Shoutbox 0 nowych PW 


> Moje e-30 335 turbo, Home Made
jendrek e-30
post Sat, 02 Feb 2008 - 16:40
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Witam to parę słów na temat mojego auta które powstaje z prochu . Fabryka dała mu silnik 1.8i m 40 czyli kupa zakup 900zł z LPG heheh .Auto nie pierwsza klasa ale najpierw motor i zawias potem estetyka . Zawias będzie no-name fabryczne amorki oddaje do gościa co regeneruje (sprawdzony już robiłem u niego i jest ok.) skróci skok amorka i zrobi na beton 400zł za 2szt jest to alternatywa dla ludzi którzy nie mają floty na gwint lub jakieś firmowe .
IC jeszcze nie wiem od czego będzie coś się dobierze oczywiście wykonanie od początku do końca home-made i będę się starał jak najmniej drutować i jak największą czystość montażu zachować a jak będzie to się okaże na początek parę fotek auta , turbiny , co zrobiłem niewiele ale będę się starał więcej robić bardziej obszerne relacje zdawać . Też chcę pokazać że nie trzeba mieć nie wiadomo ile kasy i można zrobić fajnego śmigacza

To są koszty jakie do tej pory ponieśliśmy z kumplem bo auto budujemy we dwóch

Zakup Auta 900zł
Zakup turbiny 1000zł
Zakup silnika (kupiłem całą 735i bo samego silnika nie mogłem trafić) 2000zł
Była w automacie więc tylko silnik się przydał wywaliłem motor a resztę sprzedałem za 400zł
Flansze dorobił kolega za free pod kolektor i pod turbo
Skrzynia biegów 250zł + wysyłka
Tarcza docisk 100zł tarcza pójdzie do regenarcji 70zł ori okładziny jak już zadziała to będzie spiek
Dwa kolanka po 90stopni fi45 + rurę do tego też fi45 67zł

Na razie mam plan wsadzić motor przyczepić turbo i dopiero resztę


http://img228.imageshack.us/my.php?image=10631247dk2.jpg

http://img219.imageshack.us/my.php?image=99849693hi6.jpg

http://img228.imageshack.us/my.php?image=53424417us0.jpg

http://img228.imageshack.us/my.php?image=34476831ya9.jpg

http://img228.imageshack.us/my.php?image=60205914um3.jpg

http://img228.imageshack.us/my.php?image=27757235nw7.jpg

http://img228.imageshack.us/my.php?image=98139873vm2.jpg

http://img228.imageshack.us/my.php?image=13036827gj2.jpg

http://img228.imageshack.us/my.php?image=85793783vs9.jpg

A to pewien mój patent(pewnie ameryki nie odkryłem ale działa) najpierw wykonałem jeden łącznik ręcznie czyli na oko trochę szlifierką a resztę pilnikiem a potem zrobiłem szablon i następne już będzie łatwiej tak jak mówiłem nie mam żadnych specjalistycznych narzędzi i robie tym co mam i tak jak potrafie

http://img228.imageshack.us/my.php?image=10vg0.jpg
http://img86.imageshack.us/my.php?image=11tg7.jpg

By Admin


Jutro zamierzam lecieć do garażu i pospawać kolektorek a jakoś za dwa tygodnie a może się uda za tydzień wsadzić motorek i jak wsadzę silnik to dopiero będę mocował turbo i mierzył ile przewodów olejowych itp. Zejdzie mi się bo bardzo czasu nie mam ale prze o cierpliwość a pokaże krok po kroku kawałek po kawałku proszę o rady podpowiedzi pomysły wskazówki jestem otwarty na propozycje może ktoś przeprowadzał taki mod m30b35 ph34r.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
16 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sat, 02 Feb 2008 - 16:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
woytek13
post Sat, 02 Feb 2008 - 17:48
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Już widzę, że będzie to jeden z ciekawszych tematów dla mnie. To turbo to nowe/regenerowane/używane, nie za duże??? Ile chcecie dmuchać?? LPG zostaje ???tongue.gif

Życzę powodzenia w pracy.


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rav.
post Sat, 02 Feb 2008 - 18:05
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 19 November 2007





CYTAT
LPG zostaje ???

to chyba 1.8is było zagazowane a nie motor z 735.. Mam nadzieje ze nie zagazujesz go ;]
Ciekawy projekt low budget , auto do jazdy na codzień czy przewidujesz jakis drift tym?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Sat, 02 Feb 2008 - 18:10
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





To był m40,a nie "is" tongue.gif A z tym lpg to dżołk był, ph34r.gif


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Sat, 02 Feb 2008 - 22:01
Post #5


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





Jendrek, trzymam kciuki za ten projekt! Zgadzam się z Tobą w 100%, że nie sztuką jest wyłożyć kasę na ławę i po tygodniu czy trzech odebrać gotowe auto. Sztuką jest zrobić coś samemu, coś co będzie jeździło i dawało mnóstwo satysfakcji, coś z czego można być naprawdę dumnym. Dawaj relacje z postępu prac nad autem. Powodzenia!


