![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
Witam, co powiecie o silnikach diesla montowanych w G30 przedlift? Mowa o oznaczeniu 520D, 530D, 540D. Który silnik jest najmniej awaryjny?
Z 530D/540D nie miałem do czynienia, 520D przejechałem się i jednak trochę brakuję mocy - ale rozważam go ze względu na spalanie. Rocznie pokonuję 40-50 tys km i nie ukrywam że być może chciałbym trzymać auto do przebiegu 300-400 tys km. Czy Xdrive jest awaryjny? Rozważam zakup kombi. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 November 2012 ![]() |
530D najlepszy pod względem mocy i awaryjności, tylko interwały olejowe mu skrócić, xdrive bezawaryjny,jedynie jakieś wycieki z mostu lub VTG.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Witam, co powiecie o silnikach diesla montowanych w G30 przedlift? Mowa o oznaczeniu 520D, 530D, 540D. Który silnik jest najmniej awaryjny? Z 530D/540D nie miałem do czynienia, 520D przejechałem się i jednak trochę brakuję mocy - ale rozważam go ze względu na spalanie. Rocznie pokonuję 40-50 tys km i nie ukrywam że być może chciałbym trzymać auto do przebiegu 300-400 tys km. Czy Xdrive jest awaryjny? Rozważam zakup kombi. Trzeba zacząć z innej beczki czyli czy sam naprawiasz auto czy zlecasz warsztatowi ? Jak zlecasz to czy masz kogoś godnego zaufania kto zajmie Ci się tą motoopcją ? A drugi temat to co Ci sprawi najwięcej frajdy z jazdy czyli xd/rwd/2,0/3,0 itp. Oczywiście musisz sobie odpowiedzieć jeszcze czy chcesz tyle pakować kasy w serwatkę premium no bo jednak planujesz grube przebiegi. A pytania o awaryjność BMW jest trochę takie wiesz ![]() Potem usłyszysz że tylko kilka "drobnych wycieków" ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
Nie naprawiam sam auta, zlecam choć przyznaje że dawno nie byłem u mechanika - Mustang którym przejechałem 20 tys w 2 lata jeździ bez dotykania (poza olejami), Astra H którą obecnie stukam kilometry podobnie....
CYTAT A drugi temat to co Ci sprawi najwięcej frajdy z jazdy czyli xd/rwd/2,0/3,0 itp. Potrzebuję auta na trasy, żeby czasem z rodzinką pojechać na wakacje, żeby podskoczyć do klienta itd. 520D ze względu na niskie spalanie idealnie pasuje, ale jeżeli mam dołożyć 20-30-40 tysięcy do 530D/540D i jednocześnie przy depnięciu mieć uśmiech na twarzy kosztem spalania 2 litrów/100km to chyba nie warto tak żydzić na te paliwo i większy motor ![]() Xdrive nie jest mi do niczego potrzebny, chyba że jest bezawaryjny i nie podnosi jakoś zbytnio spalania. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Rybnik ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
530d lub 540d - jeżeli spalanie do 2l różnicy nie jest dla Ciebie problemem to tylko te dwa modele. Podaż za to jest problematyczna...
I jeszcze jedno - jeżeli znajdziesz taki egzemplarz i ma przebieg 120-150 tys. km a serwisy robione wg kompa/książki serwisowej to zapobiegawczo panewki - koszt niewielki, a dla siebie raczej konieczny. Wymiany LL niestety robią śmietnik z silnika... PS. Tak tak, teraz w 3.0 d/benz. wymienia się panewki, już nie tylko w ///M ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
530d lub 540d - jeżeli spalanie do 2l różnicy nie jest dla Ciebie problemem to tylko te dwa modele. Podaż za to jest problematyczna... I jeszcze jedno - jeżeli znajdziesz taki egzemplarz i ma przebieg 120-150 tys. km a serwisy robione wg kompa/książki serwisowej to zapobiegawczo panewki - koszt niewielki, a dla siebie raczej konieczny. Wymiany LL niestety robią śmietnik z silnika... PS. Tak tak, teraz w 3.0 d/benz. wymienia się panewki, już nie tylko w ///M ![]() Lubię te czynności "serwisowe" w BMW ![]() Nie wiem czy autor tematu przy autach które używał i przy planowanych przebiegach jest przygotowany na tego typu "serwis" oraz koszty które dotyczą tak samo "serwisu" jak i napraw. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
Dzięki za info z tymi panewkami.
