![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Panowie trafiła mi się taka sytuacja, że z prędkości 200+ musiałem shamować do zera (w tym czasie był dość duży uskok w drodze) i od tego czasu mam objaw miękkiego pedału hamulca.
Trzymając hamulec np na światłach, lekko liniowo zaczyn wpadać w podłogę. Przy kolejnym wciśnięciu jest już twardo. W pierwszej kolejności wymieniłem płyn w układzie i sprawdziłem szczelność zacisków - wycieków brak, sama wymiana nic nie pomogła. Gdzie dalej patrzeć (przód brembo 6pot, tył pływające 1pot)? |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
sprawdz zaciski ( zwlaszcza tylne - prowadnice i tloczek czy chodza swobodnie ) no i sprawdz czy nie masz ktoregos lozyska luznego w piascie - osobiscie obstawiam ze poddalo sie ktores przednie
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Jak pedał hamulca na odpalonym silniku powoli wpada w podłogę to objaw uszkodzonej pompy hamulcowej (jeśli nie ma wycieków na zewnątrz).
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Łożyska kół do sprawdzenia jak pisze flapjck1
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
również obstawiam łożyska, szczególnie przy negacie
-------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Dzięki Panowie za wskazówki.
Na szybko auto w górę, niestety każde z łożysk elegancko sztywne ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
mozesz zobaczyc jeszcze czy ktorys klocek nie jest przegrzany i sie nie rozwarstwia
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
i jak? znalazles przyczyne?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Dziś trochę powalczyłem z pomocnikiem.
Niestety przy pierwszym nacisku pedał powoli wpada do połowy, potem sztywno. Puścisz, wciśniesz i jest od razu sztywno. Po 30s "sztywność" znika i znowu powoli wchodzi do połowy skoku... Pompa by tak nagle padła? Jedna sekcja? Może jakiś zawór ABS, ESP? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Lublin ![]() |
A wysprzeglika sprzęgła nie masz przypadkiem zasilanego płynem hamulcowym?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Auto ze skrzynią DKG (dwa sprzęgła), więc wysprzeglik odpada. Całość wozu stock, hamulce robione jakieś 25kkm temu na częściach z ASO.
Używając zacisków do przewodów zablokowałem po kolei każdy przewód i bez zmian, więc same zaciski na 99% nie są problemem. Zamówiłem nową pompę hamulcową, jak nic nie znajdę to wymienię ten element. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
obstawiam że pompa nic nie pomoże ale ręki nie dam
![]() Ile lat ma auto ? Może przewód gumowy elastyczny się rozwarstwia... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Pompa to ostateczność, bo już w podobnej konstrukcji zmieniałem to zanim odpowietrzyłem wszystkie agregaty to trwało szmat czasu. Kupiłem, bo była bardzo rozsądnie wyceniona, niech leży
![]() Auto 11lat, przewody w stalowym oplocie też mi przeszły przez myśl ![]() Zastanawia mnie czemu najbardziej to jest odczuwalne na postoju np na światłach gdy tylko delikatnie trzymasz nogę na hamulcu i pedał powoli wpada, a w czasie jazdy jest prawie normalnie ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
W czasie jazdy kręcąca się tarcza “rozpycha” tłoczki?
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Tutaj https://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=1642410 ludzie mieli podobny problem w m5 f10 i na końcu ktoś proponuje odpowietrzyć samą pompę na stole tak jak tutaj https://youtu.be/7rImn6nJ4Dw?si=-uH4K1Y6jMpX8uxm
Może warto spróbować przed wymianą. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
czym odpowietrzasz hamulce ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Dziś w końcu wymieniłem pompę hamulcową i na 90% to jest to, ponieważ po jeździe próbnej jest dużo lepiej w moim odczuciu.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Z własnego doświadczenia, nawet na nowej pompie zdarza się że pedał powoli wchodzi w podłogę.
Generalnie chyba niczym to nie grozi bo większość kierowców tego nie zauważa, chociaż może to mieć wpływ na pogorszenie skuteczności hamulców. Kiedyś w rajdówce chciałem mieć beton hamulec i dopiero trzecia pompa z zamiennika trzymała idealnie. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Zgadza się, ale wcześniej nie było tego efektu, to był nagły przeskok, po gwałtownym hamowaniu i odbiera przyjemność z jazdy, bo nie masz zaufania do sprzętu. Kupiłem taka samą jak fabrycznie siedzi pompę, czyli TRW z tymi samymi numerami.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Nie wiem co to za wóz ale lata temu miałem taki problem w BMW.
Uszkodzone serwo. Po wymianie problemu brak. -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 09:38 |