![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 25 December 2005 Skąd: WW ![]() |
Cześć,
temat offtopicowy, bo na razie to tylko gdybanie. Wożę się obecnie Laguną I z silnikiem n7q - 2.0 16v 139km. Zadbana, bez rdzy i po ogarnięciu elektryki, ściągnięta z zachodu 2 lata temu ze znikomym jak na ten rocznik przebiegiem. Jeżdżę zadowolony 2 lata ale powoli rozglądam się za jej wymianą na coś młodszego. Stąd pojawił się pomysł żeby auto zostawić jako drugie. Do rzeczy. Silnik n7q jest z tego co czytałem silnikiem volvo B4204S występującym w m.in. s40. A oprócz B4204S mamy też B4204T i B4204T5. I tu pojawia się pytanie, czy jeśli w volvo s40 jest możliwość swapa (co prawda z tego co wyczytałem jest z tym trochę roboty, ale się da), to jak by to wyglądało z wrzuceniem któregoś z silników turbo do laguny? www przekopałem dość dokładnie i nie znalazłem informacji czy projektów z taką kombinacją. Nie jest tak kolorowo jak to wygląda na pierwszy rzut oka? Za wszelkie sugestie dziękuję ![]() |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Fri, 16 November 2012 ![]() |
Skopiowałem z www.poznajemysamochody.pl Czyli Zlomnik po prostu
,, Volvo S40 Seria S40/V40 z lat 90. zbudowana wspólnie z Mitsubishi miała pod maską silniki z zupełnie nowej rodziny Volvo modular – tzw. whiteblock. Już same w sobie są one dość oryginalne, bo znamy je głównie w wersjach 5- i 6-cylindrowych z modeli S60/V60, S80 czy XC90, a tu miały one 4 cylindry. W ogóle ciekawym silnikiem jest B4184S – ten silnik ma pojemność 1,7 l (dokładnie 1731 ccm), ale był sprzedawany pod nazwą 1.8. I chociaż ma 1,7 l, to nie ma kompletnie nic wspólnego z silnikiem 1,7 l znanym z Volvo 440 – tamto była konstrukcja Renault pod nazwą F3N. Nietrudno się jednak pomylić bo silniki te mają prawie identyczną pojemność (Renault: 1721 ccm). Potem silnik Volvo powiększono do 1783 ccm. Ale nie o tym chciałem tu mówić, a o wynalazku który wsadzono do Volvo. Otóż można natknąć się na Volvo S40 z oznaczeniem 1.8i. Wszystko niby normalnie, bo ten silnik ma volvoskie oznaczenie B4184SM, gdzie M oznacza… Mitsubishi. Bo to jest silnik z Carismy GDI. Dlaczego oferowano jednocześnie Volvo z silnikiem Volvo 1.8 i z mitsubiszowskim cackiem z wtryskiem bezpośrednim? Naprawdę nietrudno się naciąć. Co więcej, znałem człowieka, który kupił sobie takie Volvo „pod gaz” i sprzedawca do końca zapewniał go, że to wszyscy gazują i to idzie na gazie jak złe. I pewnie był przekonany że ma rację." Czyli tak naprawdę to już ciężko mi zgłębić to od kogo renault silników nie brało i upewnij się dobrze czy na pewno twój silnik jest z volvo. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
Takie coś wczoraj widziałem. nie mam nic z tym wspolnego. Ale wynika ze sie da zrobic.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 25 December 2005 Skąd: WW ![]() |
To tak, laguna I miała dwa silniki 2.0 16v - n7q i f4r. Tutaj wątpliwości nie ma który mam
![]() ![]() @wymiot - dać się da, ale tu chyba dużo większa rzeźba była. A w takie rzeczy bawić się nie będę. Zastanawiałem się na ile te silniki są między sobą p&p. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Volvo V40/S40 to w ogóle pierdolony frankensztajn. Można sobie wrzucić silnik z evo wraz z napędami np.
Skoro renault do safrane pchało Volvowskie 2.5 R5 to pewnie i do Laguny można wrzucić T4 albo może i właśnie to R5/T5 (na ile Laguna jest pokrewna z Safrane - nie wiem). Jeszcze warto rozkminić jakie faktycznie były róznice między tymi samymi silnikami montowanymi w volvo a reno, np. takie 1.9 TD(F8QT) w Volvo miało inną skrzynie/miskę które to kompletnie z renaulta nie pasowały. W poliftach volvo dci był zaś podobno przez nich "ulepszony" bo suma-sumarum padały mniej jak te w Renaultach. Tak samo zresztą było w volvach 300/400 gdzie 1.7 od renault bywały przerobione dość znacznie przez volvo. -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 25 December 2005 Skąd: WW ![]() |
Nie zagłębiałem się w temat Safrane, poza tym, że silnik 2.0 i 2.5 też ma od volvo. Na pierwszy rzut oka mocowania i osprzęt w komorze wyglądają wg. google bardzo podobnie. Więc jest szansa na łatwy przeskok na 2.5 z safrane, ale nie są to z tego co widzę kolosanje różnice w km/Nm. Idąc tą drogą to łatwiej już szukać 3.0. Problemem jest tak jak piszesz @drag_op jest brak informacji co faktycznie pasuje między takimi samymi silnikami montowanymi i tu i tu. Stąd właśnie ten temat
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 21:37 |