![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 06 February 2011 Skąd: Solina ![]() |
Witam, nie kolejny VAG 1.8T ani Honda B16A2 tylko coś czego już nie ma, Seat Ibiza mk1 1992r na max wypasie z silnikiem 1.7 System Porsche w posiadaniu 8 lat, całkowicie odbudowany, do silnika dołożone turbo itp. Cały projekt jest mojego autorstwa, nie widziałem jeszcze żeby ktoś wkładał turbo do tych silników, wszystkie rozwiązania są praktycznie indywidualne. Krótka charakterystyka:
Silnik: - Najmocniejszy z całej palety 1.7 8V 103km System Porsche obecnie na doładowaniu 0.8b - Głowica po pełnym serwisie + porting - Odprężony przekładką 1mm CR spadło z 10.8 na 8.8 - Blok seria tylko pomalowany Elektronika: - Pozbycie się przepływki klapkowej, aparatu, rozdzielacza, cewki i kompa - Całkowicie nowa instalacja i przesiadka na DET3 FIT + EDIS4 - Dorobiony trigger na CNC 36-1 na seryjne koło pasowe wału - Innovate LC1 + LSU 4.9 - Dodatkowe zegary BOOST, EGT Układ paliwowy: - Nowa pompa 4B - Wtryski 315cc - Regulator ciśnienia 3B Układ dolotowy: - Filtr gąbkowy odizolowany z zimnym nadmuchem z nadkola - Turbo TD04-11G - Łączniki, rury opaski nierdzewka od FMIC.PL - IC Ford 2.0TDCI - Blow OFF HKS Układ wydechowy: - Kolektor pod turbo samoróbka z flanszy 10mm + Bandaż bazaltowy - DP jak i cała reszta 2.25” stal aluminizowana - Jeden tłumik końcowy komorowy Zawieszenie przód: - Amortyzatory Koni Sport z reg. twardości + sprężyny Weitec - Stabilizator, rozpórka górna i dolna krzyżowa typu X-BRACE - Szybszy magiel z 4.3 na 3.7 obrotu Zawieszenie tył: - Pozbycie się resora poprzecznego - Amortyzatory gazowe KYB przerobione na gwint - Wzmocnione wahacze + wszystkie tulejki poliamid - Dorobiony stabilizator na unibalach - Rozpórka górna z zastrzałami do belki Układ hamulcowy: - Większe serwo + pompka 22.2mm - Przód zacisk Alfa 146 na tarczy wentylowanej 257mm - Tył pozbycie się bębnów i zaciski jak wyżej na tarczy 240mm Układ napędowy: - Sprzęgło spiek na tarczy 200mm - Zmienione przełożenie główne w skrzyni z diesla 3.93 - Felgi OZ RACING F1 opony Yokohama A539 195/45/14 - Dystanse alu 10mm Wnętrze: - Cały max wypas kubełki boczki elektryka zegary czarna podsufitka itp. Karoseria: - Max wypas poszerzenia błotników, progów, lotka halogeny uchylne szyby itp. Przed wzmocnieniem silnika należało zrobić słabe punkty w tych Ibizach czyli korodujące przednie podłużnice od środka czego na pierwszy rzut oka nie widać, od razu wzmocnione ![]() ![]() ![]() Komorę silnika trzeba było też trochę przerobić i ogarnąć na nowo ![]() ![]() Kolektor wydechowy w trakcie powstawania metodą przymiarek ![]() ![]() ![]() Obrobione prowadnice zaworowe od lewej: seria, wydechowa, ssąca ![]() kanały wydechowe w głowicy po portingu i na lustro ![]() ![]() Kanał ssący po obróbce ![]() ![]() ![]() Silnik odprężony kanapką z kwasówki wyciętej u Mickey Garage, można było zrobić to na tłokach ale to wtedy mod w jedną strone, a taki blok przez 7 lat widziałem 1 do sprzedania w PL. ![]() ![]() ![]() Altek wleciał na drugą stronę silnika na custom łapie, bo z przodu będzie tam teraz DP ![]() Materiał na wydech stal 2.25" aluminiowana + obejmy nierdzewka ![]() Down Pipe w bandażu bazaltowym ![]() Nowy tłumik komorowy w porównaniu do oryginalnego ![]() ![]() ![]() Zabawki do dolotu od FMIC.PL ![]() Przełożenie główne z diesleka 3.93 zamiast 4.29 5 lat szukałem ![]() ![]() Lego Technic ![]() ![]() Poskładana skrzynia + spiek 200mm również na docisku 200mm (coś nieosiągalnego) ![]() Nowe oryginalne reflektory i pas trafiły się w dobrej cenie to trzeba było brać ![]() ![]() Custom Dolna rozpórka typu X-BRACE bo sztywność seryjnej Izy to tragedia ![]() ![]() ![]() Oryginalnie z tyłu Ibiza ma resor poprzeczny jego miejsce jest w skansenie. Wykonana na zamówienie tuleja gwintowana do konwersji tyłu na sprężyny, podziękowania za wykonanie dla kolegi z firmy NPAG workshop ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wybebeszona do zera podłoga lepszej okazji nie będzie, poprawione co trzeba i konserwacja ![]() Składanie wzmocnionych wahaczy na tulejkach z poliamidu wycinanych na CNC (Fiat Abarth) ![]() ![]() Z racji że teraz obciążenie będzie przenoszone na kielichy to trzeba było zrobić tylną rozpórke z zastrzałem do belki dolnej ![]() Komora po złożeniu i ogarnięciu ![]() ![]() Gotowy produkt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jak ktoś by pytał o osiągi, masa 925kg przyśpieszenie 0-100km/h udało mi się zrobić najlepiej 5.9s przeważnie robi 6.3-6.7s bardzo dużo zależy od startu, https://youtu.be/_Y38jnSFNkQ mierzone profesjonalnym zewnętrznym GPS, film z przyśpieszenia dla czepialskich licznik oszukuje o 10km przy 170km/h. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
Fajny popierdalacz,faktycznie nie ma juz tego,brat lata temu pomykal taka ibiza i wtedy byl problem z czesciami...
