Shoutbox 0 nowych PW 


> Tuning Audi S2
Albert
post Wed, 16 May 2007 - 22:23
Post #1


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Ostatnio dostaje sporo pytań o tuning Audi S2. Postanowiłem napisać kilka słów na ten temat.

S2 to nietypowe auto, bardzo wymagające od właściciela, ale jeśli będzie robione z głową to wynagradza ponad przeciętnymi osiągami.

Zaraz po zakupie auta należy:
- zmienić swiece na nowe Bosch F5DPOR. Inne też będą działać, ale dobrze działać będą tylko te.
- w silniku 3B nalerzy zmienić kable wysokiego napięcia. Można kupić kable NGK np w Intercars Index: RC-AD207 0507 od Audi 200 2.2T 20V
- dobrze jest wymienić pasek rozrządu
- sprawdzić stan kółka klinuącego koło pasowe. Często zdarza się iż bolec w tymże kole wyrabia się i może to być przyczyną kolizji jeśli zabierzemy się za tuning auta
- trzeba też sprawdzić stan przewodów podciśnienia których w tym silniku jest cała masa. Najlepiej wymienić je wszystkie na nowe
- sprawdzeniu muszą podlegać gumy które prowadzą od turbo do intercoolera i do silnika

Gdy już mamy sprawne auto możemy rozpocząć zabawe z tuningiem. Pominę pierwszy etap gdzie zakłąda się chip i przejdę odrazu do drugiego stopnia modyfikacji.

By osiągnąć na seryjnym silniku około 380KM należy:

1) Wymienić wydech na 3 calowy z końcowym tłumikiem, pozbywając się katalizatorów.

2) wymienić wtryskiwacze na te od RS2 Bosch 0 280 150 984 Green. Gdyby ktoś chciał robic ponad 420KM to polecam większe wtryskiwacze od PORSCHE 911T Bosch 0 280 150 791 Orange

3) Wymienić pompę paliwową na mocniejszą najlepiej Bosch 0 580 254 040. Jeśli planujemy więcej niż 450KM to Bosch 0 580 254 044. Proces wymiany jest opisany tu Bosch_fuel_pump_fitting_guide Dodatkowo należy wymienić filtr paliwa na nowy.

4) Kupić kolektor od RS2 - 034 253 031

5) Kupić turbo od RS2 - 034 145 703 D

6) Silnik 3B możemy łatwo wysterować SMT6.

Oczywiście to nie jest kompletna lista części, należy pamiętać że dodatkowo trzeba zakupić nowe uszczelki, zalewać auto paliwem 98 oktan itp ... ale to w kolejnej części


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
12 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Wed, 16 May 2007 - 22:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
L5turbo
post Thu, 17 May 2007 - 09:19
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 February 2006
Skąd: Białystok





jakie są granice (tzn, zeby mozna bylo jakis czas pojezdzic, a nie jeden przejazd ) wydajności seryjnych gratow od silnika 3B?

wtryskiwaczy?

turbosprężarki k24?

pompy paliwa?

kolektor wydechowy?

mechaniki silnika? tłoki, korby itp.


--------------------
Audi 200 turbo quattro
Pastuch B5 2.8 "quattro"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 20 May 2007 - 09:00
Post #3


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





silnik 3B ma problem z panewkami, by można go było tuningować ponad 350KM trzeba zmienić panewki główne na takie od ABY/ADU

wtryski seryjne to granica gdzieć 300KM

na bardzo odbrze zrobionym programie + osprzęcie (wydech + dolot) można zrobić 280-290KM na K24

pompa paliwa też okolice 300KM

kolektor wydechowy, na podstawie doświadczeń Leo typował bym koniec kolektora na 330KM

silnik, dużo zależy w jakim jest stanie, jeśli nie kute tłoki i korby, to polecam przewietrzenie silnika z załorzeniem nowych elementów takich jak, pierścienie, panewki, uszczelki itd. ja po takim zabiegu miałem około 550KM. Mawiają że seryjny silnik jest w stanie przyjąć 400-450KM.

ps. podobno korby 3B są lepsze od tych od ABY ale nie sprawdzałem tego nigdy.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Sun, 20 May 2007 - 13:56
Post #4


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("Albert":2vaw8fp0)
silnik 3B ma problem z panewkami, by można go było tuningować ponad 350KM trzeba zmienić panewki główne na takie od ABY/ADU

ps. podobno korby 3B są lepsze od tych od ABY ale nie sprawdzałem tego nigdy.


bez obrazy, ale troszkę skoryguję:

1) panewki głowne 3B/ABY/ADU są identyczne (034 198 491C)
2) korbowody 3B/ABY/ADU są identyczne (027 198 401C)


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 20 May 2007 - 17:17
Post #5


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





nie wiem co to jest big end bearings ale zawsze w 3B trzeba zrobić ich upgrade. tak samo z uszczelką pod głowicą, w 3B jest słabsza niż w ABY, AAN, ADU.

co do korb to pewnie masz racje


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Sun, 20 May 2007 - 22:25
Post #6


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





akurat w silnikach 3b panewki są słabsze.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Sun, 20 May 2007 - 22:40
Post #7


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("Leo":h14wjb6w)
akurat w silnikach 3b panewki są słabsze.


słabsze niż gdzie? bo w 3B/ABY/ADE są identyczne panewki, o czym zresztą napisałem wczesniej


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Sun, 20 May 2007 - 22:45
Post #8


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





skoro tak uważasz.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 20 May 2007 - 23:24
Post #9


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





teraz ETKA być może ma już inne nowe dane

wg mnie i całego s2forum panewki w 3B są słabsze


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Mon, 21 May 2007 - 02:57
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT("Albert":2nfvojwt)
teraz ETKA być może ma już inne nowe dane

wg mnie i całego s2forum panewki w 3B są słabsze

wszyscy tak mowia, ale etka pokazuje co innego.


