![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Stage 2 - od strony 7
_____________________________ Czas przedstawić moje auto - BMW E36 coupe 325 turbo. ![]() ![]() Projekt niskobudżetowy, w całości wykonany przeze mnie w garażu z pomocą kumpla. Strojony także przeze mnie. Auto jeździ doładowane od listopada 2007 i jest już dopracowane, przejechało kilka tysięcy kilometrów głównie ostrej jazdy, więc mogę chyba uznać że stage@1 jest zakończony ![]() MODEL: BMW E36 coupe 325 (bazowo 320) 92r Opcje wyposażenia ponad standardowe: Colour MAURITIUSBLAU METALLIC (287) Upholstery SCHWARZ LEDER (0203) [tapicerka: czarna skóra] Prod. date 1992-05-30 Order options No. Description 210 ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS ) [system ABS] 240 LEATHER STEERING WHEEL [skórzana kierownica] 292 LT/ALY WHEELSL/CROSS-SPOKE STYLING [aluminiowe felgi ozdobne] 301 DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV 303 INNENRAUMSCHUTZ/NEIGUNGSALARMG 314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES [podgrzewane dysze spryskiwaczy] 320 MODEL DESIGNATION, DELETION [brak oznaczeń zewn. modelu] 423 FLOOR MATS, VELOUR [dywaniki welurowe] 428 WARNING TRIANGLE [trójkąt ostrzegawczy] 473 ARMREST, FRONT [podłokietnik z przodu] 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER [podgrzewane fotele kierowcy i pasażera] 498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE [zagłówki z tyłu ustawiane mechanicznie] 510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM [elektrycznie ustawiane przednie lampy] 520 FOGLIGHTS [lampy przeciwmgłowe] 530 AIR CONDITIONING [klimatyzacja] 540 CRUISE CONTROL [tempomat] 542 CHECK CONTROL 554 ON-BOARD COMPUTER [komputer pokładowy] 570 STRONGER ELECTRICITY SUPPLY [silniejsze zasilanie (alternator)] 659 RADIO BUSINESS CD [radioodtwarzacz CD] 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM [system nagłosnienia HIFI] 696 CARTRIDGE-HALTERUNG 704 M SPORT SUSPENSION [zawieszenie M-SPORT (obniżone)] 801 GERMANY VERSION [wersja niemiecka] 848 ENLARGED WIRING HARNESS [powiekszone wiązki przewodów elektr?] 915 BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Modyfikacje Silnik: stage@1 ukończony - silnik M50B25 vanos, dół seryjny po remoncie, głowica po remoncie - odprężony do 8,5:1 - dwie seryjne uszczelki + przekładka między nimi wykonana samodzielnie - turbo TD04HL-16T, chłodzenie wodą, zitegrowany WG (aktuator przeniesiony w inne miejsce) - doładowanie 0,8bar, zaczyna ładować od 2000obr, przy 2800 jest fullboost - łapa silnika prawa wyspawana od nowa - seryjna przeszkadzała w założeniu orurowania - silnik zalany olejem Valvoline VR1 Racing 5W-50 Układ dolotowy: ukończony - cały dolot wykonany z rur aluminiowych 60mm w całości przeze mnie - złączki silikonowe zbrojone 4x oplotem - intercooler z rdzeniem 700x220x50mm z wyjściami 60mm - przepływonierz (większy) przeniesiony na prawą stronę, podłączony przed turbosprężarką - odma wypuszczona pod auto, usunięty filtr węglowy - filtr z wejściem 4" odizolowany od komory (strona 2) - BOV SSQV (strona 2) Układ wydechowy: w trakcie - kolektor wydechowy z nierdzewki, jest to downmount więc turbo jest z boku silnika przez co jest mało miejsca ale pod maską jest porządek - DP 3" ok 0,5m, reszta przelot 2,5" - tłumik końcowy to zmodyfikowany Sebring, nie przelot ale wiele