Shoutbox 0 nowych PW 


> Odrdzewianie elementów zawieszenia...
Kefirsky
post Sun, 26 Feb 2006 - 23:36
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Potrzebuję odrdzewić elementy zawieszenia i kilka innych drobiazgow. Czy znacie jakieś skuteczne metody i środki? Bardzo interesuje mnie sposób przedstawiony na fotkach w linku [url:kdcvzej6]http://www.kvquattro.com/14jan2005.html[/url:kdcvzej6]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 15)
Wspieraj forum
post Sun, 26 Feb 2006 - 23:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Feluke
post Mon, 27 Feb 2006 - 12:19
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Chyba najlepszym sposobem jest piaskowanie, napewno nic nie pozostanie z rdzy.
Na zdjeciach gosciu uzywa elektrolizy, mozna zrobic w roztworze wody i soli kuchennej nalepiej o temp. >40*C lub w jakims lekkim kwasie.
Predkosc elektrolicy reguluje sie poprzez prad przeplywajacy przez elementy, im wiekszy tym szybciej zachodzi proces ale mozna przy okazji usunac czesc materialu ktorego nie chcemy ruszac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Mon, 27 Feb 2006 - 18:34
Post #3


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Z tego co słyszałem to elektrolizę stosuje się do rzeczy delikatniejszych, które piaskowanie mogłoby nieodwracalnie odkształcić. W roztworze kwasu odrdzewia się np. lufy karabinowe, nawet takie z II Wojny. Znajomy w ten sposób doprowadził Pepeszę wz. 41 do stanu używalności i strzelał w garażu. Wracając jednak do tematu, to IMO śmiało można piaskować, a najlepiej jest pomalować potem proszkowo. Niestety jest to droższe niż tradycyjne chlapnięcie jakimś czarnym matem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Mon, 27 Feb 2006 - 20:23
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





W tym rzecz, że mam warunki do przeprowadzenia akcji z elektrolizą, a o piaskowanie w mojej okolicy jest bardzo ciężko i nieprzyzwoicie drogo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Mon, 27 Feb 2006 - 21:24
Post #5


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Postaram się dowiedzieć u znajomego blacharza o szczegóły. Jak tylko będę mógł to spiszę to na forum, powinno się przydać nie tylko w tym wątku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Mon, 27 Feb 2006 - 23:57
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Będzie świetnie. To dla mnie już bardzo pilny temat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Sun, 05 Mar 2006 - 21:10
Post #7


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Przepraszam że odpowiadam dopiero teraz, ale zapomniałem wcześniej zapytać faceta. W każdym razie, gościu wie na czym cały proces polega, ale według niego nie jest to proces w PL rozpowszechniony - znacznie częściej robi się po prostu sandblasting. Nawet jeżeli jest to coś delikatnego, to po prostu odrdzewia się daną rzecz lekkim strumieniem i miałkim piachem, w nieco mniej inwazyjny sposób niż idąc po całości. Ponieważ typ sam tego nie stosowal, to nie wdawał się zbytnio w szczególy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
'PTK'
post Sun, 02 Apr 2006 - 09:09
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 08 September 2005
Skąd: Łódź





Moze ktos powiedziec cos wiecej na temat tej metody z elektroliza?? Potrzebuje usunac nalot z rdzy na kilku drobnych elementach, a piaskowanie w tym przypadku nie wchodzi w gre. Chyba ze sa jakies specjalne srodki do ktorych dany element wystarczy wrzucic na jakis czas?


--------------------
91- MB 300CE
Sprzedam:
1984 Porsche 944 CS
501 579 190
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cannabolic
post Mon, 03 Apr 2006 - 14:29
Post #9


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 February 2006
Skąd: Wrocław





a czy ktos moze sie wypowiedziec na temat uzywania odrdzewiacza?
mam delikatne elementy mocowan lampy i kupile odrdzewiacz i sie zastanawiam..


--------------------
-------------------------------------------------------

Total-K-Oss
Go to the top of the page
 
+Quote Post
YuGin
post Wed, 05 Apr 2006 - 00:08
Post #10


User
Dołączył: Sun, 24 August 2003
Skąd: Poznań





CYTAT("Darkstar":24q77gkj)
znacznie częściej robi się po prostu sandblasting. Nawet jeżeli jest to coś delikatnego, to po prostu odrdzewia się daną rzecz lekkim strumieniem i miałkim piachem, w nieco mniej inwazyjny sposób niż idąc po całości. Ponieważ typ sam tego nie stosowal, to nie wdawał się zbytnio w szczególy...

A ja polecam poszukac zakładu który SZKIEŁKUJE elementy. To wlasnie takie delikatne piaskowanie i swietnie nadaje sie np. do elementow z cienkiej blachy itp bo nie pozostawia takich dziur w materiale jak piaskowanie.