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frytol
post Mon, 21 May 2007 - 05:45
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 09 August 2004
Skąd: Płock/Warszawa





Moze kiedys jak Audi skladalo 3B, a pozniej ABY doszli do wniosku, ze te w 3B sa slabe, zaczeli wkladac do ABY lepsze i teraz sprzedaja te ABY-owe rowniez jako panewki do 3B?

Ja znowu slyszalem, ze z ADU najlepsze...


--------------------
In Racing we trust
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 21 May 2007 - 07:19
Post #12


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





warto poczytać projekty na s2forum, tam ludzie nie oszczędzają, warto podpatrzeć co kupują do swoich projektów.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frytol
post Mon, 21 May 2007 - 14:47
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 09 August 2004
Skąd: Płock/Warszawa





Albert, idac w moce rzedu 400-450KM bezpiecznie zostawac przy seryjnych tlokach i korbach po 'przewietrzeniu' silnika w postaci panewek, pierscien i z metalowa uszczelka?

Jakie turbo bys polecal do takiego setupu zeby nie zaczynalo dmuchac jakos straszliwie wysoko, zakladajac, ze kolektor wydechowy i tak custom z mozliwoscia wyspawania flanszy pod dowolna sprezarke?


--------------------
In Racing we trust
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Mon, 21 May 2007 - 17:18
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





ja mam takie dwa pytania, jakie miales cisnienie doladowania na osprzecie od rs2 przy tych 350km czy bylo to 1,5 bara? i drugie pytanie
gdzie mozna kupic taka pompe paliwa ? moze jakis namiar?


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 21 May 2007 - 18:41
Post #15


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





pompę paliwa taką jaką trzeba w Boschu po numerze. (1200zł) do tego regulator 5 bar też z boscha (350zł). polecam.

Added after 56 seconds:

aha, na pewnym chipie na osprzęcie rs2 było przy 1.8 bara 340 km.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Mon, 21 May 2007 - 20:08
Post #16


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("frytol":wba7z1ip)
Albert, idac w moce rzedu 400-450KM bezpiecznie zostawac przy seryjnych tlokach i korbach po 'przewietrzeniu' silnika w postaci panewek, pierscien i z metalowa uszczelka?

Jakie turbo bys polecal do takiego setupu zeby nie zaczynalo dmuchac jakos straszliwie wysoko, zakladajac, ze kolektor wydechowy i tak custom z mozliwoscia wyspawania flanszy pod dowolna sprezarke?


1. jesli moment pojawi się wysoko powiedzy powyżej 4000 rpm to można zostawić.

2. Do takich mocy polecał bym GT3071R. Kolektor wydechowy, wydech 3 cale przelotowy. Pamiętaj że ważny jest odpowiedni wastegate by można było utrzymać doładowanie na niskim poziomie (by spalinom łatwiej było "wyjść" przez wategate niż przez turbo).

Added after 1 minutes:

CYTAT("prnit":wba7z1ip)
ja mam takie dwa pytania, jakie miales cisnienie doladowania na osprzecie od rs2 przy tych 350km czy bylo to 1,5 bara? i drugie pytanie
gdzie mozna kupic taka pompe paliwa ? moze jakis namiar?


pompa paliwowa do kupienia w Intercars

rs2 turbo to 1,5 bara, czasami się robi overboost na 1,7 ale to przy zdrowym silniku

Leo: na wtryskach od RS2 można dobić do 430KM. Wg mnie regulator paliwa 4 barowy w zupełności wystarczy do turbo od RS2.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frytol
post Mon, 21 May 2007 - 23:38
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 09 August 2004
Skąd: Płock/Warszawa





Czy zwykle Walbro 255lph nie da rady?

Albert, kolektor dolotowy RS2 czy moze jeszcze cos innego?


--------------------
In Racing we trust
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Tue, 22 May 2007 - 02:21
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT("frytol":2mxh09l0)
kolektor dolotowy RS2 czy moze jeszcze cos innego?


od s4 jest lepszym rozwiazaniem i najstanszym.


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 22 May 2007 - 07:11
Post #19


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("frytol":2wian4ay)
Czy zwykle Walbro 255lph nie da rady?

Albert, kolektor dolotowy RS2 czy moze jeszcze cos innego?


kolektor od S4 silnika AAN. Trzeba tylko przerobić kolektorek wodny u kogoś kto sprawa aluminium.

walbro jest strasznie grudno zamontować. Do pompy Bosha jest cały tutorial w który dołączyłem w pierwszym poście.




--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frytol
post Tue, 22 May 2007 - 08:02
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 09 August 2004
Skąd: Płock/Warszawa





U mnie problemu z montazem nie bedzie bo silnik bedzie w aucie z pompa zewnetrzna. Jezeli wydajnosciowo Walbro sie nadaje to pewnie zostane przy niej.


--------------------
In Racing we trust
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 09:16