mu nie brakuje, zależało mi by auto nie było zbyt głośne Układ wtryskowy: ukończony - wtryski BOSCH 360cc @3bar - regulator na listwie 3,5bar Elektronika: ukończone - ECUMASTER DET II - zmieniony przepływomierz na większy - 3,5" - map-sensor MPX4250AP jako deflection - sonda szerokopasmowa INNOVATE do wystrojenia - czujnik EGT i BOOST z ustawianym alarmem - brak sondy lambda - odłączona od sterownika Układ chłodzenia: ukończony - seria, w planach chłodnica oleju Układ napędowy: ukończony - sprzęgło zrobione od podstaw - roztoczony dwumas od M50, przerobiona tarcza od M57, wzmocniony docisk M57 - swap kompletnego mostu ze szperą 25% z BMW E32 740 V8, przełożenie 3,23 - wózek tylnego zawieszenia przerobiony pod nowy most, obspawane mocowania przy budzie Zawieszenie: ukończone - sprężyny Weitec, amortyzatory Monroe (tak przyjechało z zachodu), stabilizatory m-technik, tuleje wachaczy M3 Układ hamulcowy: ukończony - Przód: 325mm x 25mm wentylowane (seria 286mm) - Tył : 320mm x 22mm wentylowane (seria 280mm zwykłe 10mm) (zdjęcia strona trzecia) Dla niezorientowanych - tarcze są większe niż w M3 (M3 E36 ma 315 i 310mm) BODY KIT: ukończony - alu 18" oryginalne z BMW E46 M3 - intercooler schowany i pomalowany na czarny mat - ksenon 4300K PODZIĘKOWANIA: podziękowania dla kumpla Tomka który pomagał cały czas w pracah przy aucie, oraz dla forumowiczów SR bez których auto pewnie by nie powstało... Auto jeździ rewelacyjnie, nie było jeszcze hamowane ale podejrzewam że będą to okolice 300KM i ponad 400NM. max wydajność obecnej turbosprężarki to ok 320KM. Poniżej kilka zdjęć: przygotowanie silnika: ![]() ![]() ![]() spływ oleju w misce: ![]() tniemy i wyginamy - z jednego kawałka rury ![]() widok od spodu - ciasnooo ![]() ![]() kolektor wydechowy: ![]() ![]() pod maską - czysto i schludnie ![]() ![]() ![]() aktualnie po zmianach pod maską wygląda tak: ![]() wnętrze: ![]() ![]() body (+ moja śliczna żona ![]() ![]() ![]() ![]() PLANY: W chwili obecnej buduję już silnik na stage@2 - M50 2.8l, w planach kute tłoki i odpowiednio większa turbosprężarka. Cały czas coś upgrade'uje, w kolejce czeka nowe sprzęgło z lekkim kołem zamachowym, lepsze hamulce, chłodnica oleju, wydech itd... Tyle na razie ![]() - Adam (nie zezwalam na kopiowanie zdjęć) |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Piękna sprawa. Sam noszę sie z zamiarem uturbienia mojej bety. czy możesz choć w przybliżeniu podać koszty tego projektu??
-------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Jak wjedziesz w kałuże z gorącym turbo nie będzie problemu? Dosyć nisko to turbo wisi. Jakie to ma osiągi?
-------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
gość_kredens_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
Korona ty to masz szczęście bo ładny i mocny samochód ,oraz piekna żona ,także gratki .
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Załóż poszerzane stalowe koła, na tych felgach może budzić podejrzenia.
![]() -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Mon, 01 October 2007 ![]() |
Trzy najlepsze rzeczy na swiecie w jednym
![]() Gratuluje super projektu -------------------- PeAcE, LovE and ///M
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Winowrocław ![]() |
Piękna sprawa.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
czy jakis filmik juz powstal?
