![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Muszę utwardzić drogę dojazdową, odcinek 80m.
Płyty betonowe wychodzą z robocizną około 30k PLN. Macie jakieś sprawdzone sposoby, żeby zrobić to taniej, ale żeby rozwiązanie wytrzymało lata? ![]() |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Wykopać rów, dogadać się z jakąś budową żeby zwieźli i wysypali gruz. Wynająć betoniarkę, kupić piachu i cementu. Zalać wszystko betonem
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
to jest świetny sposób na 6m podjazdu pod garażem ale nie na 80m drogi co ma wytrzymać "lata".
30 tysięcy to bedzie kosztować sam beton którym byś to zalewał - i to tak licząc że ta droga bedzie miała 4m szerokości. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
to jest świetny sposób na 6m podjazdu pod garażem ale nie na 80m drogi co ma wytrzymać "lata". 30 tysięcy to bedzie kosztować sam beton którym byś to zalewał - i to tak licząc że ta droga bedzie miała 4m szerokości. Bez przesady, z gruchy może tak. Jeden worek to ok 11zł, hurtem może da radę jeszcze taniej. Na 4x80 jak wjdzie do wylania 0.5m to wciąż wyjdzie za piach, wodę i cement taniej niż te 30k. do tego im więcej i im drobniejszy gruz to wylewki wyjdzie mniej, to ma tylko wypełnić i wyrównać. Minus taki, że w 2 osoby to robota na kilka dni, jak ktoś ma tam jeszcze kopać, mieszać beton i wylewać to za robociznę wyjdzie tyle co płyty. Taniej to już chyba tylko wybrać część drogi i wysypać jakiegoś taniego tłucznia. Tutaj to i tak ma spoko bo ma płasko. U mnie wyłożyli płyty na górce i się osuneły, gmina nie ma kasy żeby je ruszyć bo po 2 latach całe popękały. Jak podniesie to do wywalenia i trzeba nowe kupić. Z sąsiadami drogi ruszyć nie możemy bo jest powiatowa. Jakikolwiek remont to zajęcie pasa itp itd, a do tego jestem niestety jedynym któremu przeszkadza to na tyle, że chciałbym to ogarnąć. -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 06 February 2013 Skąd: Namysłów ![]() |
Wykorytowac porządnie i na dół jakiś przekrusz betonowy a na górę frezowina asfaltowa,ładnie równo rozprowadzić koparka i ujezdzic zagęszczarka będzie jak asfalt.
-------------------- Crx Ballade Zc1&Bmw E36 328,Bmw E46 330i.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Podjeżdża tam śmieciarka czy coś równie ciężkiego ? Czy same osobówki ?
-------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
pytanie czy pod gruz, tłuczeń nie byłoby dobrze rzucić jakiejś włókniny, czasami podłoże takie, że można sypać, sypać i sypać a ono wszystko wciągnie w bardziej deszczowych okresach
przyjmę gruz wyjdzie teoretycznie najtaniej ale najbardziej czasochłonne i pracochłonne - jak policzysz swój czas i nerwy to płyty mogą wyjść całkiem korzystnie ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
IMO tłuczeń, kamień czy gruz itp nie mają sensu jak się nie zrobi obrzeży - przy braku krawężnika z czasem wszystko się rozjedzie i dalej bedzie siadać, nie wiem jak teraz ale ostanie lata jednak pokazywały ze płyty betonowe wychodzą "najtaniej" w stosunku do efektu jaki dają - dobrze ułożone z uzupełnionymi narożnikami dają fajny efekt - tłuczeń nawet dobrze utwardzony mimo wszystko bedzie syfił samochód itd
-------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT Bez przesady, z gruchy może tak. Jeden worek to ok 11zł, hurtem może da radę jeszcze taniej. Na 4x80 jak wjdzie do wylania 0.5m to wciąż wyjdzie za piach, wodę i cement taniej niż te 30k. do tego im więcej i im drobniejszy gruz to wylewki wyjdzie mniej, to ma tylko wypełnić i wyrównać. Minus taki, że w 2 osoby to robota na kilka dni, jak ktoś ma tam jeszcze kopać, mieszać beton i wylewać to za robociznę wyjdzie tyle co płyty. Bez żartów. Dwie osoby w "kilka dni" nie przygotują 80m drogi o szerokości 4m. To jest robota dla brygady - i to ze sprzętem. Takie hobby na pół roku dla dwu ludzi. Wykopać takie coś szpadelkami, zamówić ciężarówki z odpowiednio drobnym gruzem lub go jeszcze rozbijać na miejscu..zagęścić, zabezpieczyć brzeg.. a potem co? Z betoniareczki wylewać po wiaderku płaszczyzne 300m kwadratowych dosypując kolejne woreczki i jeździc po nie do Bricomana matizem ? ![]() To nie jest skala roboty na środki jakie proponujesz. Tą metodą to sobie można zrobić wylewke pod schodami albo piaskowice dla dziecka na działce. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 17 August 2008 ![]() |
Jak ruch jest mały, bez częstych 'mijanek', to można wylać 2 pasy ok 45cm szerokości pod rozstaw kół. Wtedy wyjdzie 70m2 betonu zamiast 300, a swoje zadanie też spełni.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Czy wy przeczytaliście że tam wjeżdża śmieciarka ? - a ta waży spokojnie z 15 ton
![]() Te płyty betonowe za 30 koła to najtańsza opcja - i też trzeba to fachowo położyć - powiedzieć uczciwie brygadzie że tam od czasu do czasu ciężki sprzęt wjeżdża. -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
nie bez powodu wszystkie drogi dojazdowe na budowy, tymczasowe drogi na osiedla i drogi wew. lub parkingi pod cięższy sprzet robi się z płyt betonowych. Stosunek czasu do kosztów i trwałości/funkcjonalności - nie do pobicia.
