![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 08 April 2004 Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR ![]() |
Znacie może jakieś ustrojstwo (oprócz różnej maści świnek), które potrafi sygnał z czujnika MAP (wykładniczy) zamienić na zgodny z MAF (liniowy)? W sumie da się taki układ dosyć łatwo zrobić przy użyciu malutkiego procka z wejściem i wyjściem analogowym ale testy i dopracowanie konstrukcji wymagałoby trochę czasu, a tego nie mam zbyt wiele.
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
kup smt6 bardzo ładnie nadaje się do konwersji z MAF na MAP do tego wysterujesz od razu zapłon i paliwo....
a jak koniecznie nie chcesz świni to HKS robi coś takiego o nazwie VPC (vein prssure converter) ale ze względu na cenę nie jest raczej konkurencyjne w poruwnaniu z smt... -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 08 April 2004 Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR ![]() |
Dzięki za szybką odpowiedź. SMT ani innego piggybacka nie chcę, bo w planach jest standalone. Na razie potrzebuję skonwertować tylko ten jeden sygnał. Cena tego gizma o którym napisałeś powala, choć w sumie oferuje więcej niż potrzebuję.
Może zna ktoś inne ustrojstwo tego typu? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 March 2004 Skąd: Kętrzyn/Wawa ![]() |
Pewny jesteś że charakterystyka MAP sensora nie jest liniowa? Popularne czujniki ciśnienia motoroli mają liniową. Te czujniki stosował Perfect Power we wcześniejszych swoich dewajsach, taki jest w Megasquircie i wielu innych DIY konstrukcjach. Może te w motoryzacji nie są liniowe. Oto przykład ch-ki MAPa motoroli i przepływki klapkowej.
![]() -------------------- Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("dejet":32vupso8) SMT ani innego piggybacka nie chcę, bo w planach jest standalone. Na razie potrzebuję skonwertować tylko ten jeden sygnał. Cena tego gizma o którym napisałeś powala, choć w sumie oferuje więcej niż potrzebuję.
ok. ja to widzę tak - kupujesz smt6 za ca. 900pln jeździsz na nim do czasu posiadania standalone'a i odsprzedajesz za ca.550-600pln... wątpię byś dostał porządny diwajs do konwersji z MAF na MAP w niższej cenie i jeszcze mógł go dość łatwo odsprzedać (a z odsprzedażą smt6 nie powinno być kłopotu) edit: albo jeszcze lepiej kupujesz smt6 od kolegi tu: viewtopic.php?t=22940 za 600pln i odsprzedajesz gdy już masz standalone za 550pln... -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 08 April 2004 Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR ![]() |
Kurcze, ale wpadka. Nie sprawdziłem w nocie aplikacyjnej tylko oparłem się na tekście który przeczytałem gdzieś w necie i utkwiło mi to w pamięci. W takim razie wystarczy kawałek potencjometru do kalibracji. Dzięki!
-------------------- Zegarmistrz Światła Purpurowy
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2003 Skąd: Poznan ![]() |
czujnik jest liniowy ale zaleznosc cisnienia od przeplywu juz nie z tego co mi wiadomo.
dejet... jaka konstrukcja ??? Masz procka z WE analogowym z WY PWM do tego uklad calkujacy i nie wiem co tu dopracowywac... ...inna sprawa , ze uklad by musialbyc jakos latwo programowalny bo ZTCW zaleznosc cisnienia w dolocie od przeplywu zaleznie od konstrukcji dolotu/pojemnosci silnika itp jest inna -------------------- pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 08 April 2004 Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR ![]() |
CYTAT("FilipN":1om9zutl) ok. ja to widzę tak - kupujesz smt6 za ca. 900pln jeździsz na nim do czasu posiadania standalone'a i odsprzedajesz za ca.550-600pln...
Eee, za 900 to mam rzeczonego standalone i jeszcze na malowanie i kilka browarów zostanie Tak czy inaczej dzięki za pomoc, Kucza rozwiązał już mój problem |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 March 2004 Skąd: Kętrzyn/Wawa ![]() |
Megasquirta łykasz?
-------------------- Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 08 April 2004 Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR ![]() |
CYTAT("ali":1domcg0s) czujnik jest liniowy ale zaleznosc cisnienia od przeplywu juz nie z tego co mi wiadomo. dejet... jaka konstrukcja ??? Hmm... a to mi zabiłes gwoździa teraz, myślałem że (pod)ciśnienie jest proporcjonalne do przepływu. Konkretnie to chodzi o konwersję na ITB z pominięciem puszki zbiorczej (bo tylko w taki sposób można skorzystać z seryjnej przepływki). Przepływka jest z gorącym drutem jeśli ma to znaczenie. Pewnie jednak nie obejdzie się bez podpięcia obu czujników naraz i spróbkowania jakiejś mapy konwersji. Added after 4 minutes: CYTAT("Kucza":1domcg0s) Megasquirta łykasz?
Tak, oczywiście nową wersję. Ale nie chcę kupować, bo procedura zakupu wygląda mi dosyć podejrzanie i chcę go od zera zmontować. W tym momencie jestem na etapie projektowania płytki (protel rządzi!). Przy okazji zrobię to w SMT, więc płyteczka będzie naprawdę maleńka. Moduł zapłonowy już mam (GM HEI) więc nie powinno być problemu z podpięciem. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 March 2004 Skąd: Kętrzyn/Wawa ![]() |
Na gorącym drucie ma jeszcze inną charakterystykę i podaje masowy wydatek powietrza, klapkowa zaś objętościowy.
Charakterystyka na gorącym drucie: ![]() No i życzę powodzenia przy projekcie urządzenia, bo zabawy będziesz miał trochę. Ps. Tak jak pisze FilipN zastanów się nad SMT6, uzyskasz taki sam efekt a może i lepszy. Śledziłem trochę MegaS i dość trudno będzie uzyskać bardzo dobre wyniki, no chyab że masz dostęp do hamowni za free, bo spędzisz tam dużo czasu. -------------------- Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 08 April 2004 Skąd: PLRZ->CHVD->PLKR ![]() |
A widzisz, czyli to ten ma charakterystykę wykładniczą. Z tego co piszecie (Ty i ali) widzę, że lepiej będzie poczekać aż skończę tego megasquirta, zamiast rzeźbić w niepewnym temacie, a póki co pobawić się z puszką zbiorczą.
Added after 3 minutes: P.S. Co do hamowni, to tak jak już w którymś wątku pisałem (i była nawet mała zadyma) można mierzyć moment (i moc) na drodze bez użycia drogich zabawek. Wystarczy stosunkowo prosty układzik podpięty do komputera. -------------------- Zegarmistrz Światła Purpurowy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 19:08 |