chetnie zobaczylbym jak to lata, po glowie chodzi mi cos podobnego ![]() nie bede gorszy i rowniez pogratuluje pieknej zony ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 11 February 2005 Skąd: wawa ![]() |
Gratulacje Adam! Najfajniejsze ostanie zdjecie, body żony faktycznie na duzy +
![]() BTW czy kolektor wydechowy przylecial ze stanów czy to custom? Jest duzo glosniej niż w serii? pozdr -------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Fajny projekt, ale wiedziałem że mimo "garażu" będzie profi i tak jest. Nie jestem pewien czy w momencie jak trochę poduszki silnika zaczną się zużywać, to turbo i kolektor nie będą obijać ? Jak jest przy ostrej jeździe ?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Piękna sprawa. Sam noszę sie z zamiarem uturbienia mojej bety. czy możesz choć w przybliżeniu podać koszty tego projektu?? Mimo że starałem się by koszty były jak najmniejsze, to w miarę postępu prac i zdobywaniu wiedzy stwierdziłem że na pewnych rzeczach nie można oszczędzać. Na dzień dzisiejszy koszty szacuję na x,xtys zł (koszty nie zawierają remontu silnika, szpery i setek godzin pracy przy samochodzie). Koszty były by znacznie większe gdyby nie fakt że prace spawacza, tokarza, zakucie przewodów oleju do turbo itd. miałem za darmo, zaś wiele części silnikowych miałem na stanie i nie musiałem za nie płacić. Jako że projekt się ciągle rozwija to i koszty cały czas rosną, jak napisałem wcześniej już składam drugi mocniejszy silnik. Gratulacje Adam! Najfajniejsze ostanie zdjecie, body żony faktycznie na duzy + ![]() BTW czy kolektor wydechowy przylecial ze stanów czy to custom? Jest duzo glosniej niż w serii? pozdr Kolektor jest ze stanów, najpierw miałem tymczasowo wyspawany kolektor skrzynkowy na bazie kolektorów z M52, jednak docelowo i tak była zmiana na rurowy a ten się jakoś nawinął no i jest. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
masz może jakieś dokładniejsze foto tej płyty pomiędzy uszczelki ? Auto miód zona miód
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 04 February 2007 Skąd: POZNAŃ ![]() |
Garażowy projekcik bardzo udany jak widzę
![]() Czy tłoki są seryjne, bez żdnego frezowania ? -------------------- Tylko bokiem, o tak!!
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
A jak sp[rawdza się elektronioka sterująca pracą silnika?
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Starachowice ![]() |
Gratulacje. Bardzo dobrze to wygląda i pewnie nie gorzej jeździ - na pewno jak wszyscy chętnie zobaczył bym też (nawet chętniej niż jakiś wykres) jak przyspiesza na drodze
![]() Co do ochrony turbosprężarki ewentualnym zlaniem wodą - faktycznie może się przydać bo po ostatnim szybkim przejeździe przez kałużę z wodą wymieszaną z jakąś gliną miałem zachlapane na czerwono kolektory wydechowe, kawał wygłuszenia maski i sporo innych elementów - tak, że widać, że lubi tam chlapnąć tyle, że woda w miarę szybko odparowuje i nie zostawia po sobie zazwyczaj śladów. Pomyślał bym ewentualnie nad "uszyciem" sobie czegoś jak to (albo po prostu uważał na kałuże): ![]() Pozdrawiam -------------------- 2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32 1997 E36 M3 S62B50 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 June 2004 Skąd: dziesiąta/sławinek ![]() |
fajny projekcik czekamy jeszcze na wydruk z hamownii...
-------------------- Audi S2 ABY/ RS6 / Porsche 911 Turbo X50 Techart kit
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
A jak sp[rawdza się elektronioka sterująca pracą silnika? Cała elektronika jest schowana przy seryjnym ECU, dla map-sensora wykonałem obudowę z opakowania filmu do aparatu. Kabel RS-232 jest na stałe w komorze silnika i w każdym momencie można szybko podłączyć laptopa i zestaw LC-1. W chwili obecnej mogę dowolnie modyfikować AFR i zapłon w całym zakresie obrotów, nie ma żadnych problemów. ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Czyli Piggy Back? Czy jakaś forma SA?
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Piggy-back Ecumaster DET II, jak na razie jestem bardzo zadowolony.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
ja wiazke od Deta przeciagam do schowka w aucie i tam bedzie sobie lezal
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 01:08 |