![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 November 2005 Skąd: Gród Kraka ![]() |
witam wszystkich. zastanawiałem się co jestem w stanie wydusić z tego silnika i z jaką pomocą???
czy opłaca się montować do tego N2O? czy dużo zmian to za sobą pociągnie??? a może turbo lub kompresor? to są czysto teoretyczne zagadnienia. jestem ciekaw jakie wady i zalety ma każde z tych rozwiązań. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 12 September 2005 Skąd: SZ ![]() |
troche maly silnik do przerobek, nitro da mu popalic szczegolnie suche, to rozwiazanie bym odradzal ze wzgledu na trwalosc silnika, chyba ze jakies male strzaly. turbo to jest konkretna sprawa - najwieksze przyrosty no i wyjdzie taniej od kompresora. warto tez rozwazyc zmiane silnika na 2.0 - jedyna wada to ze bedzie ciezszy przod ale na dzien dobry masz ok 140 kucy i seryjna trwalosc
-------------------- www.as-gliwice.eu
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Daj sobie spokoj z 206 i jej silnikiem 1.4i, auto ciezkie a silnik slaby, tak slaby, ze czasem panewki nie wytrzymuja i tych 75 KM.
Chcesz sie pobawic to za pare kPLN (4-6) mozna kupic 106 1.4XSi w starej budzie i w naprawde fajnym stanie. Z tym silnikiem w 106 XSi 1.4i 95 KM (bez kata 101 KM) mozna sie bawic i juz niewielkie modyfikacje (bez zadnego nos czy turbo) oraz skromna masa auta powoduja, ze masz maly i tani bardzo zwinny szybki bolidzik. -------------------- Piotrek
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 May 2005 Skąd: Piaseczno ![]() |
A do czego ma byc to auto? Uturbiac 1.4? Jak dla mnie maly sens i duze koszta, chociaz niektorzy tak robia.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Turbo w sumei fajna sprawa żeby znacznie poprawić osiągi nie musi być to jakieś odrazu mega uturbienie na 200koni, a taki sofcik pozwalający sprawniej poruszać się w trasie.
Myślę że w kwocie do 7.000 się wyrobisz... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 November 2005 Skąd: Gród Kraka ![]() |
CYTAT("damios":2or33f08) A do czego ma byc to auto?
potrzebuje auto, które swą niepozornością nie pokazuje tego co pod maską do spokojnej jazdy rodzinnej i super szybkiej kiedy potrzeba lub jade bez żony |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
To o super szybkiej mozesz zapomniec
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Fri, 11 April 2003 Skąd: Reading, UK ![]() |
Zamiast wydawać od 7 tys. w górę na uturbienie i zastanawiać się co chwila co padnie (sprzęgło, skrzynia etc.) zrób swapa na silnik 2l - ten sam, co siedzi w 406 albo w 206 S16.
Koszt silnika to ok. 2,5 tys z półroczną gwarancją (kwota podana przez warsztat, gdzie robię przeglądy swojej 406) - przyznam się, że nie wiem czy ta cena obejmuje też skrzynię biegów. Do tego sprzęgło, robocizna i pewno parę innych drobiazgów i masz w miarę bezawaryjne (to w końcu Peugeot ) 136KM i bazę do innych przeróbek. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 November 2005 Skąd: Gród Kraka ![]() |
faktycznie, wychodzi że swap to najtańszy sposób.
jeszcze lepiej by było ten od RC ale to pewnie kupa kasy |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("xarfax":bn66icq5) faktycznie, wychodzi że swap to najtańszy sposób.
jeszcze lepiej by było ten od RC ale to pewnie kupa kasy wogóle najlepiej to jest sprzedac to co masz i kupić 2.0, Popierwsze masz odrazu zawias, hamulce i wszystkie elementy mocniejsze, a tak wydasz 10 tys pln i wciaż bedzie studnia bez dna |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 03 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Za "stosunkowo" niewielkie pieniadze mozna zrobic tak zwany pakiet GT, oferuje go kilka firm, ktore proponuja wzrost mocy o nawet 30%.
Przy tym silniku na nic wiecej nie ma sensu wydawac. W Warszawie jezdzi jedna 206 1.4 8v Turbo (byla nawet kiedys opisywana w GT), na eliminacji WRMP zrobila et 15.9 mimo tego, ze samochod pochlonal mnostwo pieniedzy i wiekszosc czesci trzeba bylo wymienic na mocniejsze odpowiedniki. Dlatego to sie nie oplaca. Seryjna s16 w dobrym stanie pojedzie te 15.9. A przy silniku 2.0 to dopiero poczatek. -------------------- GTI VII Performance DSG
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Luka 206 GT na bemowie po zmianie jedynei wydechu i wybebeszeniu wykreciła 15,3.
