![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Witam!
Jako że umarł mi silnik w mojej (turbo)Ładzie 2107 1300 natychmiast po dopracowaniu całego osprzętu - a mianowicie przy pierwszej przejażdżce pękł tłok po cztetech wciśnięcia gazu do oporu przy doładowaniu 1.3bara i odcięciu ustawionym na 7000rpm, ![]() a na domiar złego umarła turbosprężarka (przy okazji wywaliło uszczelkę pod głowicą i woda poszła do oleju), przyszło mi do głowy żeby może wrzucić jakiś ciekawszy, ale nie za drogi silnik. Ponadto korzystając z tego co mam w aucie ( megasquirt, intercooler, BOV, walbro HP, wydech fi60mm) aż sie prosi żeby była to jednostka turbodoładowana. Kandydat nr. 1 to któryś z mniejszych Fiatów DOHC (raczej nie 2.0, z wiadomych przyczyn) + doładowanie na razie ok. 0,7-0,8 bar, a przyszłościowo troche więcej. Jakbym sie decydował to prawdopodobnie byłby to 1.4 DOHC + głowica od 2.0 DOHC, bo takie części mam do wyrwania od kolegi (jest też głowica od 1.4, ale ta ma małe zawory). Kandydat nr.2 to Rover K16 1.4l wyjmowany z poloneza ( przystosowany do RWD i przy okazji wyciągnął bym inne potrzebne rzeczy jak obudowę sprzęgła do skrzyni, czy "łapy" silnika). Ten silnik jest niewątpliwie bardziej współczesny, ale i koszty związane z eksploatacją i dłubaniem są odpowiednio większe. Silnik ten widział bym w opcji soft turbo (0,3-05bar). W sumie ten ładowski 1.3 OHC mam częściowo "wyrzeźbiony" - zaadaptowany kolektor wtryskowy od UNO 1.3 turbo, dorobione koło 36-1 do edisa4, lekki zamach itd. (no i był po remoncie w 2007r, ale to w zaistniałej sytuacji jest mało istotne) i też był by sens go reanimować. Tylko nie wiem czy sytuacja z tłokiem nie powtórzy sie, a ponadto silniki te mają problem z dosyć niskim ciśnieniem oleju przy wolnych obrotach. Drugim razem już bym ustawił mniejsze doładowanie, bo wygląda na to że przegiołem pałe; ale za to jak fajnie sie jechało (zwyrało przyczepność na każdym biegu ![]() Ogólnie od silnika oczekiwał bym momentu obrotowego powyżej 200Nm i nie chciałbym władować sie w nadmierne koszty. -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
rover z mostem od ściery ?
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Znajdź lepiej K16 1.8 Turbo do tego adapter skrzynia/silnik z Poloneza 1.4 - to najtańsze rozwiązanie...
-------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Ruski most i skrzynia wytrzymują moją jazde, bo jeździłem tym wcześniej N/A, potem było turbo na gaźniku i dopiero teraz przegiołem pałe. Przyszłościowo mam zamiar zrobić coś z tylnym zawiasem, ale nie wszystko na raz.
A ten K16 1.8t występował w jakiś starszych Roverach? Bo na allegro za najtańszy silnik krzyczą 6000zł, a tyle to jak do tej pory cały samochód mnie nie kosztował. Ogólnie fajnie by było, gdyby ktoś wypowiedział sie na temat uturbiania wymienionych przeze mnie wolnossaków. -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Mon, 06 March 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja bym ci polecal fiatowski silnik 1,6 DOHC 8v, wytrzymuje dosc sporo, tloki moza wsadzic w cromy turbo, uszczelka pod glowica tez, zawsze mozesz wsadzic 16v glowice ( choc chyba nie ma sensu), taki silnik naprawde sporo wytrzymuje.
-------------------- Fiat X 1/9 Turbo , Uno 1,3 Turbo , Coupe 16VT
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Tak jak merror pisze , tez polecam
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Fri, 02 September 2005 Skąd: Świdnik ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Dzięki panowie, potwierdziliście moje spekulacje. Tzn. prawdopodobnie uruchomię "na sztukę" silnik od Łady, a między czasie będe sobie dłubał DOHC. Tu jeszcze pojawia sie pytanie - czy tłoki w 2.0 8VT poza wgłębieniem, są takie same jak w 2.0 8V?
I jak jest z tą książką Guy'a Croft'a - dotępność (może ktoś ma w wersji elektroniczej), bo pewnie o przekładzie na polski nie ma co marzyć. -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Znajdziesz na moim forum odnosnik odpowiedni do ksiazki
![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Znajdziesz na moim forum odnosnik odpowiedni do ksiazki ![]() ![]() w tych katalogach celkaru czasami wkradają się błędy, więc im do końca bym nie ufał, ale patrzyłem w katalogu Mahle i poza tym wglębieniem niby nie różnią się -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 08 April 2007 ![]() |
Podepnę się do tematu. Ma ktoś może dokładne info dotyczące wagi silników(1.4,1.6,1.8) K serii z Rovera??
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 02 December 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
tloki z 2.0 wejda do 1.6 ale dopiero po rozwierceniu cylindrow o 4 mm. Seria 1.6 ma 80mm tlok a 2.0 84mm.
dopiero 1.8 i 2.0 mialy 84 mm wiec pomierz sobie to najpierw zanim cos kupisz. taki rozwiert moze sie okazac za gruby i pewnie trzeba bedzie tulejowac blok. pozdro |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
1.6(1585) dohc ma 84mm , 80mm mialy jakies stare z lat 70 (1592 i 1608ccm)
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 02 December 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
zalezy jaki mu sie trafi. mi sie trafil 1.8 z tlokami od 1.6tc 80mm z duzym garbem . 1.8 wersja 111KM w serii. reszta ma 84 mm.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Miałem troche do czynienia z silnikami DOHC 8v - więc orientuje sie mniej więcej co do uniwersalności.
Podepnę się do tematu. Ma ktoś może dokładne info dotyczące wagi silników(1.4,1.6,1.8) K serii z Rovera?? Nie wiem ile dokładnie ważą (podobno 98kg waży 1.4 kontowany w polonezach), ale na pewno są dużo lżejsze niż DOHC. Blok ze stopu aluminium robi swoje. Taki silnik by mi znacznie poprawił rozkład nacisków na osie. Ale raczej zdecyduje sie na DOHC, bo tego można w razie czego niskobudżetowo naprawiać i tuningować. -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
ja by, wsadził 2.0 fiatowski seryjnie doładowany - mysle ze to jest najtansza i najprostsza opcja fgwarantujaca super osiagi przy najmniejsdzej bezawaryjnosci...
a jesli chodzi Vi o słabe panewki w tych 2.0 - profilaktycznie wymienic, przegladnac pompe - dobry olej i nie ma problemu.. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
ale orginalnie doładowany 2.0 jest przystosowany do FWD, i wiele rzeczy nie będzie mi pasowało np - miska olejowa, głowica, rozdzielacz
-------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
K16 1.8 waży 70-80kg , a fiatowski ponad 2 x cięższy
-------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 29 February 2008 Skąd: Legnica ![]() |
k16 1.4 16V 103KM waży okolo 75KG. Jeśli chodzi o dłubanie to robiąc dolot, wydech, wałki GT i strojenie uzyskujesz ok 130KM. Na wstępie wymiana uszczelek na nowego typu żeby nie trafić na HGF.
Jeśli chodzi o Soft Turbo można zastosować kolektor od k16 1.8T lub zrobić na wzór. Pozdrawiam michone (www.roverki.pl) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Rzeczywiście super sprawa z masą silnika K16
![]() -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 07:31 |