![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2007 Skąd: Los Angeles ![]() |
jak w temacie, jakiś zamiennik seryjnego ale wolałbym bez spieków...
wiadomo że nie do serii pzdr -------------------- |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2
|
![]() |
sachs racing
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 27 October 2005 Skąd: Szczecin/Londyn ![]() |
Najmocneijsze rozwiazanie bez spieku to tarcza organiczna sachsa + docisk wzmocniony+ kolofidanza lub g60(i odciazanie) itp (228mm)... mozesz pojsc w skrzyni 6bieg. w kolo 240mm fidanza ale nie wiem jak z cala reszta trzeba bylo by pomyslec i poszperac podzwonic bo wiem ze na zamowienie dorobia ci tarcze z tlumikiem drgan (jak pozbedziesz sie 2 masa)...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2007 Skąd: Los Angeles ![]() |
gdzie to kupie?jaka cena? to jest sama tarcza czy trzeba zmieniac dwumas?
pzdr Added after 1 minutes: CYTAT("Krzyś 16v":16gzu24v) Najmocneijsze rozwiazanie bez spieku to tarcza organiczna sachsa + docisk wzmocniony+ kolofidanza lub g60(i odciazanie) itp (228mm)... mozesz pojsc w skrzyni 6bieg. w kolo 240mm fidanza ale nie wiem jak z cala reszta trzeba bylo by pomyslec i poszperac podzwonic bo wiem ze na zamowienie dorobia ci tarcze z tlumikiem drgan (jak pozbedziesz sie 2 masa)...
narazie moc bez kosmosu bedzie (max 270km) także aż tak wolałbym nie inwestować, pozatym wole skrzynie 5'tke... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Thu, 27 October 2005 Skąd: Szczecin/Londyn ![]() |
2 mas ci zea wiele nie zniesie u mnie przy mocy okolo 250km i spieku B szybko odpuscil co do ceny sachs.... wiem ze sama tarcza w de okolo 1100zl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2007 Skąd: Los Angeles ![]() |
w takim razie jakis zestaw porządny tarcza+dwumas zeby banglało jak trzeba...
pzdr -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Thu, 27 October 2005 Skąd: Szczecin/Londyn ![]() |
DWUMAS ODPADA JA WG CIEBIE MYM ZROBIL dobrze i tanio kolo 228mm VAG docisk T4 i tarcza T4 ew zestaw ulepszony z tarcza organiczna sadze ze zniesie spokjnie 350km .... ja osobscie uzywac bede ten zestaw z spiekiem 8 tarczek lub 6 jezdzilem na 8 rarczkach na 2 masie i jezdzilo mi sie cudownie....
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2007 Skąd: Los Angeles ![]() |
krzys16v....ja prawie nic nie rozumiem
dwumas zastepuje czyms innym czy tak jak przy spieku jednomasem?powoli bo sie gubie docisk i tarcza T4 , a co to jest? moze pokaz mi jakas aukcje to mi sie uwizualni pzdr -------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
Dla A3 1.8T fwd najlepszy kompromis między ceną/wytrzymałością to: jednomasowe koło 228mm z G60 i seryjny docisk z tarczą z VR6 (podobno docisk jest w VR6 mocniejszy niz w G60).
U mnie w rajdówce zestaw z G60 wytrzymał bardzo długo (przy ok. 260KM i napędzie 4x4) -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Thu, 27 October 2005 Skąd: Szczecin/Londyn ![]() |
TAK JAK PAVEL NAPISAL CENA/JAKOSC TO kolo zwykle solidne z g60 czy innego VW 228mm i tarcza, docisk VR6/t4 ceny max 600zl+250 kolo (jeszcze je odciazyc ) co do 2masa to WG mnie najslabszy element w twej konstrukcji...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
@Czapu w A3 masz dwumasowe koło 219mm, seryjna tarczę i seryjny docisk.
Wzmocnic sprzęgło można idąc następującymi drogami: -zwiększyć powierzchnię cierną (średnicę) całego zestawu -zmienić tarczę ze zwykłej na sportową lub spiek -zmienić docisk na mocniejszy/wzmocniony Przerabiając całość na 228mm z G60 masz większą średnicę a dając docisk z VR6 masz już bardzo mocne sprzęgło. Dodam co najważniejsze: wszystko pasuje p&p do A3 1.8T -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Thu, 27 October 2005 Skąd: Szczecin/Londyn ![]() |
AMEN
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
A czy sa sprzegla oparte na kole niedwumasowym o srednicy 240mm w skrzynach 6stkach?
