![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Czy luz promieniowy o wartości 0,175 mieści się w normie?Pytałem na innym podforum ale brak konkretów więc chciałbym upewnić się tutaj.
Popychacze dość głośno pracują po rozgrzaniu ,"silnik ciapie".Ciśnienie też nie jakieś najlepsze jak na nowe panewki i szlif wału.Zimny 4b a przy oleju 100°C O,6b.Z rana i przy ostrym przegonieniu szklanki potrafią klepać,oczywiście szklanki wpadną nowe ale chciałbym się co do pasowania wałków upewnić. ![]() |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Jaką średnicę ma czop wałka na którym jest łożyskowanie?
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
30mm
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Pasowanie 3-4 setki będzie prawidłowo dla takiej średnicy czopa na wałku.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
No to jednak mam spory luz i tu pewnie ucieka ciśnienie. Dzwoniłem do dwóch szlifierni i do osiowania łoża wałków rozrządu chcą aby koniecznie wysłać im całą głowicę mimo że łoża w tym silniku są demontowalne.Naprawdę konieczne jest aby podczas osiowania łoża były przykręcone do głowicy ,czy chodzi tylko o łatwiejszy montaż całej głowicy w maszynie?Głowica jest przykręcona do bloku ,jest sprawna ,szczelna niedawno zakładana,nie chcę jej demontować
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Szlifiernie chcą dobrze, nie złość się na nich. W R6 BMW bardzo często płaszczyna pod łożami nie jest równoległa do płaszczyzny głowicy pod blok lub jest wręcz banan pod łożami mimo że dół głowicy wyprowadzony. Dzieje się tak z biegiem czasu przez termikę tego silnika i wielkość/długość tej głowicy. Chcą zrobić to w komplecie bo chcą najpierw zrobić płaszczyznę głowicy plus płaszczyzny pod łoża, potem nałożyć na to łoża wałków i wyciągnąć ich oś niwelując naprężenia i nieliniowość osi wałka po przykręceniu łoża do głowicy.
Mam nadzieję że zrozumiesz co miałem na myśli ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Wiem co masz na myśli i wiem o co chodzi ale podejżewam że " na skróty " też by chodziło
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Jeśli masz tam prawie 2 dychy luzu to z ciśnieniem jaja muszą być i hydro na pewno gra. Jak wiesz ilość oleju uciekającego na pojedynczym łożysku slizgowym rośnie w kwadracie luzu promieniowego.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
x14 podpór
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Może ogarnąć druga czapke jak potrzebuja koniecznie, może dla zachowania sztywności podczas obrobki
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
To akurat by było sporo mniejszym problemem.Dziś zadzwonię do Działów ,zobaczę co powiedzą.
Wiem że na głowicy byłoby idealnie jak fabryka,ale z drugiej strony wiele osób podmieniało łoża wałków z innych silników bez żadnej obróbki i auta chodzą. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Dzwoniłem ,kazali wysłać same łoża ale na moją odpowiedzialność jeśli okaże się że po montażu coś będzie nie halo z powodu nierównych płaszczyzn.Koszt 42zł za podporę.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Pochwal się, jak ciśnienie po osiowaniu, jestem bardzo ciekaw, czy akurat tam faktycznie tak ciśnienie ucieka.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Przyszło wczoraj jedno łoże od Dziaków (wysłałem jedno na próbę).
Po przykręceniu do głowicy (bez pychaczy)wałek obracam ręką.Jest szansa że coś z tego będzie ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
I jak tam po obróbce, lepiej z ciśnieniem?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Jeszcze nie odpalałem,na razie zrobione tylko jedno łoże ,dziś wysłałem drugie.Przy okazji montuję chłodnicę oleju i trochę mi się z tym zejdzie bo cienko z czasem.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Daj znać jak założysz to bo jestem ciekaw efektu i sam się zastanawiam czy profilaktycznie nie zrobić też osiowania bo i tak muszę dać głowice do zrobienia. Wałki też dawałeś do tego osiowania? Te 42zł to za jedno całe łoże czy jedną podpore na łożu?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Wałki dałem w komplecie bo prosili aby wałek bym razem z łożem.
Cena to 42 zł za podporę.Całe dwa łoża 600zł.Jak odpalę to zdam relację. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 19:44 |