![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 13 January 2009 ![]() |
Hej !
Czy ktoÅ› was kiedyÅ› skÅ‚adaÅ‚ b16b dla ubogich í ½í¹‚ czyli blok b18 + waÅ‚ b16a2 oraz korby z b18 ? Taka kombinacja powoduje, że uzyskujemy korzystniejszy stosunek dÅ‚ugoÅ›ci korbowodu do skoku tÅ‚oka, przez co silnik moze bezpieczniej wyżej siÄ™ krÄ™cić. A ja chce bardzo wysoko krÄ™cić í ½í¹‚ ( tak okolice 9100-9250 nawet ) Dlaczego miaÅ‚bym siÄ™ bawic w takie puzzle zamiast wÅ‚ożyć tÅ‚oki b16b do bloku b16, a dlatego że R/S ratio dla: B16A - 1,73 B16B - 1,84 Z racji, że to silnik do upalania w klasie 1600, to tylko ta pojemność mnie interesuje. Poprzedni mój silnik b16 o mocy 210km( peak mocy przy 8700 a odcinka na 9 tys ), padÅ‚ na ostatnich zawodach w zeszÅ‚ym roku, dlatego chce tym razem raz a dobrze zÅ‚ożyć, żeby trochÄ™ posÅ‚użyÅ‚ ![]() Mam już : - odelżony i wyważony waÅ‚ b16 - blok b18 - WaÅ‚ki skunk stage 2 ( a do tego zaworry ferrera competition, tytanowe sprezynki i talerzyki ) - gÅ‚owicÄ™, która niedÅ‚ugo leci do obróbki - nowÄ… pompÄ™ oleju ACL - ARP do korb, jeszcze pozostaje do bloku - Ssacy skunka oraz wydechowy ala Toda - pozostaje do ogarniÄ™cia temat tÅ‚oków ( chce CR w granicy 12,5 ) oraz korb Podniesienie odcinki da mi jeszcze dwie rzeczy : - VMAX na poznaniu zwiÄ™kszy siÄ™ o parÄ™ km, wzlÄ™dem 178 które mam obecne ( 4.4 gÅ‚owne + iegi mfactory, a opona to mÄ™ski rozmiar 200/540/13 michelina ) - Powerband bÄ™dzie trochÄ™ wiÄ™kszy Zapraszam do dyskusji ![]() -------------------- Honda Civic B16
Poznań 1,47:97 www.youtube.com/watch?v=MFBRW5FYYaI |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
FD zmień na 4.266, niepotrzebnie katujesz silnik.
Jak dasz blok b18 to możesz mieć problem jeśli startujesz w klasie, destrokery są zakazane, ewentualnie przebić numer na b16b. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 13 January 2009 ![]() |
FD zmień na 4.266, niepotrzebnie katujesz silnik. Jak dasz blok b18 to możesz mieć problem jeśli startujesz w klasie, destrokery są zakazane, ewentualnie przebić numer na b16b. Po co miałbym zmieniać na 4,226 ? w wolnych zakretach, gdzie używam 2 biegu wyjście z nawrotów będzie jeszcze bardziej ospałe. Skrzynia generalnie jest spoko zestopniowywana, tylko problem jest na Poznaniu, na którym jestem raz na dwa lata może. Dowiedziałem, się jednak że wały b16a2 i b16b nie są identyczne. Pomimo tego, że mają takie same wykorbienie, to panewki korbowe w oryginalnym b16b są węższe. Udało się kupić wał b16b, więc nadal będa to chyba brnał, chyba że uda się znaleźć blok b16b -------------------- Honda Civic B16
Poznań 1,47:97 www.youtube.com/watch?v=MFBRW5FYYaI |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 06 February 2013 Skąd: Namysłów ![]() |
Po co miałbym zmieniać na 4,226 ? w wolnych zakretach, gdzie używam 2 biegu wyjście z nawrotów będzie jeszcze bardziej ospałe. Skrzynia generalnie jest spoko zestopniowywana, tylko problem jest na Poznaniu, na którym jestem raz na dwa lata może. Dowiedziałem, się jednak że wały b16a2 i b16b nie są identyczne. Pomimo tego, że mają takie same wykorbienie, to panewki korbowe w oryginalnym b16b są węższe. Udało się kupić wał b16b, więc nadal będa to chyba brnał, chyba że uda się znaleźć blok b16b Jak chcesz startować w 1600 z blokiem 1800? -------------------- Crx Ballade Zc1&Bmw E36 328,Bmw E46 330i.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
W sumie jak ktoś na zawodach zobaczy blok z oznaczeniem B18 to poleci składać protest. I bez rozbierania silnika ciężko będzie udowodnić, że pojemność jest dalej 1.6
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 13 January 2009 ![]() |
Jak chcesz startować w 1600 z blokiem 1800? Generalnie blok b16b i b18 są takie same. Kwestia oznaczeń, ale doskonale rozumiem Twój punkt widzenia, który sam niestety podzielam. Dlatego też już zacząłem szukać bloku b16b ( bo wał już się udało kupić ). Zobaczymy czy się uda i w jakim stanie przyjedzie do mnie ten wał z b16b -------------------- Honda Civic B16
Poznań 1,47:97 www.youtube.com/watch?v=MFBRW5FYYaI |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
