Shoutbox 0 nowych PW 


> Pierwsze Porsche, 996 vs 982 czy dołożyć do 991?
Reaper
post Sat, 03 May 2025 - 21:37
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 10 December 2004
Skąd: Malbork/Gdańsk





Cześć,
Dobijam 40 niedługo (taka ciekawostka, więcej niż pół życia jestem użytkownikiem forum smile.gif) i postanowiłem, że już czas spełnić marzenie. Te prawie 20 lat temu podziwiałem pojedynek Siary i Karola i bylem zakochany w 911 GT2 Karola, to był obłędny sprzęt. Oczywiście, na to nie mam co liczyć, ale 996 mimo wieku mocno mi chodzi po głowie. Z drugiej strony można entry level 718 za podobne pieniądze kupić. Wiadomo, egzemplarz egzemplarzowi nie równy, ale potrzebuję Waszej pomocy. Z założeń to musi być automat, daily, koniecznie oryginał, bez cudowania. Nie wykluczam USA, ale musi być pełną konwersja. Zależy mi na bezawaryjności i użyteczności na daily (jak na 2 drzwi Porsche).

Jak 996 to jaki silnik najlepiej? Jakie są bolączki? Tu mi po głowie chodzi Carrera 4S
Jak 997 to jaki silnik? Dokładać do 997.2 żeby mieć PDK?

A może 718 z 2.0 i w ten sposób wejść do tego świata? Najświeższy będzie.
A może dołożyć do 991?

Na co zwracać uwagę? Typowe bolączki? Budżet to 200-250k, ale jak będzie sens to jeszcze powiedzmy ze 100 dołożę. Dzięki za pomoc i sugestie smile.gif


--------------------
VW Arteon R-Line 2.0 TSi 2023 - his
VW Golf VIII Life 1.0 TSi 2020 - her
Oba Mondstein Grau :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 6)
Wspieraj forum
post Sat, 03 May 2025 - 21:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
As_
post Sat, 03 May 2025 - 21:59
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





swego czasu tez miałem pomysł na prosiaka wpadl covid ceny wywalily w kosmos i odpuscilem.
Jak dla mnie 996 wizualnie i wykonczeniowo nie ma podejscia do 997. Jezeli chodzi o silniki to ten pierwszy z tego co pamietam miał jakąś istotną wadę.
Te kilka lat temu skresliłem 996 a na koncu nie kupilem wcale ...


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 04 May 2025 - 06:51
Post #3


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Szedlbym w caymana 718. Tanie swierze dobre


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 04 May 2025 - 08:43
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Nie znam tak dobrze silników porsche, ale jeśli lubisz silniki spalinowe i ich obroty to sądzę, że warto kupić juz te z ichnim VTECiem, czyli raczej 991 bo one się kręcą i robią prawie każdy po 100KM z litra +.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sun, 04 May 2025 - 08:50
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Jeśli nie planujesz jazd torowych to 911.
To jest ikona i gwarancja dobrej ceny i wartości niezależnie od wieku.
Jeśli budżet pozwala szukaj 991 Turbo.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 04 May 2025 - 09:19
Post #6


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Z 2,0 turbo 718 ponad 350km robia za grosze. Super lekki silnik.
https://www.autochip.eu/pl_pl/chiptuning/pa...at/kyjyHSeJ88Q/



--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sun, 04 May 2025 - 21:34
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Nie bierz 718 bo po pół roku albo roku będziesz chciał ją sprzedac i kupić 911, jeśli ma być 911 to 911 i tyle, 996 i 997 bez wersji turbo miały problemy z IMS, poczytaj w necie, te silniki są albo po remoncie albo przed. Raczej kupno to loteria czy już remont czy już po remoncie i jak remont został zrobiony i ile pojeździ i dlatego najbezpieczniejsze dziś 911 w tej cenie to albo wersję 996 lub 997 turbo, bardzo dobry silnik mezgera, ten sam w 996 i 997, ceny od 200 tys za 996 do 350 za 997. Skrzynie dość wolne tiptronic ale za to pancerne. Od wersji 997.2 turbo był już inny ale też dpbbry silnik i skrzynie pdk. Ale takie 997.2 turbo to już 400 plus. Inna opcja to 991, poprawione silniki już bez tych wad, skrzynia pdk i nowoczesniejsze wnętrza. To tak ogoolne info. Ja mam 997 turbo od 4 lat zrobione na 620 km. Auto jeździ ale ma już 19 lat i też wymaga cały czas wymian, napraw i wsadzania kasy. Nie jest to auto bezobsługowy i tanie w utrzymaniu. Ceny potrafią uderzyc mocno po kieszeni ale coś za coś.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 08:51