![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Witam to parę słów na temat mojego auta które powstaje z prochu . Fabryka dała mu silnik 1.8i m 40 czyli kupa zakup 900zł z LPG heheh .Auto nie pierwsza klasa ale najpierw motor i zawias potem estetyka . Zawias będzie no-name fabryczne amorki oddaje do gościa co regeneruje (sprawdzony już robiłem u niego i jest ok.) skróci skok amorka i zrobi na beton 400zł za 2szt jest to alternatywa dla ludzi którzy nie mają floty na gwint lub jakieś firmowe .
IC jeszcze nie wiem od czego będzie coś się dobierze oczywiście wykonanie od początku do końca home-made i będę się starał jak najmniej drutować i jak największą czystość montażu zachować a jak będzie to się okaże na początek parę fotek auta , turbiny , co zrobiłem niewiele ale będę się starał więcej robić bardziej obszerne relacje zdawać . Też chcę pokazać że nie trzeba mieć nie wiadomo ile kasy i można zrobić fajnego śmigacza To są koszty jakie do tej pory ponieśliśmy z kumplem bo auto budujemy we dwóch Zakup Auta 900zł Zakup turbiny 1000zł Zakup silnika (kupiłem całą 735i bo samego silnika nie mogłem trafić) 2000zł Była w automacie więc tylko silnik się przydał wywaliłem motor a resztę sprzedałem za 400zł Flansze dorobił kolega za free pod kolektor i pod turbo Skrzynia biegów 250zł + wysyłka Tarcza docisk 100zł tarcza pójdzie do regenarcji 70zł ori okładziny jak już zadziała to będzie spiek Dwa kolanka po 90stopni fi45 + rurę do tego też fi45 67zł Na razie mam plan wsadzić motor przyczepić turbo i dopiero resztę http://img228.imageshack.us/my.php?image=10631247dk2.jpg http://img219.imageshack.us/my.php?image=99849693hi6.jpg http://img228.imageshack.us/my.php?image=53424417us0.jpg http://img228.imageshack.us/my.php?image=34476831ya9.jpg http://img228.imageshack.us/my.php?image=60205914um3.jpg http://img228.imageshack.us/my.php?image=27757235nw7.jpg http://img228.imageshack.us/my.php?image=98139873vm2.jpg http://img228.imageshack.us/my.php?image=13036827gj2.jpg http://img228.imageshack.us/my.php?image=85793783vs9.jpg A to pewien mój patent(pewnie ameryki nie odkryłem ale działa) najpierw wykonałem jeden łącznik ręcznie czyli na oko trochę szlifierką a resztę pilnikiem a potem zrobiłem szablon i następne już będzie łatwiej tak jak mówiłem nie mam żadnych specjalistycznych narzędzi i robie tym co mam i tak jak potrafie http://img228.imageshack.us/my.php?image=10vg0.jpg http://img86.imageshack.us/my.php?image=11tg7.jpg By Admin ![]() Jutro zamierzam lecieć do garażu i pospawać kolektorek a jakoś za dwa tygodnie a może się uda za tydzień wsadzić motorek i jak wsadzę silnik to dopiero będę mocował turbo i mierzył ile przewodów olejowych itp. Zejdzie mi się bo bardzo czasu nie mam ale prze o cierpliwość a pokaże krok po kroku kawałek po kawałku proszę o rady podpowiedzi pomysły wskazówki jestem otwarty na propozycje może ktoś przeprowadzał taki mod m30b35 ![]() |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Już widzę, że będzie to jeden z ciekawszych tematów dla mnie. To turbo to nowe/regenerowane/używane, nie za duże??? Ile chcecie dmuchać?? LPG zostaje ???
![]() Życzę powodzenia w pracy. -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 19 November 2007 ![]() |
CYTAT LPG zostaje ??? to chyba 1.8is było zagazowane a nie motor z 735.. Mam nadzieje ze nie zagazujesz go ;] Ciekawy projekt low budget , auto do jazdy na codzień czy przewidujesz jakis drift tym? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
To był m40,a nie "is"
![]() ![]() -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
Jendrek, trzymam kciuki za ten projekt! Zgadzam się z Tobą w 100%, że nie sztuką jest wyłożyć kasę na ławę i po tygodniu czy trzech odebrać gotowe auto. Sztuką jest zrobić coś samemu, coś co będzie jeździło i dawało mnóstwo satysfakcji, coś z czego można być naprawdę dumnym. Dawaj relacje z postępu prac nad autem. Powodzenia!
