Shoutbox 0 nowych PW 


> Mustang 4.0 V6 a 4.6 V8, jakie są możliwości tych silników?
Knutomaniak
post Tue, 13 May 2008 - 21:43
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd






V6 jak na 4.0 strasznie słabe - tylko 210 KM. Jakie są możliwości tuningu soft i hard tego motoru? Możliwa jest wersja 300+?

I drugie pytanie o 4.6 V8 - ile da się z tego wydusić bez dodawania sprężarki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 15)
Wspieraj forum
post Tue, 13 May 2008 - 21:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
240Z
post Tue, 13 May 2008 - 23:19
Post #2


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





V6 nie ma żadnych możliwości, nikt się nie patyczkuje z wykrzesaniem z tego jakiejkolwiek mocy. Jedynym chlubnym wyjątkiem są pojedyncze egzemplarze z turbo, ale to więcej rzeźby niż efektów.

Co do 4,6 - co to znaczy "ile się da wydusić bez dodawania sprężarki"? Na upartego można i fyfset koni... Zależy co chcesz osiągnąć, jednak tuning 4,6 bez sprężarki to mało opłacalna sprawa, bo nikt tego nie robi. Jak już robić, to najlepiej 4,6 z kompresorem z Mustanga Cobra. Przeszukaj Google pod hasłem "Ford Modular V8", to zobaczysz jak to wygląda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzyq2001
post Wed, 14 May 2008 - 15:10
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 April 2004
Skąd: drawsko p.





nie kupuj 4.0l, mialem okazje tym jezdzic, jedzie w od 3tys do jakis 5tys obrotow, ogolnie ma osiagi podobne do civica gen5 z 1,5 silnikiem ;/ a dziwek silnika tez nie powala
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 14 May 2008 - 16:33
Post #4


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Mustang V6 od zawsze był dla tych co chcą "sportowo wyglądać" .. jakikolwiek to ma sens lub nie ma, ja tego w ogóle nie rozumiem biggrin.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 14 May 2008 - 18:37
Post #5


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Akurat V6 w Mustangu na kompresorze to wcale nie jest taki głupi pomysł - jeśli chcemy tym autem jeździć po torze. Zawias i tak trzeba upgrade'ować w V6 tak samo jak w V8, natomiast rozkład mas znacznie promuje na torze doładowaną V6 - w US Mustangi V6 z Vortechami zwykle klepią nawet podkręcane N/A V8 - zakładając, że trasa przewiduje ruszanie kierwonicą.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LCQ
post Thu, 15 May 2008 - 02:37
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 06 January 2007
Skąd: to wiesz?





Miałem okazje sprawdzić oba Mustangi przy troche większych prędkościach, napisze tak tylko V8 z tych dwóch N/A wink.gif


--------------------
Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 03 Jun 2008 - 12:40
Post #7


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(240Z @ Tue, 13 May 2008 - 23:19) *
V6 nie ma żadnych możliwości

Mustangi z kompresorami mają zwykle jakieś 370 - 390 HP na kołach. Jak na "żadnych możliwości", to nienajgorzej.
CYTAT(240Z @ Tue, 13 May 2008 - 23:19) *
nikt się nie patyczkuje z wykrzesaniem z tego jakiejkolwiek mocy.

http://www.texashotrods.com/storefrontprof...5320&dfid=1 - ATI Procharger
http://www.stage3motorsports.com/product/VT4FF218-020SQ - Vortech
http://www.shelbyautos.com/cs6.asp - Shelby
To tak w temacie "nikt" się nie patyczkuje. Shelby, Vortech, Ati - faktycznie nikt.
CYTAT(240Z @ Tue, 13 May 2008 - 23:19) *
Jedynym chlubnym wyjątkiem są pojedyncze egzemplarze z turbo

Z kompresorami. Turbo jest tam znacznie trudniej upchnąć, kompresor w US jest naturalnym towarzyszem silnika widlastego.
CYTAT(240Z @ Tue, 13 May 2008 - 23:19) *
ale to więcej rzeźby niż efektów

http://www.vortechsuperchargers.com/global...;section=Racing - 10,84 ET? Przemęczyłbym się z takim.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Faceman
post Thu, 05 Jun 2008 - 01:28
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 27 December 2002
Skąd: Józefów/ Wawa





Ale Wojtek to nie o to chodzi, żeby za wszelką cene boostować to V6.
Ten przyklad 10 sekundowca ze strony Vortecha to nie jest tylko sprezareczka, ale kompletnie przebudowane auto.
Poza tym cytat: "We’ve logged over 250 passes and killed a lot of parts, but the Vortech just keeps performing awesome!"

