![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Chciałbym poruszyć dosyć dziwny problem mieszania ze sobą w baku paliwa (konkretnie benzyny) pochodzącego z różnych sieci stacji benzynowych. Chodzi mi konkretnie czy mieszając paliwa posiadające "lepsze" właściwości (przynajmniej wg. zapewnień stacji) nie spowodujemy tego, że nie osiągnienty zostanie zamierzony przez producenta paliwa efekt (lub będzie on mniejszy), gdyż zostanie w jakiś sposób "zakłucony" skład paliwa i np. zniesione zostanie odziaływanie dodatków uszlachetniających znajdujących się w różnych paliwach.
Myśle, że temat może zainteresuje osoby, które często tankują na różnych stacjach. Np. ja ostatnio zatankowałem do pełna V-power 95, potem dolałem 25 litrów Supremy 95 (Statoil) a następnie 15 BP Ultimate 98. Mysle, że mieszanina tych paliw z pewnościa jest lepsza dla silnika niż zwykła 95 ale podejżewam, że lepiej jest pankowac cały bak tego samego paliwa. Zastanawiam się natomiast na ile pogarszamy właściwości danego paliwa mieszając go z innym. Może znajdzie się jakiś ekspert od paliw ? Pozdrawiam -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 30 March 2003 Skąd: Nowy Sącz ![]() |
Wątpię, żeby Ci ktoś na to odpowiedział. Zbyt wiele czynników, jeżeli mówimy już o dodatkach uszlachetniających, to każdy taki dodatek ma swój skład chemiczny i na pewno producent nie poda do wiadomości publicznej jego sładu. Czy jeżeli mamy do czynienia z 3 różnymi dodatkami to wiadomo, że każdy ma inny skład chemiczny.
Czy te dodatki będą się ze sobą kłócić - nie sądzę, to nie jest tak, że paliwo składa się głównie z dodatku, tylko odwrotnie (jest to jakiś mały procent), więc negatywnych odczuć nie powinno być. Jedno jest pewne, jeżeli chcesz aby taki dodatek zadziałał w 100% to musisz korzystać z jednej benzyny a nie z wielu. -------------------- Pozdrawiam
Sali |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Nie ważne gdzie tankujesz, Shell, Statoil czy inne, paliwo na każdej z nich jest z tego samego źródła czyli Orlenu i tak zachwalany przez was V-power racing 99+ to zwykła Pb98 z jakiś dodatkiem, podobny efekt daje dolanie dodatku CarPlan, potwierdzone łopatoligocznie no i pare grosza w kieszeni zostaje. O jakości paliwa na stacjach decyduje głównie czystość i szczelność instalacji (pomijając dostawce). Wiem co mówie bo siedze w tej branży od 9 lat i wiem jakie wały ludziom wciskają, poprostu reklama czyni cuda.
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: z nienacka ![]() |
Tak Macior ma racje, to znaczy:
- Wszystkie gatunki i rodzaje benzyn na rynku są ze sobą mieszalne. - Dostępne na rynku benzyny, poza importowanymi, powstają z tej samej bazy a różnią się jedynie dodatkami uszlachetniającymi (przeciwstarzeniowe, antystatyczne, deemuglatory, przeciwkorozyjne,przeciwstukowe, przeciw oblodzeniowe, detergenty... jeszcze jakieś ? ). Co do paliw importowanych... nie wiem jak jest naprawdę, słyszałem wiele opinii (plotek), z uwagi na brak kieszonkowego laboratorium żadnej nie jestem w stanie ani potwierdzić ani zaprzeczyć. -------------------- No Blow-off - No Blowjob...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
a ja się spytam. Czy wy ludzie nie macie większych problemów.
Jeszcze nie słyszałem, żeby komukolwiek zaszkodziło tankowanie na różnych stacjach |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 November 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Tu bym sie nie zgodzil, pare razy mi sie zdarzylo ze benzyna byla duzo bardziej chrzczona i inna byla jazda..moze nie w sposob "ojej ubylo mi KM" tylko czuc to..przynajmniej w moim przypadku. jedne stacje mniej uszlachetniaja inne wiecej
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: z nienacka ![]() |
CYTAT("PAT":33bwtckp) Tu bym sie nie zgodzil, pare razy mi sie zdarzylo ze benzyna byla duzo bardziej chrzczona
No w tym przypadku może pomóc tylko "czarna lista" stacji, które stosują takie praktyki. PS zauważyliście że V-Power śmierdzi inaczej niż inne benzyny ? -------------------- No Blow-off - No Blowjob...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Nikt w PL nie importuje paliw z zachodu, w pewnej rafineri jest jeden fajny nalewak do "importowanego" paliwa, tylko kurcze czemu wszystkie nalewaki są na współnym rurarzu. Co do laboratorium to badanie próbek benzyny kosztuje w okolicach 50-500zł, zależy z kim gadasz. Osobiście miałem okazje porównywać większość paliw na naszym rynku i powiem, że praktycznie wszystkie trzymały identyczne parametry do pewnej krajowej popularnej PB95. Poprostu głupi naród łyka reklame tak jak młody pelikan.
