![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Przerabiam wiązkę w samochodzie. Obecnie przewody od chłodnicy są dość grube (8mm) i mają ok 40cm długości, a chciałbym je wydłużyć do ok 140cm pytanie ile taki wentylator pobiera prądu? Da radę jakoś to wyliczyć, żeby wyliczyć maksymalną długość kabla? ewentualnie czy są jakieś energooszczędne zamienniki?
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Da sie zmierzyc tylko multimetr musi miec odpowiednio duzu zakres pradowy. I zamiast kombinowac przedłuż te przewody tym samym przekrojem. Jezeli dajesz zupelnie nowe to daj lekko wiekszy przekrój.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Zastanawiam się czy takie przewody wystarczą kiedy je wydłuże. Lekko mnie to zaskoczyło bo to najgrubsze kable w samochodzie zaraz po kablach od aku i kabla ładowania od alternatora
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Zobacz, jaki bezpiecznik ogarnia wentylator i zerknij w tabelkę.
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Bezpiecznik do sterownika(dokładniej szczelnie zamknięta płytka drukowana z przekaźnikami) jest 60A na kablu 8mm, 75cm długości i rozdziela się na na 2x5mm 45cm. Ten kabel chcę skrócić do ok 30cm.
Ze sterownika wychodzą 4x5mm, 15cm długości i łączą się parami w 2x8mm, 45cm długości - te przewody chcę wydłużyć. Tabelka gdzie słabo pokrywa się aktualnymi przekrojami i długościami przewodów. Aktualnie sterownik znajdował się dość blisko wentylatora i chłodnicy (miało to sens kiedy jeszcze sterował klimatyzacją i pompą smogu obecnie już tylko wentylatorem i PCM), a chcę go przerzucić do kabiny razem z resztą przekaźników i bepieczników EDIT: Mój błąd... Nie zauważyłem, że tabelka jest w mm2 ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Bezpiecznik 60A, pozwala na zasilenie 730W mocy urządzenia. Czy Twój wentylator ma tyle mocy? Wątpię w to szczerze.
Przyjmując że Twój wentylator ma 400W (co i tak jest na wyrost), potrzebuje on 33A przy 12V. Przy 14V potrzebuje on już tylko 28,5A. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Przy czym duży pobór będzie miał głównie przy rozruchu, 8mm² do wentylatora to jakaś abstrakcja, jaki by on nie był. Chyba, że podajesz zewnętrzne przekroje, to rozmowa jest bez sensu.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Zamontowane jak w fabryce 2x 8mm (a dokłądniej 8ga) i śmiga jak ta lala. Na tyle dobrze, że wybierając się na przejażdżkę zapomniałem, że relokowałem zbiorniczek wyrównawczy (dałem mniejszy, polerowany). Oyrginalny trzymał chłodnicę z dala od silnika. Efekt: pompa wody zdarła przewody.
Pojeździłem jeszcze trochę, wentylator na 2gim biegu (regulacja jest tylko na małe i wysokie obroty ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 10:12 |