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 20 November 2003 Skąd: WWA-bemowo ![]() |
sprzdac 1,4 i kupic conajmnije 2,0 ....
bo zadne turbo, zadne dlubanie 1,4 .... szkoda kasy ! -------------------- było sportowe jest cabriolet
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam!
Po pierwsze silnik TU3 znosi uturbienie nienajgorzej, chociaż ciężko wymagać, żeby ważący >1000kg Pug206 poruszał się na takim silniku szczególnie żwawo. Chociaż przychylam się, 1.4 to nie jest silnik dla 206... Po drugie W ŻYCIU nie instaluj silnika 2.0 XU10J4 (16V) ma żeliwny kadłub. Jest to ciężki kawał złomu. W wersji 167KM jest dosyć dynamiczny i da się podciągnąć do 200KM N/A ale to i tak nie to... Na pewno część osób obrzuci mnie błotem, ale 2.0 to już konstrukcja bez polotu... Jeśli o mnie chodzi, to najsensowniejsze są starsze silniki PSA o pojemności 1.9. XU9J4 nie dosyć że jest lżejszy (duralowy kadłub o niebo lepszy od XU10) to w dodatku w mocniejszej wersji ma 160KM i daje się z nim bardzo dużo zrobić. Ten motor znosi 300KM N/A a także pięknie daje się uturbiać. Powiem więcej, że nawet wolałbym w 206 silnik 1.9 8v niż 2.0 16V XU9J2 ma na dzień dobry 128KM a można z nim zrobić znacznie więcej ciekawych rzeczy... XU10 ma piękną głowicę, ale blok jest tragiczny, nie mogę tego wybaczyć PSA do tej pory... Plusem swapa jest zamienność części: stary 1.9 ma takie same mocowania, pasuje do skrzyni biegów od 2.016V a ogólnie jest o niebo lepszy... Pozostaje Ci jeszcze opcja w postaci silnika TU5J4 od Saxo VTS i uturbienie go... Ale to półśrodek... No i oczywiście musisz pamiętać o zawiasie... 206 niestety ma gorsze własności jezdne niż 205 czy chociażby 106Saxo... Sorry... Jeśli są jakieś pytania w sprwie modyfikacji, to proszę dawać na maila albo GG... pozdro! PS. Witam nareszcie kogoś 'z rodziny' PSA -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 November 2005 Skąd: Gród Kraka ![]() |
hmm, widzę, że to nie łatwa sprawa a przede wszystkim nie lada wyzwanie i szereg trudnych decyzji.
Smoq - widzę, że o pugach to znasz niesamowite szczegóły - godne podziwu. Owszem lubię francuzy. Do niedawna miałem C3 1.1 a kiedyś w domu był BX 1.6. Ale tym Pugiem i tak mi się najlepiej jeździ choć nie wiem jakbyście na niego nadawali. ja zbieram dopiero pierwsze doświadczenia, opinie więc się nie zrażajcie i nie dziwcie. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 09 January 2005 Skąd: Zielona Góra ![]() |
CYTAT("xarfax":2bvy3b3c) potrzebuje auto, które swą niepozornością nie pokazuje tego co pod maską
do spokojnej jazdy rodzinnej i super szybkiej kiedy potrzeba lub jade bez żony Widze że masz takie podejście jak ja Skoro tak kup swifta GTi a zobaczysz jak panom w 150-konnych beemkach na światłach pięknie koparka opada Albo sprzedaj puga i kup se hondzine -------------------- Było 140KM w swifcie FWD
Było 320KM w s14 RWD Było 300KM w s3 Jest s4 b8 470KM :-) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Fri, 11 April 2003 Skąd: Reading, UK ![]() |
CYTAT Po drugie W ŻYCIU nie instaluj silnika 2.0 XU10J4 (16V) ma żeliwny kadłub. Jest to ciężki kawał złomu. Nic dodać, nic ująć. Wiem, bo mam i też nie polecam. CYTAT Jeśli o mnie chodzi, to najsensowniejsze są starsze silniki PSA o pojemności 1.9. XU9J4 nie dosyć że jest lżejszy (duralowy kadłub o niebo lepszy od XU10) to w dodatku w mocniejszej wersji ma 160KM i daje się z nim bardzo dużo zrobić.
