![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 July 2011 Skąd: Bartniczka ![]() |
Stosował ktoś klej zamiast uszczelki pod głowicą? Albo czy dorabiaja cienkie uszczelki "szmaciane" z okuciem poniżej 1mm grubości?
-------------------- Scirocco II
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Słyszałem o kleju na uszczelki (Loctite) ale żeby zastąpić uszczelkę, to jeszcze nie. Dlaczego koniecznie szmaciak?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Stosował ktoś klej zamiast uszczelki pod głowicą? Albo czy dorabiaja cienkie uszczelki "szmaciane" z okuciem poniżej 1mm grubości? Wydaje mi się, że słyszałem o klejeniu głowicy do bloku w hardkorowych silnikach w motorsporcie. Ale to wtedy silnik nie był już rozbieralny, można powiedzieć, że jednorazowy ![]() Bez uszczelki wzrośnie Ci stopień sprężania. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 July 2011 Skąd: Bartniczka ![]() |
Tak ma wzrosnąć stopień sprężania to zawsze ciut mocy więcej o ile nie będzie kolizji. Nie mogę metalowej bo regulamin. Tylko zwykła lub bez niej.
-------------------- Scirocco II
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Wiem że offtop, ale jaki regulamin to reguluje? Gdzie startujesz? Czysta ciekawość.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Rosjanie właśnie wrzucili filmik jak próbują: https://youtu.be/_nCANI6Wvmk
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
może lepiej loctite jakiś, co by pomiędzy metalami zaszła jakaś reakcja i faktycznie to "chwyciło"
![]() -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Hermetyk i potem możesz całe auto za tą głowice podnosić
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
a nie lepiej zebrać z głowicy ile wlezie? Jeżeli bez uszczelki nie będzie kolizji to zbieraj o uszczelkę z niej.
-------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 July 2011 Skąd: Bartniczka ![]() |
Regulamin dopuszcza minimalną wysokość głowicy, minimalną wysokość bloku i zwykla uszczelka lub bez uszczelki czyli klej. Głowica i blok sa tak zrobione. I mam dwa wyjścia dac serię uszczelkę jak było do tej pory 1,8mm lub coś cienszego/bez uszczelki.
-------------------- Scirocco II
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Co do kleju to stosowałem klej Hylomar M w silniku Peugeota 1.0 (TU9M) turbo (1.8 bara). Nie wiem jak z trwałością, bo silnik nie przeżył awarii wtryskiwacza a zrobił na tym nie całe 1000km, ale z ciekawości w weekend zdejmę czapkę i zobaczę czy coś trzyma ten klej. Przez te niecałe 1000km przejechał trasę Poznań-Warszawa-Poznań po A2. Dwa razy liznąłem 220km/h (w 1.0
![]() -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
Co do kleju to stosowałem klej Hylomar M w silniku Peugeota 1.0 (TU9M) turbo (1.8 bara). Nie wiem jak z trwałością, bo silnik nie przeżył awarii wtryskiwacza a zrobił na tym nie całe 1000km, ale z ciekawości w weekend zdejmę czapkę i zobaczę czy coś trzyma ten klej. Przez te niecałe 1000km przejechał trasę Poznań-Warszawa-Poznań po A2. Dwa razy liznąłem 220km/h (w 1.0 ![]() Hylomar to nie klej tylko uszczelniacz wymyslony przez Rolce-Royce ktory nigdy nie wysycha. Tz. caly czas jest plastyczny. Smaruje sie nim wlasnie uszczelki pod glowice, bo caly czas " pracuje" . No ale napewno nie jest to klej. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
220kmg w peugeocie to 180km/g po ziemi. Chyba ze to gps pomiar?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
W Volvo fabrycznie krata na wał i panewki oraz pokrywa glowicy, też w formie kraty z panewkami walkow skręcana 40 śrubami są uszczelnione tylko na klej anarobowy czyli zastygającą pod wpływem braku tlenu. Kupowałem zamiennik loctite dobrze działał ale nie pamiętam numeru
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Fri, 21 June 2013 Skąd: Przemyśl ![]() |
Zaciekawił mnie temat, czyli jest szansa ze na loctite po zabieleniu bloku i głowicy na lustro i sklejeniu tego, to wytrzyma 2 bary bosta, i nie puści przy WOT po 10minutach ?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 July 2011 Skąd: Bartniczka ![]() |
Na uszczelce metalowej jest powłoka silikonowa czyli nawet nie trzeba kleju tylko uszczelniacz kanałów wodnych i olejowych. Teoretycznie bez uszczelki nie powinno się nic wypalić.
-------------------- Scirocco II
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
Tego nikt nie wie. Spróbuj. Masz pływające tuleje czy pełny blok ? Pływające pracują.... Volvo ma dookoła świec oringi i czasem rzyga wokol świec ale na zewnatrznej ściance pokrywy już niema a jak rzyga to tylko z tyłu gdzie jest gorąco od turbiny i widać jak klej zbrazowial.. tak samo ma oringi na kanałach ssącym i toczącym idącym do pompy oleju ale na magistrali oleju na panewki już sam klej magistrala jest długa na cały silnik. I najczęściej silnik traci cisnienie przez te oringi natomiast chyba nigdy przez magistrale jak nissan 350/370z których ma pękające uszczelki i traci cisnienie.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Ogólnie połączenia bezuszczelkowe na masy i kleje są niezawodne, kwestia czy warunki między głowicą a blokiem pozwolą na takie rozwiązanie.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Loctite 5972
https://www.henkel-adhesives.com/fi/en/prod...te_mr_5972.html bodajze w Scani to do osadzania tulei to się stosuje A jesli chodzi o wspomniane wyżej uszczelki w płynie typu Holymar to jest jeszcze Permatex 80019 Aviation Form-A-Gasket No. 3 Sealant który ma tą samą Formułę i jest bardzo dobry. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
220kmg w peugeocie to 180km/g po ziemi. Chyba ze to gps pomiar? 220kmh na liczniku, GPS w ruskim Raceboxie i telefonie pokazał 216kmh. Oryginalnie były tam opony 155/70r13, teraz 185/60r14. -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 16:29 |