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Nie zrozumieliście się: Darksmile'owi chodzi o tankowanie na różnych dobrych i sprawdzonych stacjach.
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Marlon tylko Dark... odbiega od tematu, w którym chodzi o "rodzaje" paliw, a nie stacje
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 November 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
ma ktos wiedze gdzie w necie jest taka czarna lista???
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: z nienacka ![]() |
CYTAT("PAT":1bc7wyv7) ma ktos wiedze gdzie w necie jest taka czarna lista???
Na stronach UOKiK http://www.uokik.gov.pl/index.php?id=nr ... cc749b2973 ale proponuję nie oglądać się na UOKiK tylko wymieniać doświadczenia na ten temat w tym lub osobnym wątku -------------------- No Blow-off - No Blowjob...
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 16 May 2004 Skąd: waw ![]() |
CYTAT("MACIOR":1nydoyxj) Nie ważne gdzie tankujesz, Shell, Statoil czy inne, paliwo na każdej z nich jest z tego samego źródła czyli Orlenu i tak zachwalany przez was V-power racing 99+ to zwykła Pb98 z jakiś dodatkiem, podobny efekt daje dolanie dodatku CarPlan, potwierdzone łopatoligocznie no i pare grosza w kieszeni zostaje. O jakości paliwa na stacjach decyduje głównie czystość i szczelność instalacji (pomijając dostawce). Wiem co mówie bo siedze w tej branży od 9 lat i wiem jakie wały ludziom wciskają, poprostu reklama czyni cuda.
mylisz sie troszke bo v-power racing 99+ jest jedynym paliwem importowanym do polski z niemiec. zwykly v-power to pb95 z polski z dodatkiem ale racing na pewno nie |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Zgadza sie. 95pb z shella to orlenowksa benzyna. Na statoilu to samo Zas Vpower racing 99 to jest to import z zachodu. I czesto ta benzyna ma 1-2 oktanow wiecej niz 98 z orlenu.
odbijajac od tematu. Moje hgt duzo lepiej z rana sie sprawowalo na 95 vpower anizeli na zwyklej 95. -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Wiedzą co robią.
Facet kupił nówicę Avensis D4D, zajechał na jedną ze stacji w mieście, i oznajmił, że tylko u nich będzie tankować, mają lać dobre paliwo a on będzie płacić....jeśli serwis powie o uszkodzeniu motoru przez paliwo, pokaże faktury z tankowań na jednej stacji. Człowiek ze stacji mówi OK Tankował wiele razy, a pewnego razu zajeżdżając na stację, wyszedł szef, i powiedział krótko: "Nie zatankujemy Pana." "-Jak to nie?" "..no nie zatankujemy." Wszystko w temacie. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 30 March 2003 Skąd: Nowy Sącz ![]() |
To mnie akurat wcale nie dziwi, jakbym był właścicielem, to zrobiłbym tak samo. Przecież właściciel stacji nie ma żadnej pewności czy ten gość nie pojedzie zatankować paliwa gdzie indziej. Np. będzie jechał gdzieś w trasę i raczej ciężko przewidzieć, że nie będzi dotankowywał w trasie.
-------------------- Pozdrawiam
Sali |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Sali do wszystkiego można dojść, faktury, przebieg, średnie spalanie, żeby zatłuc silnikiem paliwo trzba się troszke postarać, masa moich znajomych jeździ na ukraińskiej robie i nie są to stare ople w dieslu i nic się nie dzieje, kwestia ile wody z denaturatem się wleje
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 30 March 2003 Skąd: Nowy Sącz ![]() |
Oczywiście, że tak, ale będąc właścicielem stacji dlaczego ty masz się narażać na dziwnego klienta. A najwyżej jak stracisz jednego z powodu, że nie zagwarantujesz mu bezawaryjnej jazdy, to pewnie wiele nie ucierpisz. Za to może znaleźć się cfaniak, który będzie spuszczał paliwo, a wleje syf, żeby sobie wyremontować np. stary silnik.
Nie mówię, że tak nie powinno być, chodzi mi tylko o samo podejście. -------------------- Pozdrawiam
Sali |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Trochę się nie zrozumieliśmy. Chodziło mi o to, że właściciel dokładnie wiedział, że tego dnia z dystrybutora leje się szajs.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("Sali":1ksddryq) Oczywiście, że tak, ale będąc właścicielem stacji dlaczego ty masz się narażać na dziwnego klienta. A najwyżej jak stracisz jednego z powodu, że nie zagwarantujesz mu bezawaryjnej jazdy, to pewnie wiele nie ucierpisz. Za to może znaleźć się cfaniak, który będzie spuszczał paliwo, a wleje syf, żeby sobie wyremontować np. stary silnik.
Nie mówię, że tak nie powinno być, chodzi mi tylko o samo podejście. Miałem już paru cfaniaków w swojej karierze, wystarczy szczegółowo prowadzić rejestr dostaw i sprzedaży, podpierając się fakturami od hurtownika i taki kozaczek może conajwyżej hapnąć dzidke. -------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 18:20 |