Shoutbox 0 nowych PW 


> 330d e46 204KM na 300KM+, co potrzeba?
wojtrek
post Sat, 08 Sep 2007 - 20:30
Post #1


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





czesc,

nie wiedzialem, czy spytac tu czy na forum BMW, wiec zalozylem watek tam a tu odnosnik do dyskusji:

[url:2yhk4ke3]http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=47258[/url:2yhk4ke3]

dzieki


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
8 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sat, 08 Sep 2007 - 20:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pakulek
post Wed, 21 Nov 2007 - 20:28
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 November 2005
Skąd: Stargard szcz/Barlinek





Skoro temat nie został zamknięty, nie ma wciąż odpowiedzi a mnie nurtuje to samo pytanie, postanowiłem odświeżyć temat.

PLIS HELP,hehe


--------------------
Nie ważne czym się jezdzi, ważne jak się jezdzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javo
post Wed, 21 Nov 2007 - 22:44
Post #3


Mr Boost
Dołączył: Tue, 26 November 2002
Skąd: Warszawa





viewtopic.php?t=45632&highlight=
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Owko
post Wed, 21 Nov 2007 - 23:13
Post #4


don padre
Dołączył: Thu, 18 September 2003
Skąd: officially Boat.





javo, ale konkluzją tamtego tematu jest to, że jak do tej pory nikt nie ogarnie elektroniki i dupa z ożywienia serca e60 w e46, więc trzeba szukać innej drogi (skądinąd wiem, że rozwiązanie blisko)


--------------------
Giulia/i3/S40/e36

'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javo
post Wed, 21 Nov 2007 - 23:22
Post #5


Mr Boost
Dołączył: Tue, 26 November 2002
Skąd: Warszawa





no wlasnie, czyli lepiej robic te 300km na motorze 204/218KM niz wsadzac ten 272KM. To juz jest jakies info.

Nastepne info to ze 270KM mozna zrobic samym chipem z 204/218KM. Potem zrobic wydech, i jakies inne gadzety, i 300 powinno byc.

Nie pamietam tamtego watku dokladnie, ale wydawalo mi sie ze bylo tam napisane w jaki sposob mozna miec te 300KM w e46.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Thu, 22 Nov 2007 - 03:15
Post #6









Ja pierwotnie planowalem robic straszne mody ale ciagle jestem tak zadowolony ze stage 0.5 ktory wgral mi Patryk ze narazie nie ruszam szczegolnie teraz kiedy popadalo bialym i jest naprawde wesolo w rwd
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Thu, 22 Nov 2007 - 11:19
Post #7


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





przepis na 290-300KM w e46 204KM:
- wydech 3 calowy, przelotowy (1 rura 3 calowa czyli 76mm, lub 2x 55mm bo taki sam przekroj wychodzi)
- intercooler wiekszy (jak najwiekszy sie da wsadzic), niestety wymaga modyfikacji wentylatora, ktory jest 1 duzy, trzeba wyrzezbic 2 mniejsze, zeby mozna bylo wsadzic grubszy i wiekszy IC
- na koniec program (to nie jest ten sam program, ktory jest na 260/270KM)

to slowa Patryka.

pozdro


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JACEK
post Thu, 22 Nov 2007 - 11:30
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Mon, 16 December 2002
Skąd: POZNAN





To chyba troche optymistycznie podchodzicie do tematu.Jedyny silnik jaki mozna odpalic jak narazie to 218KM z ostatnich e46.Zeby zrobic z niego 300KM to zabraknie wydajnosci turbiny.Odnosnie 3.0 biturbo to mysle ze nikt go nie odpali w starej kascie.Ja juz dosc dlugo podchodzilem do tematu i uwazam ze nie da rady.Trzeba poprzekladac za duzo elementow z kompletnym abs-em wlacznie.


--------------------
Try tryt cos sie pali....chyba komputer.....nie on jest przeciez bezpieczyny w kondomie ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Thu, 22 Nov 2007 - 11:32
Post #9









CYTAT("JACEK":aq8kdpts)
.Zeby zrobic z niego 300KM to zabraknie wydajnosci turbiny.


Skad wiesz ? Probowales ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Owko
post Thu, 22 Nov 2007 - 13:03
Post #10


don padre
Dołączył: Thu, 18 September 2003
Skąd: officially Boat.