Też się zgadzam, tylko powiedz mi gdzie można znaleźć go w dobrym stanie i za jakie pieniądze... (najszybciej chyba w UK) Dlatego też polecam koledze gorszą, ale zdecydowanie bardziej dostępną i tańszą alternatywę 2,0l z serii EW |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("xarfax":2u2vq2ag) Smoq - widzę, że o pugach to znasz niesamowite szczegóły - godne podziwu. Owszem lubię francuzy. Do niedawna miałem C3 1.1 a kiedyś w domu był BX 1.6. Ale tym Pugiem i tak mi się najlepiej jeździ choć nie wiem jakbyście na niego nadawali. ja zbieram dopiero pierwsze doświadczenia, opinie więc się nie zrażajcie i nie dziwcie. Ej, bez przesady. Wiem tyle o ile Pug jest spokrewniony z Cytryną. Moja 'broszka' to głównie BX i hydropneumatyka Co do Puga 206 1.4 to nie jest on bynajmniej zły. Powiem więcej, że jest bardzo fajny. Niestety trendy we współczesnej motoryzacji bardzo mi nie odpowiadają. 1) silniki robią się coraz mniej ciekawe: TU3 ma 75KM i to na wtrysku (mpi bodajże, popraw mnie, jeśli się mylę) K1G (protoplasta i poprzednik TU3) też miał 1360ccm i miał 73KM na...gaźniku. W wersji SPORT (np. w Citroenie AX SPORT) miał dwa podwójne gaźniki i coś ponad 100KM 2) samochody są coraz cięższe: weź Puga 205 GTi 1.9 - ~800kg a 206 S16 to już ponad 1100kg. 205 można na krętej trasie spokojnie objechać 206 z dużo mocniejszym silnikiem, a to z powodu nudnego, 'tępego' zawiasu. Wracając do Twojej 206. Modyfikacja GT u np. Chojnackiego poprawi Ci radość z jazdy za rozsądną cenę. Blok TU3 z mokrymi tulejami teoretycznie powinien wytrzymać nawet więcej niż 'suchy' TU5J2... W praktyce mogą wystąpić problemy z uszczelką pod głowicą, ale to bardziej zależy od konkretnego egzemplarza. Soft turbo, a najlepiej kompresor mogą dać w tym silniczku sporo frajdy, ale to już kwestia kasy. Jeśli Cię na to stać, to do uzyskania bardziej zadziornego dupowoziku polecam: mod GT,utwardzenie zawiasu i wymiana układu hamulcowego na ten od S16, montaż kompresora - w takiej kolejności Oczywiście zapomnij o wyścigach na 1/4 czy innych atrakcjach, będziesz za to miał fajne lwiątko do jazdy na codzień, które będzie czasem mogło pokazać pazury. Pozdrawiam! Added after 12 minutes: CYTAT("Art":2u2vq2ag) Też się zgadzam, tylko powiedz mi gdzie można znaleźć go w dobrym stanie i za jakie pieniądze... (najszybciej chyba w UK)
Dlatego też polecam koledze gorszą, ale zdecydowanie bardziej dostępną i tańszą alternatywę 2,0l z serii EW Fakt, sprawa trudna ale nie jest niemożliwa. Jeszcze jeździ trochę XU9J4: P309Mi16, P405Mi16, ZX 1.916V, BX16V. Jeśli chodzi zaś o sam kadłub to XU7J4 to niemal to samo. Średnica tłoka jest taka sama jak w XU9J4, czyli 83mm. Myślę, że można spróbować włożyć tam wał od XU9J4 o większym wykorbieniu i podnieść tym samym pojemność z 1761ccm na 1905ccm. Nie oglądałem dokładnie wypatroszonego bloku XU7J4, ale wydaje mi się, że da się założyć do niego głowicę od XU9J4, a wtedy praktycznie masz cały silnik 1.916V, ewentualnie zamiast zmiany głowicy odpowiednio powiększyć zawory i dać lepszy wałek rozrządu. W końcu na kadłubach XU7J4 jeździ Xsara WRC, tak jak kiedyś P206WRC jeździł na bloku XU9J4. Oba są spokrewnione, duralowe i bardzo mocne... -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 November 2005 Skąd: Gród Kraka ![]() |
CYTAT("Smoq":oxepm33w) CYTAT("xarfax":oxepm33w) BX i hydropneumatyka koszmar! ale gdy pobliską ulicę woda zalała po próg to tylko ja przejechałem |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("xarfax":29o8vbxb) pamiętam nasze problemy z hydrauliką - ciągle padał taki aluminiowy przewód przy silniku - pekał i się wszystko wylewało. trzeba było jechać po ziemi i samym ręcznym. a potem spawać rurkę ( w krakowie była nie do kupienia - chyba że za kupę kasy) i litrami wlewać upiornie drogi LHM.
koszmar! ale gdy pobliską ulicę woda zalała po próg to tylko ja przejechałem Hmm, sorry, ale tam nie ma aluminiowych przewodów Jeśli coś, to stalowy i może stąd był problem...że ktoś tam coś grzebał...? Ja na hydro nie narzekam. Jest niemal niezniszczalne, a przy tym ma piękną progresję. Daje się też łatwo regulować, zmieniać prześwit itp. A zwykłe amorki i sprężyny powoli tracą parametry już od 1 przejechanego km -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 20:36 |