![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 September 2009 ![]() |
Cześć. Chce sobie zrobic hybrydki do mojej m4 15' Rozwazam pomiedzy firmą TC Turbo a Perun(ew jesli ma ktos propozycje innego producenta to rowniez prosze o info z wytlumaczeniem dlaczego (; ). Ma tu ktos wiedze czym moga sie roznic rozwiazaniu tych dwoch firm? A byc moze to sa calkiem te same rozwiazanie i tylko roznia sie cena.. Prosze o jakie opinie ljdzi w temacie
![]() ![]() |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
A coś sprawdzonego?
https://pureturbos.eu/bmw-m2-m3-m4-s55-pure...ade-turbos.html -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
A coś sprawdzonego? https://pureturbos.eu/bmw-m2-m3-m4-s55-pure...ade-turbos.html o panie co tak drogo? hybryda w pl wyjdzie zdecydowanie taniej |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
ja tam widzę "As low as ..."
to chyba tanio ![]() -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
Perun jest fajny jak chcesz usłyszeć przy awarii że to na pewno wina czegoś innego i nie ma gwarancji
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
Perun jest fajny jak chcesz usłyszeć przy awarii że to na pewno wina czegoś innego i nie ma gwarancji ![]() Ale niestety w 99% przypadkow tak jest. Turbo jest naprawde prostym mechanizmem, wszyscy producenci robia porzadne sprzety. Przypadki wad turbo samych w sobie sa niezwykle rzadkie. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
niby proste, ale doświadczenie mówi, że nawet o kogoś ogarniętego od seryjnych sprężarek ciężko, nie raz się wyciąga po kilka razy i finalnie macha się ręką na w miarę zrobioną
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Albo porządne, zagraniczne, wydajne, sprawdzone, drogie hybrydy albo rób w TC i od razu tam strojenie to unikniesz odbijania piłeczki.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
Ale niestety w 99% przypadkow tak jest. Turbo jest naprawde prostym mechanizmem, wszyscy producenci robia porzadne sprzety. Przypadki wad turbo samych w sobie sa niezwykle rzadkie. są zajebiście częste, zacierają się, urywają wałki, a już nie mówię o tym że po modyfikacji nie wstają, albo nie pompują. Tylko jedni biorą to na klatę a inni nie. Pewność to Ci może dać TTE albo nowy ori Garrett z pudełka ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
są zajebiście częste, zacierają się, urywają wałki, a już nie mówię o tym że po modyfikacji nie wstają, albo nie pompują. Tylko jedni biorą to na klatę a inni nie. Pewność to Ci może dać TTE albo nowy ori Garrett z pudełka ![]() Mam troche inne zdanie na ten temat. Mam kolege ktory zajmuje sie regeneracja turbin - ma ladny zaklad. To co ludzie- mechanicy odpierdalaja podczas montazu to sie w glowie nie miesci. Kolega jest pedantyczny i jestem pewien ze zawsze turbiny od niego wychodza tip top. Ale jakies pare procent wraca z pretensjami. W muszlach po tych reklamacjach znajdujesz nakretki albo widac ze wogole nie bylo zmarowania, albo wogole nie byl drozny splyw. Zawsze to sa jakies hardcorowe historie. Nie widzialem jeszcze turbiny na reklamacjii ktora nie mialaby podobnej histori. Wielokrotnie skladalem sam rozne setupy turbinowe z czesci roznych. Hybrydy chinsko- oemowe. Hybrydy z innymi wirnikami. Dystanse na oski etc. Czesto z randomowych czesci. Raz uratowalismy z tym kolega zmasakrowane turbo z samochodu wrc richarda burnsa, IHI RXR6R - wirniki poprostowalismy na cieplo, nakretki dorobilismy (m7 lewy gwint ![]() Ja wiem ze sa zaklady w mielcu ktore naprawiaja mlotkami, zakladaja krzywe wirniki etc. sam to widzialem. Moze po polsce jest kilku takich rzeznikow. Ale jesli oddasz turbo na regeneracje komus kto nie ma w to wyjebane to nie uwierze ze bedzie to porazka. To naprawde ciezki temat do zepsucia. Co innego np. Precision na kulkach - to sa delkatne srodki ( ale za to jaka wydajnosc) ale chyba o takich nie rozmawiamy. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Sugerujesz, że wysrywanie się hybryd peruna jest zawsze winą czegoś innego?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
