Shoutbox 0 nowych PW 


> Który silnik byście mi doradzili (Fiat DOHC, Rover K16, czy Ładowski) ?
Śpiący
post Wed, 27 Feb 2008 - 20:25
Post #1


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Witam!
Jako że umarł mi silnik w mojej (turbo)Ładzie 2107 1300 natychmiast po dopracowaniu całego osprzętu - a mianowicie przy pierwszej przejażdżce pękł tłok po cztetech wciśnięcia gazu do oporu przy doładowaniu 1.3bara i odcięciu ustawionym na 7000rpm,

a na domiar złego umarła turbosprężarka (przy okazji wywaliło uszczelkę pod głowicą i woda poszła do oleju), przyszło mi do głowy żeby może wrzucić jakiś ciekawszy, ale nie za drogi silnik. Ponadto korzystając z tego co mam w aucie ( megasquirt, intercooler, BOV, walbro HP, wydech fi60mm) aż sie prosi żeby była to jednostka turbodoładowana.

Kandydat nr. 1 to któryś z mniejszych Fiatów DOHC (raczej nie 2.0, z wiadomych przyczyn) + doładowanie na razie ok. 0,7-0,8 bar, a przyszłościowo troche więcej. Jakbym sie decydował to prawdopodobnie byłby to 1.4 DOHC + głowica od 2.0 DOHC, bo takie części mam do wyrwania od kolegi (jest też głowica od 1.4, ale ta ma małe zawory).

Kandydat nr.2 to Rover K16 1.4l wyjmowany z poloneza ( przystosowany do RWD i przy okazji wyciągnął bym inne potrzebne rzeczy jak obudowę sprzęgła do skrzyni, czy "łapy" silnika). Ten silnik jest niewątpliwie bardziej współczesny, ale i koszty związane z eksploatacją i dłubaniem są odpowiednio większe. Silnik ten widział bym w opcji soft turbo (0,3-05bar).

W sumie ten ładowski 1.3 OHC mam częściowo "wyrzeźbiony" - zaadaptowany kolektor wtryskowy od UNO 1.3 turbo, dorobione koło 36-1 do edisa4, lekki zamach itd. (no i był po remoncie w 2007r, ale to w zaistniałej sytuacji jest mało istotne) i też był by sens go reanimować. Tylko nie wiem czy sytuacja z tłokiem nie powtórzy sie, a ponadto silniki te mają problem z dosyć niskim ciśnieniem oleju przy wolnych obrotach. Drugim razem już bym ustawił mniejsze doładowanie, bo wygląda na to że przegiołem pałe; ale za to jak fajnie sie jechało (zwyrało przyczepność na każdym biegu wink.gif ) Na ciśnienie oleju mam pomysł żeby zwiększyć przełożenie na pompe oleju, tylko chyba będzie przesadą dać jej 2 razy takie przełożenie, oczywiście nawet jakbym powiększył przelew.

Ogólnie od silnika oczekiwał bym momentu obrotowego powyżej 200Nm i nie chciałbym władować sie w nadmierne koszty.


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Wed, 27 Feb 2008 - 20:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Wed, 27 Feb 2008 - 21:19
Post #2


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





rover z mostem od ściery ?


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Wed, 27 Feb 2008 - 22:07
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Znajdź lepiej K16 1.8 Turbo do tego adapter skrzynia/silnik z Poloneza 1.4 - to najtańsze rozwiązanie...


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Wed, 27 Feb 2008 - 22:33
Post #4


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Ruski most i skrzynia wytrzymują moją jazde, bo jeździłem tym wcześniej N/A, potem było turbo na gaźniku i dopiero teraz przegiołem pałe. Przyszłościowo mam zamiar zrobić coś z tylnym zawiasem, ale nie wszystko na raz.

A ten K16 1.8t występował w jakiś starszych Roverach? Bo na allegro za najtańszy silnik krzyczą 6000zł, a tyle to jak do tej pory cały samochód mnie nie kosztował.

Ogólnie fajnie by było, gdyby ktoś wypowiedział sie na temat uturbiania wymienionych przeze mnie wolnossaków.


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
merror
post Wed, 27 Feb 2008 - 23:16
Post #5


User
Dołączył: Mon, 06 March 2006
Skąd: Warszawa





Ja bym ci polecal fiatowski silnik 1,6 DOHC 8v, wytrzymuje dosc sporo, tloki moza wsadzic w cromy turbo, uszczelka pod glowica tez, zawsze mozesz wsadzic 16v glowice ( choc chyba nie ma sensu), taki silnik naprawde sporo wytrzymuje.


--------------------
Fiat X 1/9 Turbo , Uno 1,3 Turbo , Coupe 16VT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Wed, 27 Feb 2008 - 23:23
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Tak jak merror pisze , tez polecam wink.gif a 1.6 dohc kompletny mozna dorwac nieraz za 600zl , skrzynia 100-200zl (ale tego ci nie trza pewnie) , w guy croft ksiazce opisane co i jak


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kudlacz
post Wed, 27 Feb 2008 - 23:30
Post #7


User
Dołączył: Fri, 02 September 2005
Skąd: Świdnik





CYTAT(Śpiący @ Wed, 27 Feb 2008 - 22:33) *
A ten K16 1.8t występował w jakiś starszych Roverach?

