Shoutbox 0 nowych PW 


> Nie do konca otwarta przepustnica
dzik
post Sat, 12 Feb 2005 - 11:03
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





Witam

Jaki efekt moze byc kiedy przepustnica otwiera sie na np max 90% przewidywanego otwarcia?
Moje pytanie bierze sie z stad ze mam elektroniczna przepustnice, pedal gazu z potencjomentrem i podobno moze sie ten zestaw rozkalibrowac.
Obroty max powinny zostac osiagniete?
Moc przy poszczegolnych niskich rmp tez bedzie taka sama jak na 100% otwarcia?
Tak wlasnie mysle czy efekt ktory mam u siebie, czyli idealny ksiazkowy przebieg do 5krmp a pozniej moc stoi w miejscu do odciecia 7.2krmp.
http://www.dziki.pl/clio/rura.jpg


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 12)
Wspieraj forum
post Sat, 12 Feb 2005 - 11:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bullitt
post Sat, 12 Feb 2005 - 11:16
Post #2


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Zanim napiszesz co by było gdyby ... to sprawdź to. Dogrzeb się do przepustnicy (10 min roboty) usiądź w aucie na właczonym zapłonie i popros mame niech looka na przepustnice... Póżniej zróbcie na odwrót niech mama naciska pedał a ty popatrz.

Jak dojdziesz do wniosku ze się nie otwiera na 100% to będziesz wiedział czemu nie masz tyle mocy ile powinieneś mieć.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Sat, 12 Feb 2005 - 11:22
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





To sprawdzilem, tylko mam wrazenie ze do pelnego otwarcia troche brakuje.
I dlatego wlasnie pytam czy moze byc taki efekt.
Jaki efekt daje abyt mala przepustnica, tez odcina tylko gore czy po calosci?


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobik
post Sat, 12 Feb 2005 - 13:39
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Wrocek





Sprawdź to na urządzeniu diagnostycznym !!, jesli brakuje kilku procent do pełnego otwarcia to jest to dopuszczalne.


--------------------
Jetronik employee

>>Tu byłem<<
Ninja

EVO(A Honda Hunter & V8 Eater)


<b>[url=http://www.srtw.pl/portal.php:27mqq1nl]Streetracing Team Wrocław[/url:27mqq1nl]</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Sat, 12 Feb 2005 - 15:35
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
Jaki efekt moze byc kiedy przepustnica otwiera sie na np max 90% przewidywanego otwarcia?

Mniej powietrza, mniejsza moc

CYTAT
Moje pytanie bierze sie z stad ze mam elektroniczna przepustnice, pedal gazu z potencjomentrem i podobno moze sie ten zestaw rozkalibrowac.

Spoko, mechaniczne też
CYTAT
Obroty max powinny zostac osiagniete?

Bez obciążenia (na luzie) to max obroty możesz osiągnać nawet na 85-90% otwarcia.
CYTAT
Moc przy poszczegolnych niskich rmp tez bedzie taka sama jak na 100% otwarcia?


Jakby tak było to by przepustnica była zbędna. Na niskich rpm moc jest inna bo masz mniej otwartą przepustnice a na wysokich jest inna bo masz szerzej otwartą przepustnice i silnik sie kręci wyżej. To jest właśnie ideą przepustnicy - sterowanie zmianami mocy
Albo źle napisałeś pytanie albo sie zapędziłeś.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 12 Feb 2005 - 16:38
Post #6


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





jezeli posiadasz TPS to oczywiscie przy niepelnym otwarciu przepustnicy niemozesz osiagnac pelnej mocy

TPS jest informatorem silnika o wychyleniu przepustnicy i na tej podstawie (sa i inne czynniki) dobierany jest AFR

logika podpowiada ze jezeli nieosiagasz Full Throttle nieosiagasz Full Pover


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Sat, 12 Feb 2005 - 18:01
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





TPS jest, a potrzebny do dzialania ASR i ESP.
Ale przeciez jesli mamy 2krmp i damy pedal w podloge to czy bedzie 100% czy 50% to przyspieszenie bedzie takie same a jedynie dzwiek sie moze zmieni, tzn bedzie glosniej burczal przez otwarcie przepustnicy. I tu wlasnie moje pytanie, jak by to wygladalo np na wykresie z hamowni, jeden pomiar na 100% gazu a drugi pozniej 80%. Moc spadnie tylko wysoko czy od samego poczatku?
Ja to sobie kombinuje tak, ja jest 2krpm to nie wazne czy jest 30% otwarcia czy 100% jesli i tak 30% wystarczy na takie obroty a wiecej nic nie da, w koncu przepustnica to hamulec powietrza tylko. Dopiero powiedzmy przy 5-6krmp moze sie okazac ze 80% otwarcia to za malo i mozna by dac wiecej.
Oczywiscie caly czas mowimy o NA.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotrus
post Sat, 12 Feb 2005 - 21:08
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Otwock





CYTAT("dzik":26x1ex7w)
TPS jest, a potrzebny do dzialania ASR i ESP.
Ale przeciez jesli mamy 2krmp i damy pedal w podloge to czy bedzie 100% czy 50% to przyspieszenie bedzie takie same a jedynie dzwiek sie moze zmieni, tzn bedzie glosniej burczal przez otwarcie przepustnicy. I tu wlasnie moje pytanie, jak by to wygladalo np na wykresie z hamowni, jeden pomiar na 100% gazu a drugi pozniej 80%. Moc spadnie tylko wysoko czy od samego poczatku?
Ja to sobie kombinuje tak, ja jest 2krpm to nie wazne czy jest 30% otwarcia czy 100% jesli i tak 30% wystarczy na takie obroty a wiecej nic nie da, w koncu przepustnica to hamulec powietrza tylko. Dopiero powiedzmy przy 5-6krmp moze sie okazac ze 80% otwarcia to za malo i mozna by dac wiecej.
Oczywiscie caly czas mowimy o NA.


