Shoutbox 0 nowych PW 


> Zwolniona jedynka, reduktor, dwutarcz, Audi A4 B5 1,8T Quattro
oress
post Mon, 01 Jul 2024 - 10:56
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 August 2011





Szukam rozwiązania dla Audi A4 B5 1,8T APU Quattro, manual 5b,
aby móc sprawniej poruszać się w "terenie".

Generalnie czuć, że sprzęgło nie ma lekko gdy rusza się od zera na stromym podjeździe.
Upierdliwa jest również wolna jazda pod górę bo obroty silnika w okolicach jałowych.

Wiem, że 1,8 ADR miał skrzynię ze zwolnioną jedynką i to by wystarczyło, ale upolować
zestaw skrzynia + dyfer od ADR w quattro graniczy z cudem.

Może dało by się zrobić hybrydę skrzyni z ADR i APU tak aby mieć zwolnioną jedynkę ? - nie mam wiedzy, ktoś podpowie ?
Bo później upolować dyfer z odpowienim ratio już łatwiej. To wydaje się być najlepszą opcją - jeśli jest wykonalne.

A6 B5 Allroad miały skrzynię z reduktorem, ale nie z 1,8T więc pozostaje rzeźba,
a póki co mi się nie chce i rozglądam się za rozwiązaniem bardziej P&P lub Lego.

Automat 5HP19, niby jest i to by była też fajna opcja, silnik mam zrobiony tylko na 183KM,
więc dołożyć chłodnicę oleju dla automatu i w teorii powinno być fajnie ... ale tych skrzyń znów jak na lekarstwo.

A może sprzęgło dwutarczowe ? Nie wiem, nie mam doświadczenia, może ktoś podpowie.
Przewaga na powyższymi rozwiązaniami taka, że najmniej robot.









Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 4)
Wspieraj forum
post Mon, 01 Jul 2024 - 10:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Tue, 02 Jul 2024 - 14:59
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Montaż 5hp to jeden z głupszych pomysłów jakie możesz zrobić.

W terenie tym jeździsz czy jak?

Według mnie do 2000rpm pewnie masz słaby wóz ze względu na niedomagania i stan techniczny turbo/silnika/osprzętu silnika, nie mówię tak ze złośliwości, ale doświadczenia w APU. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
oress
post Wed, 03 Jul 2024 - 07:08
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 August 2011





CYTAT(Mis @ Tue, 02 Jul 2024 - 14:59) *
Montaż 5hp to jeden z głupszych pomysłów jakie możesz zrobić.


Z ciekawości, dlaczego?
To jaki może być lepszy pomysł?

CYTAT(Mis @ Tue, 02 Jul 2024 - 14:59) *
W terenie tym jeździsz czy jak?

Tak i koła nieco większe od serii.
W planie air-ride i wahacze na uniballach.
Wiem, że są inne auta lepiej do tego przeznaczone (bo mam takie)
ale już mi się znudziło turlanie autostradami 100-110 km/h terenówkami
i długi czas dojazdu np do Albanii. Gdzie jak się okazuje nie potrzebny aż tak terenowy wóz, ale 4x4 nadal konieczne.
Dlatego kombinuję aby zrobić z tego co mam coś w tym stylu:

https://audiclubna.org/quattro-magazine-a-s...-for-all-roads/

CYTAT(Mis @ Tue, 02 Jul 2024 - 14:59) *
Według mnie do 2000rpm pewnie masz słaby wóz ze względu na niedomagania i stan techniczny turbo/silnika/osprzętu silnika, nie mówię tak ze złośliwości, ale doświadczenia w APU. smile.gif


Uwierz, to auto jak i cały silnik jest w absolutnie nienagannym stanie.
Po prostu 1,8T z dołu na niskich obrotach nie ma momentu, żeby się dało wolno 5-10km/h na trakcji wjeżdżać na strome wzniesienia.
Powyżej 1500rpm jest już spoko a przy 2000rpm wspaniale ... ale często zbyt szybko.
Do pełni szczęścia brakuje mi tylko albo i aż zwolnionej jedynki.
Może ktoś robi custom przełożenia do skrzyń biegów ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Wed, 03 Jul 2024 - 09:02
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Bo 5HP to muł bagienny, który spowoduje grzanie oleju i zamulanie auta, ta skrzynia przy każdej mocy zabiera sporo tego, co daje silnik, taki jej urok.