--------------------
http://www.RajdowyPoznan.com/
pozdro
dembol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kezorm
post Mon, 16 Jul 2007 - 13:02
Post #11


User
Dołączył: Mon, 09 October 2006





przepraszam ze odgrzebuje kotleta ale nie chce zakaldac tematu nowego w ktorym porusze ten sam problem

czy ktos probowal wykonac proces elektrolizt czy jak to sie nazywa osobiscie?? ile moze trwac, ile soli (lub co innego) trzeba zastowoac w roztworze??

jaki czas trzeba "moczyc" elementy i jakie napiecie/natezenie

na fotkach z pierwszego linka widac normalny prostownik.

chcialbym zrobic probe w domu ale nie chce nic wysadzic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Szyd(L)o_*
post Mon, 16 Jul 2007 - 13:51
Post #12









"Metoda elektrochemiczna
Stosunkowo prosta, ale długotrwała jest elektrochemiczna metoda usuwania produktów korozji ze stali. Polega ona na wytworzeniu odpowiednich ogniw galwanicznych, w których oczyszczany stalowy przedmiot stanowi anodę. Przez dobranie odpowiedniego elektrolitu możemy w takich warunkach roztworzyć produkty korozji bez naruszenia stali.
Lekko skorodowany przedmiot stalowy owija się na przykład drutem niklowym i umieszcza na 48 godzin w 5% wodnym roztworze wodorotlenku sodu NaOH.
Metoda elektrolityczna
Najtrudniejszą, ale zarazem najlepszą metodą usuwania produktów korozji
bez naruszenia podłoża jest metoda elektrolityczna. Jej zalety to szybkość, skuteczność, pełna selektywność działania, a w niektórych przypadkach zwiększenie gładkości powierzchni dzięki efektowi elektropolerowania.
Elektrolitem, w którym odbywa się takie odrdzewianie, jest gorący stężony roztwór glukonianu sodu. (niestety, odczynnik ten jest trudny do nabycia). Katodę stanowią pałeczki węglowe, a anodę oczyszczany przedmiot stalowy. W roztworach glukonianu sodu roztworzeniu ulega tylko rdza,

a jednocześnie odsłonięta powierzchnia stali zostaje mikro-wygładzona. Jest to nadzwyczaj ważna zaleta zważywszy, że wszelkie trawienia w kwasach nawet z dodatkiem inhibitorów powodują zszorstkowanie i rozwinięcie powierzchni stali. Po usunięciu rdzy kwasami otrzymujemy więc powierzchnię chropowatą, silnie rozwiniętą, czyli bardzo wrażliwą na ataki korozji. Natomiast mikrowygładzenie zachodzące w glukonianach daje powierzchnie zupełnie czyste te i gładkie, a tym samym znacznie odporniejsze na korozję
Warto jeszcze raz podkreślić, iż w glukonianach roztwarzają się tylko produkty korozji, bez najmniejszego nawet uszkodzenia podłoża. Metodę glukonianową stosuje się najczęściej do konserwacji cennych i często bardzo delikatnych wyrobów."

Fragment książki: "Chemia dla kolekcjonera amatora" Aleksandra i Stefan Sękowscy.
Nie jestem chemikiem, nie próbowałem nigdy żadnych z metod, szczegułów nie znam, więc nie pytajcie się mnie . Może komuś coś z zawartych informacji się przyda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kezorm
post Fri, 03 Aug 2007 - 09:17
Post #13


User
Dołączył: Mon, 09 October 2006





Wykonalem u siebie proby odrdzewiania z apomoca elektrolizy wiec opisze co i jak.



Do wiadra (okolo 10litrow) wlewalem goraca wode (z kranu) oraz okolo 0,5kg soli.

element ktory ma byc oczyszczany zanurzalem w wiadrze o podlaczalem do minusowego bieguna prostownika akumulatorowego.

Do dodatniego bieguna podlaczylem jakis tam pret stalowy i takze zanurzylem w wiadrze.

do dobie takiego eksperymentu na powierchni wody zebrala sie straszna piana syfu, rdzy, resztek lakieru itp itd. element oczyszczany nie byl calkowicie pozbawiony rdzy.

W moim przypadku bardzo poprawilo mi to skutecznosc piaskowania, z racji tego ze piaskuej sam, mam tylko pistolet do tego przeznaczony pod zwykla 100litrowa sprezarke nie musze np piaskowac jednego elementu 10minut ( z racji czestego ladowania kompresora) tylko duzo krocej. Jezeli nie macie mozliwosci piaskowania to po elektrolizie wystarczy przeczyscic element oszczyszczany szczotka druciana.

Jednym slowem elektroliza tak, ale jako jeden z procesow czyszczenia ale nie jako jedyny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m-powerek
post Fri, 24 Aug 2007 - 22:02
Post #14


User
Dołączył: Mon, 15 March 2004





W ostatnim wydaniu mb classic /do poczytania w empikach/ jest opisana ponoć b.dobra metoda na czyszczenie nawet b.delikatnych elementów przy pomocy suchego lodu czy czegoś takiego. Nie wiem tylko czy w Pomrocznej ktoś to stosuje


--------------------
*ostrzeżenia za friko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 25 Aug 2007 - 20:48
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Masz na mysli piaskowanie suchym lodem ?

http://www.rsg-technologies.com/dry-ice ... erview.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hachi
post Mon, 27 Aug 2007 - 04:27
Post #16


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 October 2006
Skąd: Ślask





Witam chce zapytać o możliwość odrdzewiania karoserii pytam teraz o warsztat na Śląsku możliwie górny,Gliwice,Bielsko Biała, Zabrze te rejony czy zna ktoś dobry zakład mniemam korzystał z usług, chce oczyścić karoserie ze wszystkiego nie wiem tylko co jest lepsze metoda elektrolizy czy piaskowanie nie chciałbym także uszkodzić blachy pozdrawiam bardzo wdzięczny pozostane za odpowiedzi szerokiej z winklami
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 05:13