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Sat, 02 Feb 2008 - 22:26
Post #6


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





CYTAT(arek-lin @ Sat, 02 Feb 2008 - 22:01) *
nie sztuką jest wyłożyć kasę na ławę i po tygodniu czy trzech odebrać gotowe auto.


[OT] Znam przynajmniej kilka osób zainteresowanych takim rozwiązaniem - tzn. wyłożenie kasy na ławę i odbiór dobrze jeżdżącego BMW Turbo, po tygodniu, czy nawet trzech. Jakbyś mógł podać szczegóły...



--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łysol
post Sat, 02 Feb 2008 - 23:17
Post #7


Super User
Dołączył: Sun, 04 February 2007
Skąd: POZNAŃ





Też jestem za dłubaniem samemu zakładając, że się ma jakąś wiedze, miejsce i sprzęcik.
CYTAT
Też chcę pokazać że nie trzeba mieć nie wiadomo ile kasy i można zrobić fajnego śmigacza

- pokazuj pokazuj...ale , żeby uturbić ssaka niestety potrzeba trochę kaski, oczywiście żeby pojeździło troche wink.gif


--------------------
Tylko bokiem, o tak!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klima
post Sun, 03 Feb 2008 - 00:12
Post #8


Super User
Dołączył: Wed, 06 July 2005
Skąd: [SRB] Czerwionka-Leszczyny





ładnie,ładnie.... własnoreczne mody to mnie sie podoba .
mam takie pytanka dwa -czym to wysterujesz? "odprezyłeś motor"?

miałem kiedys E30 po własnoręcznym swapie na M52b20 pużniej na M52B25- chciałem tez uturbic ale nie doszło i sprzedałem furke....

czekam na NEWSY


--------------------
złomowanie pojazdów-recykling
sląskie i opolskie-odbiór własnym transportem
auto handel,auto czesci,pomoc drogowa

NowmaRacing
605829000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Sun, 03 Feb 2008 - 09:52
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





3.4 liter (3430 cc) SOHC inline-6 cylinder
9.0:1 compression ratio
208 hp @ 5700 rpm
225 ft·lbf torque @ 4000 rpm
89 Octane fuel or better recommended


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Sun, 03 Feb 2008 - 10:14
Post #10


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





CYTAT
[OT] Znam przynajmniej kilka osób zainteresowanych takim rozwiązaniem - tzn. wyłożenie kasy na ławę i odbiór dobrze jeżdżącego BMW Turbo, po tygodniu, czy nawet trzech. Jakbyś mógł podać szczegóły...

Po pierwsze to nie bierz tego zbyt dosłownie. Chodzi mi o to, że nie oddaje auta do firmy, nie wypłaca jakiejś (niemałej) sumy pieniędzy, tylko sam chce wszystko zrobić. Za to dla niego szacunek. Co do uturbiania w tydzień czy trzy zasugerowałem się tym: http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=44119

CYTAT
uturbienie bylo wykonane chyba w tydzien


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Mon, 04 Feb 2008 - 10:40
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Miło czytać tyle słów uznania . Nie nieodprężałem ponieważ fabrycznie stopień sprężania 9,1 więc nie widze potrzeby. Widziałem jak jeździ takie m30b35 t i podobało mi się miał 0,6 b jakieś 280km tak celował ale pięknie bokami latała czym wysteruje to jeszcze nie wiem jak będę na tym etapie że trza będzie sterować to będę się martwił a e-30 z m30b35 miałem latała naprawdę fajnie tylko chciałbym coś mocniejszego a że marzyłem zawsze o turbo 2lata się zbierałem do tego dziś wczoraj zakończyłem prace przy kolektorze nie przyspawałem tylko flanszy pod turbo ponieważ nie wiem czy będzie od góry z przodu czy na dole z tyłu okaże się jak wsadzę motor i gdzie ile miejsca będzie . Teraz około dwa tygodnie nie będzie nic nowego ponieważ prawdopodobnie nie będę miał czasu praca , praca , praca brak czasu
Już się nie mogę doczekać końca tych prac i dźwięku jaki będzie się wydobywał z blow-off i wogóle jak będzie latać pare fotek kolektora tylko nie wiem jak zrobić żeby foty były pod postem próbowałem wczoraj ale nie pykło tylko link się pojawiał


http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00010zg1.jpg

http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00011nr9.jpg

http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00014ov6.jpg

http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00016xu6.jpg

http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00018xu5.jpg

http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00019rb7.jpg

http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00021mp5.jpg

http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00022mo6.jpg

http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00024ba2.jpg

http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00026bu5.jpg

http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00029wr3.jpg

Wydaje mi się że wyszedł spoko troszkę ściągnęło podczas spawania ale nie jest źle już opanowałem wstawianie fotek do posta więc następny razem już będzie ok.



