Shoutbox 0 nowych PW 


> Ford Mustang SN95
Rezor
post Mon, 21 Aug 2023 - 11:39
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Trochę już dłubie w projekcie, było sporo upadków, parę razy miałem to już rzucić w cholere... Ostatnie 2~3 lata mocno udało się wskoczyć na właściwe tory i dość szybko się rozwija smile.gif
MODEL: Ford Mustang 1994

Modyfikacje


Silnik:
- Windsor 302 (5.0L). Prawie seria, lekki porting głowic, lżejsze popychacze, dźwigienki roller rocker, aluminium.
- brak osprzętu włącznie z pompą wody. Na pasku tylko alternator z Volvo S40
Docelowo stroker 408CI na bloku 351W. W trakcie budowy


Udało się dorwać 7.3 godzilla za ułamek planowanych kosztów budowy strokera.
Silnik z wałkiem comp cams stage 3 + sprężyny + lepsze liftery
Osprzęt holley

Układ dolotowy:
Seria. Prowizorka
Docelowo ITB


Układ wydechowy:
- środkowy przelot X-Pipe 2.5"
- side exit
W trakcie budowa całego catback po raz 2gi

Układ wtryskowy:
- wtryski 660cc
- cały układ od baku do listwy teflon AN6
- swirl pot
- bosch 044


Elektronika:
- EcuMaster Emu black + can switchboard V3

Układ chłodzenia:
- chłodnica z grubszym rdzeniem, no-name
- 2x spal

Układ napędowy:
- Skrzynia LGT500
- koło zamachowe McLeod alu
- sprzęgło McLeod RXT1200
- Szpera LSD Yukon
- Dyfer tył 3.73 od ford racing
- Wał aluminiowy
- Wzmocnione półosie 31 spline

Zawieszenie:
- przód coilover QA1
- tył QA1 DD401, sprężyny BC Racing
- Przód tubular K-member od Maximum motorsport razem z wahaczami
- Tył wahacze dolne rurowe od UPR, górne regulowane też UPR.
- Wszędzie twardy poliuretan
- Zawieszenie silnika i skrzyni: poli
- Wzmocnienie budy wspawane
- Staby stock

układ kierowniczy:
- Przerobiony magiel z pinto
- kolumna EPAS z opla Agila

Hamulce:
- brembo 17z
- tarcza 2 częściowa 380mm
- zaciski tył z touarega
- tarcza 345mm. Siadła PnP z 300c SRT. Minus, że to tarczobęben
- ABS jest ale dead, ułamało czujnik z tyłu
- Pedalbox od tiltona

Wnętrze:
- wydłubane wszystko co się dało
- Kubły SLIDE
- Harness bar
- pasy 3 pkt

Nadwozie:
- seria
- dach z włókna,
- szyba tył poliwęglan
- W trakcie lotka

Koła:
18x9.5J, lekkie ~8.5kg niestety + dystanse 20mm. Opony federal RS-RR 275/35

Mustanga mam co prawda już ponad 8 lat. Na początku plany bardzo często się zmieniały. Docelowo miałabyć to tania zabawka z V8. Kupiłem to niemal w cenie złomu, zaraz po zakupie silnik się zagotował i młody głupi zamiast się zatrzymać od razu stwierdziłem, że zjadę z obwodnicy. A że do zjazdu były 2km to tłoki pokłuciły się z zaworami smile.gif
Po remoncie silnika, skrzynia automat, raz że kapryśna dwa leniwa mocno irytowała. Jak już zacząłem robić jedno to "przy okazji" zabierałem się za drugie i tak skończyło się na tym, że do 2020r samochód praktycznie stał i gnił.
Boomer mode:ON Ponieważ mądrość przychodzi z wiekiem ustaliłem cele projektu i odkąd się ich trzymam pracę zapierniczają do przodu. Boomer mode: OFF
Plan jest prosty i na tą chwilę główny cel to wydumka na tor ~1200kg, ~700Nm i ~600KM. Drugi cel to dobre prowadzenie w zakrętach. Jak osiągnę 1szy "etap" to zacznę szukać kompromisów. Skąd takie cele? W dużym skrócie "z dupy". Powiedzmy, że nie chciałbym się z nich tłumaczyć bo bardziej rozgadani mnie zjedzą biggrin.gif Tak się przyjeło, czas pokaże co z tego wyjdzie. Narazie wszystko idzie w dobrą stronę
Tak więc praktycznie zimą 2021 rozebrałem go do 0, przeszedł gruntowną blacharkę, malowanie i zająłem się składaniem. Do obecnego stanu.
Cała elektryka (25kg kabli) poszło na złom, zostało tylko sterowanie silnikiem i elektryka szyb smile.gif Sterowanie na EMU. Cewki podwójne z VAGa, trigger 60-2, czujnik HALL ZF Cherry. Wsadzone tylko niezbędne minimum. Elektrykę jeszcze muszę poprawić bo w kabinie, co prawda za deską, jest makaron. Planuje ogarnąć jakieś DIY PDU.
Jak widać dużo rzeczy już czeka w kolejce do wsadzenia, inne dopiero się krystalizują. Dużo błędów zostało popełnionych biggrin.gif Większość udało się poprawić, nowych względnie niemal brak biggrin.gif
Foty poniżej. Mam nadzieję, że jeszcze w tym roku uda się objechać conajmniej Poznań wink.gif
Pierwsze foty po zakupie:





