![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Gwarancja się skończyła więc zapadła decyzja o modyfkacji Mercedesa E200K mojej żony.
Rocznik 2006, typoszereg W211, przebieg 38kkm, silnik M271 (163KM). Decyzja nie jest wbrew pozorom prosta, bowiem każdy z tunerów proponuje inne rozwiązanie. I tak: 1. Carlsson oferuje kit K20 składający się z mniejszego koła kompresora i nowej wkładki filtra. Ma to dać przyrost 163 -> 193KM 2. Kleeman oferuje podobny kit, wzbogacony jednak o "świnkę" - deklarowany efekt: 163 -> 210KM 3. Brabus w swoim kicie K4 oferuje JEDYNIE przeprogramowanie ECU, co ma dać identyczny efekt jak w Carlssonie - 163 -> 193KM Wszystkie kosztują ok 2000 EUR. I teraz pytania: 1. Czy jest mozliwe, aby silnik miał na tyle duży zakres adaptacji, aby bezpieczne było zwiększenie doładowania (mniejsze koło pasowe) bez modyfikowania programu ECU, tak jak to robi Carlsson ? Na moją głowę, zwiększając doładownie powinniśmy również zatroszczyć się o nową mapę, bo o ile na part-throtle ECU może faktycznie ustalić skład mieszanki w trybie closed-loop na podstawie wskazań czujników (lambda, przepływomierz), o tyle na WOT większość ECU czyta już dane zapisane w mapie. 2. "Kit" Brabusa jest dla mnie jeszcze wiekszą enigmą. Firma deklaruje podoby wzrost mocy co Carlsson (163 ->193KM), ale robi to wyłącznie na drodze elektronicznej. Czy jest możliwe zwiększenie doładowania kompresora bez zmiany koła pasowego ? Samą zmianą mapy zapłonu, nie uzyskamy wzrostu mocy rzędu 30KM przy mocy bazowej 163KM. Nawet gdyby auto wystroić na Elfie Turbo, nie mamy szansy na taki wzrost przy takiej mocy i doładowaniu ! Pytałem o to polskiego dystrybutora i podobno o ile do wcześniejszego silnika (200 Kompressor o pojemności 2000cm3, kod M111) Brabus tak jak inni oferował zestaw z "kółkiem" o tyle do nowych silników M271 modyfikacje ograniczają sie tylko do przeprogramowania ECU. Na dowód dostalem nawet wewnętrzną instrukcję montażową Brabusa. Jakieś sugestie ? -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Wiec nie wiem jak jest w mesku, ale gdy przed kompresorem jest elektronicznie sterowana przepustnica, to ecu ma mozliwosc sterowania cisnieniem doladowania (raczej jego obnizania). Problem przy podnoszeniu jest taki, ze w wersji seryjnej to cisnienie musi byc ograniczone przez ecu by byla mozliwosc jego pozniejszego podniesienia (czyli otwarcia przepustnicy na max). Ot takie moje 3 grosze.
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Podepne pod pytanie , co pozmieniac by podniesc moc w mercu c200 kompresor 193km seria i na jaki przyrost mozna liczyc ? (oraz jakie jest seryjne max doladowanie) ?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 20 February 2005 Skąd: wawa ![]() |
Moze nie oferują do tego motoru zbytnich modów bo nie jest on udaną konstrukcją.Jest duzo kłopotów w autach z ta motorownią,szczególnie z układem rozrządu (zmieniacze fazy które potrafią sie zmielic), rozciągające sie łancuchy rozrządu.. ,niezbyt udane głowice.....
