Shoutbox 0 nowych PW 


> WinOls, Definicja plików
studentTDI
post Sun, 15 Dec 2024 - 17:37
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 11 November 2024
Skąd: Kraśnik





Cześć wszystkim, od dłuższego czasu staram się systematycznie opisywać zawartość sterowników, znajdując interesujące mnie mapy. Jednak jak w przypadku każdej dziedziny pojawiają się bariery, które trzeba pokonać. Zwracam się z prośbą o odpowiedź na pytania, które nie dają mi spokoju.

EDC17
1. Które mapy SOI należy brać pod uwagę do kalibracji przy zwiększaniu dawki paliwa? Zauważyłem, że są one w grupach oraz ich wartości się powielają dodatkowo wydaje mi się, że ich ilość w grupie definiuje Selector zawarty przy którymś obszarze, jednak czy jest jakiś tip mówiący, czy to rzeczywiści one? Piki, które uda mi się dostać z różnych forum bardzo często przy modyfikacji mają ruszone wszystkie mapy na jedno kopytu typu 1/2 stopnie w cornerze bez różnycy czy to mapa regeneracji czy performance.
2. Rev limitery np REV N/P - da się je znaleźć jedynie metodą prób i błędów, czy jest jakiś patent podpowiadający, że to dokładnie to czego chcemy?

MD1
1. Jak rozróżniać dane wartości odpowiadające za wybrany tryb jazdy, są patenty jak łączyć pod dany tryb DW PSI itd, czy łopatologicznie patrząc na wartości, które są najbardziej zbliżone do trybów najwyższej wydajności dopasowywać je pod dany tryb s+ etc.

Siemens
1. Jak w sterownikach Siemensa dopasowywać wartości w osiach, które znajdują się w innym obszarze pliku, nawet nie są w pobliżu wybranej mapy? Czy jedynie definicja pliku - przykładowo PPD1.3 z odczytem w BDM za pomocą PPDMAPS i na zasadzie porównywań dopasowanie innego pliku?

Modyfikacja i opis zawartości sterowników w benzynach póki co pomijam, myślę, że dobre opanowanie modyfikacji silnika ZS i rodziny EDC i PPD stworzy fajny fundamet do dalszej nauki. Dołączam pliki i mappacki do dwóch pierwszych przypadków, jeśli ktoś będzie mógł spojrzeć na to i powiedzieć jak mogę to poprawić to będę wdzięczny. Dodatkowo chętnie przeczytam rady jak się dobrze za to zabrać, na jaką dziedzinę mocno postawić pomijając oczywiście inżynierię silnikową. Czy nauka assembly i reverse engineering mocno usprawni i utwierdzi mnie w przekonaniu, że edytuje to co chce? Chcę to robić zgodnie ze sztuką i zamykanie limiterów w kwadracie czy dopasowywanie wartości bez zrozumienia oc robię, interpolacji, ekstrapolacji czy trendu mnie nie interesuje. Ewentualnie jeśli ktoś z Lublina i okolic chciałby się podzielić kwałkiem wiedzy i ukierunkować na co zwrócić uwagę w zamian za zrobienie czegoś na warsztacie to jestem bardzo chętny.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 2)
Wspieraj forum
post Sun, 15 Dec 2024 - 17:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Tue, 17 Dec 2024 - 14:31
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





1) Najlepiej wszystkie, które na osi obciążenia mają wysokie wartości dawki/momentu obrotowego czyli takie gdzie sterownik pracuje na pełnym bucie (niezależnie czy jest zimny czy gorący czy wypala DPFa), poznać te od wypalania możesz po tym, że jałowe obroty i spokojna jazda mają mocno opóźniony kąt wtrysku w celu zbudowania temperatury na wydechu wyższej (energia chemiczna z paliwa nie idzie w ciśnienie w cylindrze tylko spora część w ciepło).
2) MD1 to jest ecu nie dla początkującego i na obecny 2024 rok nadal nie dla hobbystów, a komercyjne, więc tutaj nie licz na to, że uzyskasz darmowo wiedzę/porady.
3) Siemens/Delphi/Egzotyki/niektóre Bosche (szczególnie francuskich marek) mają osie od map w innym miejscu, ale nadal w obszarze kalibracyjnym najczęściej, kwestia znalezienia i dopasowania, nawet profesjonaliści korzystają przy tym z wiedzy/przepisywania z przeszłości/StageX/ECM Titanium/RaceEvo/Damos/A2L, reszta to kwestia wprawy i odpowiedzenia sobie na pytanie czy potrzebujesz czasem znać wartości na osi danej mapy, bo nie zawsze jest to potrzebne żeby zrobić coś prawidłowo/dobrze.

Resztę odpowiedzi na Twoje pytania da tylko i wyłączenie przerób/doświadczenie/własnoręczne rozwiązywanie problemów.

Weź się dogadaj z warsztatami w pobliżu albo zacznij robić rodzinie/znajomym/ludziom z grup na fb autka w promocyjnych cenach w wysokiej jakości mówiąc wprost, że bierzesz wóz na 48h za 50% ceny rynkowej niecałe i tyle, ale odpuść MD1 i inne egzotyki dopóki nie będziesz kozakiem w starszych ecu i prostszych silnikach na mniejszej odpowiedzialności/trudności.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
studentTDI
post Tue, 17 Dec 2024 - 22:57
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 11 November 2024
Skąd: Kraśnik





Super, dziękuję za odpowiedz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 19:28