![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 10 March 2005 ![]() |
Szukam hamowni ,na której mógłbym sprawdzić moc w samochodzie z napędem na tył i AUTOMATYCZNĄ skrzynią biegów . Pozdrawiam .
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
najprościej i najtaniej - hamownia dynomet, użytkownik Wojtrek.
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 10 March 2005 ![]() |
Dzięki . Być może skorzystam .
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 June 2004 Skąd: W-wa ![]() |
zablokuj ją na D czyli na trójce bez możliwości zrzutki na OD, gaz do dechy od momentu gdzie nie ma już kick downa na dwójkę czyli około 3000 rpm i na końcu hamowania czyli na red line puść gaz i tyle.
A, i wyłącz traction control. Masz moc na kołach czyli moc którą posługują się wszyscy na świecie poza oczywiście rywinlandem . Raczej nie baw się zrzutką biegów przy red line na Neutral, automaty tego nie lubią i może coś sie popsiuć Po prostu puść gaz i to wszystko - to bezpieczniejsze niz zrzutka na Neutral przy max obciążeniu skrzyni. powodzenia -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
CYTAT("jtjerry":nm3zb4lg) zablokuj ją na D czyli na trójce bez możliwości zrzutki na OD, gaz do dechy od momentu gdzie nie ma już kick downa na dwójkę czyli około 3000 rpm i na końcu hamowania czyli na red line puść gaz i tyle.
A, i wyłącz traction control. Masz moc na kołach czyli moc którą posługują się wszyscy na świecie poza oczywiście rywinlandem . Raczej nie baw się zrzutką biegów przy red line na Neutral, automaty tego nie lubią i może coś sie popsiuć Po prostu puść gaz i to wszystko - to bezpieczniejsze niz zrzutka na Neutral przy max obciążeniu skrzyni. powodzenia ja tam się nie znam tak jak Ty, ale w Mondeo tdci 2005 i w Audi a6 2.5tdi tak zablokować skrzyni się nie da nawet po przejściu na tryb manualny - zmienia bieg na wyższy przy dojściu do odcinki (z empirii). Wojtrek może oczywiście zmierzyć automata, ale uczciwie trzeba przyznać, że to rzeźba spora jest, więc istnieje zagrożenie, że pomiarów nie będzie 2-3 (jak zwykle wystarczy) tylko np. 10. Jeśli jesteś faktycznie zainteresowany pisz PW do Wojtka (pomiary w Poznaniu i Warszawie - tu ograniczone terminy). Aha, i w przyszły łikęt w Białej Podlasce albo Radomsku, albo gdzieś po drodze. -------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
trzeba jechac do wroclawia na prawdziwe rolki
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Supra User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: Poznań ![]() |
nie chce byc zgryzliwy, ale po przeczytaniu:
"trzeba jechac do wroclawia na prawdziwe rolki" ciśnie mi się na usta taka odpowiedź: "bo w warszawie, poznaniu i innych miastach Polski rolki są z papieru - wroclaw ma tylko takie 'prawdziwe'" ctv, mozesz podać przewage tych rolek nad innymi czy nad moją hamownia w mierzeniu automatow? na tych rolkach automaty pokornieją czy cos? ja rozumiem, ze tam maja dobrą hamownie, ale jak to się ma do automatow? problemow z mierzeniem automata jest pare: - jak juz ktos powiedział, nie mozna niby wrzucac w niektorych luzu podczas jazdy. jak wiadomo, luz wrzuca się po to by obliczyc opory w napedzie i dodac je do mocy na kolach by wyszla moc na silniku. do tej pory jak w paru autach mierzylem nie bylo z tym problemu, nic sie nie rozpadlo - brak zgodnosci wykresu mocy ponizej zakresu obrotow przy ktorych automat jest w stanie zredukowac bieg - to chyba oczywiste, ze jak zredukuje bieg wykres nagle skoczy do gory bo przelozenie sie zmieni. Trzeba odpowiednio dozowac gaz zeby skrzynia nie zredukowala biegu i powiedzmy gdzies w polowie skali obrotow mozna juz depnąc do konca - od tego miejsca dopiero wykres będzie zgodny z rzeczywistością - to co jest wczesniej moze byc, ale nie musi, poprawnym pomiarem - w automatach z 'manualnym' wyborem biegow tez nie jest latwo. jak zaczeniemy dusic gaz do oporu od niskich obrotow to automat i tak podbije obroty na silniku i pojedzie chwile na 'polsprzegle' (sorry, za nieznajomosc odpowiedniejszego slowa, nie znam sie na budowie skrzyn), w tym zakresie obrotow gdzie to wystepuje wykres i tak bedzie zly - te jazdy z redukowaniem biegow czy polsprzeglem powodują ze często na wykresie nie złapie się maksymalnej wartosci momentu obrotowego gdyz jego on ponizej tego punktu kiedy wciskasz gaz do oporu - oczywiscie hamownia jakis maks. moment pokaze, ale nie musi on byc odzwierciedleniem rzeczywistosci. maks moc oczywiscie bedzie juz OK. majac na uwadze powyzsze czynniki, to czy zmierzysz moc na hamowni mojej, 'prawdziwej rolkowej' czy innej zwyklej hamowni i tak bedziesz mial dokladnie te same problemy. z tym, ze na hamowniach podwoziowych moze pojawic sie jeszcze jeden problem: Twoje auto moze nie pozwolic sie zmierzyc z racji tego ze kola na osi nienapedzanej nie będa sie krecic podczas pomiaru. podejrzewam, ze auta z automatami (ich systemy kontroli trakcji czy antysposlizgowe) sa na to bardziej wrazliwe, ale pewien nie jestem wiec nie bede sie spierał. w kazdym razie u mnie zmierzysz moc na drodze - tam gdzie Twoje auto jezdzi na codzien, a nie w jakiejs hali gdzie auto nie jezdzi zrobisz jak chcesz, ale jezeli nie jestes z wroclawia, to nie przejmuj się ze nie masz w okolicy "prawdziwych rolek" -------------------- chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe. Supra TT 6spd, F430 spider 6spd. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
