![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 August 2004 Skąd: Zza Wielkiej Wody ![]() |
Ponieważ się nie doczytałem to w mojej ocenie:
Najlepszy wolnossacy silnik VW: VR6 - montowany w Corrado, Golfach MkIII, Passacie, Vento, SEAT - Alhambra nastepcy - R32 i 3.2 z Audi TT z doladowanych to: 1.8T - za potencjał jaki w sobie kryja, łatwośc i dostepnosć oraz przystępną cenę -------------------- |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("Szeli":15u6hkeo) Ponieważ się nie doczytałem to w mojej ocenie:
Najlepszy wolnossacy silnik VW: VR6 - montowany w Corrado, Golfach MkIII, Passacie, Vento, SEAT - Alhambra nastepcy - R32 i 3.2 z Audi TT z doladowanych to: 1.8T - za potencjał jaki w sobie kryja, łatwośc i dostepnosć oraz przystępną cenę hmm, vr6? przeciez to pseudo v6,,a gdzie KR,KW,ABF? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 August 2004 Skąd: Zza Wielkiej Wody ![]() |
CYTAT("grencan":1b2t3kub) CYTAT("ROTOR":1b2t3kub) CYTAT("Szeli":1b2t3kub) Ponieważ się nie doczytałem to w mojej ocenie: Najlepszy wolnossacy silnik VW: VR6 - montowany w Corrado, Golfach MkIII, Passacie, Vento, SEAT - Alhambra nastepcy - R32 i 3.2 z Audi TT z doladowanych to: 1.8T - za potencjał jaki w sobie kryja, łatwośc i dostepnosć oraz przystępną cenę hmm, vr6? przeciez to pseudo v6,,a gdzie KR,KW,ABF? nie no , każdy chwali to co ma!! najlepszy to nissanowski SR20DE a turbo to SR20DE+T Wcale nie każdy chwali to co ma. VR6 został uznany przez ludzi z TopGeare za najlepszy silnik wolnossacy jaki VW kiedykolwiek stworzył - wprawdzie dla niektórych to tylko program motoryzacyjny ale najlepszy w Europie i oni potrafią ocenić co jak i gdzie. Wracając do samego silnika - o tym, że jest najlepszy z VW świadczy jego charakterystyka, dzwiek w szczególnosci, moc oraz potencjał jaki w sobie kryje i ktory można uruchoić odpowiednimi środkami. Wkładany był od 91 roku w golfach, passatach, vento, corrado, sharanie, caravelle; pokusił sie o niego SEAT w Alhambrze, Ibizie do 2001. Następcą jest R32 oraz 3.2 w Audi TT ale te silniki nie ciesza się już taka popularnością jaka miał i nadal ma VR6. Ponadto na bazie tego silnika było konstrułowane VR5 w Borze oraz w pewnym stopniu W8 i W12. A określenie "pseudo" V6 ma się nijak do wypowiedzi kolegi ROTORa na temat tego silnika. Trzeba najpierw poczytać na temat jego konstrukcji i niezawodności. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Dźwięk... Charakterystyka... A może krótko: co ten silnik potrafi jako N/A? Co potrafi po doładowaniu? Za mniej więcej jakie pieniądze? Ile waży?
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 August 2004 Skąd: Zza Wielkiej Wody ![]() |
CYTAT("k11":2m7fommi) Dźwięk... Charakterystyka... A może krótko: co ten silnik potrafi jako N/A? Co potrafi po doładowaniu? Za mniej więcej jakie pieniądze? Ile waży?
r. N/A 2.8 - 174KM 235Nm 2.9 - 190KM 245Nm 2.8 na 24 wentylach - 204KM i (już nie pamiętam ile Nm ale troche ich tam jest) z doładowaniem, w Polsce są tylko 2 VR6 jeżdzące z kompresorami i już ich temat był omawiany na forum. z tego silnika w Niemczech wyciągają po 450KM i więcej za duze pieniądze bo to nie tania zabawa - zobacz sobie uturbione VRy na mobile.de A przy okazji nie każdy silnik trzeba od razu modyfikować, liczy się także niezawodność, wytrzymałość i funkcjonalność dla normalnego użytkownika dlatego właśnie VR6 był wkładany przez tyle lat do tylu pojazdów. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Szeli":1i59zr4r) z tego silnika w Niemczech wyciągają po 450KM i więcej za duze pieniądze bo to nie tania zabawa - zobacz sobie uturbione VRy na mobile.de
450KM z blisko trzech litrów z kupę kasy... hmmm... czyli ogólnie kibel... -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Szeli, chyba nie zrozumiales idei tego tematu.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("Szeli":2i5sgv09) A określenie "pseudo" V6 ma się nijak do wypowiedzi kolegi ROTORa na temat tego silnika. Trzeba najpierw poczytać na temat jego konstrukcji i niezawodności.
