Shoutbox 0 nowych PW 


> Klej zamiast uszczelki głowicy
luckash
post Mon, 01 Nov 2021 - 19:13
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 July 2011
Skąd: Bartniczka





Stosował ktoś klej zamiast uszczelki pod głowicą? Albo czy dorabiaja cienkie uszczelki "szmaciane" z okuciem poniżej 1mm grubości?


--------------------
Scirocco II
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Mon, 01 Nov 2021 - 19:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DealMan
post Mon, 01 Nov 2021 - 20:41
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Słyszałem o kleju na uszczelki (Loctite) ale żeby zastąpić uszczelkę, to jeszcze nie. Dlaczego koniecznie szmaciak?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 01 Nov 2021 - 20:58
Post #3


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(luckash @ Mon, 01 Nov 2021 - 19:13) *
Stosował ktoś klej zamiast uszczelki pod głowicą? Albo czy dorabiaja cienkie uszczelki "szmaciane" z okuciem poniżej 1mm grubości?

Wydaje mi się, że słyszałem o klejeniu głowicy do bloku w hardkorowych silnikach w motorsporcie. Ale to wtedy silnik nie był już rozbieralny, można powiedzieć, że jednorazowy smile.gif.
Bez uszczelki wzrośnie Ci stopień sprężania.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luckash
post Mon, 01 Nov 2021 - 21:36
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 July 2011
Skąd: Bartniczka





Tak ma wzrosnąć stopień sprężania to zawsze ciut mocy więcej o ile nie będzie kolizji. Nie mogę metalowej bo regulamin. Tylko zwykła lub bez niej.


--------------------
Scirocco II
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Mon, 01 Nov 2021 - 21:50
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Wiem że offtop, ale jaki regulamin to reguluje? Gdzie startujesz? Czysta ciekawość.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Mon, 01 Nov 2021 - 22:25
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Rosjanie właśnie wrzucili filmik jak próbują: https://youtu.be/_nCANI6Wvmk biggrin.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dany_47
post Mon, 01 Nov 2021 - 23:08
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 November 2016
Skąd: Stolica





może lepiej loctite jakiś, co by pomiędzy metalami zaszła jakaś reakcja i faktycznie to "chwyciło" biggrin.gif


--------------------
Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8
ET 10.539
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pszczelaszkov
post Mon, 01 Nov 2021 - 23:09
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





Hermetyk i potem możesz całe auto za tą głowice podnosić biggrin.gif Z klejami raczej jest ten problem że jak będzie dobry to sklei raz i już nie rozdzielisz. To zwykłe R4?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
P@bLO
post Tue, 02 Nov 2021 - 12:42
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2011





a nie lepiej zebrać z głowicy ile wlezie? Jeżeli bez uszczelki nie będzie kolizji to zbieraj o uszczelkę z niej.


--------------------
Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luckash
post Tue, 02 Nov 2021 - 13:37
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 July 2011
Skąd: Bartniczka





Regulamin dopuszcza minimalną wysokość głowicy, minimalną wysokość bloku i zwykla uszczelka lub bez uszczelki czyli klej. Głowica i blok sa tak zrobione. I mam dwa wyjścia dac serię uszczelkę jak było do tej pory 1,8mm lub coś cienszego/bez uszczelki.


--------------------
Scirocco II
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Tue, 02 Nov 2021 - 14:50
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Co do kleju to stosowałem klej Hylomar M w silniku Peugeota 1.0 (TU9M) turbo (1.8 bara). Nie wiem jak z trwałością, bo silnik nie przeżył awarii wtryskiwacza a zrobił na tym nie całe 1000km, ale z ciekawości w weekend zdejmę czapkę i zobaczę czy coś trzyma ten klej. Przez te niecałe 1000km przejechał trasę Poznań-Warszawa-Poznań po A2. Dwa razy liznąłem 220km/h (w 1.0 biggrin.gif ) się jeśli klej miałby nie wytrzymać termicznie to tylko wtedy.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ROTOR
post Tue, 02 Nov 2021 - 17:23
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 08 March 2005
Skąd: Lublin