Jak idziesz aż tak grubo to najsensowniej zapodać motor wstający z dołu ze zmienną fazą (avj/bfb/bex/amb/cfm) według mnie, przy okazji oprócz lepszego dołu uzyskasz lepszą kulturę pracy i będziesz miał sondę szerokopasmową.

Na tak grube wizje i projekt według mnie najsensowniej wrzucić skrzynię 6-biegową na 240mm sprzęgle, uzyskasz krótką jedynkę, a przy okazji sprzęgło będzie 240mm zamiast 228mm. smile.gif

Jak słyszę o dorabianiu customowych biegów itd. to nie wierzę, bo dochodzą takie kombinacje i cyfry za nie, że lepiej kupić inną bazę, ale to tylko moje zdanie.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
oress
post Wed, 03 Jul 2024 - 09:54
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 August 2011





CYTAT(Mis @ Wed, 03 Jul 2024 - 09:02) *
Bo 5HP to muł bagienny, który spowoduje grzanie oleju i zamulanie auta, ta skrzynia przy każdej mocy zabiera sporo tego, co daje silnik, taki jej urok.


OK, wystarczy, wiem o czym mowa, mam MB z 722.3 , chyba jeszcze większym mułem bagiennym smile.gif

CYTAT(Mis @ Wed, 03 Jul 2024 - 09:02) *
Jak idziesz aż tak grubo to najsensowniej zapodać motor wstający z dołu ze zmienną fazą (avj/bfb/bex/amb/cfm) według mnie, przy okazji oprócz lepszego dołu uzyskasz lepszą kulturę pracy i będziesz miał sondę szerokopasmową.


Nie wykluczone, ale raczej na samym końcu.

Czy jest opcja zrobienia hybrydy z dołem od APU i czapką tych które wymieniłeś dla uzyskania zmiennej fazy ?
Czy bez sensu ? Chodzi o to że silnik mam mega zdrowy.

Rzecz w tym, że o swoim APU złego słowa powiedziec nie mogę. Ma prawdziwy przebieg 290tys. Wszystkie serwisy na czas.
Olej pobiera w ilości dwóch dolewek 0,5L na 10 tys km. Moc ma, jestem mega zadowolony. A auto ze Szwajcarii z pewnej ręki, pierwszy właściciel 18 lat go miał i dbał.

CYTAT(Mis @ Wed, 03 Jul 2024 - 09:02) *
Na tak grube wizje i projekt według mnie najsensowniej wrzucić skrzynię 6-biegową na 240mm sprzęgle, uzyskasz krótką jedynkę, a przy okazji sprzęgło będzie 240mm zamiast 228mm. smile.gif


Właśnie z tego co sprawdzałem to moja obecna skrzynia 5-tka ma najkrótszą jedynkę 3:78 a 6-tka ma 3:50
Masz jakieś pewne info z danymi przełożeń tych skrzyń ?
Bo jeśli jest jak mówisz to sama zmiana skrzyni na 6-tke powinna zrobić robotę. Tylko pytanie jakie w rzeczywistości ma przełożenie na jedynce?

CYTAT(Mis @ Wed, 03 Jul 2024 - 09:02) *
Jak słyszę o dorabianiu customowych biegów itd. to nie wierzę, bo dochodzą takie kombinacje i cyfry za nie, że lepiej kupić inną bazę, ale to tylko moje zdanie.


Nie zawsze tak jest. W środowisku offroad często zmienia się customowo przełożenia w mostach , reduktorach... i nie są to zawrotne kwoty.
Zwykle kwestia zrobienia dwóch zebatek z odpowiedniego materiału.
Ale fakt nie ma co wywarzać otwartych drzwi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 23:49