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Moze nie oferują do tego motoru zbytnich modów bo nie jest on udaną konstrukcją.Jest duzo kłopotów w autach z ta motorownią,szczególnie z układem rozrządu (zmieniacze fazy które potrafią sie zmielic), rozciągające sie łancuchy rozrządu.. ,niezbyt udane głowice..... Nie wydaje mi się. Są nawet KITy na 250KM ze zmienionym kompresorem, IC, kolektorem. Poza tym gdyby było aż tak źle to nie dawali by gwarancji na silnik na 100.000km ... -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Podepne pod pytanie , co pozmieniac by podniesc moc w mercu c200 kompresor 193km seria i na jaki przyrost mozna liczyc ? (oraz jakie jest seryjne max doladowanie) ? Nie ma silnika C200K który miałby 193KM w serii. Jeżeli już to C230K. Dokładne dane znajdziesz na stronach tunerów, ale generalnie jest to ok 230KM. Rodzina silników kompressor obejmuje następujące jednostki: Typ M111, pojemność 2.0L: 200K, 163KM 230K, 193KM Typ M271, pojemność 1.8L (montowany bodajże po 2003 roku): 180K, 143KM (kod M271red - od Reduced Output; tłoki 10,2:1, kompresor Eaton M45) 200K, 163KM (kod M271 - tłoki 9,5:1, kompresor Eaton M45) 230K, 193KM (Kod M271evo - tłoki 8,7:1, większy kompresor) -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 08 February 2004 Skąd: WAWA ![]() |
jesli chodzi o rodzine silnikow M111 to byly wersje (podam na przykladzie CLK W208)
M111.956 2.0 163km (2000-2002) M111.944 2.0 192km (1997-2000) M111.973(975) 2.3 193km (1997-2000) M111.982 2.3 197km (2000-2002) Wiec byla wersja 2.0 o mocy 192km.... -------------------- 7motorsport
przekładki, serwis EVO |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
sadze ze w przeciagu tygodnia czasu nasza modyfikacja bedzie przetestowana, 19.05 zrobilismy c180
http://img365.imageshack.us/my.php?image=komra2.jpg |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
M111.944 2.0 192km (1997-2000) Wiec byla wersja 2.0 o mocy 192km.... Dobry post. Dziękuję za uściślenie. Moja wiedza nie sięga do prehistorycznych czasów budy w202 (w odniesieniu do C-klasy). -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 20 February 2005 Skąd: wawa ![]() |
troche dłubie przy tych autach z tymi motorami od strony diagnostycznej (silnik),więc co nieco wiem. ogólnie ten motor to dla mnie kibel ale jak kto tam woli
jednemu słuzy i słuzy a drugiemu po 60kkm wypalają się gniazda zaworowe ten silnik miał juz mase akcji serwisowych,to głowice do wymiany,to wtryskiwacze,to zmieniacze fazy rozrządu,to przepustnice,pomijam juz pierdołki mniej wazne jak przepływki,przewody odpowietrzające i sterujące vacum... on ma główną jedną wade taką ze jest cholernie czuły na wypadanie zapłonów i wtedy odstawia dany cylinder-auto chodzi jak szmata w tym motorze wystarczy mała zmiana kompresji na jednym garku i CHECK mało nie wypali dziury w szybce od zestawu wskazników... a uwierz mi zdarza sie to dosyc często ponizej przebiegu 100kkm srednio udany motor,gdyby zostało M111 to rewelka,ale zawsze trzeba cos przekombinowac... ten motor teraz trafi niebawem do Sprintera zaopatrzony w NTG i znów sie zacznie męka pzdr |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
tez pracuje w MB i uwazam ze jedyny dobry Mercedes to Actros
![]() a tak na powaznie to skad wzielo sie 100k gwaracji na motor ? chyba tylko w PL ![]() -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
sadze ze w przeciagu tygodnia czasu nasza modyfikacja bedzie przetestowana, 19.05 zrobilismy c180 http://img365.imageshack.us/my.php?image=komra2.jpg Czy zmieniacie do tego soft, czy idziecie w ślady Carlssona i wymieniacie tylko koło kompresora ? I co z resztą kół ? Robicie większe czy dajecie krótszy pasek ? -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Tak wiec skoro juz wiadomo ,ze jednak istnieje taki merol o ktorym mowilem to mozna liczyc na jakies info co , gdzie , jak modzic by zwiekszyc lekko moc , 230-240km byloby wystarczajace pewnie
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak wiec skoro juz wiadomo ,ze jednak istnieje taki merol o ktorym mowilem to mozna liczyc na jakies info co , gdzie , jak modzic by zwiekszyc lekko moc , 230-240km byloby wystarczajace pewnie ![]() Linki do samodzielnego zgłębienia: http://www.mkb-power.de/ http://www.carlsson.de/ http://www.brabus.com/ http://www.kleemann.dk/ http://www.vaeth.com/ -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Gdyby ktoś miał wolne 30 min to tu jest 18 stronicowy wątek pt. The Complete M271 Engine thread
A tu jeszcze fajne zdjęcia silnika M271 jakie znalazłem: ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
sadze ze w przeciagu tygodnia czasu nasza modyfikacja bedzie przetestowana, 19.05 zrobilismy c180 http://img365.imageshack.us/my.php?image=komra2.jpg Jak chcecie zamontować to kółko ? Tu jest różnica w moich kółkach: ![]() Ale zeby zamontować jakiekolwiek inne kółko trzeba z obudową zrobić tak: ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
Czy zmieniacie do tego soft, czy idziecie w ślady Carlssona i wymieniacie tylko koło kompresora ? I co z resztą kół ? Robicie większe czy dajecie krótszy pasek ? W tym momencie testujemy rozwiazanie same kółko,ale sadze ze dodam do tego soft Do M111 tez mamy kółeczko jakby co ![]() W przypadku naszych kółek nie trzeba skrobac kompresora ![]() Przy okazji wymiany kołka dobrze sprawdzic olej u nas było sucho |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
W przypadku naszych kółek nie trzeba skrobac kompresora ![]() Możesz rozwinąć ? -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
kółko jest tak zrobione ze pasuje
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 17:17 |