Nie trzeba być magistrem od budowy dróg i klas i rodzajów betonu a przygotowanie podłoża jest minimalne i dylatacja miedzy płytami w zasadzie naturalna - woda na tym prawie nie stoi. A nawet jak sie na chama te płyty rzuci na lekko nierówny teren i zaczną pekąc - to trzyma je zbrojenie i droga pozostaje funkcjonalna przez bardzo długi czas - najwyżej trzeba zwolnic do 30km/h -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Plusem płyt betonowych jest jeszcze to, że przy dobrych wiatrach sporą część kasy odzyskasz gdy będzie docelowe utwardzanie drogi.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Karkonosze ![]() |
nie bez powodu wszystkie drogi dojazdowe na budowy, tymczasowe drogi na osiedla i drogi wew. lub parkingi pod cięższy sprzęt robi się z płyt betonowych. Gdyż są wielorazowego użytku - budujesz osiedle, później przerzucasz je na kolejne. -------------------- ...w poszukiwaniu odpowiedniego auta
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
Dodatkowe pytanie - co na Twoją koncepcje utwardzenia drogi mówią Warunki Zabudowy No i przede wszystkim gmina ?
Bo może być tak że wydasz kasę i się narobisz a tylko zaszkodzisz bo wg rozporządzenia o drogach minimalna szerokość wydzielonego pasa drogowego to 10m, ale w uzasadnionych przypadkach można to zmniejszyć do 8. Najmniejsza szerokość jezdni dwukierunkowej to 4,5m. jak dodamy chodnik 2m to zostaje 1,5m na poprowadzenie instalacji technicznych które zgodnie z rozporządzeniem należy prowadzić poza koroną drogi. Do tego te 1,5m jest rezerwą na budujących się, po to aby możliwe było wykonanie zjazdów zgodnie z przepisami (max spadek 5% w pasie drogowym w tym wypadku) do tego dochodzi jeszcze wymagane przepisami ścięcie narożników działek przy włączeniu do głównej drogi o wymiarach 5x5. Jeśli te wymagania nie zostaną spełnione to gmina niechętna będzie przejmować później drogę, gdyż może być niemożliwe wykonanie drogi zgodnie z przepisami, zatem nikt nie podejmie się jej projektowania i wykonania bo będzie mieć to w dupie i będzie gruntówka z płytami po wsze czasy ![]() -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Karkonosze ![]() |
Dodatkowe pytanie - co na Twoją koncepcje utwardzenia drogi mówią Warunki Zabudowy No i przede wszystkim gmina ? Bo może być tak że wydasz kasę i się narobisz a tylko zaszkodzisz bo wg rozporządzenia o drogach minimalna szerokość wydzielonego pasa drogowego to 10m, ale w uzasadnionych przypadkach można to zmniejszyć do 8. Najmniejsza szerokość jezdni dwukierunkowej to 4,5m(...) Nie do końca - § 14 ust. 3. pkt 2. warunków tech. jakim powinny odp. dr. publiczne. Ale żeby ustawa o dr. publ. obowiązywała, to droga musi być najpierw publiczna. O linie rozgraniczające bym się nie martwił, gdyż podziały gruntów robią geodeci i zatwierdza to gmina. Mając na uwadze długość odcinka oraz jego obecny stan, w MPZP nie będzie wyższej klasy drogi niż dojazdowa. 95% takich "dróg" nie ma nawet klasoużytku dr, a gdzie temat upublicznienia takiej drogi... -------------------- ...w poszukiwaniu odpowiedniego auta
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Dodatkowe pytanie - co na Twoją koncepcje utwardzenia drogi mówią Warunki Zabudowy No i przede wszystkim gmina ? Muszę się zorientować, aczkolwiek wątpie, żeby była tutaj kiedykolwiek planowana jakakolwiek droga, bo ślepa uliczka pod lasem prowadząca do trzech domów. Przekonaliście mnie, że faktycznie nie ma co kombinować i brać te płyty. Dzięki za odzew ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie wiem czy padła taka koncepcja, ale takie płyty z otworami w środku , ułożyć 2 pasy pod 2 koła i tyle. Najtaniej chyba wyjdzie.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
padła - wystarczy przeczytać temat.
Natomiast w wąskie pasy na słabym gruncie mają tą wadę że np. śmieciarka bedzie je wciskać systematycznie głębiej bo nacisk wąskich płyt na jednostke powierzchni gruntu jest większy. CYTAT Gdyż są wielorazowego użytku - budujesz osiedle, później przerzucasz je na kolejne. To też. Ale to tylko wartość dodana. Znam osiedla, place parkingowe, zespoły garaży, lotnisk..itd..itp gdzie taka nawierzchnia jest od 40-60 lat. To po prostu jest tanie i trwałe i nie ma co wyważać otwartych drzwi. Cała Działkowa i Serwituty w Wawce jest taka, cała Powstańców Śląskich na Bemowie z przyległymi parkingami (od Radiowej do Maczka) to przecież dawna płyta lotniska z płyt (tam to w zasadzie wszystko jest z płyt) teraz oblana asfaltem albo i nawet nie. Na google maps widać że wszystko co tam jest szare jest z płyt w całej okolicy. Przecież każdy zna co najmniej kilka miejsc gdzie jest dojazd "po płytach" i zapewne zna to miejsce w takiej formie od czasu kiedy sie urodził. Rozwiązanie sie samo broni i nie ma co dyskutować. A pewnie jakby dobrze poszukać to pewnie można by i takie płyty trafić z drugiej ręki po jakiejś rewitalizowanej okolicy/drodze i na samym materiale oszczędzić. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 13:30 |