![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Ostatnio dostaje sporo pytań o tuning Audi S2. Postanowiłem napisać kilka słów na ten temat.
S2 to nietypowe auto, bardzo wymagające od właściciela, ale jeśli będzie robione z głową to wynagradza ponad przeciętnymi osiągami. Zaraz po zakupie auta należy: - zmienić swiece na nowe Bosch F5DPOR. Inne też będą działać, ale dobrze działać będą tylko te. - w silniku 3B nalerzy zmienić kable wysokiego napięcia. Można kupić kable NGK np w Intercars Index: RC-AD207 0507 od Audi 200 2.2T 20V - dobrze jest wymienić pasek rozrządu - sprawdzić stan kółka klinuącego koło pasowe. Często zdarza się iż bolec w tymże kole wyrabia się i może to być przyczyną kolizji jeśli zabierzemy się za tuning auta - trzeba też sprawdzić stan przewodów podciśnienia których w tym silniku jest cała masa. Najlepiej wymienić je wszystkie na nowe - sprawdzeniu muszą podlegać gumy które prowadzą od turbo do intercoolera i do silnika Gdy już mamy sprawne auto możemy rozpocząć zabawe z tuningiem. Pominę pierwszy etap gdzie zakłąda się chip i przejdę odrazu do drugiego stopnia modyfikacji. By osiągnąć na seryjnym silniku około 380KM należy: 1) Wymienić wydech na 3 calowy z końcowym tłumikiem, pozbywając się katalizatorów. 2) wymienić wtryskiwacze na te od RS2 Bosch 0 280 150 984 Green. Gdyby ktoś chciał robic ponad 420KM to polecam większe wtryskiwacze od PORSCHE 911T Bosch 0 280 150 791 Orange 3) Wymienić pompę paliwową na mocniejszą najlepiej Bosch 0 580 254 040. Jeśli planujemy więcej niż 450KM to Bosch 0 580 254 044. Proces wymiany jest opisany tu Bosch_fuel_pump_fitting_guide Dodatkowo należy wymienić filtr paliwa na nowy. 4) Kupić kolektor od RS2 - 034 253 031 5) Kupić turbo od RS2 - 034 145 703 D 6) Silnik 3B możemy łatwo wysterować SMT6. Oczywiście to nie jest kompletna lista części, należy pamiętać że dodatkowo trzeba zakupić nowe uszczelki, zalewać auto paliwem 98 oktan itp ... ale to w kolejnej części -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
jakie są granice (tzn, zeby mozna bylo jakis czas pojezdzic, a nie jeden przejazd ) wydajności seryjnych gratow od silnika 3B?
wtryskiwaczy? turbosprężarki k24? pompy paliwa? kolektor wydechowy? mechaniki silnika? tłoki, korby itp. -------------------- Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro" |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
silnik 3B ma problem z panewkami, by można go było tuningować ponad 350KM trzeba zmienić panewki główne na takie od ABY/ADU
wtryski seryjne to granica gdzieć 300KM na bardzo odbrze zrobionym programie + osprzęcie (wydech + dolot) można zrobić 280-290KM na K24 pompa paliwa też okolice 300KM kolektor wydechowy, na podstawie doświadczeń Leo typował bym koniec kolektora na 330KM silnik, dużo zależy w jakim jest stanie, jeśli nie kute tłoki i korby, to polecam przewietrzenie silnika z załorzeniem nowych elementów takich jak, pierścienie, panewki, uszczelki itd. ja po takim zabiegu miałem około 550KM. Mawiają że seryjny silnik jest w stanie przyjąć 400-450KM. ps. podobno korby 3B są lepsze od tych od ABY ale nie sprawdzałem tego nigdy. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("Albert":2vaw8fp0) silnik 3B ma problem z panewkami, by można go było tuningować ponad 350KM trzeba zmienić panewki główne na takie od ABY/ADU
ps. podobno korby 3B są lepsze od tych od ABY ale nie sprawdzałem tego nigdy. bez obrazy, ale troszkę skoryguję: 1) panewki głowne 3B/ABY/ADU są identyczne (034 198 491C) 2) korbowody 3B/ABY/ADU są identyczne (027 198 401C) -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
nie wiem co to jest big end bearings ale zawsze w 3B trzeba zrobić ich upgrade. tak samo z uszczelką pod głowicą, w 3B jest słabsza niż w ABY, AAN, ADU.
co do korb to pewnie masz racje -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
akurat w silnikach 3b panewki są słabsze.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("Leo":h14wjb6w) akurat w silnikach 3b panewki są słabsze.