CYTAT("ctv":16c0k7to) trzeba jechac do wroclawia na prawdziwe rolki
różnica pomiaru dynomet vs. wrocław - prawdziwe rolki vs. prawdziwy asfalt różnicę w finansach każdy wyliczy sobie sam BTW ctv - po co do Wrocławia, zamiast np. do Warszawy, skoro to jest auto z napędem na jedną oś? -------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 27 August 2003 Skąd: W-wa ![]() |
CYTAT("wojtrek":ljuqhgy7) - jak juz ktos powiedział, nie mozna niby wrzucac w niektorych luzu podczas jazdy. jak wiadomo, luz wrzuca się po to by obliczyc opory w napedzie i dodac je do mocy na kolach by wyszla moc na silniku. do tej pory jak w paru autach mierzylem nie bylo z tym problemu, nic sie nie rozpadlo - po wyrzuceniu na N skrzynia nie ma smarowania. Po jednym z takich pomiarów miałem miałem skrzynie do naprawy bo się układy planetarne ugotowały CYTAT("wojtrek":ljuqhgy7) z racji tego ze kola na osi nienapedzanej nie będa sie krecic podczas pomiaru. podejrzewam, ze auta z automatami (ich systemy kontroli trakcji czy antysposlizgowe) sa na to bardziej wrazliwe, ale pewien nie jestem wiec nie bede sie spierał.
jeśli możesz wyłączyć TC na napędznej osi to nie ma problemu. Ja mam TC i nie mam problemów z pomiarami. -------------------- V6
Powered by Ciężka Stopa |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT Masz moc na kołach czyli moc którą posługują się wszyscy na świecie poza oczywiście rywinlandem
Jerry, mowisz ze po takim pomiarze mam moc na kolach? To mnie kurwica zalewa, bo zmierzylem auto - wyszlo 270, nie bylo wrzucania na luz (auto fabrycznie 275 na silniku, moje ma male przerobki) ale 'mastersi' z VTG nie poinformowali mnie o tym. Jestes pewien ze dostaje w ten sposob rwhp? -------------------- 1992 Jeep Cherokee Limited
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 20 April 2003 Skąd: Radom ![]() |
raczej tak poniewaz jak nie wrzucisz po rozpedzeniu na luz
to maszyna nie zmierzy ci oporów toczenia ktore finalnie dodaje sie do zmierzonej mocy na kolach -------------------- No car no fun :(
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Supra User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: Poznań ![]() |
maszyna zmierzy moc na kolach wtedy, jak jej nie pozwolimy zmierzyc opory, czyli przerwie sie pomiar po rozpedzeniu do odcinki, albo po prostu w oprogramowaniu wybrac pokazanie mocy na kolach, a nie silniku, wtedy mozna robic po rozpedzeniu cokolwiek a i tak moc na kolach powinna byc zmierzona OK. Jak sie chce zmierzyc moc na kolach to trzeba od poczatku odpowiednio przeprowadzic pomiar: albo bez wytracania predkosci na rolkach po prostu, albo po prostu pokazanie klientowi wykresu na kolach (zakladam, ze oprogramowanie hamowni ma taka mozliwosc)
czy cos... -------------------- chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe. Supra TT 6spd, F430 spider 6spd. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 June 2004 Skąd: W-wa ![]() |
hej Greg, na końcu po red line po prostu puszczam gaz i nic wiecej (bez wywalania na Neutral). mam zawsze moc na kołach i to w miarę taką o jakiej myslałem że mam. wiec u mnie ten sposób działa. tak samo hamują automaty w stanach i nie ma kłopotów. zresztą wszyscy posługuja sie moca na kołach (rwhp) i jakoś wszyscy z tym zyją. mnie nie przeszkadza czy to bedzie moc na kołach czy na silniku bo i tu i tu widać czy rośnie czy maleje po modach wiec wiesz gdzie zmierzasz.
poza tym podając wszędzie na świecie na forumach ile mam mocy (oczywiście w rwhp) jestem kompatybilny z całym światem (bo wszyscy posługują się rwhp) za wyjatkiem rywinlandu (gdzie wszyscy sobie upodobali moc na silniku) ale jakoś mi to nie przeszkadza -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
No mnie tez interesuje tylko rwhp, bo moglbym sobie porownac z wynikami zza oceanu i w sumie nie interesuje mnie ze silnik ma tyle a tyle, bo nie przyczepie sobie do niego lejcy i siodla i nie bede ujezdzac. Po prostu wszyscy w pl dostawali moc na silniku i zasugerowalem sie ze hamownie nasze tak licza (ano prosty chlopak jestem, nie znam sie, myslalem ze poza wynikiem dostane stosowne info), ale w takim razie jestem mile zaskoczony. Dzieki za info!
-------------------- 1992 Jeep Cherokee Limited
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Odkopie mocno więc
Chce shamować discovery 3 w automacie , coś sie zmieniło w kwestii zrzucania na N przy maks obciażeniu? Można to bezpiecznie zrobić? -------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
można bez problemu byle ci nie zrzucał biegu przy obciążeniu z dołu na wysokim biegu bo w tym generalnie jest problem
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 12 August 2025 - 05:40 |