Stan prawie aktualny:






Bonus:

Niedługo po złożeniu i wybrałem się na przejażdżkę. Wjechałem na McDonald i zostałem zawinięty przez 2 radiowozy biggrin.gif Zabrali mi kwit za wygiętą tablicę. Policyjny Hyundai potem już nie odpalił i odjechał na lawecie:)


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 6)
Wspieraj forum
post Mon, 21 Aug 2023 - 11:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ziuzio
post Mon, 21 Aug 2023 - 23:59
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Rezor @ Mon, 21 Aug 2023 - 12:39) *
Docelowo stroker 408CI na bloku 351W. W trakcie budowy


Najlepszy Mustang do upalania:-)
Nie lepiej iść w Godzillę ( https://performanceparts.ford.com/part/M-6007-73)? Kasa wyjdzie podobna, a strokery mają stosunkowo krótki żywot, nawet jak poczarujesz z fikuśnymi tulejami:-)


Zaś jeśli nie jesteś purystą fordowskim, to najlepiej swapnąć seryjnego Vorteca 496CI, do wyrwania za stosunkowo małą kasę. I masz drogę w dowolnych konfiguracjach nawet na 1006CI :-D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 22 Aug 2023 - 23:50
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Zostaje przy swoich planach. Zdaje sobie sprawę z ograniczeń i słabych punktów ale zostaje przy windsorze smile.gif
Purystą nie jestem bo w samochodzie siedzą graty z różnych wozów: vw, Volvo, citroen, opel. Nawet amortyzatory z tyłu jeszcze jakiś czas temu były z E36 compact smile.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michorspowr
post Sun, 22 Oct 2023 - 08:29
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 03 October 2007
Skąd: pomorskie





Cześć
Fajna fura!
Mam pytanie k-member jak zamawiałeś wysyłka te sprawy ?


--------------------
mustang 94r. 5.0 GT nitrous.
ET 11.89@199,5km/h Ełk 2012
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sun, 22 Oct 2023 - 09:31
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Przez pośrednika. Z LMR do magazynu w USA i potem do PL.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 30 Sep 2025 - 12:44
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(Ziuzio @ Mon, 21 Aug 2023 - 23:59) *
Najlepszy Mustang do upalania:-)
Nie lepiej iść w Godzillę ( https://performanceparts.ford.com/part/M-6007-73)? Kasa wyjdzie podobna, a strokery mają stosunkowo krótki żywot, nawet jak poczarujesz z fikuśnymi tulejami:-)


Zaś jeśli nie jesteś purystą fordowskim, to najlepiej swapnąć seryjnego Vorteca 496CI, do wyrwania za stosunkowo małą kasę. I masz drogę w dowolnych konfiguracjach nawet na 1006CI :-D

No i jednak wleciała Godzilla smile.gif wczoraj pierwsze odpalenie
https://www.facebook.com/arturwitold.rezor/...580562949993254

EDIT: 2 lata temu wątek założony a zmian cała masa
Nowy silnik, nowa skrzynia, zawias przód cały nowy, dach z włókna, szyba poliwęglan


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Wed, 01 Oct 2025 - 12:16
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Bombowe przeróbki:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 16:57