Shoutbox 0 nowych PW 


> AEB Wkladka pipercross - dla potomnych :) Dobre wyniki?
Misior
post Thu, 01 Nov 2007 - 12:34
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Witam.
Krązą tu rozne opowiesci jak poprawic dolot wiec z ciekawosci sprawdzilem na hamowni co daje wkladka pipercrossa w tym silniczku.
Wykresik zeskanuje pozniej natomiast wyniki wyszly tak:
Seryjny filrt - 144,2 HP @ 5813rpm Tq 213,3 Nm @ 2152 rpm
Wkladka pipercross - 146,4 HP @ 6117 rpm Tq 212,6 Nm @ 2290 rpm

Analizując wyniki: na seryjnej wkladce delikatnie mniejsza moc ale za to wiekszy moment. Maks moc i moment przesuniete nizej wzgledem wkladki gąbkowej. Jednak według p. Grabowskiego roznica ta wcale nie musi byc spowodowana zmianą wkladki tylko np tym ze auto przy zmianie wkladki (najpierw gąbkowa a potem zwykla) stało w budynku chwile i wystarczy ze sie bardziej kolektor dolotowy nagrzał itp.
Tak wiec jak sie mam bać o przeplywke i turbine itp to za tą roznice wogole nie warto inwestowac we wkladke.
A jak wygladają wyniki? Dobrze jak na ten silnik?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 7)
Wspieraj forum
post Thu, 01 Nov 2007 - 12:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
slave
post Thu, 01 Nov 2007 - 13:51
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 14 August 2005
Skąd: dark side of the moon





A stary filtr był czysty? Ja w gliwicach na hamowni słyszałem o przyroście 0.2 konia i 2nm po wkładce.

IMO to dobitnie pokazuje, że montaż sportowych wkładek za 1XX pln mija się z celem...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 01 Nov 2007 - 13:52
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Filtr seryjny mial z 1300km wiec bez tragedii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poziek
post Thu, 01 Nov 2007 - 16:11
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 23 October 2005
Skąd: WPR





Różnice niewielkie. Takie testy robił kiedyś Elbroth z wkładką K&N i wyniki były identyczne.

Bardziej od wartości maksymalnych liczy się przebieg krzywych. Dlatego wklej wykresy.

Rowniez istotną sprawą jest ilość powietrza mierzona przez MAF. Sprawdzaliście i to?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 02 Nov 2007 - 00:55
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Takich pomiarow nie robilismy niestety.
Przebiegi są ladne wedlug mnie, moment idzie prawie poziomo. Na seryjnym filtrze turbina wkreca sie minimalnie wczesniej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 02 Nov 2007 - 21:47
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Dodaje obiecany wykres


Dla jasnosci dodam ze najpierw był robiony pomiar na wkladce gąbkowej pipercross'a (linia przerywana) a potem na zwyklym filtrze (linia ciągła)

Jak Wam sie widzi taki wykresik?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Sun, 04 Nov 2007 - 01:55
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Wyniki w granicach błędu pomiarowego. Ja bym tam wstawił seryjny filtr. Cenię sobie ostatnio spokojny sen.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 04 Nov 2007 - 11:58
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Filtr juz jest seryjny. Od pomiaru juz zostawilem bo niewidze sensu wkladania tej wkladki skoro nic nie daje.
A przebieg krzywych wporzo jak na ten silnik?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 00:34