Shoutbox 0 nowych PW 


> BMW E36 coupe M50 2.8l TURBO / by: korona, - stage 2 ukończony - silnik zakuty, auto pomyka
korona
post Fri, 28 Mar 2008 - 14:31
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Stage 2 - od strony 7
_____________________________

Czas przedstawić moje auto - BMW E36 coupe 325 turbo. ph34r.gif


Projekt niskobudżetowy, w całości wykonany przeze mnie w garażu z pomocą kumpla. Strojony także przeze mnie.
Auto jeździ doładowane od listopada 2007 i jest już dopracowane, przejechało kilka tysięcy kilometrów głównie ostrej jazdy, więc mogę chyba uznać że stage@1 jest zakończony tongue.gif

MODEL:
BMW E36 coupe 325 (bazowo 320) 92r
Opcje wyposażenia ponad standardowe:

Colour MAURITIUSBLAU METALLIC (287)
Upholstery SCHWARZ LEDER (0203) [tapicerka: czarna skóra]
Prod. date 1992-05-30
Order options
No. Description
210 ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS ) [system ABS]
240 LEATHER STEERING WHEEL [skórzana kierownica]
292 LT/ALY WHEELSL/CROSS-SPOKE STYLING [aluminiowe felgi ozdobne]
301 DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV
303 INNENRAUMSCHUTZ/NEIGUNGSALARMG
314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES [podgrzewane dysze spryskiwaczy]
320 MODEL DESIGNATION, DELETION [brak oznaczeń zewn. modelu]
423 FLOOR MATS, VELOUR [dywaniki welurowe]
428 WARNING TRIANGLE [trójkąt ostrzegawczy]
473 ARMREST, FRONT [podłokietnik z przodu]
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER [podgrzewane fotele kierowcy i pasażera]
498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE [zagłówki z tyłu ustawiane mechanicznie]
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM [elektrycznie ustawiane przednie lampy]
520 FOGLIGHTS [lampy przeciwmgłowe]
530 AIR CONDITIONING [klimatyzacja]
540 CRUISE CONTROL [tempomat]
542 CHECK CONTROL
554 ON-BOARD COMPUTER [komputer pokładowy]
570 STRONGER ELECTRICITY SUPPLY [silniejsze zasilanie (alternator)]
659 RADIO BUSINESS CD [radioodtwarzacz CD]
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM [system nagłosnienia HIFI]
696 CARTRIDGE-HALTERUNG
704 M SPORT SUSPENSION [zawieszenie M-SPORT (obniżone)]
801 GERMANY VERSION [wersja niemiecka]
848 ENLARGED WIRING HARNESS [powiekszone wiązki przewodów elektr?]
915 BODY SKIN CONSERVATION, DELETION


Modyfikacje

Silnik: stage@1 ukończony
- silnik M50B25 vanos, dół seryjny po remoncie, głowica po remoncie
- odprężony do 8,5:1 - dwie seryjne uszczelki + przekładka między nimi wykonana samodzielnie
- turbo TD04HL-16T, chłodzenie wodą, zitegrowany WG (aktuator przeniesiony w inne miejsce)
- doładowanie 0,8bar, zaczyna ładować od 2000obr, przy 2800 jest fullboost
- łapa silnika prawa wyspawana od nowa - seryjna przeszkadzała w założeniu orurowania
- silnik zalany olejem Valvoline VR1 Racing 5W-50


Układ dolotowy: ukończony
- cały dolot wykonany z rur aluminiowych 60mm w całości przeze mnie
- złączki silikonowe zbrojone 4x oplotem
- intercooler z rdzeniem 700x220x50mm z wyjściami 60mm
- przepływonierz (większy) przeniesiony na prawą stronę, podłączony przed turbosprężarką
- odma wypuszczona pod auto, usunięty filtr węglowy
- filtr z wejściem 4" odizolowany od komory (strona 2)
- BOV SSQV (strona 2)


Układ wydechowy: w trakcie
- kolektor wydechowy z nierdzewki, jest to downmount więc turbo jest z boku silnika przez co jest mało miejsca ale pod maską jest porządek
- DP 3" ok 0,5m, reszta przelot 2,5"
- tłumik końcowy to zmodyfikowany Sebring, nie przelot ale wiele mu nie brakuje, zależało mi by auto nie było zbyt głośne


Układ wtryskowy: ukończony
- wtryski BOSCH 360cc @3bar
- regulator na listwie 3,5bar

Elektronika: ukończone
- ECUMASTER DET II
- zmieniony przepływomierz na większy - 3,5"
- map-sensor MPX4250AP jako deflection
- sonda szerokopasmowa INNOVATE do wystrojenia
- czujnik EGT i BOOST z ustawianym alarmem
- brak sondy lambda - odłączona od sterownika

