicy obiecuja wzrost tylku kilku KM, ale za to az ok. 50-60 Nm. Czuc to bardzo, pierwsze trzy biegi sa wyraznie lepsze, pozniej troche gorzej, bo moc szybko spada juz od 5500. Na pewno bede jeszcze krecil kolkiem tak aby ustawic charakterystyke optymalnie. ![]() A oto najnowsze fotki Calibry: ![]() ![]() PODZIĘKOWANIA: Przede wszystkim ludzie, od ktorych czerpalem wiedze o tym aucie i silniku i bardzo duzo pomogli mi przy modyfikacjach: Jarek111, Martini, Markosz, Dan41. Dzieki! -------------------- Calibra Turbo - ET: 12.44 sec
900NG B234R - ET 13.07 sec Teraz: S4 B5 580/680, 535d 400/800, Golf TDI PD 222/435 |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: zabrzeg ![]() |
fajnie widzieć mocną cali turbo gratuluje zapału i wytrwałości ja wiem coś na ten temat
c20let to jedyny słuszny silnik do tuningu z stajni opla rafałek masz teraz przetarty szlak przez nas więc nie zastanawiaj sie montuj garretta cała zabawa jeszcze przed tobą -------------------- calibra turbo EDS phaze2 1\4starachowice 13,58
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
bardzo ciekawa jest droga modyfikacji i gratuluję zapału
![]() Okrutnie ten samochód wybebeszyłeś na zawodu. Tak z ciekawości się zapytam czy bardzo ciężka jest wykładzina podłogi, ile można nadrobic kilogramów wyjmując ją w Twoim przypadku?? I co do wyglądu to jest jak najbardziej na miejscu. Mało jest takich, większość to ma wielkie skrzydła na bagażniku, szerokie gumy, kilkadziesiąt kg szpachli i ledwo się odpycha a tu piękna seria. Dawno takiej nie widziałem. ![]() -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
ET 12.6 przy 270KM, 4x4 i 1290kg?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 August 2003 Skąd: Rzeszów ![]() |
bardzo ciekawa jest droga modyfikacji i gratuluję zapału ![]() Okrutnie ten samochód wybebeszyłeś na zawodu. Tak z ciekawości się zapytam czy bardzo ciężka jest wykładzina podłogi, ile można nadrobic kilogramów wyjmując ją w Twoim przypadku?? Wykladzina podlogi nie jest ciezka, raczej wygluszenie pod wykladzina jest ciezsze, ale i tak jest to niecale 20 kg. Razem ze srodka jakos nazbieralo sie - poszlo z 90 kg z szyberdachem, na pewno jest jeszcze potencjal w elementach blacharskich na ok. 60-70kg. ET 12.6 przy 270KM, 4x4 i 1290kg? Dokladnie tak, 280 KM raczej na pewno nie przekorczylem. Aaaaa i zapomnialem napisac, ze mam tez lekkie felgi 15" o masie 5kg, dosc wazna sprawa jesli chodzi o osiagi. -------------------- Calibra Turbo - ET: 12.44 sec
900NG B234R - ET 13.07 sec Teraz: S4 B5 580/680, 535d 400/800, Golf TDI PD 222/435 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
trzeba to koniecznie pokazac włascicielom 400 konnnych lancerow robiacych wysokie dwunastki.
-------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 01 October 2006 Skąd: Wwa / Octane Squad ;) ![]() |
Raf GM pokazuje rogi
![]() ![]() -------------------- WWW.PROCUSTOM.PL
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 22 November 2002 ![]() |
Raf gratuluje auta i trzymam kciuki za Twoja Cali, az niechce sie wierzyc w tak rewelacyjny wynik
![]() -------------------- Ecu-Tune.Pl
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 January 2005 Skąd: ScyZZor'kowo ![]() |
No wynik rewelacyjny jak na taką moc
![]() Do zobaczenia i mam nadzieję spotkania kiedyś oko w oko na kresce ![]() -------------------- Nauka jazdy,przygotowywanie do KJS/OES - /Tor Kielce,Ułęż,NMnP/ - pisać PW ;)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Fri, 02 May 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
No wynik rewelacyjny jak na taką moc ![]() Do zobaczenia i mam nadzieję spotkania kiedyś oko w oko na kresce ![]() Wynik super zwlaszcza ze duzo mocniejsza calibra http://pl.youtube.com/watch?v=Ab50X_Vqtic&...feature=related robi nie wiele lepsze czasy. Gratulacje choc nigdy mi sie te auta nie podobaly ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 23 October 2005 Skąd: WPR ![]() |
Czas mnie rozbroił....pół cud normalnie...gratuluje "seryjnego" zapierdzielacza.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Fajnie, że zachowały się jeszcze calbry w takim stanie i w tym kierunku modyfikowane. Rzadkość niestety. Co do ET to przy tym stosunku masa/moc miażdży cycki po całej powierzchni
![]() -------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 03 February 2004 Skąd: Kraków ![]() |
Gratulacje
![]() ![]() ![]() -------------------- Calibra Turbo 4x4 C20LET 420PS/550NM sterowanie Bosch Motronic 2.7 Rzemiosło garażowe.
0-260 autobahn Berlin : https://www.youtube.com/watch?v=pDfdGR6VtcQ |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 23 October 2005 Skąd: WPR ![]() |
Co jest jeszcze w planach? GT28RS ??
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 August 2003 Skąd: Rzeszów ![]() |
Co jest jeszcze w planach? GT28RS ?? Narazie zobaczymy co da sie osiagnac na seryjnej turbinie. Zadowoliloby mnie ok. 300 KM i pod 450 Nm. -------------------- Calibra Turbo - ET: 12.44 sec
900NG B234R - ET 13.07 sec Teraz: S4 B5 580/680, 535d 400/800, Golf TDI PD 222/435 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
masz moze czas na 60 foot?
gratuluję osiągów -------------------- "The smarter you play, the luckier you'll be"
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 07 June 2005 ![]() |
tomp, masz w pierwszym poście, 1.891
btw rzeczywiście ładne czasy robi furka, gratulacje są gdzieś wyniki z tej imprezy w Rzeszowie? nie pamiętam żeby na forum coś o niej było, jedynie o odwołanej z 1 maja |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 17 June 2008 ![]() |
http://www.sss.org.pl/timing_results.php?view=150608 - tu są wyniki
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 January 2008 Skąd: Tarnów ![]() |
ogarnięty rarytas let i seryjnie z wierzchu - malina !
![]() -------------------- -------
AUTO MOTO SERWIS WWW.AUTOMOTOSERWIS.COM |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Rzeszów ![]() |
Fura znana ogólnie w Rzeszowie. Taki postrach "wypasionych" aut. Ostatnio Raf atakował nawet LP640
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 10 September 2025 - 22:25 |