-------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
nie sztuką jest wyłożyć kasę na ławę i po tygodniu czy trzech odebrać gotowe auto. [OT] Znam przynajmniej kilka osób zainteresowanych takim rozwiązaniem - tzn. wyłożenie kasy na ławę i odbiór dobrze jeżdżącego BMW Turbo, po tygodniu, czy nawet trzech. Jakbyś mógł podać szczegóły... -------------------- BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 04 February 2007 Skąd: POZNAŃ ![]() |
Też jestem za dłubaniem samemu zakładając, że się ma jakąś wiedze, miejsce i sprzęcik.
CYTAT Też chcę pokazać że nie trzeba mieć nie wiadomo ile kasy i można zrobić fajnego śmigacza - pokazuj pokazuj...ale , żeby uturbić ssaka niestety potrzeba trochę kaski, oczywiście żeby pojeździło troche ![]() -------------------- Tylko bokiem, o tak!!
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 July 2005 Skąd: [SRB] Czerwionka-Leszczyny ![]() |
ładnie,ładnie.... własnoreczne mody to mnie sie podoba .
mam takie pytanka dwa -czym to wysterujesz? "odprezyłeś motor"? miałem kiedys E30 po własnoręcznym swapie na M52b20 pużniej na M52B25- chciałem tez uturbic ale nie doszło i sprzedałem furke.... czekam na NEWSY -------------------- złomowanie pojazdów-recykling
sląskie i opolskie-odbiór własnym transportem auto handel,auto czesci,pomoc drogowa NowmaRacing 605829000 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
3.4 liter (3430 cc) SOHC inline-6 cylinder
9.0:1 compression ratio 208 hp @ 5700 rpm 225 ft·lbf torque @ 4000 rpm 89 Octane fuel or better recommended -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
CYTAT [OT] Znam przynajmniej kilka osób zainteresowanych takim rozwiązaniem - tzn. wyłożenie kasy na ławę i odbiór dobrze jeżdżącego BMW Turbo, po tygodniu, czy nawet trzech. Jakbyś mógł podać szczegóły... Po pierwsze to nie bierz tego zbyt dosłownie. Chodzi mi o to, że nie oddaje auta do firmy, nie wypłaca jakiejś (niemałej) sumy pieniędzy, tylko sam chce wszystko zrobić. Za to dla niego szacunek. Co do uturbiania w tydzień czy trzy zasugerowałem się tym: http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=44119 CYTAT uturbienie bylo wykonane chyba w tydzien
-------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Miło czytać tyle słów uznania . Nie nieodprężałem ponieważ fabrycznie stopień sprężania 9,1 więc nie widze potrzeby. Widziałem jak jeździ takie m30b35 t i podobało mi się miał 0,6 b jakieś 280km tak celował ale pięknie bokami latała czym wysteruje to jeszcze nie wiem jak będę na tym etapie że trza będzie sterować to będę się martwił a e-30 z m30b35 miałem latała naprawdę fajnie tylko chciałbym coś mocniejszego a że marzyłem zawsze o turbo 2lata się zbierałem do tego dziś wczoraj zakończyłem prace przy kolektorze nie przyspawałem tylko flanszy pod turbo ponieważ nie wiem czy będzie od góry z przodu czy na dole z tyłu okaże się jak wsadzę motor i gdzie ile miejsca będzie . Teraz około dwa tygodnie nie będzie nic nowego ponieważ prawdopodobnie nie będę miał czasu praca , praca , praca brak czasu
Już się nie mogę doczekać końca tych prac i dźwięku jaki będzie się wydobywał z blow-off i wogóle jak będzie latać pare fotek kolektora tylko nie wiem jak zrobić żeby foty były pod postem próbowałem wczoraj ale nie pykło tylko link się pojawiał http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00010zg1.jpg http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00011nr9.jpg http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00014ov6.jpg http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00016xu6.jpg http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00018xu5.jpg http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00019rb7.jpg http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00021mp5.jpg http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00022mo6.jpg http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00024ba2.jpg http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00026bu5.jpg http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00029wr3.jpg Wydaje mi się że wyszedł spoko troszkę ściągnęło podczas spawania ale nie jest źle już opanowałem wstawianie fotek do posta więc następny razem już będzie ok. POZDRAWIAM ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
ogolnie gratuluje podjecia sie samemu planu,wieksza radosc z wykonania,
nie mozesz wrucac fotek na fotosik.pl tamwrucasz gotowe fotki bez odnosnikow a druga sprawa to czy nie za krotkie wyjsia w kolektorze wydechowym, i jakby nie patrzac to sporo wyjc spalin bedie wpadac beposrednio na sciane prostopadle odniego , to nie za bardzo dobrze pozdrawiam -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 16 June 2007 Skąd: NYSA/Wrocław ![]() |
Widzę Jendrek że dotrzymałeś słowa i zabrałeś się za ten projekt.