Układ chłodzenia: ukończony
- seria, w planach chłodnica oleju

Układ napędowy: ukończony
- sprzęgło zrobione od podstaw - roztoczony dwumas od M50, przerobiona tarcza od M57, wzmocniony docisk M57
- swap kompletnego mostu ze szperą 25% z BMW E32 740 V8, przełożenie 3,23
- wózek tylnego zawieszenia przerobiony pod nowy most, obspawane mocowania przy budzie

Zawieszenie: ukończone
- sprężyny Weitec, amortyzatory Monroe (tak przyjechało z zachodu), stabilizatory m-technik, tuleje wachaczy M3

Układ hamulcowy: ukończony
- Przód: 325mm x 25mm wentylowane (seria 286mm)
- Tył : 320mm x 22mm wentylowane (seria 280mm zwykłe 10mm)
(zdjęcia strona trzecia)
Dla niezorientowanych - tarcze są większe niż w M3 (M3 E36 ma 315 i 310mm)

BODY KIT: ukończony
- alu 18" oryginalne z BMW E46 M3
- intercooler schowany i pomalowany na czarny mat
- ksenon 4300K

PODZIĘKOWANIA:
podziękowania dla kumpla Tomka który pomagał cały czas w pracah przy aucie, oraz dla forumowiczów SR bez których auto pewnie by nie powstało...


Auto jeździ rewelacyjnie, nie było jeszcze hamowane ale podejrzewam że będą to okolice 300KM i ponad 400NM.
max wydajność obecnej turbosprężarki to ok 320KM. Poniżej kilka zdjęć:

przygotowanie silnika:






spływ oleju w misce:


tniemy i wyginamy - z jednego kawałka rury


widok od spodu - ciasnooo




kolektor wydechowy:




pod maską - czysto i schludnie wink.gif




aktualnie po zmianach pod maską wygląda tak:


wnętrze:




body (+ moja śliczna żona cool.gif )








PLANY:

W chwili obecnej buduję już silnik na stage@2 - M50 2.8l, w planach kute tłoki i odpowiednio większa turbosprężarka.
Cały czas coś upgrade'uje, w kolejce czeka nowe sprzęgło z lekkim kołem zamachowym, lepsze hamulce, chłodnica oleju, wydech itd...

Tyle na razie wink.gif
- Adam

(nie zezwalam na kopiowanie zdjęć)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
11 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Fri, 28 Mar 2008 - 14:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mcgiver
post Fri, 28 Mar 2008 - 14:41
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





Piękna sprawa. Sam noszę sie z zamiarem uturbienia mojej bety. czy możesz choć w przybliżeniu podać koszty tego projektu??


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Fri, 28 Mar 2008 - 14:42
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





Jak wjedziesz w kałuże z gorącym turbo nie będzie problemu? Dosyć nisko to turbo wisi. Jakie to ma osiągi?


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Fri, 28 Mar 2008 - 14:49
Post #4









Korona ty to masz szczęście bo ładny i mocny samochód ,oraz piekna żona ,także gratki .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Fri, 28 Mar 2008 - 16:01
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Załóż poszerzane stalowe koła, na tych felgach może budzić podejrzenia. biggrin.gif Orurowania pod maską nie da się wypolerować?? Ładniej by było. Super projekt (żona też super;) )


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
macpis
post Fri, 28 Mar 2008 - 16:50
Post #6


User
Dołączył: Mon, 01 October 2007





Trzy najlepsze rzeczy na swiecie w jednym cool.gif (piekna kobieta, bmw i turbo:))

Gratuluje super projektu


--------------------
PeAcE, LovE and ///M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VTEC
post Fri, 28 Mar 2008 - 17:19
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Winowrocław





Piękna sprawa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pat-325
post Fri, 28 Mar 2008 - 17:38
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 October 2007
Skąd: Gorzów Wlkp.





czy jakis filmik juz powstal?
chetnie zobaczylbym jak to lata, po glowie chodzi mi cos podobnego wink.gif

nie bede gorszy i rowniez pogratuluje pieknej zony smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
extremek
post Fri, 28 Mar 2008 - 19:07
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 11 February 2005
Skąd: wawa





Gratulacje Adam! Najfajniejsze ostanie zdjecie, body żony faktycznie na duzy + wink.gif
BTW czy kolektor wydechowy przylecial ze stanów czy to custom? Jest duzo glosniej niż w serii?
pozdr


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Fri, 28 Mar 2008 - 19:19
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Fajny projekt, ale wiedziałem że mimo "garażu" będzie profi i tak jest. Nie jestem pewien czy w momencie jak trochę poduszki silnika zaczną się zużywać, to turbo i kolektor nie będą obijać ? Jak jest przy ostrej jeździe ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Fri, 28 Mar 2008 - 19:24
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(mcgiver @ Fri, 28 Mar 2008 - 14:41) *
Piękna sprawa. Sam noszę sie z zamiarem uturbienia mojej bety. czy możesz choć w przybliżeniu podać koszty tego projektu??


