![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Mam problem i pytanie:
beznadziejnie wbija sie wsteczny w BMW - identycznie jak jedynke, tylko trzeba troche mocniej wbic wajche w lewo. W efekcie? Rozpedzam autko, zmieniam na dwojke, lekkie wahadlo i rzucam autko do altonena, przebijam na 1 zeby pieknie zakonczyc obrot i.... i kurde wbijam sobie wsteczny!!!! i jak tu cokolwiek robic?? czy ma ktos jakis patent jak zablokowac ten cholerny wsteczny? tylko na czas szkolenia, bo normalnie jezdzac moglabym miec problem bez wstecznego |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Czyli za bardzo się szarpiesz z tym Aaltonenem.Lepiej dopracować zmiane biegów.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wlkp. ![]() |
A wsteczny masz synchronizowany ze tak wchodzi bez oporu?
-------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Nie, no Aaltonena lecisz na recznym hamulcu.Tak ze koła stoja i wtedy jest możliwość wbicia wstecznego zamiast jedynki.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wlkp. ![]() |
W sumie tak, nie pomyslalem o tym. Wadlem na troche dziwny pomysl ale moze dzialac Wez sobie jakis kawalek linki or sth. i przywiaz jeden koniec do galki drugi gdzie indziej i dobierz tak dlugosc zeby galke szlo pociagnac do jedynki a do wstecznego juz nie.
-------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 18 March 2005 Skąd: inąd ![]() |
Żeby wbić wsteczny w BMw trzeba mocno popchnąc gałkę w lewo, czując wyraźny opór, dlatego tez wydaje mi się niemożliwa pomyłka jedynki z wstecznym...mi przynajmniej nawet przy szybkich redukcjach itp. nie zdarzyło się.
-------------------- Jeździec Burzy
EX : BMW E30 mit Hartge H26s motor, niezłe 6 garów i 25% SZPERA 3.73 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
w BMW reczny nie jest potrzebny do obrotu
co do wstecznego - moze u mnie jest wyrobiony lub cos, ale wbija sie go strasznie latwo. Oczywiscie - w normalnym ruchu, kiedy mam na wszystko duzo czasu, to czuje wyrazny opor. Ale przy obrocie, kiedy dziala adrenalina i liczy sie szybkie wbicie biegu i powrot rak na kierownice, to latwo sie pomylic. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 23 March 2005 ![]() |
W zasadzie można by założyć jakis dystans bezpośrednio na wajhe np.kawałek gumy (odpowiednio dociętej) na jakiejs obręczy. Przy próbie wbijania wstecznego guma opieralaby sie o plastik. Obręcz na wajhe pozwalalaby na kręcenie patentem co umożliwialoby ewentualne wkładanie wstecznego. Może byc ten patent poprostu zdejmowany z wajhy.
Drugą opcją mogloby byc takie zblokowanie zamontowane (na tym plastiku) na lewo od wajhy, które mechanicznie zablokowywało wbijanie wstecznego ale musialoby byc demontowalne. PS.moje myślenie jest czysto teoretyczne i obawiam się ze ten plastik szybko by sie mocno sfatygował. POZDRAWIAM |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2003 Skąd: Poznan ![]() |
mozna jechac szybciej i redukowac na 2 a nie na 1... ja robilem altoneny ze 110-120 to wychodzilem 3ka...
a blokade to mozna zrobic np z takiej malej zasuwki jak sa do drzwi... montujesz tak ze jak jest wysunieta to blokuje Ci wsteczny... tylko, ze to nie bedzie profi wygladac... chyba, ze sie to schowa jakos ladnie pod guma... albo kupi taka ozdobna mosiezna albo zlota -------------------- pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
tu parsknelam smiechem - jeszcze dodam do tego neony i bede trendy
hahaha.. nie no - nie o to chodzi by wygladalo, a zeby dzialalo!! |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: w-wa ![]() |
skrzynia od alpiny ma wsteczny pod piatka.. ;p
-------------------- Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1 BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 18 March 2005 Skąd: inąd ![]() |
a jedynkę w dół super sprawa
-------------------- Jeździec Burzy
EX : BMW E30 mit Hartge H26s motor, niezłe 6 garów i 25% SZPERA 3.73 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 December 2004 Skąd: Malbork/Gdańsk ![]() |
Karola: ja z kolei w Mercedesie mam tak samo 1 i R jak Ty, tyle ze ja musze "wyciagnac", podniesc galke do gory zeby mi poszla na wsteczny. Z tego co wiem to opcjonalnie to montuja w innych samochodach, wiec mozesz cos z tym pokombinowac.
