![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
A dokładniej jak obliczyć o ile się zmieni w zależności od wysokości kola. Np 195/50/15 średnica 576mm a 225/50/17 średnica 657mm, itd.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
576 / 657 = ~0.88, czyli mniejszy o 12%
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 06 November 2016 Skąd: Legionowo ![]() |
a jak się ma zmiana obwodu koła do momentu na nim przyłożonego? IMO moment jest stały niezależnie od średnicy (obwodu) koła. MOC= Moment * pr. obr. (N=M*w) w -omega,
Moc się nie zmienia, no bo niby z jakiej paki. Więc przy tej samej prędkości obrotowej będziesz miał dokładnie ten sam moment na kole. Chyba, że pytasz o siłę w miejscu styku koła z jezdnią... |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Co racja to racja, siła trakcyjna to się chyba nazywa (i myślę, że o to pytał OP), mniejsza o 12%.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Chodzi o to żeby przynajmniej w teorii mieć pojęć jak wpływa zwiększenie/zmniejszenie obwodu kola na osiągi. I jaki to jest rząd wielkości.
Juz jest sporo jaśniej. -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 06 November 2016 Skąd: Legionowo ![]() |
generalnie mniejsze koło zwiekszy dynamikę na poszczególnych biegach. Będzie "lepsze przyspieszenie". Kosztem Vmax na poszczególnych biegach.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Na większym kole wydłużą Ci się również biegi.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 17 April 2011 ![]() |
Specu - jak? Rozstep sie przeciez nie zmieni, zmieniajac kolo - to jakbys zmieniał głowne.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Owszem, glowne. Co wplynie na predkosc maksymalna na kazdym biegu. Oczywiscie na rzeczywista a nie licznikowa, bo ta zostanie taka sama.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Zmiana kola na ciut wieksze to dobry pomysl jak sa problemy z trakcja (bo zmniejszy sile trakcyjna), albo brakuje paru km/h na koniec ćwiartki. Większe kolo to jednak wieksza inercja, auto ie podnosi (aero) itd.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 17:09 |