Mimo że starałem się by koszty były jak najmniejsze, to w miarę postępu prac i zdobywaniu wiedzy stwierdziłem że na pewnych rzeczach nie można oszczędzać. Na dzień dzisiejszy koszty szacuję na x,xtys zł (koszty nie zawierają remontu silnika, szpery i setek godzin pracy przy samochodzie). Koszty były by znacznie większe gdyby nie fakt że prace spawacza, tokarza, zakucie przewodów oleju do turbo itd. miałem za darmo, zaś wiele części silnikowych miałem na stanie i nie musiałem za nie płacić. Jako że projekt się ciągle rozwija to i koszty cały czas rosną, jak napisałem wcześniej już składam drugi mocniejszy silnik.

CYTAT(extremek @ Fri, 28 Mar 2008 - 19:07) *
Gratulacje Adam! Najfajniejsze ostanie zdjecie, body żony faktycznie na duzy + wink.gif
BTW czy kolektor wydechowy przylecial ze stanów czy to custom? Jest duzo glosniej niż w serii?
pozdr


Kolektor jest ze stanów, najpierw miałem tymczasowo wyspawany kolektor skrzynkowy na bazie kolektorów z M52, jednak docelowo i tak była zmiana na rurowy a ten się jakoś nawinął no i jest.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Fri, 28 Mar 2008 - 20:02
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





masz może jakieś dokładniejsze foto tej płyty pomiędzy uszczelki ? Auto miód zona miód biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łysol
post Fri, 28 Mar 2008 - 20:44
Post #13


Super User
Dołączył: Sun, 04 February 2007
Skąd: POZNAŃ





Garażowy projekcik bardzo udany jak widzę wink.gif
Czy tłoki są seryjne, bez żdnego frezowania ?


--------------------
Tylko bokiem, o tak!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 29 Mar 2008 - 09:39
Post #14


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





A jak sp[rawdza się elektronioka sterująca pracą silnika?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Sat, 29 Mar 2008 - 10:16
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





Gratulacje. Bardzo dobrze to wygląda i pewnie nie gorzej jeździ - na pewno jak wszyscy chętnie zobaczył bym też (nawet chętniej niż jakiś wykres) jak przyspiesza na drodze smile.gif

Co do ochrony turbosprężarki ewentualnym zlaniem wodą - faktycznie może się przydać bo po ostatnim szybkim przejeździe przez kałużę z wodą wymieszaną z jakąś gliną miałem zachlapane na czerwono kolektory wydechowe, kawał wygłuszenia maski i sporo innych elementów - tak, że widać, że lubi tam chlapnąć tyle, że woda w miarę szybko odparowuje i nie zostawia po sobie zazwyczaj śladów.

Pomyślał bym ewentualnie nad "uszyciem" sobie czegoś jak to (albo po prostu uważał na kałuże):


Pozdrawiam


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mega
post Sat, 29 Mar 2008 - 10:32
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 June 2004
Skąd: dziesiąta/sławinek





fajny projekcik czekamy jeszcze na wydruk z hamownii...


--------------------
Audi S2 ABY/ RS6 / Porsche 911 Turbo X50 Techart kit
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 29 Mar 2008 - 10:53
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(Bullitt @ Sat, 29 Mar 2008 - 09:39) *
A jak sp[rawdza się elektronioka sterująca pracą silnika?

Cała elektronika jest schowana przy seryjnym ECU, dla map-sensora wykonałem obudowę z opakowania filmu do aparatu. Kabel RS-232 jest na stałe w komorze silnika i w każdym momencie można szybko podłączyć laptopa i zestaw LC-1. W chwili obecnej mogę dowolnie modyfikować AFR i zapłon w całym zakresie obrotów, nie ma żadnych problemów.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 29 Mar 2008 - 12:07
Post #18


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Czyli Piggy Back? Czy jakaś forma SA?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 29 Mar 2008 - 12:35
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Piggy-back Ecumaster DET II, jak na razie jestem bardzo zadowolony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 29 Mar 2008 - 15:08
Post #20


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





ja wiazke od Deta przeciagam do schowka w aucie i tam bedzie sobie lezal


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 01:08