Z podluznicami tez sie meczyl,tym bardziej ze felgi 15 i opony 195,geometria sie zmieniala zależnie czy przyspieszał czy hamowal ![]() Ile to ma ,bedzie pod 200ps? -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 06 February 2011 Skąd: Solina ![]() |
To fakt problem z częściami jest, dużo można podpasowć z starych fiatów jeśli chodzi o zawieszenie i hamulce bo to jeszcze nie vag.. części tuningowych praktycznie zero. Przednie zawieszenie jest mocowane do papierowych podłużnic to auto nie posiada przedniego wózka ale wzmocnienie podłużnic i dolna rozpórka x-brace na wzór tych z BMW oraz górna na kielichach znacznie poprawiła sytułację z geometrią, ale jeszcze planuje wszystkie gumy z przodu wymienić na poli coś z ritmo bym dopasował
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Fajnie to wyszło
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
Bardzo racjonalne podejście. Tej trakcji to już poprawić sie nie da?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 November 2012 ![]() |
Super projekt, auto rzadko spotykane i nietuzinkowe jak corsa a gsi, bardzo podoba mi się ,że dużo rzeczy robisz sam,przy tym dbasz o szczegóły i wszystko jest czysto i schludnie zrobione, kolektor wydechowy jak na garażowe warunki wyszedł elegancko,efekt końcowy pod maską bomba,jak rejestrowałem się na tym forum to właśnie takie projekty wypełniały ten dział,auta ludzi z pasją,zapałem i głową pełną pomysłów,teraz to już jakiś mały odsetek,fajnie że opisałeś swój projekt. Gratuluję pomysłu na auto.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 06 February 2011 Skąd: Solina ![]() |
Czy szkoda mi samochodu? hmmm z zewnątrz zachowałem serie bo o to mi chodziło tylko lekko obniżona, żadnych stance, german style itp. wydech cichy zawieszenie znośne, mechanicznie poszła znacznie do przodu żaden to klasyk żeby było mi szkoda, zachowałbym tylko przedliftową wersje SXi w full oryginale bo aspiruje na klasyka. Nie jest to daily tylko przejechać się w niedziele i odwiedzić jakiś zlot, budzi więcej emocji na ulicy niż nie jedna cupra
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Dałbym jeszcze IC na czarno + czarna silikony - będzie się mniej rzucać w oczy
![]() -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 03 September 2018 ![]() |
nie wiem czy tylk mi ale fotki nie działają
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 10 November 2010 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Mi też foto nie hula
-------------------- Hokus pokus czary mary będę dmuchać ze dwa bary
Calibra 3.0 V6 TT Leon Cupra R |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Fri, 20 June 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
fotosy nie działają a szkoda
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 06 February 2011 Skąd: Solina ![]() |
Nie wiem co się dzieje jutro wrzucę od nowa
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 03 September 2018 ![]() |
a fotek dalej brak
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, też chciałem popatrzeć, a tu fotek nima.
![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Sun, 06 February 2011 Skąd: Solina ![]() |
Fotki poprawione
![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Niestety SONCU - foty nadal są zaszyfrowane. Wrzuć może na http://postimg.org/ ja tam wrzucam od lat i nie ma problemu
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 01 February 2017 Skąd: Kalisz ![]() |
Ja nie wiem czy takie krótkie przełożenie to coś dobrego w tym aucie. Przyspieszenie do 100 mogłoby być dużo lepsze szczególnie że powyżej 100 idzie zacnie. 100km/h osiągasz na 3 biegu, nie wiem jakie masz opony ale widzę ogromne problemy z trakcją, przynajmniej na tym filmie. Ogólnie szacun za robotę, tych aut się na drodze nie spotyka, jaką to mocą dysponuje teraz?
-------------------- Mazda MX-3 KLDE 196KM 237NM Best ET 14.21
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sun, 06 February 2011 Skąd: Solina ![]() |
Przełożenie główne na tym filmie mam z diesla 3.94 były jeszcze krótsze 4.50 w silnikach benzynowych 0.9 oraz 4.29 w 1.2 i 1.5 według serwisówki były jeszcze 3.74 w 1.5 na gaźniku ale nie spotkałem jeszcze takiego a chętnie bym przygarną. Co do trakcji mam semislic yokohamy 195/45/14 na filmie nie rozgrzany temp. zewnętrza ok 10 stopni
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, ja już widzę foty, a wcześniej nie widziałem.
Fajna zabaweczka. ![]() pozdrawiam. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 08:41 |