hahah, chyba sam najpierw poczytaj o konstrukcji tego silnika uwazasz ze -rozchylenie cylindrow o 15 st. -jedna glowica -jeden kolektor dolotowy i wydechowy to jest opis silnika v6 ????? przy konstruowaniu vr6 kierowano sie max. kompaktowoscia tego silnika gdyz mial on miec 6 cylindrow i miescic sie w malym nadwoziu jest to konstrukcja wysoce osobliwa poniewaz w gruncie zeczy jest to silnik rzedowy o "naprzemianleglych" cylindrach, ze akurat sa w odchyleniu od siebie spowodowalo tylko to ze w rzedzie by sie nie zmiescily a prawdziwa V bylaby za szeroka [url=http://imageshack.us:2i5sgv09] ![]() tutaj masz rysunek pogladowy,, ogolnie silnik trodny w modyfikacjach, w serii dosyc awaryjny i paliwozerny wpakowano ten silnik nawet do polo (taki byl kompaktowy) ale i tak juz mizerny rozklad mas w GIII vr6 w polo byl juz makabryczny kompaktowosc i male wymiary to glowne zalety tego silnika, a tutaj chyba watek nie byl o kompaktowych i malych silnikach? gdy wszedl pierwszy Vr6(bodajze AAA) obnizono moc ABF na ok.140km dlaczego? poniewaz vr6 mial 174 km i 2,8 l a ABF 2.0 i 170km ,,wladzom sie to nie podobalo poniewaz ich nowe dziecko okupione tyloma godzinami pracy inzynierow wydawalo sie malo sensowne w zakupie Vw mial Kw,Kr ktore podobno sa obcietymi o jeden gar 3b i wspomniany ABF -- to sa silniki Vw na ktore trzeba zwrocic uwage, z nowszych to 1.8T i TDi natomiast opinie panow z Top gear mnie zabardzo nieinteresuja,moze ich program jest ciekawy i jest to niezaprzeczalnie dobre "show" jednak np. porownanie banki mleka i silnika w evo nie jest do konca tafione ,,oni skupiaja sie na jezdzie tych samochodow a nie ich konstrukcji i mozliwosciach Added after 7 minutes: Vr6 i niezawodnosc niepowinny byc w jednym zdaniu , moduly zaplonowe i rozrzad szczegulnie w 24v to juz legenda |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 27 December 2002 Skąd: Józefów/ Wawa ![]() |
Proponuję wydzielić dywagacje dotyczące konstrukcji VR6 do osobnego tematu a ten wątek skierować na właściwe tory.
Pozdrawiam -------------------- Pontiac Firebird Formula 5,7 LS1 V8 - 500 kM
Chevrolet Nubira 2,0 Turbo - 207 kM Ford Mondeo Mk III TDCI - 115 kM |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Szeli":18mblud5) Wracając do samego silnika - o tym, że jest najlepszy z VW świadczy jego charakterystyka, dzwiek w szczególnosci, moc oraz potencjał jaki w sobie kryje i ktory można uruchoić odpowiednimi środkami. Dzwiek ok, ale osiagi? Moc ponizej wielu seryjnych 2.0. Potencjal, 450KM uturbione z 2.9 to dobry wynik? Nawet jesli na seryjnych gratach to i tak marnie. Added after 3 minutes: CYTAT("Smoq":18mblud5) Większość dzisiejszych jednostek tej pojemności ma ogromny problem w przekroczeniu granicy 200KM NA.