Powodzenia w modyfikacjach..... PS. Twoja była e30 powoli sie reanimuje więc myślę że spotkamy sie kiedyś na jakieś rundzie TDC Pozdro -------------------- BMW M235i M Performance Package D4 RACE
BMW M3 E36 Rally Edition 04 RALLY youtube.pl/ngrARTUR |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
fajny pomysł na projekt. Fakt ze DRUT_PROJEKT ale moze cos fajnego za smieszne pieniadze z tego bedzie
![]() -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Kolektor będzie spoko widziałem auta na takich kolektorach wyciągały po 350-400km
A poza tym to orginalny kolektor 645i to był silnik b35 turbo wyglądał jak byś kawałek słupka od ogrodzenia przykręcił i działało był skrzynkowy bo nawet się zastanawiałem czy takowego nie kupić ale jak go zobaczyłem to postanowiłem że zrobię go sam A tak wygląda ori ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
Po pierwsze to nie bierz tego zbyt dosłownie. Chodzi mi o to, że nie oddaje auta do firmy, nie wypłaca jakiejś (niemałej) sumy pieniędzy, tylko sam chce wszystko zrobić. Za to dla niego szacunek. Co do uturbiania w tydzień czy trzy zasugerowałem się tym: http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=44119 [OT] ale mam nadzieję, że ostatni. arek-lin, to nie miał być atak na Ciebie. Bardziej chodziło mi o zwrócenie uwagi na fakt, że bardzo często przy okazji opisywania projektów (czy też planów projektów) self-made, w opozycji stawiane jest rozwiązanie - zapłać i odbierz gotowe. Niestety, we wszystkich znanych mi przypadkach w PL to tak nie działa. Zazwyczaj, laicy z pieniędzmi oddający auta do firm, by odebrać je uturbionymi za kilka tygodni, zostają specjalistami bez pieniędzy, po kilku miesiącach dokończając swój samochód w innym miejscu... Co do projektu artixa - ZTCW nie było to robione w firmie tuningowej, auto przerobione "garażowo" w Szwecji... [koniec OT] jendrek e-30, powodzenia z projektem. Zakładając taki oryginalny kolektor, jak na zdjęciu jednego mógłbyś być pewien -nikt Ci go nie przestrzeli. Jakie doładowanie planujesz? Jakie sprzęgło? Trzymam kciuki, by silnik wytrzymał jak najdłużej... chociaż żywotność nie będzie tu chyba najmocniejszą stroną. http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00029wr3.jpg fajnie to wygląda - obieg zamknięty ![]() -------------------- BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Ponacinaj ten kolektor na flanszy.
-------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ten kolektor co zrobiłeś ma taką zaletę że turbina będzie na nim stawała niesamowicie szybko - pod tym względem nie ma lepszego rozwiązania ale obstawiam że niestety więcej jak 600KM na nim nie wyciśniesz...
Co do strojenia to najtaniej, najprościej i najpewniej z dodatkowych wtryskiwaczy paliwa podjechać a jak lepiej ale drożej to większe seryjne wtrski i jakaś świnka, przy tej okazji klapkowej przepływki można by się pozbyć ![]() A co do nacięć na kolektorze to naprawdę super sprawa by raz na zawsze pozbyć się wydmuchiwania uszczelki u siebie zrobiłem to tak: ![]() Dodatkowo otwory na szpilki rozwierciłem na grubsze. -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Planujesz jezdzic na samym blow-off-ie czy bedziesz zewnętrzny wastegate zakładał?
-------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Będzie blow off jak i wastegate. Narazie nie ma jeszcze ani jednego ani drugiego ale to kwestia czasu
-------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 13:56 |