Wsiadz do swojego auta i zrob tak jak mowisz- tzn najpierw zacznij przyspieszac na I biegu majac pedal wcisniety np. w 1/4, za drugim razem wcisnij do oporu. Później powiedz nam co myslisz o swojej wczesniejszej teorii


--------------------
Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy)
Suzuki GSX600F
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AUTO-LIDER
post Sat, 12 Feb 2005 - 21:17
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Poznań/Plewiska





wykres wygląda jak by zawcześnie przerwano hamowanie- operator sprzętu nie dociągnął do odcinki, patrząc na wykres nie wskazuje to raczej
na problem z przepustnica, bo spadek momentu jest bardzo gwałtowny,
nie pomieszało się cos z przłożeniem wpisanym w hamowni?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Sat, 12 Feb 2005 - 22:20
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("dzik":1d1pz6rx)
TPS jest, a potrzebny do dzialania ASR i ESP.

TPS jest potrzebny dla określenia składu mieszanki... jest jednym z czujników z których sygnałów komputer korzysta ustalając dawkę paliwa, zapłon itp.

CYTAT("dzik":1d1pz6rx)
w koncu przepustnica to hamulec powietrza tylko.


no jasne... a jak silnik ma mniej powietrza to ma również mniej paliwa (bo komputer dobiera skład mieszanki)....

CYTAT("dzik":1d1pz6rx)
ja jest 2krpm to nie wazne czy jest 30% otwarcia czy 100% jesli i tak 30% wystarczy na takie obroty a wiecej nic nie da


proszę cię - wyjedź na ulicę, dokręć się do 2000rpm na powiedzmy 2 biegu, wciśnij gaz na 25% i nieruszając nogą czekaj na efekty.... potem spróbuj tak samo tylko wciśnij do oporu....

ps. nawet mapa paliwa i zapłonu w seryjnym ECU wygląda kompletnie inaczej dla WOT, AFR jest inny, EGR wtedy nie działa, ble, ble, ble...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 12 Feb 2005 - 22:43
Post #11


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT("dzik":1jqoz2lw)
TPS jest, a potrzebny do dzialania ASR i ESP.
Ale przeciez jesli mamy 2krmp i damy pedal w podloge to czy bedzie 100% czy 50% to przyspieszenie bedzie takie same a jedynie dzwiek sie moze zmieni, tzn bedzie glosniej burczal przez otwarcie przepustnicy. I tu wlasnie moje pytanie, jak by to wygladalo np na wykresie z hamowni, jeden pomiar na 100% gazu a drugi pozniej 80%. Moc spadnie tylko wysoko czy od samego poczatku?
Ja to sobie kombinuje tak, ja jest 2krpm to nie wazne czy jest 30% otwarcia czy 100% jesli i tak 30% wystarczy na takie obroty a wiecej nic nie da, w koncu przepustnica to hamulec powietrza tylko. Dopiero powiedzmy przy 5-6krmp moze sie okazac ze 80% otwarcia to za malo i mozna by dac wiecej.
Oczywiscie caly czas mowimy o NA.


niezapominaj ze masz jeszcze cos takiego jak PRZEPLYWKA I LAMBDA


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Sun, 13 Feb 2005 - 00:28
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





Moze zle dobralem przyklady ale dzisiaj sie przejechalem i do 5-6tys nie widze roznicy pomiedzy pedalem na 3/4 a w podlodze., oczywiscie na 3/4 przy 5tys juz czuc ze idzie gorzej i zatrzymuje sie gdzies przy 5,5 w podlodze oczywiscie idzie do odciecia.
Rozumiem ze blad moze byc taki ze komp przy pedale w podlodze odbiera np 90% i tak wszystko ustawia, od przepustnicy po mapy. Ale czy moze byc blad innego rodzaju, tzn komp widzi pedal w podlodze, dostosowuje mapy ale przepustnica nie odchyla sie maksymalnie. Bede musial skoczyc do ASO i mam nadzieje ze na ich kompie da sie odpisac polozenie pedalu.
W poprzednim clio 1,4 16v ale z przepustnica na linke do 5tys lepiej przyspieszal na 3/4 gazu niz pelnym.
Niestety tego na spokojnie nie sprawdze u siebie teraz gdyz na drodze w miejscowosci w ktorej jestem jest chyba metr sniegu
Co do hamowni to pomiar na 100% jest ok gdyz hamowalem sie juz na trzech hamowniach i wykresy idealnie sie pokrywaja. Dwie inercje jedna obciazeniowka.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotrus
post Sun, 13 Feb 2005 - 15:48
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Otwock





CYTAT("dzik":2uydzjqk)
Moze zle dobralem przyklady ale dzisiaj sie przejechalem i do 5-6tys nie widze roznicy pomiedzy pedalem na 3/4 a w podlodze.


Po prostu masz rozkalibrowana dupohamownie


--------------------
Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy)
Suzuki GSX600F
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:01