![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 August 2011 ![]() |
Szukam rozwiązania dla Audi A4 B5 1,8T APU Quattro, manual 5b,
aby móc sprawniej poruszać się w "terenie". Generalnie czuć, że sprzęgło nie ma lekko gdy rusza się od zera na stromym podjeździe. Upierdliwa jest również wolna jazda pod górę bo obroty silnika w okolicach jałowych. Wiem, że 1,8 ADR miał skrzynię ze zwolnioną jedynką i to by wystarczyło, ale upolować zestaw skrzynia + dyfer od ADR w quattro graniczy z cudem. Może dało by się zrobić hybrydę skrzyni z ADR i APU tak aby mieć zwolnioną jedynkę ? - nie mam wiedzy, ktoś podpowie ? Bo później upolować dyfer z odpowienim ratio już łatwiej. To wydaje się być najlepszą opcją - jeśli jest wykonalne. A6 B5 Allroad miały skrzynię z reduktorem, ale nie z 1,8T więc pozostaje rzeźba, a póki co mi się nie chce i rozglądam się za rozwiązaniem bardziej P&P lub Lego. Automat 5HP19, niby jest i to by była też fajna opcja, silnik mam zrobiony tylko na 183KM, więc dołożyć chłodnicę oleju dla automatu i w teorii powinno być fajnie ... ale tych skrzyń znów jak na lekarstwo. A może sprzęgło dwutarczowe ? Nie wiem, nie mam doświadczenia, może ktoś podpowie. Przewaga na powyższymi rozwiązaniami taka, że najmniej robot. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Montaż 5hp to jeden z głupszych pomysłów jakie możesz zrobić.
W terenie tym jeździsz czy jak? Według mnie do 2000rpm pewnie masz słaby wóz ze względu na niedomagania i stan techniczny turbo/silnika/osprzętu silnika, nie mówię tak ze złośliwości, ale doświadczenia w APU. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 August 2011 ![]() |
Montaż 5hp to jeden z głupszych pomysłów jakie możesz zrobić. Z ciekawości, dlaczego? To jaki może być lepszy pomysł? W terenie tym jeździsz czy jak? Tak i koła nieco większe od serii. W planie air-ride i wahacze na uniballach. Wiem, że są inne auta lepiej do tego przeznaczone (bo mam takie) ale już mi się znudziło turlanie autostradami 100-110 km/h terenówkami i długi czas dojazdu np do Albanii. Gdzie jak się okazuje nie potrzebny aż tak terenowy wóz, ale 4x4 nadal konieczne. Dlatego kombinuję aby zrobić z tego co mam coś w tym stylu: https://audiclubna.org/quattro-magazine-a-s...-for-all-roads/ Według mnie do 2000rpm pewnie masz słaby wóz ze względu na niedomagania i stan techniczny turbo/silnika/osprzętu silnika, nie mówię tak ze złośliwości, ale doświadczenia w APU. ![]() Uwierz, to auto jak i cały silnik jest w absolutnie nienagannym stanie. Po prostu 1,8T z dołu na niskich obrotach nie ma momentu, żeby się dało wolno 5-10km/h na trakcji wjeżdżać na strome wzniesienia. Powyżej 1500rpm jest już spoko a przy 2000rpm wspaniale ... ale często zbyt szybko. Do pełni szczęścia brakuje mi tylko albo i aż zwolnionej jedynki. Może ktoś robi custom przełożenia do skrzyń biegów ? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Bo 5HP to muł bagienny, który spowoduje grzanie oleju i zamulanie auta, ta skrzynia przy każdej mocy zabiera sporo tego, co daje silnik, taki jej urok.
Jak idziesz aż tak grubo to najsensowniej zapodać motor wstający z dołu ze zmienną fazą (avj/bfb/bex/amb/cfm) według mnie, przy okazji oprócz lepszego dołu uzyskasz lepszą kulturę pracy i będziesz miał sondę szerokopasmową. Na tak grube wizje i projekt według mnie najsensowniej wrzucić skrzynię 6-biegową na 240mm sprzęgle, uzyskasz krótką jedynkę, a przy okazji sprzęgło będzie 240mm zamiast 228mm. ![]() Jak słyszę o dorabianiu customowych biegów itd. to nie wierzę, bo dochodzą takie kombinacje i cyfry za nie, że lepiej kupić inną bazę, ale to tylko moje zdanie. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 August 2011 ![]() |
Bo 5HP to muł bagienny, który spowoduje grzanie oleju i zamulanie auta, ta skrzynia przy każdej mocy zabiera sporo tego, co daje silnik, taki jej urok. OK, wystarczy, wiem o czym mowa, mam MB z 722.3 , chyba jeszcze większym mułem bagiennym ![]() Jak idziesz aż tak grubo to najsensowniej zapodać motor wstający z dołu ze zmienną fazą (avj/bfb/bex/amb/cfm) według mnie, przy okazji oprócz lepszego dołu uzyskasz lepszą kulturę pracy i będziesz miał sondę szerokopasmową. Nie wykluczone, ale raczej na samym końcu. Czy jest opcja zrobienia hybrydy z dołem od APU i czapką tych które wymieniłeś dla uzyskania zmiennej fazy ? Czy bez sensu ? Chodzi o to że silnik mam mega zdrowy. Rzecz w tym, że o swoim APU złego słowa powiedziec nie mogę. Ma prawdziwy przebieg 290tys. Wszystkie serwisy na czas. Olej pobiera w ilości dwóch dolewek 0,5L na 10 tys km. Moc ma, jestem mega zadowolony. A auto ze Szwajcarii z pewnej ręki, pierwszy właściciel 18 lat go miał i dbał. Na tak grube wizje i projekt według mnie najsensowniej wrzucić skrzynię 6-biegową na 240mm sprzęgle, uzyskasz krótką jedynkę, a przy okazji sprzęgło będzie 240mm zamiast 228mm. ![]() Właśnie z tego co sprawdzałem to moja obecna skrzynia 5-tka ma najkrótszą jedynkę 3:78 a 6-tka ma 3:50 Masz jakieś pewne info z danymi przełożeń tych skrzyń ? Bo jeśli jest jak mówisz to sama zmiana skrzyni na 6-tke powinna zrobić robotę. Tylko pytanie jakie w rzeczywistości ma przełożenie na jedynce? Jak słyszę o dorabianiu customowych biegów itd. to nie wierzę, bo dochodzą takie kombinacje i cyfry za nie, że lepiej kupić inną bazę, ale to tylko moje zdanie. Nie zawsze tak jest. W środowisku offroad często zmienia się customowo przełożenia w mostach , reduktorach... i nie są to zawrotne kwoty. Zwykle kwestia zrobienia dwóch zebatek z odpowiedniego materiału. Ale fakt nie ma co wywarzać otwartych drzwi. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 23:49 |