![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Witam,
Panowie, chciałbym się zapytać jak sprawuje się ten silnik? Wiem że był problem z rozrządem ale ponoć do 2009r? To prawda? gdzieś kiedyś czytałem że kolektory są problematyczne? Prosiłbym o konkretne informacje sprawdzone jednostka znana z Audi,VW itd 3,0 TDI 245 KM Dziękuje -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Silnik jest ogólnie ok, ale trzeba się liczyć, że jak padną wtryski albo po prostu trzeba wymienić eksploatacyjnie rozrząd to leci trochę kasy.
Modzi się to na 290-300hp na pełnej serii, niestety w tej budzie trochę pali. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Yutubowe mechaniki mówią o czestych wyciekach po jakiś tam przebiegach.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
a co z tym rozrządem? w tym modelu poprawiony? czy przy Ok 250 tys km trzeba myśleć o wymianie ?
-------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jak hałasuje albo błędy pokazuje to trzeba wymienić.
Część egzemplarzy tego przebiegu nie dojedzie na ori rozrządzie, traktuj to jako serwis, a nie usterkę. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Wymiana ponoć Ok 6-7 tys? Ktoś może jeszcze coś dodać do tematu ?
-------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 28 June 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
No te wtryski to faktycznie słabe są w 3.0tdi 245km. Kolejny problem to uszczelki pod wtryski lub urwana sruba trzymającą go (aluminiowa). Trochę już tego widziałem z urwana sruba i często demontaż silnika bo urywają się głęboko w glowicy a dostęp lipny. Też jak sruba puszcza to potrafi rozwalić gniazdo w glowicy. Ogólnie jak już chcesz coś robić przy silniku (że sztuką) to tysiące lecą.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2013 ![]() |
wtryski szlag trafia głownie przez przegrzanie jak klękła uszczelka pod nimi ( charakterystyczne cykanie przez otworek w glowicy ), wycieki oleju i płynu chlodniczego z osprzetu pod kolektorem ssacym oraz przedniej pokrywy silnika trudne do zlokalizowania
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
PODSUMOWUJĄC:
Silnik dobry ale przygotuj sobie 20K na naprawy bieżące. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Dzięki Panowie.
Trochę chyba wywołałem wilka z lasu. Kupiłem samochód wszystko ok, ale 2 dni temu błąd wyskoczył. P0012-C7 P0015-F12 Skasowałem błędy i póki co jest ok. Zobaczymy co dalej. Czy to może wskazywać na wymianę z rozrządem? auto na zimnym pracuje bardzo dobrze, brak symptomów związanych z rozrządem. Jak oceniacie? -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tak, to wskazuje na możliwą potrzebę wymiany rozrządu.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Przejrzałem mocno fora zagraniczne. Często błędy pokazują się od czujnika wałka rozrządu, w szczególności gdzie był wymieniany olej w innej konfiguracji niż powinien być. Tak się składa że był wymieniany olej na motula 5w30 który powinien być ale został zmieszany z Motorlifem którego leje do każdego auta od 17? Lat a sytuacja z błędami wyszła 170 km po wymianie oleju, wcześniej nic a śmigałem nim po 200+.. Nigdy się na ML nie zawiodłem, ale zaczynam się zastanawiać czy nie przeczyścić czujników od wałków jak i zalać nowy olej i obserwować co się będzie działo. Jaka jest wasza opinia ?
-------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2013 ![]() |
zamiast przegladać mocno zagraniczne fora lepiej jedź zrobić porządną diagnostyke , ktoś ogarniety niech zrobi odczyt z przebiegami czujników, zmieszaniem tych olei to sobie głowy nie zawracaj ( jakieś bzdury totalne )
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
Czujnik 5%, rozrzad 94%, pierdola 1%
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Czujnik czysty, póki co zero problemów. Wymiana rozrządu, niedługo. Co dalej z silnikiem można, zrobić ? Auto jest w pakiecie turbo, na IC wpada dobra ilość powietrza. Wydech niedługo będzie w pełnym przelocie (z dpfem lub bez). Co można wyciągnąć z tego silnika ? Co polecacie ? W aucie jest skrzynia Aisin z tego co wiem 850 NM przyjmuje na klatę. Do ilu KM starczają seryjne IC?
-------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Fri, 23 August 2019 Skąd: Okolice Świebodzina ![]() |
Nie odbierz mnie źle bo to nic osobistego, ale jaki sens jest kupować ciężkiego powolnego kloca ,aby potem szukać osiągów i dźwięków wydechu z klekota. Żeby nie było , ten temat już przerabiałem, dlatego wyleczyłem się z SUV. Jakaś paranoja modą na te auta. Ja bym zaakceptował, że to głównie do autostradowej ociężałej jazdy służy.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Nie odbierz mnie źle bo to nic osobistego, ale jaki sens jest kupować ciężkiego powolnego kloca ,aby potem szukać osiągów i dźwięków wydechu z klekota. Żeby nie było , ten temat już przerabiałem, dlatego wyleczyłem się z SUV. Jakaś paranoja modą na te auta. Ja bym zaakceptował, że to głównie do autostradowej ociężałej jazdy służy. Po pierwsze nic nie dodałeś do tematu, tylko swoje durne opinie. Tak samo mogę się zapytać po cholerę kupować prawie 500 konnego kondona RWD (twój CLS) w polskich warunkach? By na światłach dostać od TDI w Quattro po programie na mokrym??tak więc każdy kupuje na co ma ochotę i może z tym zrobić co chce, a jeśli się zdecydowałem na to, to znaczy że zrobiłem coś świadomie i w jakimś celu. Więcej mnie nie interesuje co chcesz tutaj dodać, nie zaśmiecaj tematu. Cel przeróbek: wydech w 3.0 TDI brzmi jak na diesla bardzo ok, większy moment do sprawniejszego poruszania się, diesel bo mam inne mocne benzynowe auta Czemu nie wersja 4,8 400KM, mały moment, spore spalanie, średnie osiągi Czemu nie wersja Turbo?, problematyczny silnik, duże spalanie, Do sedna, co polecacie zrobić z tym? -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Fri, 23 August 2019 Skąd: Okolice Świebodzina ![]() |
Widzę nie zrozumiałeś żartu, za to sypnąłeś z rękawa chamstwem , Powodzenia w modach i więcej dystansu do świata.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:10 |