Sugerujesz, że wysrywanie się hybryd peruna jest zawsze winą czegoś innego? Nie znam peruna, nigdy nic nie robilem u niego. Ja tylko mowie ze swojego i kolegi profesjonalisty doswiadczenia ze dobrze zlozona turbina bedzie dzialac i tyle, ani to zadna tajna technologia, ani nic trodnego. 99% reklamacji w zakladzie ktory sie przyklada do tego to wina skladajacego - moze dokladniej reszty oprucz turbiny. Jak masz jakas turbine robiona w perunie ktora sie wysrala i nie zostala uznana gwarancja to odezwij sie do mnie na priv. Przyslij mi ja a zrobie relacje tutaj na bierzaco - co bylo nie tak. Rozbierzemy, i zobaczymy co tam sie odjebalo . Bez pierdolenia. Jesli to nie jest jakis wynalazek i beda czesci na stanie to naprawimy za free. Dla dobra forum ![]() Problem z hybrydami jest z toczeniem muszli - ksztalt wirnika jest powiedzmy ewolwentowy. Robienie tego na konwencjonalnej tokarce to precyzyjna robota. robota nie znana zwyklemu tokarzowi. Odchylka 0.2mm to juz tak naprawde stracona sprawa - ani to nie bedzie wstawac ani pompowac zadanego cisnienia. Tutaj jest glowny powod "slabych" krajowych hybryd. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
są zajebiście częste, zacierają się, urywają wałki, a już nie mówię o tym że po modyfikacji nie wstają, albo nie pompują. Tylko jedni biorą to na klatę a inni nie. Pewność to Ci może dać TTE albo nowy ori Garrett z pudełka ![]() Garrety też potrafią się rozsypać ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 09 November 2021 ![]() |
A co powiecie na robienie super zajebistej "hybrydy" z ori garreta gtx? Przecież to jakiś żart. Skąd taki pierun czy inny rzeźnik bierze wirniki? Nie wierzę, że ktoś robi do tego jakieś mesy. Tylko cyk, wirnik +2 mm i muszla tyle samo.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
https://www.google.com/search?gs_ssp=eJzj4t...5511e40ba4f,1,,,
Opinie google o Perunie - no moze jednak cos jest w tym co mowicie ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
A co powiecie na robienie super zajebistej "hybrydy" z ori garreta gtx? Przecież to jakiś żart. Skąd taki pierun czy inny rzeźnik bierze wirniki? Nie wierzę, że ktoś robi do tego jakieś mesy. Tylko cyk, wirnik +2 mm i muszla tyle samo. klient nasz pan ![]() dobrze zlozona turbina bedzie dzialac i tyle, ani to zadna tajna technologia, ani nic trodnego. tak jak i passat z przeszczepioną ćwiartką spełni normy ncap bo zgrzewanie blach to żadna technologia , można dobrze wyważyć całość , dobrze złożyć a i tak całość sie rozpadnie bo jest jeszcze coś takiego jak zastosowane materiały i dokładność obróbki - płacisz jak za markową turbinę to masz jej mapę , masz parametry jej pracy - nie masz mapy a kompresor jest CNC i błyszczący to jest chińczyk nie wiadomo o nim nic - ta prosta technologia pozwala doładować sporej pojemości silnik wiatraczkiem o wymiarach jak z laptopa wiec nie ma co wymagać gwarancji kiedy ani producent hybrydy nie podaje żadnych parametrów jej pracy , ani klient tych parametrów nie sprawdza |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