CYTAT("JACEK":q2cq2mi2)
To chyba troche optymistycznie podchodzicie do tematu.Jedyny silnik jaki mozna odpalic jak narazie to 218KM z ostatnich e46.Zeby zrobic z niego 300KM to zabraknie wydajnosci turbiny.Odnosnie 3.0 biturbo to mysle ze nikt go nie odpali w starej kascie.Ja juz dosc dlugo podchodzilem do tematu i uwazam ze nie da rady.Trzeba poprzekladac za duzo elementow z kompletnym abs-em wlacznie.


Jacku,

- mógłbyś podać jakiegokolwiek linka dotyczącego 218koni wkładanych do e46? mobile.de nie słyszało o takich wynalazkach;
- tak sobie myślę, że - w niczym Ci nie ujmując - skoro Compsport twierdzi, że da się zrobić 300, a Ty, że się nie da, to... no chyba oni zrobili więcej szybkich dieseli;
- co do trzeciej części - a nie mogłeś się wcześniej podzielić analizą - zaoszczędziłbyś paru osobom jałowych (jak się później okazało) poszukiwań


--------------------
Giulia/i3/S40/e36

'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Thu, 22 Nov 2007 - 13:10
Post #11









Owko silnik 204/218 ps to srubka w srubke to samo. Po prostu M57TU.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Owko
post Thu, 22 Nov 2007 - 13:24
Post #12


don padre
Dołączył: Thu, 18 September 2003
Skąd: officially Boat.





no ale
a) nie twierdziłem jest, czy nie jest taki sam, prosiłem tylko o przykład, że bmw wkładało do e46 218hp. kto pyta, nie błądzi, czy jak to szło...
cool.gif umówmy się, że 2 silniki różniące się fabrycznie mocą to chyba nie silniki śrubka w śrubkę takie same, right?


--------------------
Giulia/i3/S40/e36

'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Thu, 22 Nov 2007 - 13:32
Post #13









a) nie wkladal
cool.gif nope, sa identyczne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Owko
post Thu, 22 Nov 2007 - 13:36
Post #14


don padre
Dołączył: Thu, 18 September 2003
Skąd: officially Boat.





ad cool.gif wytłumacz proszę ciemnemu humaniście, jak to możliwe, bo za tępy jestem, żeby to sobie wyobrazić (chyba, że powiesz, że osprzęt, wtryski, soft, czy whatever to się nie liczy jako silnik )


--------------------
Giulia/i3/S40/e36

'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saleen
post Thu, 22 Nov 2007 - 14:46
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: Poznań





Owko, ale chyba nie zaprzeczysz, że jeśli różnią się tylko i wyłącznie softem, to są to dokładnie te same silniki?
No i software chyba ogólnie elementem silnika nie jest? Jeśli model komputera jest ten sam, a różni się tylko zawrtością ROMu, to fizycznie (materialnie rzec można) te silniki jednak są identycznie

Ale się głupia sprzeczka zrobiła

Added after 9 minutes:

Jeszcze jedno: zielony jestem w tej kwestii, może ktoś bez wyśmiewania by mi odpowiedział...?
Wyżej pisało że są problemy ze swapem nowych jednostek BMW ze względu na komputer który działa tylko z masą innego syfu. Tak więc pytanie - czy nie istnieje na świecie żaden komputer standalone, którym można by wysterować takiego diesla? Wtedy nie byłoby chyba problemu z podłączaniem tego całego syfu, bo dla standalone'a nie byłby on potrzebny?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Owko
post Thu, 22 Nov 2007 - 14:52
Post #16


don padre
Dołączył: Thu, 18 September 2003
Skąd: officially Boat.





ale to żadna sprzeczka jest - dla mnie to po prostu szansa, że się czegoś nowego dowiem.

na przykład tu jest co nieco o M57TU. I o ile mi wiadomo, to silniki o oznaczeniu M57TU nie różnią się tylko softem, mówiono mi, że wgranie programu nie będzie oznaczało zrównania tych silników, jeżeli bazą było 204 lub 218hp, ale jeżeli jest inaczej to ja się na fakty nie gniewam.

http://bmwheaven.bmwsport.net/component ... pe,M57#e17


--------------------
Giulia/i3/S40/e36

'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JACEK
post Thu, 22 Nov 2007 - 15:47
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Mon, 16 December 2002
Skąd: POZNAN





