![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 03 December 2024 ![]() |
Hej, mam pytanie techniczne, jestem laikiem ale lubie pogrzebać przy aucie, mam audi 80 2.0 16v z 90 roku, wtrysk silnika jest przerobiony na efi digifant 1 z silnika prawdopodobnie vw pg, takiego już kupiłem. Auto ma problem z tym wtryskiem, spala kosmiczne ilości benzyny, na biegu jałowym wchodzi na wysokie obroty, przerywa. Do tej pory po sprawdzałem większość rzeczy. Mam problem z map sensorem w sterowniku, ecu ma nr 037906022cn, a map sensor jest na 200kpa i ma nr 1267632015. Sprawdzałem go, dołączyłem podciśnienie od ecu i multimetrem mierzyłem nóżki mapsensora przy włączonym zaplonie, jedna ma stałe 5.05v natomiast środkowa czyli sygnałowa ma 1.6v przy ciśnieniu atmosferycznym, następnie podłączyłem pompkę ręczną podcisnieniową i zrobiłem pare pomiarów
0.2bar podciśnienia -1.4v 0.4bar podciśnienia -0.9v 0.6bar podciśnienia- 0.8v 0.8bar podciśnienia - 0.2v Pomiary robione przy temperaturze około 0stopni celcjusza jeżeli to ma znaczenie. Z tego co wyczytałem przy ciśnieniu atmosferycznym powinien mieć około 2.5v czyli połowa. Auto to wolnossak, kiedy go odpalę i zastopuje mu obroty na około 1k odcięciem dopływu powietrza to w kolektorze ssacym ma około 0.6/0.7 bara podciśnienia na "wolnych". Czy moje odczyty z map sensora są faktycznie błędne, czy te objawy mogą być powiązane z tym map sensorem no i czym mogę zastąpić obecny map sensor? , bo szukając po numerach to za bardzo nic nie znalazłem. Przepraszam jeżeli wybrałem zły dział, mam nadzieję na pomoc i pozdrawiam. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Jak faktycznie ma być ok 2,5v przy 1bar i spadać w miarę liniowo do ciśnienia, to możesz tam wstawić prawie dowolny map z dodanym dzielnikiem napięcia albo opampem na kablu sygnałowym, większość map w niedoładowanych silnikach ma zasilanie 5V i sygnał ok 0,1-4,9V, po podzieleniu na pół powinno być wystarczająco blisko.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 12:27 |