Pozdrawiam -------------------- VW CC GT 2014
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: w-wa ![]() |
ja z kolei jak wbijam z 3 na 2 ... przed jakims zakretem czy lukiem
to non stop drazek zmiany biegow mi wpada w kanal od wstecznego ..i nie moge 2 zapiac... bo sie blokuje... musze wrocic do luzu i delikatnie zapiac 2 i trace cenne sekundy ;D bede kombinowal z tym wstekiem u siebie..jak cos wymyslimy to dam znac. -------------------- Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1 BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 08 April 2004 Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR ![]() |
Myślę, że taką blokadę, gdzie trzeba palcyma podnieść pierścień pod gałką, żeby wrzucić wsteczny, da się wyrzeźbić. Na lewarek idzie pierścień ze sprężyną u góry i blokadą z dołu, do niego przymocowany jest kawałek pręta, który u dołu przystawia do obudowy lewarka, tak żeby nie dało się go przesunąć max w lewo. Po podciągnięciu pierścienia w górę, pręt podnosi się na tyle że przestaje przystawiać do obudowy i można wrzucać wsteczny.
-------------------- Zegarmistrz Światła Purpurowy
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: w-wa ![]() |
CYTAT("dejet":1xiebqru) Myślę, że taką blokadę, gdzie trzeba palcyma podnieść pierścień pod gałką, żeby wrzucić wsteczny, da się wyrzeźbić. Na lewarek idzie pierścień ze sprężyną u góry i blokadą z dołu, do niego przymocowany jest kawałek pręta, który u dołu przystawia do obudowy lewarka, tak żeby nie dało się go przesunąć max w lewo. Po podciągnięciu pierścienia w górę, pręt podnosi się na tyle że przestaje przystawiać do obudowy i można wrzucać wsteczny.
dokaldnie .nie powinno byc z tym problemu... -------------------- Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1 BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
uhaaa - thanks - musze to wydrukowac i lecimy rzezbic, bo to wkurzajace jest.. a jak z short shiftem? nie bedzie to kolidowalo?
ale cuduje.. eh... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
CYTAT("ali":35nzlmuf) mozna jechac szybciej i redukowac na 2 a nie na 1... ja robilem altoneny ze 110-120 to wychodzilem 3ka...
a blokade to mozna zrobic np z takiej malej zasuwki jak sa do drzwi... montujesz tak ze jak jest wysunieta to blokuje Ci wsteczny... tylko, ze to nie bedzie profi wygladac... chyba, ze sie to schowa jakos ladnie pod guma... albo kupi taka ozdobna mosiezna albo zlota dough 360stopni w cywilnym samochodzie przy 110 na godzinę dough again i redukcja w międzyczasie riiiight przeciętny kierowca rajdowy (taki z licencjami, w oklejonym autku) to pewnie musi się sporo nastarać, by załapać się u Ciebie na szkolenie zobaczę to uwierzę -------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 18 March 2005 Skąd: inąd ![]() |
That's right
też bym chciał popatrzeć -------------------- Jeździec Burzy
EX : BMW E30 mit Hartge H26s motor, niezłe 6 garów i 25% SZPERA 3.73 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 26 November 2002 Skąd: poznan ![]() |
CYTAT("Owko":3u7fyiye) CYTAT("ali":3u7fyiye) mozna jechac szybciej i redukowac na 2 a nie na 1... ja robilem altoneny ze 110-120 to wychodzilem 3ka... a blokade to mozna zrobic np z takiej malej zasuwki jak sa do drzwi... montujesz tak ze jak jest wysunieta to blokuje Ci wsteczny... tylko, ze to nie bedzie profi wygladac... chyba, ze sie to schowa jakos ladnie pod guma... albo kupi taka ozdobna mosiezna albo zlota dough 360stopni w cywilnym samochodzie przy 110 na godzinę dough again i redukcja w międzyczasie riiiight przeciętny kierowca rajdowy (taki z licencjami, w oklejonym autku) to pewnie musi się sporo nastarać, by załapać się u Ciebie na szkolenie zobaczę to uwierzę a ty chcesz robic altonena przy 60km/h ? na asfalcie ? to powodzenia bo to co ci wyjdzie to sie bedzie nazywac rzezba zeby wrócic na droge Maciej P altonena robi czesto w przedziale 120 a 130km/h i prosze cie skoncz z przecitny kierowca rajdowy w oklejonym autku LoL PS KArola jaka masz predkosc na 2 przy odcince ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 17:10 |