![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 18 December 2016 ![]() |
Witam jestem w trakcie budowy 1.8t na 300+ aktualnie musze ogarnać dolot. i zastanawiam sie co z odma , dv i n75, zauwazyłem w wiekszosci projektów brak ori odmy, dv wypuszczony w powietrze?? zastanawiam sie bo we wtorek daje do spawania TIP i nie wiem czy kazać zrobic z niego sitko i przygotowac otwory pod odme, dv n75 itd. może ktos sie podzieli swoimi patentami jak to rozwiązac
![]() |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
N75 chyba oczywiste, bo jakoś musisz sterować doładowaniem (jeśli bedzie strojony na ori ecu). Chyba, ze mowisz o N249 - wtedy wyrzucić. DV również wpuszczaj w dolot - mniej kłopotów ze strojeniem, reakcją na gaz itp. Odme połącz góre z dołem na trójniku i albo w catch tank (jesli auto nie jezdzi na co dzien), albo w TIP za filtr. Możesz śmiało zakładac bez tego ori grzybka, bo nie dość, że one często padają, to bez niego lepsza reakcja na gaz.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Szkoda odpowiadać w temacie nie wiedząc o jakie 1.8T chodzi.
Jeśli przepustnica na linkę to DV musi być w TIPa, N75 zostaw, N249 nie ma fabrycznie, odmę zostaw w spokoju. Jeśli przepustnica elektroniczna to DV musi być w TIPa (chyba, że robisz strojenie bez przepływki, tzw. mafless to możesz w atmo), N75 zostaw (lub zapodaj zewnętrzny kontroler doładowania), N249 wywal, odmę zostaw w spokoju. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 18 December 2016 ![]() |
no i wszystko jasne,
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Zostaw po staremu, nie kombinuj, odmę zostaw seryjną, chyba, że będą problemy z wyrzucaniem oleju/jakieś dziwne objawy. Do tego zapodaj obudowę lub cały maf z VR6 12V (zdrowy lub nówkę), wtryski 440stki lub większe, fabryczne N75, ogarniętego tunera. Wyreguluj wg tak, by z odpiętą kostką od N75 trzymał Ci sprzęt 0,5-0,7b bazowego boostu przy pomiarach z pedałem w podłodze, zadbaj o porządną pompę paliwa (brak spadków ciśnienia paliwa), szczelny układ dolotowy.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 18 December 2016 ![]() |
co do maf bo mam uzyywke od vr6 12v to zakladac go calego, czy tylko obudowe z moim wkladem?? bo mojej jestem pewny a tej uzywki nie. i na ile starcza moj maf z obudowa vr6?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Lepiej całość z VR6 12V nówkę Boscha (nowy, a nie nowy-regenerowany), ale od biedy będzie Twój pewny wkład w obudowę VR6 12V.
Zakres pomiaru będzie podobny do ori VR6 12V, czyli 330KM+ na benzynie szacunkowo. Większy problem będzie z limitem wartości obciążenia w ori Motronicu, ale z tym dobry tuner sobie poradzi (przeskalowanie). ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 18 December 2016 ![]() |
ok, zauwazyłem dzis jeszcze jeden węzyk który idzie od odpowietrznika z baku w dolot, można sie go jakoś też pozbyc czy zostawic?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 18 December 2016 ![]() |
a i do tuner jak bd jechal to lepiej jechac z odpieta przeplywka ?? bo kawałek mam
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
ok, zauwazyłem dzis jeszcze jeden węzyk który idzie od odpowietrznika z baku w dolot, można sie go jakoś też pozbyc czy zostawic? Odpowietrzenie baku ma po drodze elektrozaworem (steruje nim ecu), jeden króciec wchodzi to tipa, a drugi idzie przez zaworek zwrotny (żeby boost nie uciekał do tipa i baku) i w kolektor ssący, tak zostawiłbym. Ewentualnie możesz puścić tylko w tipa, będzie działać. a i do tuner jak bd jechal to lepiej jechac z odpieta przeplywka ?? bo kawałek mam Najlepiej byłoby na obecnych wtryskach i ori przepływce dojechać, a na miejscu zmienić. Dojechać dojedziesz spokojnie bez mafa, ale nie licz na super kulturę pracy i staraj się nie przekraczać 0,3b, najlepiej N75 kostkę odepnij. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Fri, 09 June 2017 Skąd: Tarnów ![]() |
Sorki chłopaki ale podepnę się pod temat. Jak wygląda sprawa z usunięciem tych wszystkich podciśnień (n112, n249, evap, sai) w 1.8t AUM? Bo niby może być wszystko odpięte a i tak podobno lepiej żeby była chociaż kostka wpieta np od evap aby były korekty. Byle co byle by na kostce była jakaś oporność.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Wyrzuć wszystko oprócz EVAPa jeśli auto to nie mega swapowana wydumka. Kostki możesz poodpinać, możesz zostawić wpięte zaworki w powietrzu, wedle uznania, różnica potem jest w softowym usuwaniu.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 25 February 2017 Skąd: SR ![]() |
Ja bym zostawił n249, bo jest to dodatkowe zabezpieczenie przed przeładowaniem.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Fri, 09 June 2017 Skąd: Tarnów ![]() |
Nie było robionego swapa, zwykła a3 z 2001r, usunięte sai i evap, n249,n112 wpiete tylko zaworki żeby były korekty, 2 sonda wpieta żeby nie waliło błędami. Przy programie się to wytnie. Oprócz tego to martwią mnie misfire na 1 cyl, po odpaleniu na zimnym przez jakieś 20 sekund chodzi normalnie a później lecą misfire na ponad 300...
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Ja bym zostawił n249, bo jest to dodatkowe zabezpieczenie przed przeładowaniem. Racja, ale na 300KM+ to się wali w okolicach zamknięcia map sensora, więc średnio zdaje to egzamin. Oprócz N249 przed przeładowaniem zabezpiecza jedna macierz sterowania, powyżej, której silnik wpada w tryb awaryjny od przeładowania, warto ją odpowiednio ustawić i zabezpieczenie działa. Jak kto lubi, ale przy waleniu 1,5b to żadne z powyższych nie zdaje egzaminu, bo map sensor zamknięty praktycznie. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 June 2009 Skąd: W-wa ![]() |
ale jaki problem dać inny mapsensor i się cieszyć z zabezpieczeń?
-------------------- FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Możesz śmiało zakładac bez tego ori grzybka, bo nie dość, że one często padają, to bez niego lepsza reakcja na gaz. Mowa o tym zaworze na odmie? Jak sie zmienia reakcja na gaz bez niego? Ten zawór chyba głównie zabezpiecza przed za dużym zasysaniem oparów przez turbo po przy odpowiednim przepływie sie zamyka |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
ale jaki problem dać inny mapsensor i się cieszyć z zabezpieczeń? No właśnie duży, bo ME7 bez przerobienia połowy logiki nie rozumie doładowania powyżej 1,55b, kończy się zakres 8-bitowego słowa wartości doładowania. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 June 2009 Skąd: W-wa ![]() |
polscy tunerzy potrafili to już w 2008 roku.
-------------------- FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
no właśnie, algorytmy są znane.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 23:56 |