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("Krzyś 16v":33180zx6) AMEN
Jeszcze przy okazji wyjaśnie o co chodzi z T4, otóż VW Transporter T4 w wersji 2.5 benz i 2.4 diesel mają to samo sprzęgło co G60. VR6 ma też tą samą tarczę jak T4 ale w/g różnych źródeł mocniejszy docisk. Sam nie używałem docisku z VR6 (kilka dni temu wymieniałem całe sprzęgło- G60 mieli w zaprzyjażnionym sklepie od ręki a na VR6 musiałbym czekac jeden dzień a bardzo mi sie spieszyło i wsadziłem G60). Następnym razem (mam nadzieję ze nie prędko) przetestuje docisk z VR6. Fakt, że do A3 itp pasuje sprzęgło od samochodu, który ma DMC 3.5 tony a do tego może ciągnąć załadowaną przyczepę mówi sam za siebie. Sprzęgło, które musi pociągnąć kilka ton nie może być słabe. -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("olozwirski":14ql6vzw) A czy sa sprzegla oparte na kole niedwumasowym o srednicy 240mm w skrzynach 6stkach?
Badałem ten temat gdy w tt przez krótki czas miałem skrzynie 6b. ale nic nie znalazłem, więc pewnie nic takiego ne występuje dla silników/skrzyń vag. Wówczas jedynym wyjściem wydawało mi sie zespawanie na sztywno (i wyważenie) dwumasa 240mm i dopasowanie tarczy z tłumikiem. Docisk 240mm miał pozostac seryjny. Projekt jednak stał się nieaktualny gdyz w miedzyczasie wróciłem do skrzyni 5b. w której nie miesci sie zestaw 240mm -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Mon, 26 May 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
to ja mam jeszcze pytanie , jak rozpoznac kolo od g60? czy sa tam jakies numery? znaki szczegolne? srednice to sie mierzy do poczatku wieńca?
jade do kolesia kupic ktory ma "troche" takich roznych kolek i twierdzi ze od g60 tez jest -------------------- ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag Drag Racing Team Wroclaw |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("pol":3kaichzq) to ja mam jeszcze pytanie , jak rozpoznac kolo od g60? czy sa tam jakies numery? znaki szczegolne? srednice to sie mierzy do poczatku wieńca?
jade do kolesia kupic ktory ma "troche" takich roznych kolek i twierdzi ze od g60 tez jest Znaki szczególne koła G60 to: -oczywiście średnica powierzchni ciernej 228mm (do wieńca będzie jakieś 2-3mm więcej) -wieniec zabezpieczony jest trzema kołkami przechodzącymi przez wieniec na wylot -koło ma 6 otworów z gwintem M7 do zamocowania docisku (weź ze sobą np. 1 śrubkę od miski olejowej 1.8T żeby sprawdzić ten gwint) -oczywiście 6 niesymetrycznie rozstawionych otworów do zamocowania na wale -ciężar koła z wieńcem ok. 9,5kg -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Czy docisk i sprzęgło z VR6/T4 mozna stosować z tradycyjnym dwumasem ?
Chodzi mi o to czy u siebie mógłbym wstawic tylko zestaw sprzegło/docisk/łożysko z VR6 ? -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2007 Skąd: Los Angeles ![]() |
pavel, dostajesz pochwałe za wytłumaczenie i cenne rady
czyli do siebie powinienem wziąść: - tarcze z G60 - docisk z VR6 - jaki dwumas? sorry ze tak na około ale nie mam bladego pojęcia w tym temacie a niechce wydawać na to wielkiej kasy albo kupić byle co bo mody mnie już sporo kosztowały a jeszcze trza kupić narzeczonej pralke;) nie lubie oszczedzac na aucie aie w tym wypadku musze cos mocnego i w miare taniego znalezc prosiłbym żeby ktoś (najlepiej pavel) napisałe mi konkretny zestaw jaki musze zakupić, wszystko punkt po punkcie kazda srubke itd tak zebym sobie zapisał dał mechaniorowi i żeby mi wszystko pościągał i pomontował dzięki pzdr -------------------- |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("czapu":2qqzd99b) prosiłbym żeby ktoś (najlepiej pavel) napisałe mi konkretny zestaw jaki musze zakupić, wszystko punkt po punkcie kazda srubke itd tak zebym sobie zapisał dał mechaniorowi i żeby mi wszystko pościągał i pomontował
1) jednomasowe koło zamachowe 228mm z G60 (corrado/golf2/passatB3). Dodam, ze niektóre 16V (1.8 i 2.0) z w/w modeli też miały to samo koło zamachowe jak G60. Przy okazji to koło można odchudzić o ok. 3,0-3,5 kg, ale to juz Twoja sprawa czy się na to zdecydujesz. 2) docisk+tarcza sprzęgła (tak będzie najprościej) z VR6 (corrado/golf3/passatB3-B4) 3) 6 śrub wytrzymałościowych M7x26x15 do zamocowania docisku (najlepiej ori z serwisu- nr N 101 010 01) To wszystko, co jest potrzebne -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 23 July 2025 - 23:59 |