![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 26 October 2014 ![]() |
Witam !
Z żalem i niechętnie rozważam sprzedaż mojej MX5. Wystawiam więc póki co kameralnie tutaj i na mx5 klub. W mazdę włożone sporo czasu, serca, pieniędzy. Mazda od jesieni do wiosny stała u mechanika/lakiernika i została doprowadzona do wg. mnie stanu niemal idealnego. Auto przygotowane pod bezstresowy udział w MMC ale się w tym sezonie nie doczekało. Najważniejsze informacje o aucie i o pracach : 1.SILNIK : Pierwotny silnik 1,8 140ps miał już swoje najlepsze dni za sobą, został więc zamieniony na dokładnie taki sam, pochodzący z anglika z automatem o przebiegu 70tys. mil. Silnik w IDEALNYM STANIE, nie kopci, trzyma kompresję, nie pobiera oleju. W momencie wkładania sinika zostały przeprowadzone następujące czynności (było to w kwietniu tego roku, około 2000km temu) : -rozrząd -uszczelnienia wału -uszczelka miski, pokrywy zaworowej, -nowiutkie przewody NGK -nowiutka cewka zapłonowa -nowiutkie świece -olej motul 5w40 jako docelowy (oczywiście po założeniu został też "przepłukany" innym), -FABRYCZNIE NOWA gruba chłodnica wody turboworks, -reroute cieczy chłodzącej, -nowiutki płyn chłodniczy, -pompa wody, -ODELŻONE KOŁO ZAMACHOWE (Otoczak) + fabrycznie nowy docisk, łożysko i sprzęgło na dzień dobry obite KEVLAREM (Wróbel). Ponadto, standardowo przy wymianie silnika : -nowiutki olej w dyfrze, -nowiutki olej w skrzyni + wymiana jednego łożyska. Całość również idealnie sucha. 2. Zawieszenie : -fabrycznie nowe sprężyny eibach pro kit, -amortyzatory H&R które były na aucie, sprawdzono tylko że są w bdb. stanie (auto posiadało fabryczne zawieszenie "spot"), -fabrycznie nowe łożyska górnych i poduszki amortyzatorów przód . Fabrycznie nowe osłony i odbojniki wszystkich amortyzatorów, -poliuretanowe tuleje przednich wahczy - żółte. 3. HAMULCE : seria w bdb. stanie (tarcze nowe zakładane latem tamtego roku, klocki to samo). Hamulce sprawne, jednak w jednym tylnym zacisku nie łapie ręczny (nie robiłem tego, bo chciałem wsadzać Big Brake). Poza reperaturką/sprawdzeniem zacisku nie wymagają wkładu. 4. NADWOZIE : Zrobione zostały oba nadkola i progi. Póki co zdecydowałem się na robienie bez wstawiania reperaturek, ubytki były symboliczne (parę kwadracików po 2x2cm). Do tego konserwacja progów i wszystkich profili zamkniętych. Jeśli chodzi o rudą to wg. mnie temat zażegnany na dłuższą chwilę. Ponadto pomalowana została ramka wokół szyby na kolor czarny (nie było żadnej rdzy, to tylko moje "widzimisię" po obejrzeniu najnowszej ND). 5. ŚRODEK : Seryjny, jedynie dodałem fotele z NBFL w idealnym stanie bo są ładniejsze ![]() 6. INNE, PRZYSTOSOWUJĄCE AUTO DO MMC : -zamontowany fabrycznie nowy roll bar Yapa Clear View, -zamontowane fabrycznie nowe osłony podłużnic frame rails Yapa, -dystanse 15mm + dłuższe szpilki, 7. Jeszcze inne, wartościowe modyfikacje : -KOMPLETNY UKŁAD WYDECHOWY przelotowy. Począwszy od kolektora po końcowy tłumik. Robota mtech około rok temu -FABRYCZNIE NOWY DACH szyty około rok temu u Pietryga Cabrio. Do dachu dokupione fabrycznie nowe klamry zamykające (km parts). -FABRYCZNIE NOWA dokładka przód roadstery.pl -uzupełnione mocowanie akumulatora, mocowanie tablicy rejestracyjnej. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Podstawowe informacje : -rocznik 1999r. -przebieg auta ogólny : 161tys.km (jest książka z ASO itp.) -przebieg silnika : 70tys. mil. -ABS, el,szyby, torsen, 5biegów skrzynia, -auto BEZ ĆWIARTEK, BEZ SZPACHLI (jedyna szpachla na nadkolach), -auto BEZ RDZY. O więcej śmiało proszę pytać. Auto na zimówkach w idealnym stanie póki co. Cena za to co wyżej : 18999pln do lekkiej negocjacji. Jeśli ktoś uważa że drogo, proszę spojrzeć na modyfikacje (w skrócie : nowy silnik, nowe kompletne sprzęgło kevlar, odelżone koło zamachowe, nowy dach, blacharka, frame rails, poliuretany, przewody, cewka, rozrząd itp. itd.). Dla zainteresowanych mój skoroszyt w excellu do wglądu. Zamyka się on na kwocie ponad 22tys.pln. kiedy przestałem liczyć więc uważam że sporo dokładam nowemu nabywcy. Żeby zbić z cenę mogę coś zdemontować : dystanse ? Dokładkę ? Tylko czy jest sens? MOŻLIWOŚĆ ZAKUPU Z AUTEM ZA DOPŁATĄ w atrakcyjnych cenach : -fabrycznie nowe klocki przód/tył stoptech na tor -fabrycznie nowe opony Hankkok 205/50/15 V12EVO -opon federal Fz201 195/50/15 w stanie bdb. Wady auta (niema róży bez kolców, a auto ma 18lat) : -trzeba dolutować złączkę do podgrzewania tylnej szyby, -trzeba sprawdzić włącznik podgrzewania tylnej szyby/lusterek (czasem działa, czasem nie), -do wymiany osłony gumowe lewarka, -zacisk tył o którym wspomniałem, -przydałby się detaling wnętrza (jak znajdę czas, może zrobię ![]() -rura wybita w najgorszych miejscach, jednak do "ideału" trzeba by się pozbyć powierzchownych nalotów w zakamarkach : koło zawiasów drzwi i tego typu miejscach, -trzeba będzie zająć się lekką dziurką na podłużnicy za jakiś czas (lewa). Podłużnice sprawdzane, są w stanie bdb+, nigdy nie były robione. POLECAM ![]() BARDZO CHĘTNIE ROZWAŻĘ ZAMIANĘ NA : wygodnego sedana/kombi do jeżdżenia po autostradzie. Auto musi być DOBRZE WYCISZONE i wygodne. Cena 9-15tys.pln (cena auta przy zamianie nieco wyższa, do ustalenia). Auta które mnie interesują : Passat B5 Fl/B6, Volvo S60/V50, lexus IS/GS, saab 9-3, subaru legacy, skoda octavia/superb itp. itd. do uzgodnienia. Napęd tylko diesel lub PB + LPG. Warunki wymiany do dogadania. I właśnie konieczność zakupu w.w auta wymusza rozważenie sprzedaży MX5. AUTO DO OBEJRZENIA W POZNANIU. Kontakt tel. 798 zero jeden pięć 981 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 21:59 |