a jeździsz wogóle na zawody na których możliwe jest złożenie protestu ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 13 January 2009 ![]() |
a jeździsz wogóle na zawody na których możliwe jest złożenie protestu ? tak oczywiście. Nie mówiąc o tym, że faktycznie nie chce żeby byl nawet cień podjedzenia, że jednak mam 1,8 pod maską. Dlatego też szukam bloku b16b, ale dostępność jest tragiczna ![]() Co prawda mam w garażu cały dół b16b, ale szkoda go rozbierać, bo jest poskładany na ori tłokach, wiec CR nie będzie jakieś szalone ![]() -------------------- Honda Civic B16
Poznań 1,47:97 www.youtube.com/watch?v=MFBRW5FYYaI |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 June 2009 ![]() |
W sumie jak ktoś na zawodach zobaczy blok z oznaczeniem B18 to poleci składać protest. I bez rozbierania silnika ciężko będzie udowodnić, że pojemność jest dalej 1.6 ![]() Poważnie nie można wlać płynu do cylindra i policzyć jaka jest rzeczywista pojemność bez rozbierania silnika? To ktoś musi gładź palcem pomacać żeby było fer ? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Poważnie nie można wlać płynu do cylindra i policzyć jaka jest rzeczywista pojemność bez rozbierania silnika? To ktoś musi gładź palcem pomacać żeby było fer ? Masz jeszcze parę zmiennych jak pojemność komory spalania. A i tak to dupę potłuc bo przeciez zawsze w tym B16 można wstawić Dartony na większą średnicę cylindra i do tego wał o większym skoku i hulaj dusza piekła nie ma. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Wielkość ani kształt komory spalania nie ma wpływu na pojemność silnika.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Wielkość ani kształt komory spalania nie ma wpływu na pojemność silnika. ale ma wpływ na to ile płynu wejdzie przez otwór swiecy -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Co nie ma wpływu na pomiar pojemności tą metodą.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Można ustawić tłok w gmp, zalać do pełna, potem ustawić tłok w dolnym punkcie i zalać jeszcze raz, i powinien nam wyjść skok. Ale nie mam pojęcia czy się takie rzeczy uskutecznia w praktyce
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Można ustawić tłok w gmp, zalać do pełna, potem ustawić tłok w dolnym punkcie i zalać jeszcze raz, i powinien nam wyjść skok. Ale nie mam pojęcia czy się takie rzeczy uskutecznia w praktyce ![]() tak - faktycznie. Ale z tego co wiem to chyba nikt tak nie praktykuje wszyscy chcą odrazu rozbierać. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
tak oczywiście. Nie mówiąc o tym, że faktycznie nie chce żeby byl nawet cień podjedzenia, że jednak mam 1,8 pod maską. Dlatego też szukam bloku b16b, ale dostępność jest tragiczna ![]() Co prawda mam w garażu cały dół b16b, ale szkoda go rozbierać, bo jest poskładany na ori tłokach, wiec CR nie będzie jakieś szalone ![]() A może wystarczy dobrze wyważyć układ korbowo tłokowy, pomierzyć pasowania i owalizacje korb oraz wału i kręcenie seryjnego b16 na 9200 nie powinno być problemem. Tutaj właściciel hondy z b18 na seryjnych tłokach i korbowodach kręci silnik do 9200 i nic się nie dzieje a R/S ratio wychodzi 1,60. https://www.youtube.com/watch?v=N0o_jbmNvlE |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 13 January 2009 ![]() |
A może wystarczy dobrze wyważyć układ korbowo tłokowy, pomierzyć pasowania i owalizacje korb oraz wału i kręcenie seryjnego b16 na 9200 nie powinno być problemem. Tutaj właściciel hondy z b18 na seryjnych tłokach i korbowodach kręci silnik do 9200 i nic się nie dzieje a R/S ratio wychodzi 1,60. https://www.youtube.com/watch?v=N0o_jbmNvlE Myślę, że spokojnie wystarczy ( ja tak miałem wcześniej u siebie ). Co do Mateusza, to kręci nawet wyżej bo 9250 ![]() CO do b16b, to jest jedna rzecz, o której nie pomyślałem. Abolutnie nie ma na rynku tłoków, które by doprażały bardziej niż seryjnie. No może poza zabawą w dartony i tłoki powyżej 82, ale to już robi się pojemność 1700 prawie, czyli odpada. Mi udało się kupić kute tłoki do b16a2, które mają cr 11.16, więc zaczynam składanie -------------------- Honda Civic B16
Poznań 1,47:97 www.youtube.com/watch?v=MFBRW5FYYaI |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 17:24 |