CYTAT Nie wiem czy autor tematu przy autach które używał i przy planowanych przebiegach jest przygotowany na tego typu "serwis" oraz koszty które dotyczą tak samo "serwisu" jak i napraw. Cały czas się zastanawiam, no ile czasu można jeździć śmietnikiem typu Astra ![]() Rozglądałem się jeszcze za CLS W218 350CDI lub 250CDI. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
Volvo najlepszy samochód
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 March 2010 ![]() |
Jak wygląda porównanie 530/540d z 540i, pod kątem awaryjności?
Spalanie mniej więcej znam. Szukam czegoś na przebiegi 35-40k rocznie, no i to już jest taki przebieg, że może warto rozważyć diesla ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Jak wygląda porównanie 530/540d z 540i, pod kątem awaryjności? Spalanie mniej więcej znam. Szukam czegoś na przebiegi 35-40k rocznie, no i to już jest taki przebieg, że może warto rozważyć diesla ![]() To i to ma swoje bolączki - nazwijmy to potrzebą serwisu przy 150k+ Jeżeli robisz trasy a nie odcinki 5-7 km w jedną stronę do rozważyłbym diesla. W ogóle to je polubiłem mimo miłości do 535i/540i (chyba się starzeję ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
ale jeżeli mam dołożyć 20-30-40 tysięcy do 530D/540D i Do 540d to raczej 120-130 tysiecy trzeba dołożyć, a nie 20-30 tysiecy, wzgledem 520d. Ale faktycznie jeśli kogoś stac to warto bo auto nieziemskie. Warto jednak brać auto z przebiegiem do 100 tys km, żeby był zdrowy silnik... |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Ma swoje bolączki, ale nie jest tak źle - znajdź konkurencyjną jednostkę (nawet w innej marce)... Audi 3.0TFSI robi więcej przebiegu bez kręcenia panewką i rozrywania rury doładowania na serii wykonanej z podróbki plastiku, a Mercedesa M256 (uprzedzając pytania i wywody nie szedł jedynie w AMG, kupę cywilnych MB ma go pod maską) silnik to aniołek bezawaryjności przy N55. ![]() Tyle dobrego, że te N55 przez wiek i przebieg lepiej się spisują/diagnozują od N54, o którym można już książki pisać, przez ten silnik często brakuje miejsc w szpitalach, ludzie mają dość życia. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Audi 3.0TFSI robi więcej przebiegu bez kręcenia panewką i rozrywania rury doładowania na serii wykonanej z podróbki plastiku, a Mercedesa M256 (uprzedzając pytania i wywody nie szedł jedynie w AMG, kupę cywilnych MB ma go pod maską) silnik to aniołek bezawaryjności przy N55. ![]() Tyle dobrego, że te N55 przez wiek i przebieg lepiej się spisują/diagnozują od N54, o którym można już książki pisać, przez ten silnik często brakuje miejsc w szpitalach, ludzie mają dość życia. ![]() 3.0 TFSI (na kompresorze) ma tylko jeden mały mankament - pali sporo więcej od N55. Miałem, więc nie wymyślam ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 August 2020 Skąd: warszawa ![]() |
Prawie 4 lata jeżdżę f30 z n55 z czego od 3 przy mocy ok 400. Zrobiłem prawie 90tysi kilometrów i jedyna usterka to był elektrozawór przy turbo. Owszem z powodu opinii obracających się panewek wymieniłem je prewencyjnie przy ok 140tys. i te oryginalne były w stanie bardzo dobrym, a wymienilem i tak skoro już rozebrany dół silnika. Jakiś czas temu wydawało mi się, że coś gdzieś nie jest ok i że nie ma mocy, ale okazało się to przyzwyczajeniem. Jednym słowem szukałem dziury w całym.
Tyle od użytkownika n55. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
F10 F11 / A6 C7 - różnica 2 L przy normalnej jeździe. (minimum to nawet 7.8 w obu przypadkach).
Ale mam pogląd znajomych i twierdzą to samo. Tam, gdzie w F10 mieszczę się w 13 tam w A6 C7 nie zejdę poniżej 15. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
A obu miałeś automat i napęd na 4 koła i podobne koła wielkościowo i budę?
Bo jeśli bmw ośka, a audi quattro to trochę nie fair. Z mojego doświadczenia palą tyle samo, a przy głaskaniu pedału 3.0tfsi niewiele mniej od n55 i też klienci to potwierdzają. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 14:00 |