No dobra, mapy dla hybrydy nie dostaniesz, ale co jest aż tak trudnego w zrobieniu tego? Pomijam kwestię dobrego stoczenia muszli, bo "wieść gminna" niesie o innych problemach. A to się coś urwie, a to rzygnie olejem... Widziałem jak to się składa, jak się człek do tego przyłoży to będzie działać - zresztą tak samo jest ze zwykłą regeneracją. Partacz i tak spier... wszystko co się mu zaniesienie, dobry fachowiec zrobi dobrze - choć i tak z gówna bata nie ukręci. Kupować Garretty, Precisiony i Borgi to będzie spokój
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
klient nasz pan ![]() tak jak i passat z przeszczepioną ćwiartką spełni normy ncap bo zgrzewanie blach to żadna technologia , można dobrze wyważyć całość , dobrze złożyć a i tak całość sie rozpadnie bo jest jeszcze coś takiego jak zastosowane materiały i dokładność obróbki - płacisz jak za markową turbinę to masz jej mapę , masz parametry jej pracy - nie masz mapy a kompresor jest CNC i błyszczący to jest chińczyk nie wiadomo o nim nic - ta prosta technologia pozwala doładować sporej pojemości silnik wiatraczkiem o wymiarach jak z laptopa wiec nie ma co wymagać gwarancji kiedy ani producent hybrydy nie podaje żadnych parametrów jej pracy , ani klient tych parametrów nie sprawdza no tak , panie te materialy i dokladnosc to NASA normalnie kutwa nikt do tego nie ma dostepu. Czarna magia. Ty juz wiesz ze sie rozpadnie. To zadam Ci kontrpytanie a wlasciwie dwa : - Czy uwazasz ze np. Precision to jest markowa turbina? - Jesli tak, to prosze pokaz mi jakas mape sprezarki tej marki?? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A Xona - to tez rozumiem szajs dla Ciebie ? |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Tak lekko odchodząc, bo nie wiem ile w tym prawdy - bo widzę, że do PT faktycznie nie ma map kompresora - ale gdzieś pojawiła się informacja o kwotach rzędu 20k USD za zrobienie 1 mapy. Jeśli tak to ich brak niespecjalnie dziwi, bo nie można ich stawiać obok takich molochów jak Honeywell czy BW... Tym bardziej, że część ma do wyboru różne muszle.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
Tak lekko odchodząc, bo nie wiem ile w tym prawdy - bo widzę, że do PT faktycznie nie ma map kompresora - ale gdzieś pojawiła się informacja o kwotach rzędu 20k USD za zrobienie 1 mapy. Jeśli tak to ich brak niespecjalnie dziwi, bo nie można ich stawiać obok takich molochów jak Honeywell czy BW... Tym bardziej, że część ma do wyboru różne muszle. Mapy kompresorow maja tylko "wielkie firmy- koncerny" reszta tego nie robi bo mapa to nie wyrocznia. To sa mapy tylko kompresorow- turbo jako calosc to troche wiecej zmiennych. Jako przyklad podam prze-hypowanego Garretta. Mamy serie gtx gen 2 na podwojnych kulkach - mamy do niej mapy kompresorow etc. - taki kolega co wyzej bierze taka mape i jak zacytuje "Wie juz wszystko" ![]() I mamy druga turbine z dokladnie tym samym wirnikiem tylko z innej serii tez na podwojnych kulkach - bedzie to GTW - Wirnik ten sam, mapa taka sama. Czy bedzie to zatem takie samo turbo? No, przeciez masz mape - drukujesz i poprostu wiesz ![]() Roznica miedzy tymi turbinami jest taka ze GTW jest zrobiony na starej serii T04 i ma z niej muszle i ten prehistoryczny, chujowy wirnik wydechowy. Te dwie turbiny beda sie zachowywac zupelnie inaczej mimo takiej samej " mapy". Producenci tacy jak precision, xona i wielu innych nie bawia sie w to bo do konca to nie ma sensu w praktyce. Klijenci nie kupuja samych wirnikow a cale turbiny. I cala turbina dziala w aucie a nie sam wirnik ssacy. Opisuja to moze tak lakonicznie takimi widelkami 600-1000hp etc. ale to poprostu dziala. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 10:34 |