słabsze niż gdzie? bo w 3B/ABY/ADE są identyczne panewki, o czym zresztą napisałem wczesniej -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
skoro tak uważasz.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
teraz ETKA być może ma już inne nowe dane
wg mnie i całego s2forum panewki w 3B są słabsze -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("Albert":2nfvojwt) teraz ETKA być może ma już inne nowe dane
wg mnie i całego s2forum panewki w 3B są słabsze wszyscy tak mowia, ale etka pokazuje co innego. -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Moze kiedys jak Audi skladalo 3B, a pozniej ABY doszli do wniosku, ze te w 3B sa slabe, zaczeli wkladac do ABY lepsze i teraz sprzedaja te ABY-owe rowniez jako panewki do 3B?
Ja znowu slyszalem, ze z ADU najlepsze... -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
warto poczytać projekty na s2forum, tam ludzie nie oszczędzają, warto podpatrzeć co kupują do swoich projektów.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Albert, idac w moce rzedu 400-450KM bezpiecznie zostawac przy seryjnych tlokach i korbach po 'przewietrzeniu' silnika w postaci panewek, pierscien i z metalowa uszczelka?
Jakie turbo bys polecal do takiego setupu zeby nie zaczynalo dmuchac jakos straszliwie wysoko, zakladajac, ze kolektor wydechowy i tak custom z mozliwoscia wyspawania flanszy pod dowolna sprezarke? -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
ja mam takie dwa pytania, jakie miales cisnienie doladowania na osprzecie od rs2 przy tych 350km czy bylo to 1,5 bara? i drugie pytanie
gdzie mozna kupic taka pompe paliwa ? moze jakis namiar? -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
pompę paliwa taką jaką trzeba w Boschu po numerze. (1200zł) do tego regulator 5 bar też z boscha (350zł). polecam.
Added after 56 seconds: aha, na pewnym chipie na osprzęcie rs2 było przy 1.8 bara 340 km. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("frytol":wba7z1ip) Albert, idac w moce rzedu 400-450KM bezpiecznie zostawac przy seryjnych tlokach i korbach po 'przewietrzeniu' silnika w postaci panewek, pierscien i z metalowa uszczelka? Jakie turbo bys polecal do takiego setupu zeby nie zaczynalo dmuchac jakos straszliwie wysoko, zakladajac, ze kolektor wydechowy i tak custom z mozliwoscia wyspawania flanszy pod dowolna sprezarke? 1. jesli moment pojawi się wysoko powiedzy powyżej 4000 rpm to można zostawić. 2. Do takich mocy polecał bym GT3071R. Kolektor wydechowy, wydech 3 cale przelotowy. Pamiętaj że ważny jest odpowiedni wastegate by można było utrzymać doładowanie na niskim poziomie (by spalinom łatwiej było "wyjść" przez wategate niż przez turbo). Added after 1 minutes: CYTAT("prnit":wba7z1ip) ja mam takie dwa pytania, jakie miales cisnienie doladowania na osprzecie od rs2 przy tych 350km czy bylo to 1,5 bara? i drugie pytanie
gdzie mozna kupic taka pompe paliwa ? moze jakis namiar? pompa paliwowa do kupienia w Intercars rs2 turbo to 1,5 bara, czasami się robi overboost na 1,7 ale to przy zdrowym silniku Leo: na wtryskach od RS2 można dobić do 430KM. Wg mnie regulator paliwa 4 barowy w zupełności wystarczy do turbo od RS2. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Czy zwykle Walbro 255lph nie da rady?
Albert, kolektor dolotowy RS2 czy moze jeszcze cos innego? -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("frytol":2mxh09l0) kolektor dolotowy RS2 czy moze jeszcze cos innego?
od s4 jest lepszym rozwiazaniem i najstanszym. -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("frytol":2wian4ay) Czy zwykle Walbro 255lph nie da rady?
Albert, kolektor dolotowy RS2 czy moze jeszcze cos innego? kolektor od S4 silnika AAN. Trzeba tylko przerobić kolektorek wodny u kogoś kto sprawa aluminium. walbro jest strasznie grudno zamontować. Do pompy Bosha jest cały tutorial w który dołączyłem w pierwszym poście. ![]() ![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
U mnie problemu z montazem nie bedzie bo silnik bedzie w aucie z pompa zewnetrzna. Jezeli wydajnosciowo Walbro sie nadaje to pewnie zostane przy niej.
-------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 09:16 |