POZDRAWIAM ph34r.gif ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Mon, 04 Feb 2008 - 11:13
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





ogolnie gratuluje podjecia sie samemu planu,wieksza radosc z wykonania,
nie mozesz wrucac fotek na fotosik.pl tamwrucasz gotowe fotki bez odnosnikow
a druga sprawa to czy nie za krotkie wyjsia w kolektorze wydechowym, i jakby nie patrzac to sporo wyjc spalin bedie wpadac beposrednio na sciane prostopadle odniego , to nie za bardzo dobrze

pozdrawiam


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ART-TEC
post Mon, 04 Feb 2008 - 11:49
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 16 June 2007
Skąd: NYSA/Wrocław





Widzę Jendrek że dotrzymałeś słowa i zabrałeś się za ten projekt.

Powodzenia w modyfikacjach.....

PS. Twoja była e30 powoli sie reanimuje więc myślę że spotkamy sie kiedyś na jakieś rundzie TDC

Pozdro


--------------------
BMW M235i M Performance Package D4 RACE
BMW M3 E36 Rally Edition 04 RALLY
youtube.pl/ngrARTUR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Mon, 04 Feb 2008 - 12:56
Post #14


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





fajny pomysł na projekt. Fakt ze DRUT_PROJEKT ale moze cos fajnego za smieszne pieniadze z tego bedzie smile.gif w kazdym razie trzymam kciuki.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Mon, 04 Feb 2008 - 14:09
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Kolektor będzie spoko widziałem auta na takich kolektorach wyciągały po 350-400km
A poza tym to orginalny kolektor 645i to był silnik b35 turbo wyglądał jak byś kawałek słupka od ogrodzenia przykręcił i działało był skrzynkowy bo nawet się zastanawiałem czy takowego nie kupić ale jak go zobaczyłem to postanowiłem że zrobię go sam

A tak wygląda ori





Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Mon, 04 Feb 2008 - 16:36
Post #16


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





CYTAT(arek-lin @ Sun, 03 Feb 2008 - 10:14) *
Po pierwsze to nie bierz tego zbyt dosłownie. Chodzi mi o to, że nie oddaje auta do firmy, nie wypłaca jakiejś (niemałej) sumy pieniędzy, tylko sam chce wszystko zrobić. Za to dla niego szacunek. Co do uturbiania w tydzień czy trzy zasugerowałem się tym: http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=44119


[OT] ale mam nadzieję, że ostatni. arek-lin, to nie miał być atak na Ciebie. Bardziej chodziło mi o zwrócenie uwagi na fakt, że bardzo często przy okazji opisywania projektów (czy też planów projektów) self-made, w opozycji stawiane jest rozwiązanie - zapłać i odbierz gotowe. Niestety, we wszystkich znanych mi przypadkach w PL to tak nie działa. Zazwyczaj, laicy z pieniędzmi oddający auta do firm, by odebrać je uturbionymi za kilka tygodni, zostają specjalistami bez pieniędzy, po kilku miesiącach dokończając swój samochód w innym miejscu...

Co do projektu artixa - ZTCW nie było to robione w firmie tuningowej, auto przerobione "garażowo" w Szwecji... [koniec OT]


jendrek e-30, powodzenia z projektem.
Zakładając taki oryginalny kolektor, jak na zdjęciu jednego mógłbyś być pewien -nikt Ci go nie przestrzeli.
Jakie doładowanie planujesz?
Jakie sprzęgło?
Trzymam kciuki, by silnik wytrzymał jak najdłużej... chociaż żywotność nie będzie tu chyba najmocniejszą stroną.

http://img220.imageshack.us/my.php?image=dsc00029wr3.jpg
fajnie to wygląda - obieg zamknięty wink.gif


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Mon, 04 Feb 2008 - 16:45
Post #17


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





Ponacinaj ten kolektor na flanszy.


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 04 Feb 2008 - 20:46
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ten kolektor co zrobiłeś ma taką zaletę że turbina będzie na nim stawała niesamowicie szybko - pod tym względem nie ma lepszego rozwiązania ale obstawiam że niestety więcej jak 600KM na nim nie wyciśniesz...
Co do strojenia to najtaniej, najprościej i najpewniej z dodatkowych wtryskiwaczy paliwa podjechać a jak lepiej ale drożej to większe seryjne wtrski i jakaś świnka, przy tej okazji klapkowej przepływki można by się pozbyć smile.gif

A co do nacięć na kolektorze to naprawdę super sprawa by raz na zawsze pozbyć się wydmuchiwania uszczelki u siebie zrobiłem to tak:
Dodatkowo otwory na szpilki rozwierciłem na grubsze.


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kruszon
post Mon, 04 Feb 2008 - 21:38
Post #19


User
Dołączył: Sun, 17 June 2007
Skąd: Białystok





Planujesz jezdzic na samym blow-off-ie czy bedziesz zewnętrzny wastegate zakładał?


--------------------
Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 04 Feb 2008 - 21:56
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Będzie blow off jak i wastegate. Narazie nie ma jeszcze ani jednego ani drugiego ale to kwestia czasu


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

16 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 13:56