Zgadzam się że sprężarka mechaniczna jest naturalnym towarzyszem amerykańskiego silnika, ale TYLKO silnika Forda, bo biedacy spod znaku niebieskiego owala nie mogą nadażyć za wspaniałymi silnikami GM z rodziny LS smile.gif
Stąd uciekają w doładowanie.

Ja osobiście bym się nie bawił w coś takiego jak Mustang V6. Można z tego zrobić 10 sekundowca jak widać, ale jakim kosztem i po co, skoro V8 oferuje wieksze mozliwości, no i ten wspaniały dźwięk smile.gif W standardzie jest 300 kM a można wrzucić wspomnianą sprężareczkę i robi się wtedy ponad 400 kM.

Pozdrawiam


--------------------
Pontiac Firebird Formula 5,7 LS1 V8 - 500 kM
Chevrolet Nubira 2,0 Turbo - 207 kM
Ford Mondeo Mk III TDCI - 115 kM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 05 Jun 2008 - 08:35
Post #9


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Ja wiem, wiem. Też by mnie to nie kręciło, gdybym miał tak serio wybierać auto na co dzień, V8 ma dźwięk, V6 nie. Ale gdybym chcia ł się tym poganiać po torze (i miał tylny zawias Rouscha), to bym sobie takie coś wymodził.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PistonPL
post Sat, 25 Jul 2009 - 01:22
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: Piaseczno





CYTAT(Faceman @ Thu, 05 Jun 2008 - 01:28) *
Ja osobiście bym się nie bawił w coś takiego jak Mustang V6. Można z tego zrobić 10 sekundowca jak widać, ale jakim kosztem i po co, skoro V8 oferuje wieksze mozliwości, no i ten wspaniały dźwięk smile.gif

przelicz sobie jaką pojemność ma pojedyczy cylinder w V6 i V8...

spokojnie głęboki bas i bulgot można osiągnąć na tej V6'tce, kwestia wydechu i zestrojenia.
przykład: http://www.youtube.com/watch?v=e4vNZvqDmoo
rzędowa czwórka 2.2 litra, video zabija połowę wrażenia jakie to na zywo robi. na wolnych obrotach sobei spokojnie mruczy a w górnym zakresie drze ryja jak dragster, na dodatek pięknie przepala gdy schodzi z obrotów.

a czemu doładowywać V6 zamiast kupić od razu V8 ? bo doładowane V6 wyjdzie tyle samo lub mniej co seryjne V8 a będzie lżejsze.

latałem mustangiem 4.8 GT i wg mnie mimo tych 300kucyków szoku tam nie ma. wszystko zależy czego się oczekuje. chcesz pony/muscle car ze spora mocą - idź w kierunku nowego camaro czy dodge. chcesz konieczne jeździć mustangiem przy seryjnej mocy, równei dobrze możesz pobawić się V6 i mieć coś unikatowego (na skalę naszego kraju oczywiście) albo kupić zwykłe GT takie samo jak setki innych w kraju..


--------------------
'92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II
'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dydu
post Fri, 31 Jul 2009 - 20:03
Post #11


Rookie
Dołączył: Tue, 03 July 2007
Skąd: podkarpackie





Najlepszym wyjscie bedzie kupno Mustanga SVT Cobra (Terminator), V8 , fabryczna sprezarka, delikatny tunning i jest 500+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Sat, 01 Aug 2009 - 00:03
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





Na Mustangach sie nie znam, ale raz zachcialo mi sie kupic 4x4 wiec pojechalem obejrzec Forda Explorera 4.0 V6. Nie wiem czy to ten sam silnik co w Mustangu ale wrazenia dzwiekowe i cale to "muscleowatosc" zdecydowanie na plus. Az bylem w szoku ze to V6 a nie V8.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Sat, 01 Aug 2009 - 12:10
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





jeździłem i V6 i V8, cóż nic nie zstąpi większej ilości cylindrów i pojemności, ponadto jak gadałem ze znajomym w USA to powiedział że "only freaks buy V6 in stang"

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Sat, 01 Aug 2009 - 14:22
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





Tacy 'freaks' później mogą dokupić pakiet Terlingua:

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chris320
post Sat, 01 Aug 2009 - 20:23
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: Chojnice





Tak przy okazji,4.2 OHV V6 z F150 to podobne do V6 z mustanga? Czy to inna bajka?


--------------------
E31
E36 Jegermaister
F150
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Sat, 01 Aug 2009 - 21:07
Post #16


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Nie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Essex_V6..._(Canadian)#4.2
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cologne_V6_engine#SOHC


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 03:47