Owko czy mowienie ze pewnie sie da to znaczy ze sie zrobilo kilka takich samochodow.Ja jestem po super projekcie wkladanie mauala do silnika 3.0d 192 km z 530d.Mimo ze kazdy mowil bierz skrzynie z nowej 5 e60 to za nic nie da sie jej zalozyc.Mimo ze taki magik od bmw mowil ze zalozyl.No pewnie trzeba przewiercic tylko 5 otworow do zamontowania skrzyni do silnika.Jak juz sie wtopilem ze skrzynia to wymyslilem ze kupie silnik od e60.No i wtedy sie zaczelo szukanie.Po paru dniach poszukiwania w sieci i kontakcie z wiadomym serwisem bmw z Łodzi ustalilismy ze jedyne co da sie u mnie zamontowac bedzie 3.0d z ostatniego wypustu e46(coupe chyba) badz z x5 z poczatku produkcji.Jak sie okazalo niektore 218km maja identyczny dzwon od skrzyni jak 192KM.Tak wiec poszukalem 6 biegow mauala od e46 i po przerobce walu jezdzi u mnie ze starym silnikie.Obecnie jak troche poprawi sie sytuacja finansowa poszukam silnika z ww.Odnosnie nowszych silnikow niestety nawet pan z Lodzi zalamuje rece.Problemem jest abs dsc i czytanie predkosci.Nie chca te silnik wspolpracowac z niczym innym jak oryginalnymi podzespolami.


--------------------
Try tryt cos sie pali....chyba komputer.....nie on jest przeciez bezpieczyny w kondomie ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Thu, 22 Nov 2007 - 16:23
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





CYTAT("JACEK":202n8t6r)
Owko czy mowienie ze pewnie sie da to znaczy ze sie zrobilo kilka takich samochodow.Ja jestem po super projekcie wkladanie mauala do silnika 3.0d 192 km z 530d.Mimo ze kazdy mowil bierz skrzynie z nowej 5 e60 to za nic nie da sie jej zalozyc.Mimo ze taki magik od bmw mowil ze zalozyl.No pewnie trzeba przewiercic tylko 5 otworow do zamontowania skrzyni do silnika.Jak juz sie wtopilem ze skrzynia to wymyslilem ze kupie silnik od e60.No i wtedy sie zaczelo szukanie.Po paru dniach poszukiwania w sieci i kontakcie z wiadomym serwisem bmw z Łodzi ustalilismy ze jedyne co da sie u mnie zamontowac bedzie 3.0d z ostatniego wypustu e46(coupe chyba) badz z x5 z poczatku produkcji.Jak sie okazalo niektore 218km maja identyczny dzwon od skrzyni jak 192KM.Tak wiec poszukalem 6 biegow mauala od e46 i po przerobce walu jezdzi u mnie ze starym silnikie.Obecnie jak troche poprawi sie sytuacja finansowa poszukam silnika z ww.Odnosnie nowszych silnikow niestety nawet pan z Lodzi zalamuje rece.Problemem jest abs dsc i czytanie predkosci.Nie chca te silnik wspolpracowac z niczym innym jak oryginalnymi podzespolami.


Nie chcą bo nikt w PL nie znalazł miejsc w sofcie które są odpowiedzialne za prace tych układów i ich nie wyłączył. Prace ludzi z Łodzi ograniczyły się do szukania sposobów wygenerowania urzadzeniami zewnętrznymi potrzebnych (brakujących) sygnałów. Jak na razie z tego co wiem na tym stoją...

W tym silniku (w sofcie) jak i w przypadku np. systemów FAP wystarczny znaleść odpowiednie miejsca i je umiejętnie zmodyfikować.

Ale do tego potrzeba osoby siedzacej w tuningu silników która posiada opisy softu i która będzie chciała poświęcić wiele godzin żeby "bawić" się takim silnikiem.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Franczesko
post Thu, 22 Nov 2007 - 17:34
Post #19


Rookie
Dołączył: Fri, 29 April 2005
Skąd: Białystok





Odnosnie 300 koni w 330d warto jest poczytac ten artykul:
http://antandpete.vault5.com/mag0.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 22 Nov 2007 - 19:07
Post #20


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Znamy i lubimy, ale ich fura ma dość wąski powerband, a Wojtrekowi zależy na szerszym zakresie użytecznych obrotów. Ale chłopaki udowadniają tam, że można.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V   1 2 3 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 12:12