O dojrzałości konstrukcji świadczy to, że bloki tego silnika były wykorzystywane w udanym Peugeocie 206WRC. Zaturbiony silnik XU9J4 wytrzymuje na seryjnym bloku i pompie wody 850KM bez najmniejszego problemu, przy zachowaniu pojemności około 1990ccm Co ciekawe seryjny XU9J4 nie jest to typowa wiertarka rodem z Hondy. 90% z 180Nm mamy już powyżej 3000rpm, a moc maksymalną przy 6400rpm. Niestety współczesne konstrukcje są tworzone przez księgowych, zaś samą Bez przesady, sa silniki 2.0 ktore spokojnie przekraczaja 200KM N/A. Nie wspomne o vtecach bo to oczywiste, ale silniki z mojego clio po "naprawie" kolektora ssacego maja okolice 200KM, a oczywiscie bawiac sie dalej bedzie wiecej. Moment, moje ulubione pojecie, niech bedzie, w 2.0 w clio mam 222Nm, moc 184KM przy 6200. -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 August 2004 Skąd: Zza Wielkiej Wody ![]() |
CYTAT("ROTOR":1dt1cosl) CYTAT("Szeli":1dt1cosl) A określenie "pseudo" V6 ma się nijak do wypowiedzi kolegi ROTORa na temat tego silnika. Trzeba najpierw poczytać na temat jego konstrukcji i niezawodności. hahah, chyba sam najpierw poczytaj o konstrukcji tego silnika uwazasz ze -rozchylenie cylindrow o 15 st. -jedna glowica -jeden kolektor dolotowy i wydechowy to jest opis silnika v6 ????? ogolnie silnik trodny w modyfikacjach, w serii dosyc awaryjny i paliwozerny Vr6 i niezawodnosc niepowinny byc w jednym zdaniu , moduly zaplonowe i rozrzad szczegulnie w 24v to juz legenda Chodziło mi o to, że nie mozna porównywać VR6 z V6 ze względów konstrukcyjnych jakie przedstawiłeś. Co do modyfikacji to wszystko można zrobić za odpowiednia kase. Awaryjność - nie wiem o czym mówisz gdyz w tych silnikach praktycznie sie nic nie psuje; rozrzad w VR6 (łancuchy) są przewidziane przez producenta jako dożywotnie - należy tylko wymieniać napinacze najlepiej co ok 100 tyś. km. Jeszcz sie nie spotkałem zeby komuś strzelił rozrząd w VR6 no i pokaż mi inny silnik wolnossacy, ktory zachwyca takim dzwiekiem. A co do spalania to silnik VR6 o pojemności 2.9 litra 6 garach pali średnio bez oszczędzania: miasto 12,3 litra/ trasa 8 litrów to chyba nie jest duzo; niejeden polonez 1.6 łyknie wiecej . A skoro KR i ABF jest taki dobry i bezawaryjny według ciebie to dlaczego nie wkładano ich przez te wszystkie lata do tych wszystkich modeli aut w takich ilosciach jakie wkładali VR6 - pomyśl o tym. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
CYTAT("Szeli":56tw4132) Chodziło mi o to, że nie mozna porównywać VR6 z V6 ze względów konstrukcyjnych jakie przedstawiłeś. Co do modyfikacji to wszystko można zrobić za odpowiednia kase. To znaczy jaką? Żeby się nie okazało, że taniej można np. ściągnąć LS1? CYTAT Awaryjność - nie wiem o czym mówisz gdyz w tych silnikach praktycznie sie nic nie psuje; Ktoś już Ci tu podał przykład diesla z W123... CYTAT no i pokaż mi inny silnik wolnossacy, ktory zachwyca takim dzwiekiem. A co jest takiego w dźwięku VR6? CYTAT A co do spalania to silnik VR6 o pojemności 2.9 litra 6 garach pali średnio bez oszczędzania: miasto 12,3 litra/ trasa 8 litrów to chyba nie jest duzo; niejeden polonez 1.6 łyknie wiecej :lol: .
Auta z LS1 w cruisingu ponoć są w stanie przejechać 30 mil na galonie. A to oznacza spalanie w okolicy 8 litrów, przy silniku, który ma dobre 350KM i 5.7 litra pojemności (swoją szosą chciałbym to zobaczyć). To chyba znów nie udało Ci się zaimponować. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: drifters.pl ![]() |
Wydaje mi się, że dyskusja stała się nieco jałowa.