CYTAT(MArcin91 @ Tue, 02 Nov 2021 - 14:50) *
Co do kleju to stosowałem klej Hylomar M w silniku Peugeota 1.0 (TU9M) turbo (1.8 bara). Nie wiem jak z trwałością, bo silnik nie przeżył awarii wtryskiwacza a zrobił na tym nie całe 1000km, ale z ciekawości w weekend zdejmę czapkę i zobaczę czy coś trzyma ten klej. Przez te niecałe 1000km przejechał trasę Poznań-Warszawa-Poznań po A2. Dwa razy liznąłem 220km/h (w 1.0 biggrin.gif ) się jeśli klej miałby nie wytrzymać termicznie to tylko wtedy.



Hylomar to nie klej tylko uszczelniacz wymyslony przez Rolce-Royce ktory nigdy nie wysycha. Tz. caly czas jest plastyczny. Smaruje sie nim wlasnie uszczelki pod glowice, bo caly czas " pracuje" . No ale napewno nie jest to klej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 02 Nov 2021 - 17:39
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





220kmg w peugeocie to 180km/g po ziemi. Chyba ze to gps pomiar?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeczekcbr
post Tue, 02 Nov 2021 - 21:02
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





W Volvo fabrycznie krata na wał i panewki oraz pokrywa glowicy, też w formie kraty z panewkami walkow skręcana 40 śrubami są uszczelnione tylko na klej anarobowy czyli zastygającą pod wpływem braku tlenu. Kupowałem zamiennik loctite dobrze działał ale nie pamiętam numeru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiat Turbo I.E
post Tue, 02 Nov 2021 - 21:43
Post #15


User
Dołączył: Fri, 21 June 2013
Skąd: Przemyśl





Zaciekawił mnie temat, czyli jest szansa ze na loctite po zabieleniu bloku i głowicy na lustro i sklejeniu tego, to wytrzyma 2 bary bosta, i nie puści przy WOT po 10minutach ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luckash
post Tue, 02 Nov 2021 - 22:07
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 July 2011
Skąd: Bartniczka





Na uszczelce metalowej jest powłoka silikonowa czyli nawet nie trzeba kleju tylko uszczelniacz kanałów wodnych i olejowych. Teoretycznie bez uszczelki nie powinno się nic wypalić.


--------------------
Scirocco II
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeczekcbr
post Wed, 03 Nov 2021 - 02:05
Post #17


Super User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





Tego nikt nie wie. Spróbuj. Masz pływające tuleje czy pełny blok ? Pływające pracują.... Volvo ma dookoła świec oringi i czasem rzyga wokol świec ale na zewnatrznej ściance pokrywy już niema a jak rzyga to tylko z tyłu gdzie jest gorąco od turbiny i widać jak klej zbrazowial.. tak samo ma oringi na kanałach ssącym i toczącym idącym do pompy oleju ale na magistrali oleju na panewki już sam klej magistrala jest długa na cały silnik. I najczęściej silnik traci cisnienie przez te oringi natomiast chyba nigdy przez magistrale jak nissan 350/370z których ma pękające uszczelki i traci cisnienie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Wed, 03 Nov 2021 - 08:07
Post #18


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Ogólnie połączenia bezuszczelkowe na masy i kleje są niezawodne, kwestia czy warunki między głowicą a blokiem pozwolą na takie rozwiązanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Wed, 03 Nov 2021 - 13:03
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Loctite 5972
https://www.henkel-adhesives.com/fi/en/prod...te_mr_5972.html

bodajze w Scani to do osadzania tulei to się stosuje
A jesli chodzi o wspomniane wyżej uszczelki w płynie typu Holymar to jest jeszcze Permatex 80019 Aviation Form-A-Gasket No. 3 Sealant który ma tą samą Formułę i jest bardzo dobry.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Wed, 03 Nov 2021 - 20:33
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 02 Nov 2021 - 17:39) *
220kmg w peugeocie to 180km/g po ziemi. Chyba ze to gps pomiar?

220kmh na liczniku, GPS w ruskim Raceboxie i telefonie pokazał 216kmh. Oryginalnie były tam opony 155/70r13, teraz 185/60r14.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 16:29