Nie, jedynie MG ZT i rover 75.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Wed, 27 Feb 2008 - 23:45
Post #8


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Dzięki panowie, potwierdziliście moje spekulacje. Tzn. prawdopodobnie uruchomię "na sztukę" silnik od Łady, a między czasie będe sobie dłubał DOHC. Tu jeszcze pojawia sie pytanie - czy tłoki w 2.0 8VT poza wgłębieniem, są takie same jak w 2.0 8V?

I jak jest z tą książką Guy'a Croft'a - dotępność (może ktoś ma w wersji elektroniczej), bo pewnie o przekładzie na polski nie ma co marzyć.


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Thu, 28 Feb 2008 - 00:04
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Znajdziesz na moim forum odnosnik odpowiedni do ksiazki wink.gif a co do tlokow to www.celkar.pl nieraz tam mozna cos wykukac , faktem jest ze tloki 2.0 8vt wchodza do 1.6 8v wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Thu, 28 Feb 2008 - 00:12
Post #10


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT(DeviLL @ Thu, 28 Feb 2008 - 00:04) *
Znajdziesz na moim forum odnosnik odpowiedni do ksiazki wink.gif a co do tlokow to www.celkar.pl nieraz tam mozna cos wykukac , faktem jest ze tloki 2.0 8vt wchodza do 1.6 8v wink.gif



w tych katalogach celkaru czasami wkradają się błędy, więc im do końca bym nie ufał, ale patrzyłem w katalogu Mahle i poza tym wglębieniem niby nie różnią się


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeathAngel
post Thu, 28 Feb 2008 - 13:42
Post #11


User
Dołączył: Sun, 08 April 2007





Podepnę się do tematu. Ma ktoś może dokładne info dotyczące wagi silników(1.4,1.6,1.8) K serii z Rovera??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FIAT131TVX
post Thu, 28 Feb 2008 - 16:50
Post #12


Rookie
Dołączył: Sun, 02 December 2007
Skąd: Warszawa





tloki z 2.0 wejda do 1.6 ale dopiero po rozwierceniu cylindrow o 4 mm. Seria 1.6 ma 80mm tlok a 2.0 84mm.
dopiero 1.8 i 2.0 mialy 84 mm wiec pomierz sobie to najpierw zanim cos kupisz. taki rozwiert moze sie okazac za gruby i pewnie trzeba bedzie tulejowac blok. pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Thu, 28 Feb 2008 - 17:16
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





1.6(1585) dohc ma 84mm , 80mm mialy jakies stare z lat 70 (1592 i 1608ccm)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FIAT131TVX
post Thu, 28 Feb 2008 - 17:36
Post #14


Rookie
Dołączył: Sun, 02 December 2007
Skąd: Warszawa





zalezy jaki mu sie trafi. mi sie trafil 1.8 z tlokami od 1.6tc 80mm z duzym garbem . 1.8 wersja 111KM w serii. reszta ma 84 mm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Thu, 28 Feb 2008 - 19:45
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Miałem troche do czynienia z silnikami DOHC 8v - więc orientuje sie mniej więcej co do uniwersalności.

CYTAT(DeathAngel @ Thu, 28 Feb 2008 - 13:42) *
Podepnę się do tematu. Ma ktoś może dokładne info dotyczące wagi silników(1.4,1.6,1.8) K serii z Rovera??


Nie wiem ile dokładnie ważą (podobno 98kg waży 1.4 kontowany w polonezach), ale na pewno są dużo lżejsze niż DOHC. Blok ze stopu aluminium robi swoje. Taki silnik by mi znacznie poprawił rozkład nacisków na osie. Ale raczej zdecyduje sie na DOHC, bo tego można w razie czego niskobudżetowo naprawiać i tuningować.



--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Thu, 28 Feb 2008 - 20:57
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





ja by, wsadził 2.0 fiatowski seryjnie doładowany - mysle ze to jest najtansza i najprostsza opcja fgwarantujaca super osiagi przy najmniejsdzej bezawaryjnosci...

a jesli chodzi Vi o słabe panewki w tych 2.0 - profilaktycznie wymienic, przegladnac pompe - dobry olej i nie ma problemu..


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Thu, 28 Feb 2008 - 21:59
Post #17


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





ale orginalnie doładowany 2.0 jest przystosowany do FWD, i wiele rzeczy nie będzie mi pasowało np - miska olejowa, głowica, rozdzielacz


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Thu, 28 Feb 2008 - 22:52
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





K16 1.8 waży 70-80kg , a fiatowski ponad 2 x cięższy


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michone
post Fri, 29 Feb 2008 - 18:05
Post #19


Rookie
Dołączył: Fri, 29 February 2008
Skąd: Legnica





k16 1.4 16V 103KM waży okolo 75KG. Jeśli chodzi o dłubanie to robiąc dolot, wydech, wałki GT i strojenie uzyskujesz ok 130KM. Na wstępie wymiana uszczelek na nowego typu żeby nie trafić na HGF.

Jeśli chodzi o Soft Turbo można zastosować kolektor od k16 1.8T lub zrobić na wzór.

Pozdrawiam michone (www.roverki.pl)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Fri, 29 Feb 2008 - 19:24
Post #20


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Rzeczywiście super sprawa z masą silnika K16 smile.gif Może w następnym projekcie, lub ewolucji Łady bym go wykorzystał. Na 90% będe teraz wrzucał 1.4 DOHC, bo jutro kupuje całego fiata po cenie złomu.


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 07:31