Ktoś z moderatorow mogl by wydzielić częśc o VR6, żeby nie psuć tematu. VR6 jest niewątpliwie dobrym silnikim do jazdy na codzień i można ge też tuningować jeżeli ktoś ma taką wizję. Nikt jednak nie ma wątpliwośći - włącznie z właścicielami VR6 - że nie jest to jednak jednostka, którą można pod jakimkolwiek względem porownać do np. 2JZGTE . Silnik BMW m20b25 też w Szwecji robią na 800KM. I co z tego, skoro z serią to ma on wspólny chyba tylko blok. I pomimo, że sam taki mam i tuninguje go uturbiając , nie zaliczył bym go do grona "najlepszych silników". Podobnie jak VR6. W tej kwestii temat się już chyba wyczerpał. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("Szeli":2ex9zx04) CYTAT("ROTOR":2ex9zx04) CYTAT("Szeli":2ex9zx04) A określenie "pseudo" V6 ma się nijak do wypowiedzi kolegi ROTORa na temat tego silnika. Trzeba najpierw poczytać na temat jego konstrukcji i niezawodności. hahah, chyba sam najpierw poczytaj o konstrukcji tego silnika uwazasz ze -rozchylenie cylindrow o 15 st. -jedna glowica -jeden kolektor dolotowy i wydechowy to jest opis silnika v6 ????? ogolnie silnik trodny w modyfikacjach, w serii dosyc awaryjny i paliwozerny Vr6 i niezawodnosc niepowinny byc w jednym zdaniu , moduly zaplonowe i rozrzad szczegulnie w 24v to juz legenda Chodziło mi o to, że nie mozna porównywać VR6 z V6 ze względów konstrukcyjnych jakie przedstawiłeś. Co do modyfikacji to wszystko można zrobić za odpowiednia kase. Awaryjność - nie wiem o czym mówisz gdyz w tych silnikach praktycznie sie nic nie psuje; rozrzad w VR6 (łancuchy) są przewidziane przez producenta jako dożywotnie - należy tylko wymieniać napinacze najlepiej co ok 100 tyś. km. Jeszcz sie nie spotkałem zeby komuś strzelił rozrząd w VR6 no i pokaż mi inny silnik wolnossacy, ktory zachwyca takim dzwiekiem. A co do spalania to silnik VR6 o pojemności 2.9 litra 6 garach pali średnio bez oszczędzania: miasto 12,3 litra/ trasa 8 litrów to chyba nie jest duzo; niejeden polonez 1.6 łyknie wiecej . A skoro KR i ABF jest taki dobry i bezawaryjny według ciebie to dlaczego nie wkładano ich przez te wszystkie lata do tych wszystkich modeli aut w takich ilosciach jakie wkładali VR6 - pomyśl o tym. a) "napinacze" scieraja w vr6 notorycznie ![]() w rodzinie mielismy vr6 i nie mow mi ile to pali bo to co mowisz jest wrecz niewiarygodne nie pamietam ile ale nawet w katalogu jest duzo wiecej to ze go tak dlugo tlukli i wsadzali prawie do wszystkiego to nic nie znaczy,, zobacz ile czasu produkowali silnik poloneza/125p silniki AR - v6 i boxery maja ladniejszy dzwiek- inna liga pod tym wzgledem ogolnie koniec OT i no offence Szeli |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("Szeli":2a4zj1aw) no i pokaż mi inny silnik wolnossacy, ktory zachwyca takim dzwiekiem.
Audi R5 -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice ![]() |
M20B25 do 800 koni??? To chyba tylko buda z tej bmw została, bo ten silnik tego nie wytrzyma. Czytałem kiedyś o M20 który żyłowali do 600 koni i niestety cały czas pękała głowica. Było też coś z blokiem, ale już nie pamiętem co.
-------------------- Szabana_Design
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Zgadza się i dodałbym bym jeszcze R6 np. z BMW i wszelkie japońskie wiertarki..
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Heh wolnossących silników które mają lepszy dźwięk od VR6 są setki, heheh... Posłuchaj sobie jakiegokolwiek Ferrari V8, V12, Porsche carrera GT V10, Viper V10, Chevrolet LS1/LS2, TVR dowolny model, Audi S4 , RS4 (nowe), Bmw M3, M5 (wszystkie generacje), Porsche 911 (dowolny model bez turbo), Alfa romeo V6, Subaru boxer wolnossące legacy H6, w zasadzie dowolne R6 z Bmw i starszych mercedesów, każda co lepiej wyżyłowana honda (już nie wspomne o dźwięku NSXa)... bla bla bla możnaby tak wymieniać w nieskończoność. I zanim powiesz, że się nie znam to powiem ci że ok 10 lat temu moja mama miała golfa VR6 i pamiętam to auto dość dobrze.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
czyli krotko mowiac VR6 duzo pali, slabo jezdzie, wazy tone albo dwie, a jedynym argumentem na jego "fajnosc" jest dzwiek silnika. Wiec moim zdaniem ten silnik zbyt udanym nie jest, dla mnie jego plusem jest elastycznosc, ale raczej nie o to tu chodzi.
To juz lepiej 2.0 16v GTI, porownywalnie jezdzi a pali duuuzo mniej a i eksplatacja tansza. -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("Szeli":3800x7hj) pokusił sie o niego SEAT w ..... Ibizie do 2001.
hmm..albo Cie nie zrozumiałem albo mi coś umkneło albo sie troszku zagalopowałeś ..najmocniejszy silnik wolnossący jaki wystepował seryjnie w Ibizie to był ABF -------------------- 1.8T
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:11 |